Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostElikkä sinne kehien väliin ei saa laittaa yhtään tiivistemassaa...ei edes ihan reunaan, että se pursuais sinne sisäpuolelle mihin sit vedetään kunnolla tiivistys?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostEi missään nimessä sinne väliin yhtään mitään. Eihän ne kehät voi mitenkään asettua tasaisesti keskenään, jos siellä välissä on jotain. Vanne kasaan ja tiivistemassa saumaan.
Miten se tiivistäminen, toimiiko tuo tuulilasin tiivisteliima/-massa vai onko ihan perus Sika parempaa?e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View PostEi missään nimessä sinne väliin yhtään mitään. Eihän ne kehät voi mitenkään asettua tasaisesti keskenään, jos siellä välissä on jotain. Vanne kasaan ja tiivistemassa saumaan.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by JonttuPeke View PostSaako artec L (17") kehiä mistä? Pitäisi saada leveämmät eteen ja taakse.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Jos BMW e61-orkkis aluista aikoo hivenen siistiä pikkukoloja niin millä aineella niitä voisi täytellä ja mikä on hopeisen vanteen värikoodi? Vai onko hopeita värejä enemmälti?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos BMW e61-orkkis aluista aikoo hivenen siistiä pikkukoloja niin millä aineella niitä voisi täytellä
...mikä on hopeisen vanteen värikoodi? Vai onko hopeita värejä enemmälti?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos BMW e61-orkkis aluista aikoo hivenen siistiä pikkukoloja niin millä aineella niitä voisi täytellä ja mikä on hopeisen vanteen värikoodi? Vai onko hopeita värejä enemmälti?BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Noniin, tuli hankittua vihdoinkin e28:n alle ainoat oikeat vanteet
Keskiöiden maali on ihan ok, sisäkehät on aivan umpitatinassa jarrupölyä ja muuta paskaa (sonaxin litkulla esipesin), lipit on himmeät mutta aikalailla naarmuttomat pl. kahdessa pienet jurmut ulkokehällä. Kokona 8.5"X17". Aikomuksena olisi säilyttää etuset 8.5" leveinä, mutta taakse voisi tuuman-puoltoista tehdä lisälippiä. Etenkin kun kahdessa lipissä on nyt pientä jurmua niin noistahan pääsisi eroon vaihtamalla koko lipit (mistäs noita lippejä kannattaa alkaa metsästään?).
Muutamia kysymyksiä:
Noi pultit kuulemma on titaania, silmämääräisesti tarkasteltuna en niistä mitään naarmuja tms löytänyt (pintaruostetta oli, ilmeisesti jarrupölystä tms tullut, sonaxilla muuttui ruoste violetiksi ja lähti pois). Pitääkö noita pultteja uusia jos vanteet purkaa? Onko momentti sama kuin tässä topikissa aiemmin mainittu RH:n pulttien 20nm? Vihreetä loctitee lienee syytä pistää tippa mutteriin.
Jos noi etulipit meinaa saada siisteiksi vanteet pitää jokatapauksessa purkaa, jos kerran taakse muutenkin tulee uudet lipit niin kaikki kannattanee lyödä päreiks. Samalla siis keskiöt kannattaa maalata. Millä kannattaa poistella muovisista keskikupeista maalit, vai kannattaako vain kiikuttaa jollekin asiansa tuntevalle maalaajalle, suosituksia tampesterin seudulla henkilöstä joka taikoo uudet pinnat ja saa keskiöt ja muovikupit samaan sävyyn?
Olisiko helpoin tapa sisäkehien saattamiseen puhtaiksi kiikuttaa vain soodapuhallukseen ja vetää uus maali pintan? Lähteekö toi paksu piki ja jarrupölypaska soodalla? Iron-x:ää ajattelin jossain vaiheessa kokeilla kun kaveri oli sitä hommaamassa varastoon.
Ei sillä, olisihan tuossa jo kiillotteluistuin valmiina
Kaikilta koottavien vanteiden jeesuksilta otetaan kyllä vinkkejä ilomielin vastaan. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään ihmisiä jotka haalii noita alumiinikiekkoja talliin sarjakaupalla, ennen ihmettelin että mikä helvetti noissa nyt niin ihmeellistä on .
Painoa oli muuten 8.8kg ilman keskikuppia.
Kuulemma olleet jossain ratapyörityksessä joskus alla. Kahdessa keskiössä oli takana jurmua, ehkä etusatula raapinut?Last edited by Oksanen; 14-09-2012, 21:00.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostNoniin, tuli hankittua vihdoinkin e28:n alle ainoat oikeat vanteet
(mistäs noita lippejä kannattaa alkaa metsästään?).
Muutamia kysymyksiä:
Noi pultit kuulemma on titaania, silmämääräisesti tarkasteltuna en niistä mitään naarmuja tms löytänyt (pintaruostetta oli, ilmeisesti jarrupölystä tms tullut, sonaxilla muuttui ruoste violetiksi ja lähti pois). Pitääkö noita pultteja uusia jos vanteet purkaa? Onko momentti sama kuin tässä topikissa aiemmin mainittu RH:n pulttien 20nm? Vihreetä loctitee lienee syytä pistää tippa mutteriin.
Jos noi etulipit meinaa saada siisteiksi vanteet pitää jokatapauksessa purkaa, jos kerran taakse muutenkin tulee uudet lipit niin kaikki kannattanee lyödä päreiks. Samalla siis keskiöt kannattaa maalata. Millä kannattaa poistella muovisista keskikupeista maalit, vai kannattaako vain kiikuttaa jollekin asiansa tuntevalle maalaajalle, suosituksia tampesterin seudulla henkilöstä joka taikoo uudet pinnat ja saa keskiöt ja muovikupit samaan sävyyn?
Olisiko helpoin tapa sisäkehien saattamiseen puhtaiksi kiikuttaa vain soodapuhallukseen ja vetää uus maali pintan? Lähteekö toi paksu piki ja jarrupölypaska soodalla? Iron-x:ää ajattelin jossain vaiheessa kokeilla kun kaveri oli sitä hommaamassa varastoon.
Ei sillä, olisihan tuossa jo kiillotteluistuin valmiina
Kaikilta koottavien vanteiden jeesuksilta otetaan kyllä vinkkejä ilomielin vastaan. Alan pikkuhiljaa ymmärtämään ihmisiä jotka haalii noita alumiinikiekkoja talliin sarjakaupalla, ennen ihmettelin että mikä helvetti noissa nyt niin ihmeellistä on .
Vähän vastauksia ja kommentteja:
- lippejä saat Saksasta-
- alkuperäiset pultit ovat kromattuja niissä lukee OZ, lukeeko sulla? Alkuperäiset eivät todellakaan ole titaania ja epäilen, että onko sinullakaan. Orkkikset kyllä ruostuvat ajan saatossa... Pultteja saa yleensä samoista paikoista kuin lippejäkin.
- pultteja voi käyttää uudestaan tai uusia. Kiristysmomentti 3-osasisissa on n. 25Nm.
- maalinpoistoaineella keskiöt puhtaiksi tai sitten annat maalarin tehdä homman. Maalikaavinta saatat tarvita lisäksi. Tampereen seudulla nick Rockford ainakin maalaa tuollaisia projekteja.
- sisäkehät voi soodapuhaltaa tai jopa hiekkapuhaltaa, jos ei välitä jäljistä, jotka eivät tosin paljoa näy, etenkin jos maalaat mustaksi sisäkehät.
Oikeassa olet. Koottavat ovat jumalaisia ja niiden keräämiseen jää koukkuun .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostHartget ovat aina asiahankinta !
Vähän vastauksia ja kommentteja:
- lippejä saat Saksasta-
- alkuperäiset pultit ovat kromattuja niissä lukee OZ, lukeeko sulla? Alkuperäiset eivät todellakaan ole titaania ja epäilen, että onko sinullakaan. Orkkikset kyllä ruostuvat ajan saatossa... Pultteja saa yleensä samoista paikoista kuin lippejäkin.
- pultteja voi käyttää uudestaan tai uusia. Kiristysmomentti 3-osasisissa on n. 25Nm.
- maalinpoistoaineella keskiöt puhtaiksi tai sitten annat maalarin tehdä homman. Maalikaavinta saatat tarvita lisäksi. Tampereen seudulla nick Rockford ainakin maalaa tuollaisia projekteja.
- sisäkehät voi soodapuhaltaa tai jopa hiekkapuhaltaa, jos ei välitä jäljistä, jotka eivät tosin paljoa näy, etenkin jos maalaat mustaksi sisäkehät.
Oikeassa olet. Koottavat ovat jumalaisia ja niiden keräämiseen jää koukkuun .
Toi vanteiden tämänhetkinen sijoittelu (kusella käydessä voi aina ihmetellä) on kyllä tuonut mieleen että piruako sitä leveämpää kehää laittamaan, on noi aikas mukavat jo nyt (ainakin lattialla katsottuna). Mutta ei tuolta pulttien välistä kyllä erkkikään kiillota, kai ne on pakko purkaa että siisti saa. Tosin on autossa kyllä "hetki" vielä muutakin tekemistä.
Onko kiillottelulle mitään oikotietä onneen? Mikä on paras lähestyminen ja apuvälineet, hionta karkeudella X (käsin vai koneella), karkeudella Y, ja lumppulaikka koneeseen ja hionta-ainetta Z (mikä on toimivin?). Valmiiseen tuotteeseen huolellinen pesu ja sinolia pintaan? Tahtoo tällaisen, heti!
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View Post10.9 ja O.Z pulteissa lukee.
Toi vanteiden tämänhetkinen sijoittelu (kusella käydessä voi aina ihmetellä) on kyllä tuonut mieleen että piruako sitä leveämpää kehää laittamaan, on noi aikas mukavat jo nyt (ainakin lattialla katsottuna). Mutta ei tuolta pulttien välistä kyllä erkkikään kiillota, kai ne on pakko purkaa että siisti saa. Tosin on autossa kyllä "hetki" vielä muutakin tekemistä.
Onko kiillottelulle mitään oikotietä onneen? Mikä on paras lähestyminen ja apuvälineet, hionta karkeudella X (käsin vai koneella), karkeudella Y, ja lumppulaikka koneeseen ja hionta-ainetta Z (mikä on toimivin?). Valmiiseen tuotteeseen huolellinen pesu ja sinolia pintaan? Tahtoo tällaisen, heti!
Tuohon kuvan kiiltoon saat "vähän" tehdä työtä ! Purettava nuo on, jotta hyvät saa ja pulttien välit kuntoon.
Oikotietä ei ole. Kuivahionnalla aloitat, viilaat kantit pois ja sitten pikkuhiljaa hienompaan märällä. Käsin tehtävä, jos et vannekonetta omista . Karkeuden 2000 jälkeen voit aloittaa lumputtamisen vaikka Autosolilla. Valmiiseen tuotteeseen ei kiilto kauaa pysy, teet mitä vaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostValmiiseen tuotteeseen ei kiilto kauaa pysy, teet mitä vaan.
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostVoihan ne pinnoittaa.. Ainakin Opti-coat on pysynyt hyvin.
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=28&t=1710
Comment
-
Comment