Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Vanteita nyt pesty ja samalla pystyi hiukan vertailemaan näitä kolme eri Sonaxia.
Wheel Star (FelgenStar) punaisessa pullossa: Huonoin teho kolmesta. Kokeilin E92 takavanteisiin jotka ei läheskään yhtä paljon jarrupölyssä kuin etuvanteet. Laitoin reilusti, annoin vaikuttaa muutaman minuutin ja painepesurilla huuhtelu niin vanne aika saman näköinen kuin ennen pesua. Silti tästäkin on ihan hyviä arvioita näkynyt kaupoissa, joten vaikea ymmärtää miksei mulla toiminut nyt eikä viime kesänä yhdessäkään konepesussa missä kokeilin. Omasta mielestä täysin hyödytön aine.
Uudistettu Xtreme sinisessä pullossa: Selvästi parempi kuin Wheel Star, mutta silti noin puolet jarrupölystä jäi huuhtelun jälkeen todella likaiseen etuvanteeseen. Oma vaikutelma että huonompi kuin vanha Xtreme harmaassa pullossa (kts. kuva ylemmässä postauksessa). Jos vanteet myös harjaa pesun yhteydessä niin toimii varmaan ihan OK.
Felgen Beast: Ekaa kertaa testissä kun tuli Amazon.de joskus tilattua. Muuttuu punaiseksi reagoituaan raudan kanssa samaan tapaan kuin vanha Xtreme harmaassa pullossa. Hyvin likainen etuvanne lähes puhdas pelkän painepesurilla tehdyn huuhtelun jälkeen. Jatkossa ostan vain tätä.
Last edited by Petri.Kekkonen; 09-04-2025, 07:17.
-
👍 3
Leave a comment:
-
-
Uudistunutta Xtremeä sinisessä pullossa (välillä tarjolla "Plus" -lisämerkinnällä) saa esim. Tokmannilta niin pitää kai hakea testiin: https://www.tokmanni.fi/vannepesu-so...-4056554003604
Sonax.fi voi ostaa vielä tuota perinteistä harmaassa pullossa olevaakin: https://sonax.fi/tuote/xtreme-vannep...effect-750-ml/
Lisäksi tuosta Beast:istä on olemassa myös joku talviversio.Last edited by Petri.Kekkonen; 05-11-2024, 10:42.
Leave a comment:
-
-
Jaa niimpä tietenkin, tuokin hyvän aineen valmistus lopetettu... On ollu omakin suosikki saastaisten vanteiden putsaamiseen.
Leave a comment:
-
-
Onko muilla viimeaikaisia kokemuksia Sonaxin vanteenpuhdistusaineista? Ite oon käyttäny vuosia Sonax Xtreme -vannepesuainetta, joka oli harmaassa pullossa:
Se muuttui rautahiukkasista punaiseksi kuten varmaan monet muutkin vastaavat tuotteet.
Vähään aikaan en ole tuota nähny myynnissä, eikä ollut syksyllä Saksassakaan kaupoissa mistä katoin, niin ostin sitten jostain punaisessa pullossa olevaa Sonax Wheel Star -vannepesua:
Tämä on jo valmiiksi punaista eli mitään värimuutosta ei tapahdu. Eikä sillä ole mitään väliäkään, mutta ei tunnu olevan ollenkaan yhtä toimivaa ainetta kuin vanha Xtreme.<
Monet kaupat myy nyt Sonax Beast -vannepesua, mitä en oo kokeillut:
Ja jotta homma ei olis liian yksikertaista niin Xtreme on nyt jotenkin kai uudistunut ja on myynnissä sinisessä pullossa. Siitä ei mahdu enää kuvaa tähän.
Mitähän näistä siis kannattaa ostaa jatkossa?
Leave a comment:
-
-
Futurat tarviis rempan yhteydessä myös uudet pultit.
Eka meinasin, että rosteripultit tottakai..
..muttamutta mites kiillotettu alsalippa ja rosteripultti tulee keskenään toimeen? Lähteekö alsa syöpymään pultin ympäriltä?
Eli uudet kromipultit vai rosteripultit tilaukseen..?
Thanks!!
-Timo
Leave a comment:
-
-
Siellä tehtaalla on huonosti osattu huulta laittaa takavetoisiin yleensä. En tiiä.. mut aikakautensa vanteet. Mulla oli tollaset Remotecit ennen E34:ssa aiemmilla omistuskerroilla, passas niin nätisti. Nyt vaan kävi vahinko kun viime vuonna ostaessa tuli hommattua kiillotettu huuli, on sen verran harvinainen vanne jo että kun noita katellut pitkään ja 2 settiä löysin, niin molemmat oli kiillotetulla huulella ja kunnostettu. Noista sitten paremman setin ostin itelle.
Siellä on alla Style 66:t nyt siistikuntoisina, vaan vikana on se, että ei niitäkään oo ollut alla tehtaalta kun auto on rullannut linjalta vuonna 1990.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostMulla on tuollaiset 90-luvun alun Remotecit jotka kunnostettu, lipat luonnollisesti kiillotettu. Oon tässä pähkäillyt kun autoa ois kiva seisottaa yksillä vanteilla, että lakkaako nuo reunat noista vai
miten noita suojaa? Yleensä auto seisoo pihalla. Vai liekö helpoin vaihtoehto laittaa nuo Borbetit alle ja myydä ekat pois? Pitäisin kyllä noista toisista enempi, lippa ihan aavistuksen isompi ja sama edessä ja takana. Borbetit on kuitenkin paljon uudemmat kuin itse autokin, niin mieluusti vanhat laittais.
ei o tehtaalta tullu tommosilla
-
😀 1
Leave a comment:
-
-
Mulla on tuollaiset 90-luvun alun Remotecit jotka kunnostettu, lipat luonnollisesti kiillotettu. Oon tässä pähkäillyt kun autoa ois kiva seisottaa yksillä vanteilla, että lakkaako nuo reunat noista vai
miten noita suojaa? Yleensä auto seisoo pihalla. Vai liekö helpoin vaihtoehto laittaa nuo Borbetit alle ja myydä ekat pois? Pitäisin kyllä noista toisista enempi, lippa ihan aavistuksen isompi ja sama edessä ja takana. Borbetit on kuitenkin paljon uudemmat kuin itse autokin, niin mieluusti vanhat laittais.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostNostetaas kevään kunniaksi kiillotustopicci..
Meinasin E28in Futuroiden lipat siivota kunnolla ekaa kertaa sitten niiden kasauksen (-14 tai -15).
Mikä/mitkä liemet on tänä päivänä parhaat lippojen loppukiillotukseen?
Vieläkö Mothers on ykkönen? Nopeella guuglauksella näyttäisi "final shine/sealer" puolelta hävinneen tuotteita..?
Thanks!
-Timo
https://www.ebay.com/itm/334906203639?itmmeta=01HR99RQBG788W24T2A5V5J59Y&ha sh=item4df9f71df7:g:LioAAOSw2GtjZAV7&itmprp=enc%3A AQAIAAAA4MKMznFy%2B4aphNhay7HU1qxFmG%2BC95tUn%2FCa wrnFGwqbG0DdtyKQzt1Tzoeg8WD2TMRCJBu6VZIhnBhrLQ6vnp xlY4omdKckKw0F%2BxI1SYyt9hR9UvL%2B2OsrzfLbjtVD3zDY vgcfEt8WoTnSDol0mq%2Fuay%2FVEYDN9XlMNA0hdPiucbkjju p67hSY68JKSl2FQaRT6lh4uc5xpmXOQ%2BO8cSiqtxrOiA6V4c vuVSwjcgSCEatYIkLO%2BUBmR4Zan27n9SnOvDLo4ps0IYwmBx LrZoYI1eyBsO2bwYjr2gbcsXRD%7Ctkp%3ABk9SR5D24qnCYwLast edited by Soininen; 06-03-2024, 08:14.
-
👍 1
Leave a comment:
-
-
Nostetaas kevään kunniaksi kiillotustopicci..
Meinasin E28in Futuroiden lipat siivota kunnolla ekaa kertaa sitten niiden kasauksen (-14 tai -15).
Mikä/mitkä liemet on tänä päivänä parhaat lippojen loppukiillotukseen?
Vieläkö Mothers on ykkönen? Nopeella guuglauksella näyttäisi "final shine/sealer" puolelta hävinneen tuotteita..?
Thanks!
-Timo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostOnhan ne juuri tuolla puolien välissä. Toffeelaikka kyllä voisi tehota mutta halkaisija pitäis olla alle 20mm.
Sen mitä itse nähnyt noita fixaamoille myytäviä esim vannehappoja, on kyllä ihan eri tavaraa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostNo nyt tulee ehdotuksiaLuovutin tällä erää. Vedin 26JPN crystal coatin päälle ja heitin pyörät auton alle. Aiemmin kyselin vannehapon perään ja vinkiksi sain tuon Marine cleanerin minkä ph on 1. Kokeiltu siis, kuten asetoni. Mun mielestä nuo muut ei kovin paljon asetonista eroa? Tuntuu että mitä ikinä onkaan niin nuo knöölit ei liukene mihinkään. Ehkä taas seuraavan renkaanvaihdon aikaan on intoa kokeilla jotain uutta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKokeile:
Jarrukliineri
Sinol
Vannehappo
Asetoni
Xyleeni
Ihme on jos millään näistä ei mitään tapahduLuovutin tällä erää. Vedin 26JPN crystal coatin päälle ja heitin pyörät auton alle. Aiemmin kyselin vannehapon perään ja vinkiksi sain tuon Marine cleanerin minkä ph on 1. Kokeiltu siis, kuten asetoni. Mun mielestä nuo muut ei kovin paljon asetonista eroa? Tuntuu että mitä ikinä onkaan niin nuo knöölit ei liukene mihinkään. Ehkä taas seuraavan renkaanvaihdon aikaan on intoa kokeilla jotain uutta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: