Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • topsi
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 225
    • Oulu

    Hei,

    Mulla on tuollaiset BBS LM replicat joista parista paikasta lakka hieman irtoillut / kosteutta päässyt lakan alle.

    Mietin itsekseni että riittävä keino voisi olla että yrittäisi paikkalakkausta jotenkin, vaikka jälki ei varmastikaan vastaa alkuperäistä. Mutta jos saisi pysäytettyä tuon ongelman jotenkin.

    Mitä menetelmiä / aineita suosittelette?
    E46 ///M3 -01
    Ex: E39 530d -01 M-sport
    Ex: E39 525tds touring -97

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Originally posted by Eepo View Post
      riittää kun tökkäät 5 pesään ja annat pyöriä tyhjäkäynnillä.
      n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
      Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Plihal
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 65
        • Seinäjoki

        Pitääkö/kannattaako poistaa maali pultinreiän kartiosta? Vai haittaako maali kartion ja pultin välissä. Pysyykö vanne siis kiinni löystymättä? Pulverilla maalatut keskiöt kyseessä.
        BMW E39

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          Originally posted by bemmeri View Post
          n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
          Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.
          Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
          Sotkamo Connection

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
            Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
            Oisko menny reilu tunti per vanne/vaihe. Riippuu kuinka jaksaa nyhjätä, ois tehny nopeemminkin jos ois jättäny joitain karkeuksia välist. Ihan turhaan hioin noin monella karkeuksella, ois ehkä riittäny se "perinteinen" karkeuksen arvon tuplaaminen seuraavaan paperiin. Hioin kuivana 40-60-80-120-180-240 ja vesissä 240-320-400-600-800-1000-1500-2000-2500.
            Tein nuo kahdessa vaiheessa, eka hioin kuivana lakat pois ja sitten myöhemmin hioin vesissä. Kyllähän tuohon useita satoja kilometrejä tuli mittariin per vaihe.
            Mulla oli varuilta lämppäri puhaltamassa täysillä kuumaa, mutta ei sitä ois tarvinnu. Ihan normaalissa kaupunkipyörityksen lämmöissä kesti (106-108), ilmeisesti lämpöä riitti konehuoneen puolella, kun lämpömittari näytti +32, vaikka ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
              Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Originally posted by HTK12 View Post
                Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?
                Joo tuossa e36 millä arvelin hinkuttaa, ei pelaa. Tuota e39 ei viittis alkaa tunkkailla, jos vaikka äkkiä autoo sattus tarviimaan. Ja toisekseen töitten jälkeen ei kauaa kehtaa 2000-2500rpm ussuuttaa tuossa pihalla ettei naapuri tuu ja pamauta nokkaan.

                Bemmeri, ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).

                Täälläki iltasin nollan alapuolella, nii ei taija vielä hionnat onnistua. Polttelishan tuo saaha jo kesägummie alle.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Nakkisoturi
                  Aluevastaava
                  • Apr 2011
                  • 1260
                  • Helsinki

                  Onkos kellään kokemusta BMW:n orkkis vanteiden vahaamisesta, lähinnä Colliniten 845:lla? :think
                  Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                  G08 LCI iX3 M-sport -22

                  ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                  ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                  ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                  ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                  ex e36 328is M-Sport -95

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
                      itse tykkäsin tuosta motonetin punaisesta tangosta. sillä sai minun mielestä parhaan kiillon ja peiliä sainkin aikaiseksi.
                      toki kaikkihan riippuu "pohjista"

                      miten tota motonetin valkeeta esihioma ainetta pitäs käyttää? kokeilin sitä normaaliin kiilloituslaikkaan ja sisal laikkaan mutta molemmilla todella laiha tulos. nuo tangotkin on ku kivee ja tuntuu ettei niistä saa mitää irti
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
                        Autoglymilla tulee sellainen hieman tummempi pinta. Viime kesänä kiillotin yksistä vanteista pikku lipat.

                        Oli silloin E36 tds, 3. vaihde tyhjäkäynnillä perä ylhäällä ja vedin pelkästään vesihiomapaperilla 320-2000 ja sitten tuolla autoglymin tahnalla lopuks. En halunnut ihan kirkasta peiliä niin jätin tuohon 2000 karkeuteen ja hierasin glymin tahnaa vielä että hieman tummenee.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Poratuulesta tilasin nuo kiillostusvehkeet, kun piti muutakin tavaraa samalla ottaa sieltä. Valkee tanko oli alumiinin esikiillotukseen ja punainen loppukiillotukseen. Varmaan samaa tavaraa monessa muussakin paikassa, kenties motonetin tangot samaa kun väritkin täsmää.

                          Tuossa on "punaisen käsittelyn" jälkeen kännyllä napattu kehno kuva.

                          http://imageshack.us/photo/my-images/547/killotus.jpg/
                          Eipä noita kiillostusjälkiä niin huomaa, mutta kun tietystä kulmasta tulee valo, niin sillon näkee. Renkaatkin piti jo laitattaa päälle, ettei kuumimman sesongin aikaan tarvii mennä.
                          Jollain tahnalla pitäis vielä vetäistä, vaikka käsipelissä. Vaikka kyllä nuo jo välttää, mutta kyllähän vielä joutais hipostella. :think
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • JonttuPeke
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 1130
                            • Juuka

                            Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua yhden (1) kehäpultin artec l vanteisiin, kun oli näköjään yks hävinnä
                            F06 640D "M6"
                            E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • piitp
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 38
                              • Oulu

                              Eipä mittää. Kysymällä selviää.
                              Last edited by piitp; 28-04-2013, 10:55. Reason: tyhmä kysymys ja vastaus löytyi etsimällä
                              Upee kupee

                              Comment

                              • khor
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 572
                                • Oulu

                                Tietoa mistä puljusta sais BBS RC035/038 uusia kehäpultteja?

                                Just tällainen, mutta M8 täytyis olla: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...eichenrad.html
                                E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                                E39 530iA M-Sport -01
                                E36 318i Touring -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎