Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @Biimer
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 504
    • Oulu

    #16
    Originally posted by jermu82 View Post
    joko oot löytäny tuotteen nimen? kun vannetta kiillotetaan nii tehdäänkö se vaan pelkällä hiomapaperilla vai käytetäänkö jotaki ainetta? onkohan kellään mitään sivua jossa näkis miten homman on tehny ja millanen lopputulos?



    Tuossa jonkunlainen projektikertomus aiheesta.

    Comment

    • -MJJ-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 195
      • Iisalmi

      #17
      Remotecin hunajakennot ajattelin kunnostaa ensi kesäksi, meneevät tuohon sigun 535:seen joka on päivittäisessä käytössä. Hiekkatietäkin tulee ajettua ja kura pääsee kuivumaan useammaksikin päiväksi joskus. Kuinka helposti kunnolla kiilloitettu alumiini rupeaa hapettumaan sitten tuollaisessa käytössä? samantien? Eli onko lippa maalattava vaan hopealla ja tyytyä siihen vaikka ei näytäkkään miltään kiilloitettuun verrattuna

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #18
        Originally posted by -MJJ- View Post
        Remotecin hunajakennot ajattelin kunnostaa ensi kesäksi, meneevät tuohon sigun 535:seen joka on päivittäisessä käytössä. Hiekkatietäkin tulee ajettua ja kura pääsee kuivumaan useammaksikin päiväksi joskus. Kuinka helposti kunnolla kiilloitettu alumiini rupeaa hapettumaan sitten tuollaisessa käytössä? samantien? Eli onko lippa maalattava vaan hopealla ja tyytyä siihen vaikka ei näytäkkään miltään kiilloitettuun verrattuna
        Kyllähän se hapettuu, ei samantien toki. Vähintään kerran viikossa vahattava ja useasti pestävä, muuten pinttyy jäätävään kuntoon. Ja siltikin tahtoo jostain kurkkia hapettuman alku, mutta elämä on ja sitten vaan lisää kiilloittelua Jynssätä saa taukoamatta kyllä.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6190
          • Helsinki

          #19
          http://www.autonhoito.com/shop/index...roducts_id=372

          Tämä voi vähän hidastaa, itse odotan kesää että pääsee katsomaan kyseisen tuotteen toimivuutta
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • -MJJ-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 195
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by Rockford View Post
            Kyllähän se hapettuu, ei samantien toki. Vähintään kerran viikossa vahattava ja useasti pestävä, muuten pinttyy jäätävään kuntoon. Ja siltikin tahtoo jostain kurkkia hapettuman alku, mutta elämä on ja sitten vaan lisää kiilloittelua Jynssätä saa taukoamatta kyllä.
            Joo voihan se olla, että maalaaminen olisi järkevin ratkaisu, käytännöllisyyttä ajatellen Kun ajattelin maalata "kennot" kultaiseksi niin se kyllä vaatisi sen kiiltävän lipan kaveriksi, noh katsellaan.


            Originally posted by Sädde View Post
            http://www.autonhoito.com/shop/index...roducts_id=372

            Tämä voi vähän hidastaa, itse odotan kesää että pääsee katsomaan kyseisen tuotteen toimivuutta
            Hinta on kohdallaan ainakin, jospa tuo toimisi!

            Comment

            • -MJJ-
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 195
              • Iisalmi

              #21


              Onkos tätä kukaan kokeillut?

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #22
                Vahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.

                Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
                Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6190
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Dani View Post
                  Vahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.

                  Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
                  Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
                  Joo sehän noiden pinnotteiden huono puoli on, että niitä ei saa pois kuin mekaanisesti, no mutta pitää kokeilla kumminkin. On kaikissa kesävanteissa tuota pinnoitetta
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2542
                    • Pirkkala

                    #24
                    Originally posted by Dani View Post
                    Vahat ym. ajavat saman asian kun tuo AG:n sealant.

                    Muutenkin noita pinnoitteita en laittais kiillotetulle lipille, kiveniskemiä kun ne eivät kestä, ei edes Opti-Coat 2.0, niin sen kautta kun vesi pääsee paljaalle alumiinille niin alkaa muhimaan.
                    Ilman myllytystä kun moista pinnoitetta ei poisteta niin sanoisin että työläs syksy tulee olemaan
                    Lähteekö tuo pinnoite liuotinaineilla?

                    Olen myös mietinyt mitä noille kiillotetuille kehille tekisi kesän aikana.
                    Mikäli nuo pinnoitteet tyrmätään..

                    Pestyä tulee joka viikko. Vahaa voisi laittaa viikottain, mutta heikentää hieman kiiltoa. Sinoli:think..vai autoglymin metalpolishia viikottain rätin kanssa?

                    Pulttien välit ovat ehkä haastavimmat..

                    Ei huvittaisi joka syksy purkaa vanteita ja kiillottaa uudelleen.
                    sigpic

                    Comment

                    • Ape
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 474
                      • Savonlinna

                      #25
                      Ois mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
                      Id.4
                      ex: Toyota avensis
                      Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                      ex:Audi a6 avant 1.8t
                      ex: Suzuki gsx-r750 k6
                      ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                      ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                      ex: e36 320 coupe -93

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        #26
                        Originally posted by Ape View Post
                        Ois mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
                        Karhealla hiomapaperilla aloittaen hiot ruvet tasaisiksi, toki uusi maali pitää vetää pintaan tämän jälkeen. Tai jos ei ole niin justiinsa, niin töpöttelet näihin kohtiin sitten paikkamaalia kuten olen itse joihinkin vanteisiin tehnyt ja melko huomaamaton tuli. Ja jos on oikein syviä nirhaumia niin täytehitsaamalla osaava paja ne kyllä fiksailee.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • Sami.
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 2527
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by Ape View Post
                          Ois mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
                          Pienet kanttarijurmut lähtee ihan hiomapaperilla, tai:



                          eDIRTY
                          kliks

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11107
                            • Oulu

                            #28
                            QUASIMODO: sinoli joka pesun jälkeen heikentää vähiten kiiltoa, mutta ei silläkään saa kovin hääviä suojaa hapettumista vastaan. Samaa luokkaa kummiskin kuin esim. vahoilla.

                            Originally posted by Ape View Post
                            Ois mahdollisesti tiedossa mieleiset vanteet halvalla, joissa jonkun verran käytön jälkiä ja mahdollisesti pieniä kanttarikosketuksia. Onko noille kanttarikosketuksille mitä tehtävissä? Vanteet on ihan yksiosaiset.
                            Jos meinaat maalata, niin esim. kitti tai kemiallinen metalli millä täyttää kolot ja normi maalaustoimenpiteet päälle. Jos meinaat kiillottaa, niin vaikka autosta perä ilmaan -> vanne kiinni ja pyörimään -> rälläkällä jyrsit jäljet tasaseksi -> lamelli laikalla karheimmat jäljet pois ja 80 paperista eteenpäin normi kiillotukset. Tietenkin jos liian syvät jäljet, niin silloin voi kiillottelut unohtaa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Ape
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 474
                              • Savonlinna

                              #29
                              Kiitoksia vinkeistä, eiköhän nuo sit uskalla ostaa ja joo kyll ne taitaa maalaukseen mennä jokatapauksessa.
                              Id.4
                              ex: Toyota avensis
                              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                              ex:Audi a6 avant 1.8t
                              ex: Suzuki gsx-r750 k6
                              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                              ex: e36 320 coupe -93

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by QUASIMODO View Post
                                Lähteekö tuo pinnoite liuotinaineilla?
                                Ei lähde, ja hyvä niin niin lähtee kaikki pinttymä paremmin irti kun ei tarvitse varoa että vahat valahtaa lattialle. Nyt puhun siis Opti-Coat 2.0 pinnoitteesta joka siis jättää jälkeensä noin 2µm paksun fyysisen kivikovan kalvon.
                                Tujusta haposta pinnoitteet tuskin kestää, jos antaa pitempään vaikuttaa.

                                Jotain osviittaa Opti-Coat 2.0 paksuudesta:

                                - uuden auton maali useinmiten 90-150µm
                                - 1 kerros Opti-Coat 2.0 ~2µm
                                - kerros vahaa noin ~0.010-0.025µm
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎