Mites nyt kun saan alkuviikosta nuo vanteet soodapuhalluksesta, niin miten tuo etikalla pesu tapahtuu? Minkälaisella suhteella? Pitääkö antaa vaikuttaa vai kohan vaan huuhtasee etikkavesi seoksella? Heittäkeepäs hyvät neuvot kun ei ole ennen tarvinnut tehdä
Mites nyt kun saan alkuviikosta nuo vanteet soodapuhalluksesta, niin miten tuo etikalla pesu tapahtuu? Minkälaisella suhteella? Pitääkö antaa vaikuttaa vai kohan vaan huuhtasee etikkavesi seoksella? Heittäkeepäs hyvät neuvot kun ei ole ennen tarvinnut tehdä
Sen verran monta, että näyttää omaan silmään hyvältä. Ei siihen mitään ohjetta ole
Aika nopeasti kuitenkin muuttuu peiliksi. Ja riittoisuus on tosiaan erittäin hyvä, ei tungeta roppakaupalla, vaan ihan sormenpäällinen riittää per kerta. Rätillä pintaan ja kun alkaa tummumaan, niin kiilloitus puhtaalla.
Perään on tullut heitettyä ihan Glymin punainen ja kultainen, mutta vaha kun vaha.
Kiitos tiedosta. Kyllä tuo on paaaaljon parempaa kuin autoglymin polish tai autosol, niillä kun kokeili niin sai hinkata paljon ja pitkään.
Tällä mothers:illa noin kaksi kertaa, niin on pikkasen parempi ja tuota kun ei tarvitse paljoo laittaa.
Taitaa olla nuo hionnat menneet pieleen, kun vähän näkyy sumeena vielä alta
Ööö, monta kertaa tuota pyyhitään mothers mag&aluminum polish, kehään:think
Mitä sen jälkeen kannattaa tehdä, vahata (löytyy Autoglym High Definition Wax) vai autoglymin metal polish vai:think
Sen verran monta, että näyttää omaan silmään hyvältä. Ei siihen mitään ohjetta ole
Aika nopeasti kuitenkin muuttuu peiliksi. Ja riittoisuus on tosiaan erittäin hyvä, ei tungeta roppakaupalla, vaan ihan sormenpäällinen riittää per kerta. Rätillä pintaan ja kun alkaa tummumaan, niin kiilloitus puhtaalla.
Perään on tullut heitettyä ihan Glymin punainen ja kultainen, mutta vaha kun vaha.
Ööö, monta kertaa tuota pyyhitään mothers mag&aluminum polish, kehään:think
Mitä sen jälkeen kannattaa tehdä, vahata (löytyy Autoglym High Definition Wax) vai autoglymin metal polish vai:think
Stirwelliltä tilasin itsekin ison purkillisen tuota.
Kohta purettavana on kahdet vanteet. BBS Style 19 ja BBS RS.
Niihin nyt aluksi kokeillaan tuota kiillotusainetta.
Voi kyl olla ettei edes iso purkki riitä jos oikein innostuu, vai onko miten riittoisaa?
Tilataanko heti toinen purkki perään?
Siis pirun riittoisaa. Jo muutamat lippasarjat kiilloitellut ja noin puolessa välissä puteli. Tuota ei tarvitse rättiin, kuin sormenpäällinen.
Aa, kiitos tiedosta Stirwell ottanut näköjään tuotakin. Asiallinen paikka muutenkin.
Stirwelliltä tilasin itsekin ison purkillisen tuota.
Kohta purettavana on kahdet vanteet. BBS Style 19 ja BBS RS.
Niihin nyt aluksi kokeillaan tuota kiillotusainetta.
Voi kyl olla ettei edes iso purkki riitä jos oikein innostuu, vai onko miten riittoisaa?
Tilataanko heti toinen purkki perään?
En tiiä onko sanamuota vaan väärä, mutta ei sitä autosolia laiteta pintaan vaan se toimii kiillotusaineena esim. rättilaikassa. Ja yleensä ihan yksi kiillotuskerta riittää. Kuvasta pääteleen vaatis erilaista kiillotusainetta kun on noin sumea pinta. Esim. motonetin 78-1459 tuotenumerolla löytyvät vois toimia paremmin, jos ei jaksa laikat.com:sta tilata parempia aineita. (tai si vaikka yllämainittua motherssiakin voi kokeilla)
Ja sinolin käytön huomaat kyllä sit kun kokeilet. Käytännössä rättiä vähän kostutat sillä ja pyyhkäset -> pinta käväisee kosteana ja haihtuu lähes samantein pois. Jos jää "sateenkaaret" näkyviin, niin hieman vähemmän sinolia rättiin ja uudestaan. Vahaa ei tarvi perään ja sama sinolipyyhkäsy sit joka pesun jälkeen jos haluaa pinnan pysyvän hyvänä. Ja jos vahaa on pakottava tarve laittaa, niin ei mitään hiovia sellasia (esim. ag punanen), koska ne heikentää kiiltoa.
Kiillotusaineenahan tuota periaatteessa käytinkin? eli pistin rättiin vähän väliä lisää ja painoin kunnolla (autosol muuttuu semmoseks mustaksi litkuksi niin sit rupee kiiltämään) vanne siis pyörii tuon sähkömoottorin avulla
Tuossa vielä toinen kuva, tuo aiempi kuva kun oli vähän sumea.. Pitää vaikka sitten kun on keskiöt maalattu ottaa uusia kuvia. Eihän tuo varmaan paras kiillotus aine ole, mutta yllättävän hyvä tuli noinkin mielestäni
En tiiä onko sanamuota vaan väärä, mutta ei sitä autosolia laiteta pintaan vaan se toimii kiillotusaineena esim. rättilaikassa. Ja yleensä ihan yksi kiillotuskerta riittää. Kuvasta pääteleen vaatis erilaista kiillotusainetta kun on noin sumea pinta. Esim. motonetin 78-1459 tuotenumerolla löytyvät vois toimia paremmin, jos ei jaksa laikat.com:sta tilata parempia aineita. (tai si vaikka yllämainittua motherssiakin voi kokeilla)
Ja sinolin käytön huomaat kyllä sit kun kokeilet. Käytännössä rättiä vähän kostutat sillä ja pyyhkäset -> pinta käväisee kosteana ja haihtuu lähes samantein pois. Jos jää "sateenkaaret" näkyviin, niin hieman vähemmän sinolia rättiin ja uudestaan. Vahaa ei tarvi perään ja sama sinolipyyhkäsy sit joka pesun jälkeen jos haluaa pinnan pysyvän hyvänä. Ja jos vahaa on pakottava tarve laittaa, niin ei mitään hiovia sellasia (esim. ag punanen), koska ne heikentää kiiltoa.
Vielä ajattelin joka vanteeseen laittaa kertaalleen autosolia ainakin ja perään sinolit pintaan. Pitääkö muutes sinolit ihan hangata rätillä pintaan vai riittääkö että vaikkapa pensselillä sivelee pintaan ja antaa itsekseen haihtua/imeytyä? Eikös tuohon sinolin perään kannata vetää vielä vahaa pari kerrosta? mikähän autovaha tuohon olisi paras?
stirwell myy tuota samaa tavaraa. ja tuli parissa päivässä matkahuoltoon ostin samantien 2 purkkia tuota! kyllähän toi on ihan yliverto kamaa verrattuna esim. auto glymin metal polishiin. selvä ero kun kokeilin teippi rajauksella tuota.
Aa, kiitos tiedosta Stirwell ottanut näköjään tuotakin. Asiallinen paikka muutenkin.
Leave a comment: