alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tofu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ylempi on kiillotusaine alumiinille.

    Tuo sonaxin aine taas on erinomaista vanteiden puhdistukseen. Lähes joka tapauksessa tuolla on lähteny kaikki paska vanteista ja ei tee pahaa lakalle tai edes kiillotetulle alumiinille. Toisin kuin esim. vannehapot joita ihmiset jostain ihme syystä vielä nykyäänkin käyttää...

    Tuo siis vaan ruiskitaan päälle, brushilla vähän hierotaan (ei tarvi hinkata tai hieroa harjalla), annetaan vaikuttaa (muuttuu violetiksi) ja huuhdellaan pois. Tarvittaessa toistetaan. Joskus toki joutuu claybarilla ottamaan viimeset köntit pois.
    Brushilla?

    Claybar?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Napa kiinni ruuvipenkkiin ja vanne siihen. Rälläkkään karhunkieli laikka, karkea->medium->hieno. Rättilaikka valkoinen->sininen hiomatanko. N.tunti per vanne ja vanhat maalit+pinnoiteen poissa ja mulle riittävä kiilto vanteissa. Lähti kanttarinaarmut yms järjet pois. Vanteet oli aika hurjassa kunnossa.

    Lakkaisko tuon reunan vai riittääkö hyvä vahaaminen ettei hapetu?
    Last edited by Bmw Master; 24-11-2013, 11:51.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ylempi on kiillotusaine alumiinille.

    Tuo sonaxin aine taas on erinomaista vanteiden puhdistukseen. Lähes joka tapauksessa tuolla on lähteny kaikki paska vanteista ja ei tee pahaa lakalle tai edes kiillotetulle alumiinille. Toisin kuin esim. vannehapot joita ihmiset jostain ihme syystä vielä nykyäänkin käyttää...

    Tuo siis vaan ruiskitaan päälle, brushilla vähän hierotaan (ei tarvi hinkata tai hieroa harjalla), annetaan vaikuttaa (muuttuu violetiksi) ja huuhdellaan pois. Tarvittaessa toistetaan. Joskus toki joutuu claybarilla ottamaan viimeset köntit pois.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Pitäisi kesävanteen putsata valmiiksi ensikesän ajoja varten. Vanteen on muuten aikalailla ok, mutta jotain paskaa, joka ei lähde pesuaineella ja harjalla pois.

    Vanteet on Style 166 M5 8,5 & 9,5 x 19"

    Mietinkin, että tohdinko hinkata tällä ainella paskat pois vanteista, ilman että tarvii pelätä, että lakkapinta menee pilalle?

    Eli hioisin vanteet kauttaaltaan tuolla aineella

    Meguiars Metal Polish Meguiars Metal Polish will safely and effectively clean all uncoated metals, including chrome and polished aluminium. The advanced formula cleans and polishes without scratches, quickly removing oxidation, minor scratches, stains, and tarnish, leaving a mirror-like shine beh


    Vai onko tämä aine vain tarkoitettu, esim. huulivanteiden huulen kiilloitukseen?

    Vai pitääkö kokeilla esim.

    Last edited by Tofu; 16-11-2013, 18:52. Reason: pasjaa = paskaa

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by KanaDimmy View Post
    Niin ja kiilloitus asioihin

    Kuinkas porukka on putsaillut mustuneita kiilloitus/rättilaikkoja? Päässy kertymään pieniä laikkoja tohon ja kaikki ihan mustana...Koitin laittaa yöksi mineraalitärpättiin mutta ei vaikutusta
    täysin puhtaaksi tuskin saat millään. itse putsasin laikat aina teräsharjaa vasten, syö hieman laikkaa mutta parhaiten saanut tuolla kaikki alumiinijäämät pois laikasta

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Eipä se 120e minunkaan mielestä mikään paha hinta ole ja teen myös itse hiekka/soodapuhalluksia. Voin kokemuksesta sanoa että en kyllä mieluusti ala soodalla vanteita vetelemään, lasimurska nopeampi ja tehokkaampi ainakin alkuperäisiin maaleihin. Polttomaalattuihin vanteisiin sooda ei tee mitää, tosi hienojakoinen hiekkakaan ei oikeen pure Tai sitten olen vain sattunut aina saamaan ongelma tapauksia

    Niin ja kiilloitus asioihin

    Kuinkas porukka on putsaillut mustuneita kiilloitus/rättilaikkoja? Päässy kertymään pieniä laikkoja tohon ja kaikki ihan mustana...Koitin laittaa yöksi mineraalitärpättiin mutta ei vaikutusta

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Luulin vastanneeni jo reekoonille, mutta: cquartz tai opti. Ole. Ensimmäisen kannalla. Hyviä muita vaihtoehtoja on sit fk1000p tms

    Leave a comment:


  • Jsj75
    replied
    Optimum Opti-Coat 2.0

    Leave a comment:


  • janim110
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Mikäs olisi paras uusien vanteiden ns. Sealer?

    Poor boys
    Autoglym
    Wolf's chemicals?
    Tämä kiinnostais kanssa, kun olis helppo vielä vetästä joku aine irtovanteiden pintaan. Hyllystä löytyis kyllä autoglymin extra gloss protectionia, jos sen luttais noitten pintaan.

    Noi vanteet puhallettiin just tolla teräsrakeella. Ei pyöristynyt kulmat eikä jälki ole karkeaa.
    Last edited by janim110; 07-11-2013, 16:12.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Mikäs olisi paras uusien vanteiden ns. Sealer?

    Poor boys
    Autoglym
    Wolf's chemicals?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by janim110 View Post
    No niin, nyt on vanteet käytetty puhalluksessa ja pulverimaalauksessa tarkastechillä.
    Laitetaan nyt niitä hintoja, kun ne kuitenkin aina kiinnostaa(ainakin minua).

    Eli sunilan oikaisu+kanttarijälkien sorvaus kaikki 4kpl 50e.
    Puhallus+pulverimaalaus Tarkastech kaikki 4kpl 140e.
    Uudet keskimerkit 20e.
    M-tarrat 4e.
    jahas, taidampa napata omatkin BBS:t kainaloon ja kiikuttaa tuonne, kuvien perusteella ihan ok jälki.
    speksailen sitten tänne mitä veloittivat koottavista, kun keskusta ja vanneosa maalataan eri värillä.

    edit: tuliko puheeksi millä puhalsivat vanteet? sivuilla ilmoitetut puhallustavat on teräsrakeet, kuullostaa melko rajulta hommalta...
    Last edited by Eepo; 06-11-2013, 21:47.

    Leave a comment:


  • janim110
    replied
    No niin, nyt on vanteet käytetty puhalluksessa ja pulverimaalauksessa tarkastechillä. Vanteet kiikutin sinne viime torstaina, eli kohtuullisen nopeeta toimintaa. Jälki omaan silmään oikeen hyvää. Väriksi valikoitui tummempi hopea. Väri vaihtaa nätisti sävyä tummasta vaaleampaan valon mukaan ja aikas tasaista pintaa näyttäis olevan. Puhalluksessa saatu ulkoreunoista melkein kokonaan jäljet pois, jotka tulivat kanttari osumien pois sorvauksesta.
    Maalit tarvitsee vielä poistaa vanteet keskiöistä ja pinnoista jotka osuvat levyyn.

    Lopputulos on kyllä omasta mielestä hyvä, kun vertaa lähtökohtaan. Jokaisessa vanteessa oli ympäriinsä kanttari osumaa ja lakat alkaneet lohkeilla.
    Hintaa vähän kunnostuksesta kertyy, mutta nyt on takuusuorat ja omaan makuun hyvä väri pinnassa.

    Laitetaan nyt niitä hintoja, kun ne kuitenkin aina kiinnostaa(ainakin minua).

    Eli sunilan oikaisu+kanttarijälkien sorvaus kaikki 4kpl 50e.
    Puhallus+pulverimaalaus Tarkastech kaikki 4kpl 140e.
    Uudet keskimerkit 20e.
    M-tarrat 4e.

    Tietenkin tohon päälle rengastyöt ym. mut niistähän nyt ei ollu kyse.

    Tässä muutama kuva maalatuista vanteista.
    Laitetaan vielä sitten pari, kun saan uudet keskimerkit ja m-tarrat kiinni ja vanteet auton alle. Kameran käyttö on sitten surkeaa.









    Väri näytti ulkona luonnonvalossa paremmalta, mut se pääsi loppumaan ennenkuin kamera oli kädessä.

    Olin ilmeisesti oikeaan aikaan liikkeellä, kun hommat sujui nopeasti kummallakin pajalla.
    Sama homma edessä sit kesävanteille. Täytyy vain joku hyvä väri/sävy keksiä pintaan
    Last edited by janim110; 05-11-2013, 18:36.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by janim110 View Post
    Paljonko maksoi vanteiden puhallus?
    tuo oli muuten se firma mistä sain 120e hinnan vanteiden puhallukseksi, kyseessä 17" style 42 vanteet

    Leave a comment:


  • janim110
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Käytin omat vanteeni soodapuhalluksessa tässä firmassa:



    Suosittelen.
    Onnistuu nykyään myös lasimurskalla puhallus.
    Paljonko maksoi vanteiden puhallus?

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Käytin omat vanteeni soodapuhalluksessa tässä firmassa:



    Suosittelen.
    Onnistuu nykyään myös lasimurskalla puhallus.

    Leave a comment:

Working...
X