alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JonttuPeke
    replied
    Kuivuuko sikamassa vanteissa(kehän ja vanteen välistä) jos on rengas päällä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Tietoa mistä puljusta sais BBS RC035/038 uusia kehäpultteja?

    Just tällainen, mutta M8 täytyis olla: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...eichenrad.html
    Kyllä tuon pitäisi ihan oikea ja sopiva pultti olla ko. vanteisiin.

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Tietoa mistä puljusta sais BBS RC035/038 uusia kehäpultteja?

    Just tällainen, mutta M8 täytyis olla: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...eichenrad.html

    Leave a comment:


  • piitp
    replied
    Eipä mittää. Kysymällä selviää.
    Last edited by piitp; 28-04-2013, 09:55. Reason: tyhmä kysymys ja vastaus löytyi etsimällä

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua yhden (1) kehäpultin artec l vanteisiin, kun oli näköjään yks hävinnä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Poratuulesta tilasin nuo kiillostusvehkeet, kun piti muutakin tavaraa samalla ottaa sieltä. Valkee tanko oli alumiinin esikiillotukseen ja punainen loppukiillotukseen. Varmaan samaa tavaraa monessa muussakin paikassa, kenties motonetin tangot samaa kun väritkin täsmää.

    Tuossa on "punaisen käsittelyn" jälkeen kännyllä napattu kehno kuva.


    Eipä noita kiillostusjälkiä niin huomaa, mutta kun tietystä kulmasta tulee valo, niin sillon näkee. Renkaatkin piti jo laitattaa päälle, ettei kuumimman sesongin aikaan tarvii mennä.
    Jollain tahnalla pitäis vielä vetäistä, vaikka käsipelissä. Vaikka kyllä nuo jo välttää, mutta kyllähän vielä joutais hipostella. :think

    Leave a comment:


  • |jaakko|
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
    Autoglymilla tulee sellainen hieman tummempi pinta. Viime kesänä kiillotin yksistä vanteista pikku lipat.

    Oli silloin E36 tds, 3. vaihde tyhjäkäynnillä perä ylhäällä ja vedin pelkästään vesihiomapaperilla 320-2000 ja sitten tuolla autoglymin tahnalla lopuks. En halunnut ihan kirkasta peiliä niin jätin tuohon 2000 karkeuteen ja hierasin glymin tahnaa vielä että hieman tummenee.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
    itse tykkäsin tuosta motonetin punaisesta tangosta. sillä sai minun mielestä parhaan kiillon ja peiliä sainkin aikaiseksi.
    toki kaikkihan riippuu "pohjista"

    miten tota motonetin valkeeta esihioma ainetta pitäs käyttää? kokeilin sitä normaaliin kiilloituslaikkaan ja sisal laikkaan mutta molemmilla todella laiha tulos. nuo tangotkin on ku kivee ja tuntuu ettei niistä saa mitää irti

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Onkos kellään kokemusta BMW:n orkkis vanteiden vahaamisesta, lähinnä Colliniten 845:lla? :think

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?
    Joo tuossa e36 millä arvelin hinkuttaa, ei pelaa. Tuota e39 ei viittis alkaa tunkkailla, jos vaikka äkkiä autoo sattus tarviimaan. Ja toisekseen töitten jälkeen ei kauaa kehtaa 2000-2500rpm ussuuttaa tuossa pihalla ettei naapuri tuu ja pamauta nokkaan.

    Bemmeri, ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).

    Täälläki iltasin nollan alapuolella, nii ei taija vielä hionnat onnistua. Polttelishan tuo saaha jo kesägummie alle.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
    Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
    Oisko menny reilu tunti per vanne/vaihe. Riippuu kuinka jaksaa nyhjätä, ois tehny nopeemminkin jos ois jättäny joitain karkeuksia välist. Ihan turhaan hioin noin monella karkeuksella, ois ehkä riittäny se "perinteinen" karkeuksen arvon tuplaaminen seuraavaan paperiin. Hioin kuivana 40-60-80-120-180-240 ja vesissä 240-320-400-600-800-1000-1500-2000-2500.
    Tein nuo kahdessa vaiheessa, eka hioin kuivana lakat pois ja sitten myöhemmin hioin vesissä. Kyllähän tuohon useita satoja kilometrejä tuli mittariin per vaihe.
    Mulla oli varuilta lämppäri puhaltamassa täysillä kuumaa, mutta ei sitä ois tarvinnu. Ihan normaalissa kaupunkipyörityksen lämmöissä kesti (106-108), ilmeisesti lämpöä riitti konehuoneen puolella, kun lämpömittari näytti +32, vaikka ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
    Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...

    Leave a comment:


  • Plihal
    replied
    Pitääkö/kannattaako poistaa maali pultinreiän kartiosta? Vai haittaako maali kartion ja pultin välissä. Pysyykö vanne siis kiinni löystymättä? Pulverilla maalatut keskiöt kyseessä.

    Leave a comment:

Working...
X