Originally posted by JonttuPeke
View Post
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
No ei niitä renkaita nyt ihan tunnin sisään siitä tiivistelystä kannata päälle lyödä. Päivän tai parikin kannattaa antaa kuivua:think
-
Kuivuuko sikamassa vanteissa(kehän ja vanteen välistä) jos on rengas päällä?
Leave a comment:
-
Kyllä tuon pitäisi ihan oikea ja sopiva pultti olla ko. vanteisiin.Originally posted by khor View PostTietoa mistä puljusta sais BBS RC035/038 uusia kehäpultteja?
Just tällainen, mutta M8 täytyis olla: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...eichenrad.html
Leave a comment:
-
Tietoa mistä puljusta sais BBS RC035/038 uusia kehäpultteja?
Just tällainen, mutta M8 täytyis olla: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...eichenrad.html
Leave a comment:
-
Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua yhden (1) kehäpultin artec l vanteisiin, kun oli näköjään yks hävinnä
Leave a comment:
-
Poratuulesta tilasin nuo kiillostusvehkeet, kun piti muutakin tavaraa samalla ottaa sieltä. Valkee tanko oli alumiinin esikiillotukseen ja punainen loppukiillotukseen. Varmaan samaa tavaraa monessa muussakin paikassa, kenties motonetin tangot samaa kun väritkin täsmää.
Tuossa on "punaisen käsittelyn" jälkeen kännyllä napattu kehno kuva.
Eipä noita kiillostusjälkiä niin huomaa, mutta kun tietystä kulmasta tulee valo, niin sillon näkee. Renkaatkin piti jo laitattaa päälle, ettei kuumimman sesongin aikaan tarvii mennä.
Jollain tahnalla pitäis vielä vetäistä, vaikka käsipelissä. Vaikka kyllä nuo jo välttää, mutta kyllähän vielä joutais hipostella. :think
Leave a comment:
-
Autoglymilla tulee sellainen hieman tummempi pinta. Viime kesänä kiillotin yksistä vanteista pikku lipat.Originally posted by bemmeri View PostMikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
Oli silloin E36 tds, 3. vaihde tyhjäkäynnillä perä ylhäällä ja vedin pelkästään vesihiomapaperilla 320-2000 ja sitten tuolla autoglymin tahnalla lopuks. En halunnut ihan kirkasta peiliä niin jätin tuohon 2000 karkeuteen ja hierasin glymin tahnaa vielä että hieman tummenee.
Leave a comment:
-
itse tykkäsin tuosta motonetin punaisesta tangosta. sillä sai minun mielestä parhaan kiillon ja peiliä sainkin aikaiseksi.Originally posted by bemmeri View PostMikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
toki kaikkihan riippuu "pohjista"
miten tota motonetin valkeeta esihioma ainetta pitäs käyttää? kokeilin sitä normaaliin kiilloituslaikkaan ja sisal laikkaan mutta molemmilla todella laiha tulos. nuo tangotkin on ku kivee ja tuntuu ettei niistä saa mitää irti
Leave a comment:
-
Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
Leave a comment:
-
Onkos kellään kokemusta BMW:n orkkis vanteiden vahaamisesta, lähinnä Colliniten 845:lla? :think
Leave a comment:
-
Joo tuossa e36 millä arvelin hinkuttaa, ei pelaa. Tuota e39 ei viittis alkaa tunkkailla, jos vaikka äkkiä autoo sattus tarviimaan. Ja toisekseen töitten jälkeen ei kauaa kehtaa 2000-2500rpm ussuuttaa tuossa pihalla ettei naapuri tuu ja pamauta nokkaan.Originally posted by HTK12 View PostSulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?
Bemmeri, ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).
Täälläki iltasin nollan alapuolella, nii ei taija vielä hionnat onnistua. Polttelishan tuo saaha jo kesägummie alle.
Leave a comment:
-
Oisko menny reilu tunti per vanne/vaihe. Riippuu kuinka jaksaa nyhjätä, ois tehny nopeemminkin jos ois jättäny joitain karkeuksia välist. Ihan turhaan hioin noin monella karkeuksella, ois ehkä riittäny se "perinteinen" karkeuksen arvon tuplaaminen seuraavaan paperiin. Hioin kuivana 40-60-80-120-180-240 ja vesissä 240-320-400-600-800-1000-1500-2000-2500.Originally posted by Hebbu ///M3 View PostTere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
Tein nuo kahdessa vaiheessa, eka hioin kuivana lakat pois ja sitten myöhemmin hioin vesissä. Kyllähän tuohon useita satoja kilometrejä tuli mittariin per vaihe.
Mulla oli varuilta lämppäri puhaltamassa täysillä kuumaa, mutta ei sitä ois tarvinnu. Ihan normaalissa kaupunkipyörityksen lämmöissä kesti (106-108), ilmeisesti lämpöä riitti konehuoneen puolella, kun lämpömittari näytti +32, vaikka ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).
Leave a comment:
-
Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...Originally posted by bemmeri View Postn. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.
Leave a comment:
Leave a comment: