Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |jaakko|
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
    Autoglymilla tulee sellainen hieman tummempi pinta. Viime kesänä kiillotin yksistä vanteista pikku lipat.

    Oli silloin E36 tds, 3. vaihde tyhjäkäynnillä perä ylhäällä ja vedin pelkästään vesihiomapaperilla 320-2000 ja sitten tuolla autoglymin tahnalla lopuks. En halunnut ihan kirkasta peiliä niin jätin tuohon 2000 karkeuteen ja hierasin glymin tahnaa vielä että hieman tummenee.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?
    itse tykkäsin tuosta motonetin punaisesta tangosta. sillä sai minun mielestä parhaan kiillon ja peiliä sainkin aikaiseksi.
    toki kaikkihan riippuu "pohjista"

    miten tota motonetin valkeeta esihioma ainetta pitäs käyttää? kokeilin sitä normaaliin kiilloituslaikkaan ja sisal laikkaan mutta molemmilla todella laiha tulos. nuo tangotkin on ku kivee ja tuntuu ettei niistä saa mitää irti

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mikä alumiinin kiillotustahna ois paras "kiillotusjälkien" viimeistelyyn? Autosol, autoglymi vai joku muu? Ei tarviis olla hiovia juurikaan joukossa, autosol tuntuu kädessä karkealle, mutta saako sillä ns peilikiillon?

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Onkos kellään kokemusta BMW:n orkkis vanteiden vahaamisesta, lähinnä Colliniten 845:lla? :think

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?
    Joo tuossa e36 millä arvelin hinkuttaa, ei pelaa. Tuota e39 ei viittis alkaa tunkkailla, jos vaikka äkkiä autoo sattus tarviimaan. Ja toisekseen töitten jälkeen ei kauaa kehtaa 2000-2500rpm ussuuttaa tuossa pihalla ettei naapuri tuu ja pamauta nokkaan.

    Bemmeri, ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).

    Täälläki iltasin nollan alapuolella, nii ei taija vielä hionnat onnistua. Polttelishan tuo saaha jo kesägummie alle.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
    Sulla ei sitten varmaan ole toimivaa viskoa/sähköflektiä?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...
    Oisko menny reilu tunti per vanne/vaihe. Riippuu kuinka jaksaa nyhjätä, ois tehny nopeemminkin jos ois jättäny joitain karkeuksia välist. Ihan turhaan hioin noin monella karkeuksella, ois ehkä riittäny se "perinteinen" karkeuksen arvon tuplaaminen seuraavaan paperiin. Hioin kuivana 40-60-80-120-180-240 ja vesissä 240-320-400-600-800-1000-1500-2000-2500.
    Tein nuo kahdessa vaiheessa, eka hioin kuivana lakat pois ja sitten myöhemmin hioin vesissä. Kyllähän tuohon useita satoja kilometrejä tuli mittariin per vaihe.
    Mulla oli varuilta lämppäri puhaltamassa täysillä kuumaa, mutta ei sitä ois tarvinnu. Ihan normaalissa kaupunkipyörityksen lämmöissä kesti (106-108), ilmeisesti lämpöä riitti konehuoneen puolella, kun lämpömittari näytti +32, vaikka ulkona oli vaan vaille +5 (meinas olla näpit vähän jähmeessä vesihionnassa).

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
    Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.
    Tere. Pitikö kauan aina yhtä vannetta pyörittää että sait hiottua? Nimimerkillä, onko muka semmosia bemareita mitkä ei keitä viijen minuutin tyhjäkäynnillä...

    Leave a comment:


  • Plihal
    replied
    Pitääkö/kannattaako poistaa maali pultinreiän kartiosta? Vai haittaako maali kartion ja pultin välissä. Pysyykö vanne siis kiinni löystymättä? Pulverilla maalatut keskiöt kyseessä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    riittää kun tökkäät 5 pesään ja annat pyöriä tyhjäkäynnillä.
    n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
    Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.

    Leave a comment:


  • topsi
    replied
    Hei,

    Mulla on tuollaiset BBS LM replicat joista parista paikasta lakka hieman irtoillut / kosteutta päässyt lakan alle.

    Mietin itsekseni että riittävä keino voisi olla että yrittäisi paikkalakkausta jotenkin, vaikka jälki ei varmastikaan vastaa alkuperäistä. Mutta jos saisi pysäytettyä tuon ongelman jotenkin.

    Mitä menetelmiä / aineita suosittelette?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    tomaattipaholainen kun on nii ei varmaa pyöri tyhjäkäynnillä tarpeeksi nopee :/ harkko kaasulle ja kiillottamaan

    kauanko ton Mothers Mag & Aluminum Polish pitää antaa vaikuttaa ennen ku rupee kiillottamaan? vai laitetaanko liinalle ja samantien kiillotus?
    Kaippa tuota nyt samantien voi alkaa kiillottamaan. Ilmastointi vaan päälle, niin luulis takarenkaiden jo pyörivän automaatillakin.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    tomaattipaholainen kun on nii ei varmaa pyöri tyhjäkäynnillä tarpeeksi nopee :/ harkko kaasulle ja kiillottamaan

    kauanko ton Mothers Mag & Aluminum Polish pitää antaa vaikuttaa ennen ku rupee kiillottamaan? vai laitetaanko liinalle ja samantien kiillotus?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    -vanteet kiinni autoon ja kaveri kaasulle
    riittää kun tökkäät 5 pesään ja annat pyöriä tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    Tarkotus olis lipit kiillottaa vanteista, joskus aiemmin edellisiin vanteisiin saman tehnyt, mutta oli iha jäätävä homma ku käsin teki kaiken. Nyt kun vähä ikää tullu ja laiskuus lisääntyny nii onko seuraava ihan tuhoon tuomittu idea:

    -kumit ja venttiilt pois vanteilta
    -auto tunkeilla yläs molemmilta puolin (perä ilmassa)
    -vanteet kiinni autoon ja kaveri kaasulle
    -vanteen kunnosta riippuen 320-400-600 hiomapaperi
    -lopuksi Mothers Mag & Aluminum Polish antaa hetken vaikuttaa ja kiillotus samalla tavalla kun hionta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎