memebuy23buy

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    riittää kun tökkäät 5 pesään ja annat pyöriä tyhjäkäynnillä.
    n. 70-80km/h pyöritin renkaita, niin tuntu parhaimmalle nappituntumalla. Tyhjäkäynti on muutenkin M62 hiljainen, niin piti laittaa pikkusen painoa kaasulle. Vakkarihan ei toimi kun jos etupyörät ei pyöri, syttyy muutenkin luistoneston/abs valot palamaan kun hetken pyörii pelkästään takaset.
    Itse aiheeseen, pitäis joku päivä vielä "kiillottaa" loppuun nuo vanteet, esikiillotus hiomavahalla oon käyny läpi ja ihan kohtalainen kiilto on jo ny.

    Leave a comment:


  • topsi
    replied
    Hei,

    Mulla on tuollaiset BBS LM replicat joista parista paikasta lakka hieman irtoillut / kosteutta päässyt lakan alle.

    Mietin itsekseni että riittävä keino voisi olla että yrittäisi paikkalakkausta jotenkin, vaikka jälki ei varmastikaan vastaa alkuperäistä. Mutta jos saisi pysäytettyä tuon ongelman jotenkin.

    Mitä menetelmiä / aineita suosittelette?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    tomaattipaholainen kun on nii ei varmaa pyöri tyhjäkäynnillä tarpeeksi nopee :/ harkko kaasulle ja kiillottamaan

    kauanko ton Mothers Mag & Aluminum Polish pitää antaa vaikuttaa ennen ku rupee kiillottamaan? vai laitetaanko liinalle ja samantien kiillotus?
    Kaippa tuota nyt samantien voi alkaa kiillottamaan. Ilmastointi vaan päälle, niin luulis takarenkaiden jo pyörivän automaatillakin.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    tomaattipaholainen kun on nii ei varmaa pyöri tyhjäkäynnillä tarpeeksi nopee :/ harkko kaasulle ja kiillottamaan

    kauanko ton Mothers Mag & Aluminum Polish pitää antaa vaikuttaa ennen ku rupee kiillottamaan? vai laitetaanko liinalle ja samantien kiillotus?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    -vanteet kiinni autoon ja kaveri kaasulle
    riittää kun tökkäät 5 pesään ja annat pyöriä tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    Tarkotus olis lipit kiillottaa vanteista, joskus aiemmin edellisiin vanteisiin saman tehnyt, mutta oli iha jäätävä homma ku käsin teki kaiken. Nyt kun vähä ikää tullu ja laiskuus lisääntyny nii onko seuraava ihan tuhoon tuomittu idea:

    -kumit ja venttiilt pois vanteilta
    -auto tunkeilla yläs molemmilta puolin (perä ilmassa)
    -vanteet kiinni autoon ja kaveri kaasulle
    -vanteen kunnosta riippuen 320-400-600 hiomapaperi
    -lopuksi Mothers Mag & Aluminum Polish antaa hetken vaikuttaa ja kiillotus samalla tavalla kun hionta.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Nitromorsin koostumus muuttui EU-määräysten vuoksi jotain 5 vuotta sitten. Nyttemmin aivan kelvotonta tavaraa. Osta Rakennuskemian maalinpoistoainetta, on jopa halvempaakin !
    Ei toiminu myöskään tuo rakennuskemian aine tähän lakkaan. Pari kertaa käsittelin, niin lakka rupes kyllä hieman pykimään, mutta ei lähteny sen enemmän "kiehumaan", tms.. P40 paperilla kun alko pyyhkimään ja vanteet pyörimään auton perä tunkkien päällä, niin lakka lähti aika nopeesti, toki tuli extratyötä lisää kun joutuu hiomaan karkeemmilla papereilla alkuun.

    Leave a comment:


  • |jaakko|
    replied
    Varmaan väärä paikka kysyä, mutta minkä kokoiset venttiilit menee Borbetin vanteisiin?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Taitaa nykyinen Nitromors olla puhdistukseen sopivaa, ei lakan/maalin poistoon. Lipat lähti puhtaaksi jarrupölystä, mutta lakka jäi...
    Kuusi vuotta sitten aine toimi kun junan vessa ja silloisista vanteista lähti lakka lipeistä nätisti. Eilen ostama purkki (joku uusi koostumus, tms., vanhaa ei enää löytyny) ja ei lähteny lakka kuplimaan Parallelleista. Kahden käsittelyn jälkeen lakka oli pehmennyt hieman, jotta siihen sai helpolla naarmun. :think

    Löytyykö enää myrkkyjä, joilla nuo lakat saisi nopeasti veke?
    Nitromorsin koostumus muuttui EU-määräysten vuoksi jotain 5 vuotta sitten. Nyttemmin aivan kelvotonta tavaraa. Osta Rakennuskemian maalinpoistoainetta, on jopa halvempaakin !

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Taitaa nykyinen Nitromors olla puhdistukseen sopivaa, ei lakan/maalin poistoon. Lipat lähti puhtaaksi jarrupölystä, mutta lakka jäi...
    Kuusi vuotta sitten aine toimi kun junan vessa ja silloisista vanteista lähti lakka lipeistä nätisti. Eilen ostama purkki (joku uusi koostumus, tms., vanhaa ei enää löytyny) ja ei lähteny lakka kuplimaan Parallelleista. Kahden käsittelyn jälkeen lakka oli pehmennyt hieman, jotta siihen sai helpolla naarmun. :think

    Löytyykö enää myrkkyjä, joilla nuo lakat saisi nopeasti veke?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    joo, kaikkea kokeiltu tuohon "pinnoitteeseen" raamatun sivuista jarrunesteeseen, ja se millä noi saa pois on hiekkapaperi.
    Vitullinen homma mutta ei auta, sor sor sormileikki alkaa.....

    Leave a comment:


  • Kenzu
    replied
    Ite hain joskus varaosa liikkeestä maalinpoisto ainetta joka oli spray purkis.. Se siihen ja rätillä pyyhki ni lähti lakka mukana.. Sitte oli helpompi kiillotella!

    En muista purkin merkkiä, mut harmaa oli ja makso varmaa 3-4€purkki. Kannattaa kokeilla..

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin noissa on siis joku lakka päällä ja naarmu siinä? Kokeiles pestä tinnerillä tiskiharjan kanssa se pois päältä (suosittelen suojaimia). Ainakin borbettien lipeistä lähti lakka sillai pois. Rosteria kun ei kannattais hioa ellei ole pakko. Se on huomattavasti kovempi homma mitä alumiinin hiominen.
    juu siinä "pinnotteesa" on naarmuja ja sipasin 2000 vesissä niitä mutta tulos on että jää noi 2000 naarmut näkyviin ja kiilloittamalla menee vaan sameeks joten kaikki viittaisi johonkin pinnoitteeseen. täytyy taas ens kerran kokeilla tinneriä tms. tuon pienen kohdan hankasin 2000 rikki ja pikkusen vaan sipasin laikalla niin kiilto löytyi heti. ei yrittänytkään sameta

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin noissa on siis joku lakka päällä ja naarmu siinä? Kokeiles pestä tinnerillä tiskiharjan kanssa se pois päältä (suosittelen suojaimia). Ainakin borbettien lipeistä lähti lakka sillai pois. Rosteria kun ei kannattais hioa ellei ole pakko. Se on huomattavasti kovempi homma mitä alumiinin hiominen.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ootko kokeillu autosolia? Just eilen hieroin naarmuisia rosterilippejä sillä mikrokuituliinan kanssa ja lähti todellahyvin pesunaarmut ja pinttymät pois.
    En tiedä millaisia naarmuja sulla oli mutta minun naarmut ei kyllä pakene suuntaan ei toiseen autosolilla pärkkäle!

    Siinä ne nököttää, kai se on nöyrryttävä hiomapaperiin, tulee vaan taas turhaa hommaa itelle.




    Edit: voihan kustaa kyrpä kolmas sentään, näyttäs olevan joku ultimaattinen pinnoite päällä, nitromorssilla ei mitään vaikutusta, hiekkapaperi hommia tais tulla, ja wheelfuckingpolishmachine on vaiheessa.
    Last edited by Eepo; 06-03-2013, 16:23.

    Leave a comment:

Working...
X