Talvirengaskeskustelu 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuppu
    replied
    Mikseiköhän yhdessäkään tän vuoden talvirengastestissä oo ollu mukana Kumhoja?

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Tuossa ei varsinaisesti selvinnyt, mutta päättelin että kyseessä oli 15" tai 16" korkeaprofiilinen rengas. Nehän on aika löysiä e39 alla muutenkin. Olettaisin, että 45 profiililla meno on paljon tukevampaa.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Minulla on ollut kyllä se käsitys, että Contit ois nimenomaan jäykemmät kuin nuo Nokiat.
    Tuo käsitys minullakin oli, mutta tässä ketjussa on tämä -Tapin viesti:

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jos nyt unohdetaan nuo Kumhot niin: mitkä olisi parhaat nastarenkaat E39:n alle kokoluokassa 235/45R17? Continentalit ilmeisesti ovat vetelät, mutta eikös Nokian renkaatkin ole?
    Minulla on ollut kyllä se käsitys, että Contit ois nimenomaan jäykemmät kuin nuo Nokiat. Voin olla kyllä väärässäkin. Minulla on juurikin tuossa koossa mitä etsit omassa alla Noranza 2:t. Ei ole minusta kyllä yhtään vetelät näille hurjille tehoille ja muutenkin tyytyväinen näihin.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Aiemmin tässä topikissa pohdin alle 600 euron nastarengassettiä 225/55R16-koossa. Tuli sitten ostettua Bridgestone Noranza Evo2:set. Nyt on ollut talverenkaan vaativia kelejä reilun viikon verran ja olen tyytyväinen renkaisiin. Hiljaiset (vaikka äännellä ei minulle talverenkaassa olekaan merkitystä), hyvä pito ja tukevuus on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Tosin ääritilanteen lähelläkään olevaa käytöstä ei ole tullut testattua, koska yritän rauhassa ajella sisään uusia renkaita.
    Noranza evo 2 oli Tuulilasin uusimman nastarengastestin mukaan hiljaisimmat. Hauska juttu sinänsä kun Nokian tekemät nuo ja HKPL7 oli sitten taas äänekkäimmät.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Jos nyt unohdetaan nuo Kumhot niin: mitkä olisi parhaat nastarenkaat E39:n alle kokoluokassa 235/45R17? Continentalit ilmeisesti ovat vetelät, mutta eikös Nokian renkaatkin ole?

Leave a comment:

• IIIolut
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Hankook W300 Icebear - 225/45 R17 94V XL TL

Tuommoiset kitkat, kommentteja? Näkyy täällä etelässä pärjäävän melkein kesärenkailla niin sama kai tuo olisi kokeilla kitkoja välillä :think

Tai sitten Kumho I'Zen KW27 XL 225/45R17 94V
    Mulla alla W300 kitkat ainakin vielä. Edessä koossa 245/40 18" ja takana 275/35 18". Melko liukasta ollut täällä meilläpäin noilla renkailla. Ei oikein risteyksissä pito riitä ja välillä pyrkii suorillakin sivuluisuun Ajoin tosin koko viime talven noilla renkailla. Rengas on melko kova ja pidossa on huomattava ero esim. jos vertaa Nokian R malliin. Mulle tulee kyllä nuo Nokian renkaat taas alle kunhan talvi etenee. Tuo W300 sopii kyllä suolatuille teille, mutta jos joutuu oikeasti ajamaan talvikelillä, niin ei ole ominaisuudet kovinkaan hyvät W300 renkaassa...
    Last edited by IIIolut; 30-10-2012, 10:51.

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Aiemmin tässä topikissa pohdin alle 600 euron nastarengassettiä 225/55R16-koossa. Tuli sitten ostettua Bridgestone Noranza Evo2:set. Nyt on ollut talverenkaan vaativia kelejä reilun viikon verran ja olen tyytyväinen renkaisiin. Hiljaiset (vaikka äännellä ei minulle talverenkaassa olekaan merkitystä), hyvä pito ja tukevuus on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Tosin ääritilanteen lähelläkään olevaa käytöstä ei ole tullut testattua, koska yritän rauhassa ajella sisään uusia renkaita.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Mistä löytyisi Kumho KW22 235/45R17 renkaat halvalla? Nordenrengas myy ei-oota, paikallinen liike myy niitä Nokian renkaiden hinnoilla...

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Marshall kw22 sama rengas kuin Kumho kw22?
    Mulle sanottiin rengasliikkeestä puhelimessa, että täysin 100% sama rengas.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Ainakin Marshall on Kumhon tuotemerkki joten melko tod.näk.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Hankook W300 Icebear - 225/45 R17 94V XL TL

Tuommoiset kitkat, kommentteja? Näkyy täällä etelässä pärjäävän melkein kesärenkailla niin sama kai tuo olisi kokeilla kitkoja välillä :think

Tai sitten Kumho I'Zen KW27 XL 225/45R17 94V
    Last edited by _nixu_; 29-10-2012, 20:55.

Leave a comment:

• mikron
    replied

Leave a comment:

• NAL-E
    replied
    Reilu 1000km pyörinyt alla Contin viking contact vitoset, koossa 235/45/17. Täytyy kyllä sanoa että on aivan uskomattomat hiljaiset, verrattuna kesän nankang/Falken komboon. Pidossakaan ei ole ollut mitään valittamista tähän asti, on kokeiltu jo jäällä, lumella, sohjossa ja pakkasessa. Saakutan kalliithan nuo oli (970e), mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Monesti kyllä näkee parkkiksilla kun kattelee viereisten autojen renkaita, että yllättävän monessa on renkaat väärällä puolella vaikka on ihan selvästi nuolella määrätty pyörimissuuntakin.
    Foorumikeskustelun perusteella tänänään kauppakeskuksen parkkiksella tuli noita renkaita ohimennen silmäiltyä.Ja kyllähän noita renkaita oli väärinpäin laitettu (kotivaihtona ilmeisesti) usammissakin autoissa.Siis ihan kulutuspinnan perusteella jo kauempaakin katsottuna.En sis käynyt autojen vieressä "kumartelemassa".
    No sitten ilmeisesti talven jälkeen ihmetellään kesärenkaita vaihdellessa kuinka huonosti nastat pysyy kiinni.
    Eli olipa huonot renkaat nämä "X"-merkkiset kumit yms.Kahden talven jälkeen ei nastoja ja renkaat reilusti kuluneetkin...

Leave a comment:

Working...
X