Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Originally posted by Antsah View Post
    Empä itse ole ennen kuullut moisesta.
    Continental taitaa olla yksi niistä harvoista joilla on nastarenkaissa vain outside merkintä? Ihmettelen vaan miksi niissäkin ei ole pyörimissuuntaa määrätty jos kerta vaikutus on tuo, että nastat saattaa irrota. Loppukäyttäjän kannaltahan tuo ei ole kovin hyvä ratkaisu.
    Missään tapauksessa...siis, EI nastarenkaan pyörimissuuntaa ei saa mennä vaihtamaan niiden ensimmäisen 1000km:n sisäänajon jälkeen.
    Olen aina kuvitellut tämän olevan kaikille kuluttajolle itsestäänselvyys, mutta mikäli näin siis ei olekkaan?, niin nyt löytyi selitys joillekkin täydellisen nastakadon saaneille renkaille kahden talven ajossa?
    Eli yhden talven ajetun nastarenkaan pyörimissuunnan kääntäminen, saa varsinkin vetäviltä pyöriltä aika äkkiä puolet nastoista kaikkoamaan ja loput puolet katkeamaan/menettämään kovametalliytimensä.

Comment

• Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

Originally posted by Hemi View Post
      Olen aina kuvitellut tämän olevan kaikille kuluttajolle itsestäänselvyys, mutta mikäli näin siis ei olekkaan?
      Lukee esim. käyttöohjekirjassa, mutta eipä sitä näköjään kukaan lue...

Comment

• Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

Originally posted by Bmw Master View Post
        Lukee esim. käyttöohjekirjassa, mutta eipä sitä näköjään kukaan lue...
        Kyllä minä pääsääntöisesti käyttöohjekirjat lueskelen, renkaista en noin tarkasti kyllä muista lukeneeni. Nykyisessä se on ruotsiksi joten sitä ei ole tullut lueskeltua ollenkaan. Jos hemi viittasi minuun nastojen irtoamisesta niin olen pahoillani, mutta minun toimesta niitä ei ole irronnut

Eipä nuo tunnu rengasliikkeissäkään mitään asiasta mainitsevan, juuri oli isä ostanut continentalin nastat citymaasturiin. Inside ja outside merkinnät oli vain renkaissa. Kysäisin tuosta niin eipä ollut kuullut moisesta. No nyt pystyi sitten ohjeistaan seuraavaa talvea varten. Pikaotanta lähipiiristä kyllä kertoisi, että aika vieras asia on kyllä monelle.

Monesti kyllä näkee parkkiksilla kun kattelee viereisten autojen renkaita, että yllättävän monessa on renkaat väärällä puolella vaikka on ihan selvästi nuolella määrätty pyörimissuuntakin.
        Last edited by Antsah; 27-10-2012, 13:35.

Comment

• Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10075
          • KVLA

Originally posted by Antsah View Post
          Monesti kyllä näkee parkkiksilla kun kattelee viereisten autojen renkaita, että yllättävän monessa on renkaat väärällä puolella vaikka on ihan selvästi nuolella määrätty pyörimissuuntakin.
          Foorumikeskustelun perusteella tänänään kauppakeskuksen parkkiksella tuli noita renkaita ohimennen silmäiltyä.Ja kyllähän noita renkaita oli väärinpäin laitettu (kotivaihtona ilmeisesti) usammissakin autoissa.Siis ihan kulutuspinnan perusteella jo kauempaakin katsottuna.En sis käynyt autojen vieressä "kumartelemassa".
          No sitten ilmeisesti talven jälkeen ihmetellään kesärenkaita vaihdellessa kuinka huonosti nastat pysyy kiinni.
          Eli olipa huonot renkaat nämä "X"-merkkiset kumit yms.Kahden talven jälkeen ei nastoja ja renkaat reilusti kuluneetkin...

Comment

• NAL-E
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 249
            • Kiuruvesi

Reilu 1000km pyörinyt alla Contin viking contact vitoset, koossa 235/45/17. Täytyy kyllä sanoa että on aivan uskomattomat hiljaiset, verrattuna kesän nankang/Falken komboon. Pidossakaan ei ole ollut mitään valittamista tähän asti, on kokeiltu jo jäällä, lumella, sohjossa ja pakkasessa. Saakutan kalliithan nuo oli (970e), mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen.
            E91 325d -07
            Ex: E39 530daT -00

Comment

• mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

Marshall kw22 sama rengas kuin Kumho kw22?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

Comment

• _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

Hankook W300 Icebear - 225/45 R17 94V XL TL

Tuommoiset kitkat, kommentteja? Näkyy täällä etelässä pärjäävän melkein kesärenkailla niin sama kai tuo olisi kokeilla kitkoja välillä :think

Tai sitten Kumho I'Zen KW27 XL 225/45R17 94V
                Last edited by _nixu_; 29-10-2012, 19:55.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

Originally posted by mikron View Post
                  Ainakin Marshall on Kumhon tuotemerkki joten melko tod.näk.

Comment

• Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

Originally posted by mikron View Post
                    Mulle sanottiin rengasliikkeestä puhelimessa, että täysin 100% sama rengas.
                    E61 525d LCI

Comment

• TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

Mistä löytyisi Kumho KW22 235/45R17 renkaat halvalla? Nordenrengas myy ei-oota, paikallinen liike myy niitä Nokian renkaiden hinnoilla...
                      E39 528iA

Comment

• Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

Aiemmin tässä topikissa pohdin alle 600 euron nastarengassettiä 225/55R16-koossa. Tuli sitten ostettua Bridgestone Noranza Evo2:set. Nyt on ollut talverenkaan vaativia kelejä reilun viikon verran ja olen tyytyväinen renkaisiin. Hiljaiset (vaikka äännellä ei minulle talverenkaassa olekaan merkitystä), hyvä pito ja tukevuus on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Tosin ääritilanteen lähelläkään olevaa käytöstä ei ole tullut testattua, koska yritän rauhassa ajella sisään uusia renkaita.
                        E61 525d LCI

Comment

• IIIolut
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 382
                          • Mikkeli

Originally posted by _nixu_ View Post
                          Hankook W300 Icebear - 225/45 R17 94V XL TL

Tuommoiset kitkat, kommentteja? Näkyy täällä etelässä pärjäävän melkein kesärenkailla niin sama kai tuo olisi kokeilla kitkoja välillä :think

Tai sitten Kumho I'Zen KW27 XL 225/45R17 94V
                          Mulla alla W300 kitkat ainakin vielä. Edessä koossa 245/40 18" ja takana 275/35 18". Melko liukasta ollut täällä meilläpäin noilla renkailla. Ei oikein risteyksissä pito riitä ja välillä pyrkii suorillakin sivuluisuun Ajoin tosin koko viime talven noilla renkailla. Rengas on melko kova ja pidossa on huomattava ero esim. jos vertaa Nokian R malliin. Mulle tulee kyllä nuo Nokian renkaat taas alle kunhan talvi etenee. Tuo W300 sopii kyllä suolatuille teille, mutta jos joutuu oikeasti ajamaan talvikelillä, niin ei ole ominaisuudet kovinkaan hyvät W300 renkaassa...
                          Last edited by IIIolut; 30-10-2012, 09:51.
                          E61 ///M5 -07
                          F15 X5 40e ///M-Sport -16

Ex. E39 ///M5 -01
                          -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

Comment

• TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

Jos nyt unohdetaan nuo Kumhot niin: mitkä olisi parhaat nastarenkaat E39:n alle kokoluokassa 235/45R17? Continentalit ilmeisesti ovat vetelät, mutta eikös Nokian renkaatkin ole?
                            E39 528iA

Comment

• Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

Originally posted by Ha2 View Post
                              Aiemmin tässä topikissa pohdin alle 600 euron nastarengassettiä 225/55R16-koossa. Tuli sitten ostettua Bridgestone Noranza Evo2:set. Nyt on ollut talverenkaan vaativia kelejä reilun viikon verran ja olen tyytyväinen renkaisiin. Hiljaiset (vaikka äännellä ei minulle talverenkaassa olekaan merkitystä), hyvä pito ja tukevuus on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Tosin ääritilanteen lähelläkään olevaa käytöstä ei ole tullut testattua, koska yritän rauhassa ajella sisään uusia renkaita.
                              Noranza evo 2 oli Tuulilasin uusimman nastarengastestin mukaan hiljaisimmat. Hauska juttu sinänsä kun Nokian tekemät nuo ja HKPL7 oli sitten taas äänekkäimmät.

Comment

• Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

Originally posted by TJJ View Post
                                Jos nyt unohdetaan nuo Kumhot niin: mitkä olisi parhaat nastarenkaat E39:n alle kokoluokassa 235/45R17? Continentalit ilmeisesti ovat vetelät, mutta eikös Nokian renkaatkin ole?
                                Minulla on ollut kyllä se käsitys, että Contit ois nimenomaan jäykemmät kuin nuo Nokiat. Voin olla kyllä väärässäkin. Minulla on juurikin tuossa koossa mitä etsit omassa alla Noranza 2:t. Ei ole minusta kyllä yhtään vetelät näille hurjille tehoille ja muutenkin tyytyväinen näihin.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎