Voinko mä laittaa noihin 205/65/15 aku ankka kitkoihin 3.0 bar ilmaa? Onko se noissa kitkoissa että niistä katoaa pito ominaisuudet kun niissä on liikaa ilmaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostVoinko mä laittaa noihin 205/65/15 aku ankka kitkoihin 3.0 bar ilmaa? Onko se noissa kitkoissa että niistä katoaa pito ominaisuudet kun niissä on liikaa ilmaa?-f11 530d xDrive -12 Spacegrau
-e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
-Volvo S60 2.4i -04
-LMC Munsterland LUX 495 -98
https://www.instagram.com/jermus_h/
Pohjanmaa - Connection
Kaustinen connection
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostOnkos kellään kokemusta kumhon kw27 kitkoista, miten pelittää suomen talvessa..? Meinaa tulla kiire renkaiden kanssa, ensiviikolla auto suomessa kesäkumeilla eikä 18" kokoluokassa oikein ole järkevän hintaista tarjontaa. Eli jos löytyy käytettyä ko. kokoluokassa niin voi tarjota...Näyttäisi olevan edullisimmat mutta kuinka noi ajaisivat asiansa täällä eteläpohjanmaalla koossa 245/35/19? Tai 235/35/19..
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by JermuS View PostEhkä jos on joku 7 bar niin sillon saattaa vaikuttaa mut ei tuo kolme kyllä vaikuta.. eipä oikeestaan ikään oo renkaissa liikaa ilmaa, päinvastoin.. varsinki ku tuntuu et täällä nyt taas ajellaan suurimmaks osaks niillä tarrassa näkyvillä paineilla.....Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKiitos. Taidan tehdä pientä testiä:think Netistä luin yleisestä autokeskusteluista niin, joku pitää 5 baria vastaavissa renkaissa. Eli laitan aluksi 3,5 ja katon miten alkaa käyttäytyä ja siitä sitten lisäileen. Vaikka noi 15" on todettu huonoimmiksi vaihtoehdoiksi e39 alle, mutta jos jotain parannusta saisi paineilla.
Mutta eikö 3,5 bar ole jo liikaa? Ja 5 bar lienee ollut vitsi.
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostTähän etsisin vastausta?Näyttäisi olevan edullisimmat mutta kuinka noi ajaisivat asiansa täällä eteläpohjanmaalla koossa 245/35/19? Tai 235/35/19..
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikös tätä jo pohdittu täällä, kerro sitten tuleeko sinulla samat fiilikset:
Mutta eikö 3,5 bar ole jo liikaa? Ja 5 bar lienee ollut vitsi.
Siis sulla oli tuosta kokeilusta kokemusta! Ei ilmeisesti mitään hyvää rengaspaineitten lisäyksestä? Täällä pohjanmaalla on varmasti vielä huononmat tiet kun teilläpäin!?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Olikin erikokoiset kumit: http://www.overdrive.fi/forum/viewto...ddd97&start=15Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSiis sulla oli tuosta kokeilusta kokemusta! Ei ilmeisesti mitään hyvää rengaspaineitten lisäyksestä? Täällä pohjanmaalla on varmasti vielä huononmat tiet kun teilläpäin!?
Comment
-
-
Kuvittelenko vai onko muut huomanneet pidonheikkenemistä lumipinnalla uusionastarenkaissa? Ensimmäisenä talvena pelas ihan ok, mutta nyt etenkin sivuttaispito on heikentynyt. Kelly merkkiset rattaat.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostKuvittelenko vai onko muut huomanneet pidonheikkenemistä lumipinnalla uusionastarenkaissa? Ensimmäisenä talvena pelas ihan ok, mutta nyt etenkin sivuttaispito on heikentynyt. Kelly merkkiset rattaat.
Se talvirenkaan pito vain yleisestikkin tahtoo alentua eniten kesäisin...riippuen tietenkin hieman varastointiolosuhteidsta.
Käytetty talvirengas on joskus alkutalven ensilumilla yllättävänkin liukas, kunnes kesällä "kuivunut" puolen millin pinta kuluu pois.
Comment
-
-
Tulipa hankituksi 235/45-17 kokoiset Continental nastarenkaat. Aika tyytyväinen olen nyt 1000 km kokemuksella niihin, hiljaiset ja kohtuu hyvä pito jääpolanteisella tiellä eikä minkäänlaista uraherkkyyttä ole havaittavissa. Sen sijaan lumipöperössä pito on samaa luokkaa viisi vuotta vanhan V-nopeusluokan saksankitkan kanssa, eli yllättävän heikko.
Comment
-
-
Mr.Speed
Haukuin nämät halpatuonti marangoni 4 ice susipaskat italokumit jo viime talvena, ja nyt tänä talvena ei pitoa tunnu olevan enää puoliakaan mitä silloin. Ulkoisesti hyväkuntoisen näköiset, nastat tallella eikä noilla kovin montaa tuhatta ole ehtinyt edes ajaa. Jos joutuisin ajamaan esim. pidemmät työmatkat tuolla bemulla, niin lähtis nuot kumit välittömästi vaihtoon
Ens talveksi hankittava uudet, kunnolliset renkaat.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostHaukuin nämät halpatuonti marangoni 4 ice susipaskat italokumit jo viime talvena, ja nyt tänä talvena ei pitoa tunnu olevan enää puoliakaan mitä silloin. Ulkoisesti hyväkuntoisen näköiset, nastat tallella eikä noilla kovin montaa tuhatta ole ehtinyt edes ajaa. Jos joutuisin ajamaan esim. pidemmät työmatkat tuolla bemulla, niin lähtis nuot kumit välittömästi vaihtoon
Ens talveksi hankittava uudet, kunnolliset renkaat.
Näitä on nyt ollut meilläkin alla vähän ajettuina muutamissa vaihdokeissa ja ne on ollut ihan pakko vaihtaa alta pois mahdottoman metelin ja todella heikon ajokäytöksen vuoksi.
Tänä päivänä mikä tahansa uusio hakkaa tämän 100-0.
Comment
-
Comment