Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut
Onhan noissa profiilikin eri tuon nopeusluokan lisäksi. Runko varmasti jäykempi jo pelkän profiilinkin takia. Minusta noita ei voi edes verrata toisiinsa kun on täysin erilaiset renkaat.
Kuitenkin saman halkaisijan rengas kyseessä?
BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut
Camber -2.
Pitäis olla ihan toisessa ääripäässä niitä ohjearvoja...
Pitäis olla ihan toisessa ääripäässä niitä ohjearvoja...
En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
Tuo halkaisija ei nyt kerro ihan koko totuutta kuitenkaan.Esim. 225/60R16 renkaassa on myös sama halkaisija,mutta aivan varmasti tuo kumi on ihan eri planeetalta.Noin karrikoituna esimerkkinä.
En ihmettelisi yhtään jos kumiseokset hieman noissa vaihtelisi.Etenkin jos ne on eri tehtailta tulleita.Ja tuo renkaan (alkava) kovettuminen on nopeinta sen ensimmäisen vuoden aikana.Ainakin näppituntumalla.
En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
Niin siinä käy, kun renkaan sisäreunalle kohdistuu painoa enempi ja se sitä myöten lämpeää enempi. Paljonki purettu renkaita, kun runko pettänyt ja ilmaa samalla tavalla tubeless kalvon välissä.
Niin siinä käy, kun renkaan sisäreunalle kohdistuu painoa enempi ja se sitä myöten lämpeää enempi. Paljonki purettu renkaita, kun runko pettänyt ja ilmaa samalla tavalla tubeless kalvon välissä.
Tää oli vaan eka kerta kun käy tälleen, ajettu tuolla ajokorkeudella ja varmasti lähes vastaavilla kulmilla jo 4 kesää ennen tätä. Voiko tuo leveämpi vanne vaikuttaa myös tuohon että hajoaa helpommin, ennen oli 9,5" vanne ja nyt on 10,5. Rengas siis 275/30-19
Toi ilmarengas tulee myös jos rengaspaineet on liian pienet. Yli 3 kiloa pitää käyttää painetta (mielellään jopa 3,5 bar) jos reippaasti camberia koska kaikki rasitus kohdistuu renkaan sisäsyrjään.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Täällä meni kanssa star performerit ämmään alle takarenkaiksi, kokoa 275/30-19 ja hintaa 86e/kpl En odota näiltä mitään, mutta jos nyt vaikka 5000-7000km kestää niin hyvä.
Edellisistä nexen 3000Sta hajosi rungot sisäkantista Renkaan sisäpuolella oli tuossa taitoksessa semmonen "ilmarengas" mikä kierti koko renkaan matkalta tuossa renkaan kyljessä.
Aika tappiin on laitettu, ja vielä ihan "ohjearvojen sisällä". Tiedä sitten mitä ne pitäisi olla:think Johonkin topikkiin mie ne tännekkin oon varmaan ylös laittanut
Camber -2.
En muista niitä rajoja nyt, mutta -2 on kuitenkin camberit takana. Enkä nyt silti ole kuullut että renkaista runko pettää vaikka camberit vähän miinuksella enempi olisikin.
No, siis lopputulos on juuri kuvatunlainen mikäli näissä 275-leveissä 19" kokoluokan renkaissa käyttää 16" renkaan camberkulmia, kuten tässä on nyt käytetty.
Eli ihan tolkuttomasti liikaa negatiivista camberia tämän kokoluokan renkaalle ja sulattaa sisäreunan+väsyttää sisärungon hajalle muutaman tuhannen kilometrin ajolla tällä yhdstelmällä.
Siellähän pitäisi camberarvot olla tälle 19"/275 renkaalle -1.15"-1.25" haarukassa jos haluaa ajaa muutakin kuin ihan renkaansa sisäreunan varassa ja kuluttaa rengasta tasaisesti ilman että sisärunko pettää elinkaren loppupuolella.
Lisäksi, märän kelin pitoahan näissä ei ole voinut olla juuri lainkaan.
Tilasin Yokohaman Advan Sportit paikalliseen (Lahti) rengasliikkeeseen. Tiskille mennessäni myyjä hämmästyksekseni ilmoitti jo kaupanneensa renkaani eteenpäin, eikä vastaavia ollut hyllyssä.
Tilalle tarjottiin allekirjoittaneelle aiemmin tuntemattomia Leao Nova Force-renkaita. Hetken tuumailtuani päätin laittaa tarjotut renkaat alle, koska nykyiset olivat sakoilla.
Auton käytös muuttui näillä renkailla hengenvaaralliseksi. Yli puolen metrin jatkuva vaeltelu puolelta toiselle maantienopeudessa +70 km/h sai minut jättämään moottoritiekokeilut sikseen. Ajokilometrejä kertyi noin 50. Painelin takaisin liikkeeseen tekemään reklamaatiota moisista leskentekijöistä ja ajettuaan lenkin autolla totesi myyjä itsekkin, ettei ollut koskaan ajanut yhtä paskoilla renkailla.
Reilun pelin hengessä myyjä ilmoitti laittavansa Yokohamat heti tilaukseen ja alle kunhan saapuvat.
Halppisrenkaita en ole aikaisemmin käyttänyt, mutta moisen kokemuksen jälkeen pysyttelen niistä visusti erossa.
Tilasin Yokohaman Advan Sportit paikalliseen (Lahti) rengasliikkeeseen. Tiskille mennessäni myyjä hämmästyksekseni ilmoitti jo kaupanneensa renkaani eteenpäin, eikä vastaavia ollut hyllyssä.
Tilalle tarjottiin allekirjoittaneelle aiemmin tuntemattomia Leao Nova Force-renkaita. Hetken tuumailtuani päätin laittaa tarjotut renkaat alle, koska nykyiset olivat sakoilla.
Auton käytös muuttui näillä renkailla hengenvaaralliseksi. Yli puolen metrin jatkuva vaeltelu puolelta toiselle maantienopeudessa +70 km/h sai minut jättämään moottoritiekokeilut sikseen. Ajokilometrejä kertyi noin 50. Painelin takaisin liikkeeseen tekemään reklamaatiota moisista leskentekijöistä ja ajettuaan lenkin autolla totesi myyjä itsekkin, ettei ollut koskaan ajanut yhtä paskoilla renkailla.
Reilun pelin hengessä myyjä ilmoitti laittavansa Yokohamat heti tilaukseen ja alle kunhan saapuvat.
Halppisrenkaita en ole aikaisemmin käyttänyt, mutta moisen kokemuksen jälkeen pysyttelen niistä visusti erossa.
No, halpis ja ja "halpis"....
Tämä Leao on Kiinalaisen halpiksen, eli Linglongin "halpismalli", eli ihan se pahnanpohjimmainen.
Näitä ei kukaan ole varmasti suositellutkaan edes tässä halpisrengas topikissa, vaan päinvastoin.
Pointti on kuitenkin se että tämän "pahnanpohjimmaisen" vuoksi ei todellakaan kannata tyrmätä koko halvemman pään tuoteryhmää, vaan kyllähän nämä ovat lähinnä renkaan ulkoiseen olemukseen paistettua Linglongilta yli jäänyttä jätettä.
No, siis lopputulos on juuri kuvatunlainen mikäli näissä 275-leveissä 19" kokoluokan renkaissa käyttää 16" renkaan camberkulmia, kuten tässä on nyt käytetty.
Eli ihan tolkuttomasti liikaa negatiivista camberia tämän kokoluokan renkaalle ja sulattaa sisäreunan+väsyttää sisärungon hajalle muutaman tuhannen kilometrin ajolla tällä yhdstelmällä.
Siellähän pitäisi camberarvot olla tälle 19"/275 renkaalle -1.15"-1.25" haarukassa jos haluaa ajaa muutakin kuin ihan renkaansa sisäreunan varassa ja kuluttaa rengasta tasaisesti ilman että sisärunko pettää elinkaren loppupuolella.
Lisäksi, märän kelin pitoahan näissä ei ole voinut olla juuri lainkaan.
Paljon tuli asiaa, mutta samoilla pyöränlulmilla ja samalla alustalla ja samanlaisilla renkailla mutta 9,5" leveällä vanteella tätä ei tapahtunut.
Mutta enivei, kun nyt kesällä käyn suuntauksessa niin pitää katella saako noita pystympään. Toki sitten alkaa taatusti raapimaan kaariin
Comment