Hyvällä tuurilla voi olla ensi to-pe perillä, kun näin alkuviikosta tilasit. Mulla on ollut 2 viikon molemmin puolin toimitusajat mitä oon tilaillut.
Kyllä uskoisin et pääkaupunkiseudulla tulee tossa ajassa, ite tilasin pahimpaan kesäloma-aikaan ja tuli 1,5 viikossa. Itsehän tuota voi nopeuttaa 1 päivällä siten, että kyttää seurannasta milloin ovat tuolla vantaan rahtikeskuksessa ja käy itse hakemassa renkaat sieltä, nimimerkillä kokemusta on
No mitkä olisi hyvät 235/40/35 e39 alle? Nangankit saa unohtaa laskuista, ainakin ns-2. Mutta onko muita halvenmanpään renkaita mitä voisitte suositella? Vai, täytyykö vain yrittää hankkia Hankook Ventus V12 Evo K110, mitkä on ollut aikasemminkin? Mistä yleensä tietää, että rengas on "kovenmalla" rungolla?
mikä nankangeissa oli huonoa? tai mitä ominaisuuksia pitää välttää? ajomukavuutta?
mikä nankangeissa oli huonoa? tai mitä ominaisuuksia pitää välttää? ajomukavuutta?
Ainakin minulla takana ne nangsut veteli joka suuntaa ja kovettuvat nopeasti + meteliä sen mukaan Mitkä halppikset kuuluvat noihin kovarunkoisiin? Korealaiset?
Ainakin minulla takana ne nangsut veteli joka suuntaa ja kovettuvat nopeasti + meteliä sen mukaan Mitkä halppikset kuuluvat noihin kovarunkoisiin? Korealaiset?
Oletko varma että sen vetelyn aiheutti juuri NS2, joka noin yleisesti tunnetaan nimenomaan vähintäänkin kohtuullisesta tunnottomuudesta urille?
Oletko varma että sen vetelyn aiheutti juuri NS2, joka noin yleisesti tunnetaan nimenomaan vähintäänkin kohtuullisesta tunnottomuudesta urille?
Itse asiassa, kun camberit nousi pystynpään, niin samalla vaihtui ns2 eteen ja hankookit taakse, eli en kokeillut ajaa ns2:lla muuttuneilla kulmasäädöillä. Mutta pakko vaihtaa takasin taakse noin nangsut loppukesäksi, kun meteli ja jurina on kamalaa! Toki, ovat voineet kyllä takana nuo ns2 kulua oudosti ja ovathan jo varmaan kovat koppuratkin! Onko noi NS2 ainoat halvenmanpään renkaat mitä voisi ajatella laittaa koko kierroksen?
Entäs nämä e39:in alla:
Sava Intensa UHP
Sunny SN3970
Goodride SA-05
Star Performer UHP
Nexen N 6000
Federal SS-595
Federal 595 RS-R
Nankang AS-1
GT Radial CHAMPIRO UHP1
Sava Intensa UHP
Sunny SN3970
Goodride SA-05
Star Performer UHP
Nexen N 6000
Federal SS-595
Federal 595 RS-R
Nankang AS-1
GT Radial CHAMPIRO UHP1
No jos autoon on uhrattu osien laittoon ja kulmien kanssa kikkailuun aikaa ja rahaa,niin miksi ne ajofiilikset pitäisi pilata jollain Sunnyilla.Noista laittaisin ainoastaan Nexeniä alle.Mutta itse laittaisin kyllä jotain muuta.Esim. noissa 235/40R18 kokoluokan renkaissakin löytyy 91 ja 95 kantavuusluokkia.Jopa samalla rengasmallilla valmistajasta riippuen.Joten jos jämäkkyyttä etsit,niin tsekkaa myös tuo asia ennen renkaiden hankkimista.
No jos autoon on uhrattu osien laittoon ja kulmien kanssa kikkailuun aikaa ja rahaa,niin miksi ne ajofiilikset pitäisi pilata jollain Sunnyilla.Noista laittaisin ainoastaan Nexeniä alle.Mutta itse laittaisin kyllä jotain muuta.Esim. noissa 235/40R18 kokoluokan renkaissakin löytyy 91 ja 95 kantavuusluokkia.Jopa samalla rengasmallilla valmistajasta riippuen.Joten jos jämäkkyyttä etsit,niin tsekkaa myös tuo asia ennen renkaiden hankkimista.
Lähinnä vain sitä hain tuossa, että jos joku/jotkut on noista kokeillut jotain tiettyä halvenmanpään rengasta e39 alla ja todennut ajettavuuden olevan kunnossa verraten johkin täälläkin yleiseen/tunnettuun merkkiin? Yrittänyt lukea täältä keskusteluista, mutta kukaan ei ole nähtävästi ottanut riskiä noiden "outomerkkien" kanssa... Ylläri!
En tietenkään halua pilata ajo-ominaisuuksia, enkä halua ottaa riskiä ja hankkia jotkut vain summissa. Noista listaamistani renkaista ei ole kokemusta, kun Gt radialeista ja Federaleista, mutta eivät olleet bmw alla. Federalit ovat tuttavan Audin A4-06 alla toista kesää ja siinä toimivat 19" koossa hyvin ja ovat edelleen hiljaiset, mutta se on audi se ja e39:ssä voisi olla päinvastainen vaikutus.
Mutta, voi olla, että pysyn kuiteskin noissa Hankookeissa edelleenkin, kun ne nyt kuiteskin tomivat e39 alla.
Rengas hankinta taitaa kuitenkin mennä ensi kevääseen väkisinkin, joten täytyy sulatella talvi.
595 RS-R:hän ei ole mitenkään samaa luokkaa, kyseessä ratakäyttöön tarkoitettu todella jäykkä rengas.
Toimii hyvin kyllä esim e36 alla jäykällä alustalla kadullakin mutta märkäpitoa ei kyllä ole.
Lähinnä vain sitä hain tuossa, että jos joku/jotkut on noista kokeillut jotain tiettyä halvenmanpään rengasta e39 alla ja todennut ajettavuuden olevan kunnossa verraten johkin täälläkin yleiseen/tunnettuun merkkiin? Yrittänyt lukea täältä keskusteluista, mutta kukaan ei ole nähtävästi ottanut riskiä noiden "outomerkkien" kanssa... Ylläri!
En tietenkään halua pilata ajo-ominaisuuksia, enkä halua ottaa riskiä ja hankkia jotkut vain summissa. Noista listaamistani renkaista ei ole kokemusta, kun Gt radialeista ja Federaleista, mutta eivät olleet bmw alla. Federalit ovat tuttavan Audin A4-06 alla toista kesää ja siinä toimivat 19" koossa hyvin ja ovat edelleen hiljaiset, mutta se on audi se ja e39:ssä voisi olla päinvastainen vaikutus.
Mutta, voi olla, että pysyn kuiteskin noissa Hankookeissa edelleenkin, kun ne nyt kuiteskin tomivat e39 alla.
Rengas hankinta taitaa kuitenkin mennä ensi kevääseen väkisinkin, joten täytyy sulatella talvi.
Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
Kumhoa voi myös löytää ainakin lähelle edellisiä kun etsii ja se nyt kautta linjan on kuitenkin edellisten yläpuolella teknisesti, mutta kuitenkin urlle varsin tunnoton/mukava(hieman toki mallista riippuen).
Hankookhan ei kautta linjan ole nykyään enään "halpisrengas", vaan korkeintaan keskihintainen(V12 tosi vanha malli, joten sitä toki voi löytää halvalla, mutta sport/UHP renkaana mikään mukavuuspainoitteinenhan se ei missään tapauksessa ole).
Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
Kumhoa voi myös löytää ainakin lähelle edellisiä kun etsii ja se nyt kautta linjan on kuitenkin edellisten yläpuolella teknisesti, mutta kuitenkin urlle varsin tunnoton/mukava(hieman toki mallista riippuen).
Hankookhan ei kautta linjan ole nykyään enään "halpisrengas", vaan korkeintaan keskihintainen(V12 tosi vanha malli, joten sitä toki voi löytää halvalla, mutta sport/UHP renkaana mikään mukavuuspainoitteinenhan se ei missään tapauksessa ole).
Kiitos tiedosta. Mites noi Nexenin muut mallit mitä löysin äkkiseltään (N 6000. N 8000. N 9000.)?
Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
Halparenkaista tuo 7000:n on ihan hyvä rengas.Tuli yksi kieppi 235/40R18 ja 265/35R18 ajettua ex. E39 540:ssä.Voin suositella kyllä.
Kiitos tiedosta. Mites noi Nexenin muut mallit mitä löysin äkkiseltään (N 6000. N 8000. N 9000.)?
Nuo Nexenin N8000 ja N9000 on puhtaita sport/UHP segmentin renkaita, jolloin mikäli olet hakemassa maksimaalista mukavuutta, ovat ne ehdottomasti vääriä valintoja.
Tuossa N6000:ssa on painotettu myös jo jonkin verran mukavuutta, mutta enemmän sekin on tyyliltään Sport ominaisuuksia painottava, kuin tunnottomuutta urille/mukavuutta.
Tosin, verrattuna tässä kokoluokassa eurooppalisiin tai varsinkin japseihin, tuo N6000 on hyvinkin mukavuuspainoitteinen rengas.
Kuluessaan hiemankin väärillä kulmilla vain kovin äänekäs(=oikeilla kulmilla hiljainen).
Nexenin mukavuuspainoitteisin on N5000, joka kulkee kuin huopatossuilla ja täysin tunteettomasti mille tahansa urille.
Nexenin mukavuuspainoitteisin on N5000, joka kulkee kuin huopatossuilla ja täysin tunteettomasti mille tahansa urille.
Mutta meneekö ajamisen ilokin siinä samalla? Jos heilutat rattia, onko perän viive kuinka selvä? Jostain syystä minä koen tuon ilmiön todella ärsyttäväksi ja nyt se taas ilmenee noilla Hankook S1 Evo 2 renkailla. Ei tosin lainkaan samalla (pelottavalla) tavalla kuin silloin kun Nexen 8000 renkaat oli takana. Täytyy kai kokeilla vähentää rengaspainetta edestä.
Entä jos haluan minimaalisen rengasmelun karkealla pinnalla, tunteettomuutta tien poikittaissaumoille ja silti tarkan tuntuman ohjaukseen ja auton perään, niin mitä ostan? Siis mitkä renkaat ja minkä auton? Vai onko tuo täysin mahdoton yhtälö?
Mutta meneekö ajamisen ilokin siinä samalla? Jos heilutat rattia, onko perän viive kuinka selvä? Jostain syystä minä koen tuon ilmiön todella ärsyttäväksi ja nyt se taas ilmenee noilla Hankook S1 Evo 2 renkailla. Ei tosin lainkaan samalla (pelottavalla) tavalla kuin silloin kun Nexen 8000 renkaat oli takana. Täytyy kai kokeilla vähentää rengaspainetta edestä.
Entä jos haluan minimaalisen rengasmelun karkealla pinnalla, tunteettomuutta tien poikittaissaumoille ja silti tarkan tuntuman ohjaukseen ja auton perään, niin mitä ostan? Siis mitkä renkaat ja minkä auton? Vai onko tuo täysin mahdoton yhtälö?
Se on aina jokaisen ihan oma henkilökohtainen juttu mikä antaa ja ottaa sitä ajamisen iloa.
Jollekkin se "ajamisen ilo" on sitä kun auto on todella hiljainen, vailla rengasmelua ja minkäänlaiset urat tai muut vauriot eivät tunnu tiessä, eikä ne myöskään vie autoa mihinkään?
Ok, siis tuo Nexenin N5000 on toki selkeästi vielä 18" kokoluokissa nimenomaan pehmeä, eikä siitä näin ollen löydy minkäänlaista terävyyttä, mutta ei siis myöskään ääntä eikä uria.
Omasta mielestäni ongelma ei ole paha jos kummallakin akselilla on ko.rengastus(nimim.mm.itse yhden pitkän nopeavauhtisen euroopan reissun näillä ajaneena). Toki, myönnän että omaan makuuni se on turhankin "tunnoton".
Ongelmia tulee varmasti mikäli toisella akselilla on jäykät sport segmentin renkaat, mutta onhan ne mukavat ja todella hiljaiset...nimenomaan juuri tässä merkityksessä.
Sitä yhtälöä jossa alla olisi täsmällinen/nopea...hiljainen ja mukava...uratunnoton....kestoiän ollessa 18"-19" W-Y nopeusluokan kumissa 50tkm...huipuilla teknisillä ominaisuuksilla...halpaan hintaan.
Eli elämä on kompromisseja täynnä ja tämä rengasasia on yksi niistä.
Täydellistä tuotetta ei ole vielä tehtykään.
Näissä Korealaisissa moni asia kohtuullisen halpaan hintaan toki täytyy, mutta siinäkin tapauksessa itse kuluttajan pitää tietää mitä hän oikeasti tahtoo...ja muistaa ne realiteetit.
Comment