Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Hyvällä tuurilla voi olla ensi to-pe perillä, kun näin alkuviikosta tilasit. Mulla on ollut 2 viikon molemmin puolin toimitusajat mitä oon tilaillut.
    Kyllä uskoisin et pääkaupunkiseudulla tulee tossa ajassa, ite tilasin pahimpaan kesäloma-aikaan ja tuli 1,5 viikossa. Itsehän tuota voi nopeuttaa 1 päivällä siten, että kyttää seurannasta milloin ovat tuolla vantaan rahtikeskuksessa ja käy itse hakemassa renkaat sieltä, nimimerkillä kokemusta on
    BMW E46 330D

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by janke View Post
      No mitkä olisi hyvät 235/40/35 e39 alle? Nangankit saa unohtaa laskuista, ainakin ns-2. Mutta onko muita halvenmanpään renkaita mitä voisitte suositella? Vai, täytyykö vain yrittää hankkia Hankook Ventus V12 Evo K110, mitkä on ollut aikasemminkin? Mistä yleensä tietää, että rengas on "kovenmalla" rungolla?
      mikä nankangeissa oli huonoa? tai mitä ominaisuuksia pitää välttää? ajomukavuutta?

      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by peto2 View Post
        mikä nankangeissa oli huonoa? tai mitä ominaisuuksia pitää välttää? ajomukavuutta?

        Ainakin minulla takana ne nangsut veteli joka suuntaa ja kovettuvat nopeasti + meteliä sen mukaan Mitkä halppikset kuuluvat noihin kovarunkoisiin? Korealaiset?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by janke View Post
          Ainakin minulla takana ne nangsut veteli joka suuntaa ja kovettuvat nopeasti + meteliä sen mukaan Mitkä halppikset kuuluvat noihin kovarunkoisiin? Korealaiset?
          Oletko varma että sen vetelyn aiheutti juuri NS2, joka noin yleisesti tunnetaan nimenomaan vähintäänkin kohtuullisesta tunnottomuudesta urille?

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Hemi View Post
            Oletko varma että sen vetelyn aiheutti juuri NS2, joka noin yleisesti tunnetaan nimenomaan vähintäänkin kohtuullisesta tunnottomuudesta urille?
            Itse asiassa, kun camberit nousi pystynpään, niin samalla vaihtui ns2 eteen ja hankookit taakse, eli en kokeillut ajaa ns2:lla muuttuneilla kulmasäädöillä. Mutta pakko vaihtaa takasin taakse noin nangsut loppukesäksi, kun meteli ja jurina on kamalaa! Toki, ovat voineet kyllä takana nuo ns2 kulua oudosti ja ovathan jo varmaan kovat koppuratkin! Onko noi NS2 ainoat halvenmanpään renkaat mitä voisi ajatella laittaa koko kierroksen?

            Entäs nämä e39:in alla:

            Sava Intensa UHP
            Sunny SN3970
            Goodride SA-05
            Star Performer UHP
            Nexen N 6000
            Federal SS-595
            Federal 595 RS-R
            Nankang AS-1
            GT Radial CHAMPIRO UHP1
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              Originally posted by janke View Post
              Entäs nämä e39:in alla:

              Sava Intensa UHP
              Sunny SN3970
              Goodride SA-05
              Star Performer UHP
              Nexen N 6000
              Federal SS-595
              Federal 595 RS-R
              Nankang AS-1
              GT Radial CHAMPIRO UHP1
              No jos autoon on uhrattu osien laittoon ja kulmien kanssa kikkailuun aikaa ja rahaa,niin miksi ne ajofiilikset pitäisi pilata jollain Sunnyilla.Noista laittaisin ainoastaan Nexeniä alle.Mutta itse laittaisin kyllä jotain muuta.Esim. noissa 235/40R18 kokoluokan renkaissakin löytyy 91 ja 95 kantavuusluokkia.Jopa samalla rengasmallilla valmistajasta riippuen.Joten jos jämäkkyyttä etsit,niin tsekkaa myös tuo asia ennen renkaiden hankkimista.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                No jos autoon on uhrattu osien laittoon ja kulmien kanssa kikkailuun aikaa ja rahaa,niin miksi ne ajofiilikset pitäisi pilata jollain Sunnyilla.Noista laittaisin ainoastaan Nexeniä alle.Mutta itse laittaisin kyllä jotain muuta.Esim. noissa 235/40R18 kokoluokan renkaissakin löytyy 91 ja 95 kantavuusluokkia.Jopa samalla rengasmallilla valmistajasta riippuen.Joten jos jämäkkyyttä etsit,niin tsekkaa myös tuo asia ennen renkaiden hankkimista.
                Lähinnä vain sitä hain tuossa, että jos joku/jotkut on noista kokeillut jotain tiettyä halvenmanpään rengasta e39 alla ja todennut ajettavuuden olevan kunnossa verraten johkin täälläkin yleiseen/tunnettuun merkkiin? Yrittänyt lukea täältä keskusteluista, mutta kukaan ei ole nähtävästi ottanut riskiä noiden "outomerkkien" kanssa... Ylläri!
                En tietenkään halua pilata ajo-ominaisuuksia, enkä halua ottaa riskiä ja hankkia jotkut vain summissa. Noista listaamistani renkaista ei ole kokemusta, kun Gt radialeista ja Federaleista, mutta eivät olleet bmw alla. Federalit ovat tuttavan Audin A4-06 alla toista kesää ja siinä toimivat 19" koossa hyvin ja ovat edelleen hiljaiset, mutta se on audi se ja e39:ssä voisi olla päinvastainen vaikutus.
                Mutta, voi olla, että pysyn kuiteskin noissa Hankookeissa edelleenkin, kun ne nyt kuiteskin tomivat e39 alla.
                Rengas hankinta taitaa kuitenkin mennä ensi kevääseen väkisinkin, joten täytyy sulatella talvi.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Goodridet oli ainakin jäätävät paskat, tuntui että taka-akseli tulisi kilometrin perässä matona.

                  Minusta Nankangin NS2 on hyvä kompromissi.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    595 RS-R:hän ei ole mitenkään samaa luokkaa, kyseessä ratakäyttöön tarkoitettu todella jäykkä rengas.
                    Toimii hyvin kyllä esim e36 alla jäykällä alustalla kadullakin mutta märkäpitoa ei kyllä ole.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by janke View Post
                      Lähinnä vain sitä hain tuossa, että jos joku/jotkut on noista kokeillut jotain tiettyä halvenmanpään rengasta e39 alla ja todennut ajettavuuden olevan kunnossa verraten johkin täälläkin yleiseen/tunnettuun merkkiin? Yrittänyt lukea täältä keskusteluista, mutta kukaan ei ole nähtävästi ottanut riskiä noiden "outomerkkien" kanssa... Ylläri!
                      En tietenkään halua pilata ajo-ominaisuuksia, enkä halua ottaa riskiä ja hankkia jotkut vain summissa. Noista listaamistani renkaista ei ole kokemusta, kun Gt radialeista ja Federaleista, mutta eivät olleet bmw alla. Federalit ovat tuttavan Audin A4-06 alla toista kesää ja siinä toimivat 19" koossa hyvin ja ovat edelleen hiljaiset, mutta se on audi se ja e39:ssä voisi olla päinvastainen vaikutus.
                      Mutta, voi olla, että pysyn kuiteskin noissa Hankookeissa edelleenkin, kun ne nyt kuiteskin tomivat e39 alla.
                      Rengas hankinta taitaa kuitenkin mennä ensi kevääseen väkisinkin, joten täytyy sulatella talvi.
                      Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
                      Kumhoa voi myös löytää ainakin lähelle edellisiä kun etsii ja se nyt kautta linjan on kuitenkin edellisten yläpuolella teknisesti, mutta kuitenkin urlle varsin tunnoton/mukava(hieman toki mallista riippuen).
                      Hankookhan ei kautta linjan ole nykyään enään "halpisrengas", vaan korkeintaan keskihintainen(V12 tosi vanha malli, joten sitä toki voi löytää halvalla, mutta sport/UHP renkaana mikään mukavuuspainoitteinenhan se ei missään tapauksessa ole).
                      Last edited by Hemi; 07-08-2013, 12:25.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
                        Kumhoa voi myös löytää ainakin lähelle edellisiä kun etsii ja se nyt kautta linjan on kuitenkin edellisten yläpuolella teknisesti, mutta kuitenkin urlle varsin tunnoton/mukava(hieman toki mallista riippuen).
                        Hankookhan ei kautta linjan ole nykyään enään "halpisrengas", vaan korkeintaan keskihintainen(V12 tosi vanha malli, joten sitä toki voi löytää halvalla, mutta sport/UHP renkaana mikään mukavuuspainoitteinenhan se ei missään tapauksessa ole).
                        Kiitos tiedosta. Mites noi Nexenin muut mallit mitä löysin äkkiseltään (N 6000. N 8000. N 9000.)?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Goodridet oli ainakin jäätävät paskat, tuntui että taka-akseli tulisi kilometrin perässä matona.
                          Täysin samaa mieltä.Helvatin painavat,ei kovin pyöreät ja todella "muovimaista" kumia.Mielestäni näitä saisi korkeintaan mopoautoon asentaa.

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nexenin jos löydät Roadstone merkillä ja hinta on tästä syystä edellisten listaamasi renkaiden tasolla, niin siinä se on tämän hintaisten halpisten ykkönen niin teknisesti kuin sinun mukavuusvaatimuksiltaankin(erityisesti N7000).
                          Halparenkaista tuo 7000:n on ihan hyvä rengas.Tuli yksi kieppi 235/40R18 ja 265/35R18 ajettua ex. E39 540:ssä.Voin suositella kyllä.
                          Last edited by Heguli 31; 07-08-2013, 15:32.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by janke View Post
                            Kiitos tiedosta. Mites noi Nexenin muut mallit mitä löysin äkkiseltään (N 6000. N 8000. N 9000.)?
                            Nuo Nexenin N8000 ja N9000 on puhtaita sport/UHP segmentin renkaita, jolloin mikäli olet hakemassa maksimaalista mukavuutta, ovat ne ehdottomasti vääriä valintoja.
                            Tuossa N6000:ssa on painotettu myös jo jonkin verran mukavuutta, mutta enemmän sekin on tyyliltään Sport ominaisuuksia painottava, kuin tunnottomuutta urille/mukavuutta.
                            Tosin, verrattuna tässä kokoluokassa eurooppalisiin tai varsinkin japseihin, tuo N6000 on hyvinkin mukavuuspainoitteinen rengas.
                            Kuluessaan hiemankin väärillä kulmilla vain kovin äänekäs(=oikeilla kulmilla hiljainen).
                            Nexenin mukavuuspainoitteisin on N5000, joka kulkee kuin huopatossuilla ja täysin tunteettomasti mille tahansa urille.
                            Last edited by Hemi; 07-08-2013, 18:42.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nexenin mukavuuspainoitteisin on N5000, joka kulkee kuin huopatossuilla ja täysin tunteettomasti mille tahansa urille.
                              Mutta meneekö ajamisen ilokin siinä samalla? Jos heilutat rattia, onko perän viive kuinka selvä? Jostain syystä minä koen tuon ilmiön todella ärsyttäväksi ja nyt se taas ilmenee noilla Hankook S1 Evo 2 renkailla. Ei tosin lainkaan samalla (pelottavalla) tavalla kuin silloin kun Nexen 8000 renkaat oli takana. Täytyy kai kokeilla vähentää rengaspainetta edestä.

                              Entä jos haluan minimaalisen rengasmelun karkealla pinnalla, tunteettomuutta tien poikittaissaumoille ja silti tarkan tuntuman ohjaukseen ja auton perään, niin mitä ostan? Siis mitkä renkaat ja minkä auton? Vai onko tuo täysin mahdoton yhtälö?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Mutta meneekö ajamisen ilokin siinä samalla? Jos heilutat rattia, onko perän viive kuinka selvä? Jostain syystä minä koen tuon ilmiön todella ärsyttäväksi ja nyt se taas ilmenee noilla Hankook S1 Evo 2 renkailla. Ei tosin lainkaan samalla (pelottavalla) tavalla kuin silloin kun Nexen 8000 renkaat oli takana. Täytyy kai kokeilla vähentää rengaspainetta edestä.

                                Entä jos haluan minimaalisen rengasmelun karkealla pinnalla, tunteettomuutta tien poikittaissaumoille ja silti tarkan tuntuman ohjaukseen ja auton perään, niin mitä ostan? Siis mitkä renkaat ja minkä auton? Vai onko tuo täysin mahdoton yhtälö?
                                Se on aina jokaisen ihan oma henkilökohtainen juttu mikä antaa ja ottaa sitä ajamisen iloa.
                                Jollekkin se "ajamisen ilo" on sitä kun auto on todella hiljainen, vailla rengasmelua ja minkäänlaiset urat tai muut vauriot eivät tunnu tiessä, eikä ne myöskään vie autoa mihinkään?
                                Ok, siis tuo Nexenin N5000 on toki selkeästi vielä 18" kokoluokissa nimenomaan pehmeä, eikä siitä näin ollen löydy minkäänlaista terävyyttä, mutta ei siis myöskään ääntä eikä uria.
                                Omasta mielestäni ongelma ei ole paha jos kummallakin akselilla on ko.rengastus(nimim.mm.itse yhden pitkän nopeavauhtisen euroopan reissun näillä ajaneena). Toki, myönnän että omaan makuuni se on turhankin "tunnoton".
                                Ongelmia tulee varmasti mikäli toisella akselilla on jäykät sport segmentin renkaat, mutta onhan ne mukavat ja todella hiljaiset...nimenomaan juuri tässä merkityksessä.
                                Sitä yhtälöä jossa alla olisi täsmällinen/nopea...hiljainen ja mukava...uratunnoton....kestoiän ollessa 18"-19" W-Y nopeusluokan kumissa 50tkm...huipuilla teknisillä ominaisuuksilla...halpaan hintaan.
                                Eli elämä on kompromisseja täynnä ja tämä rengasasia on yksi niistä.
                                Täydellistä tuotetta ei ole vielä tehtykään.
                                Näissä Korealaisissa moni asia kohtuullisen halpaan hintaan toki täytyy, mutta siinäkin tapauksessa itse kuluttajan pitää tietää mitä hän oikeasti tahtoo...ja muistaa ne realiteetit.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎