Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Linglongin tapauksessa kääntö ei virallisesti mahdollista, kun sisä- ja ulkopuoli erikseen merkitty. Omiin green maxeihin tuli kaksi takuuseen juuri pintaheiton vuoksi.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • JermuS
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 4211
      • Kaustinen

      Originally posted by zener View Post
      Linglongin tapauksessa kääntö ei virallisesti mahdollista, kun sisä- ja ulkopuoli erikseen merkitty. Omiin green maxeihin tuli kaksi takuuseen juuri pintaheiton vuoksi.
      Oisko tässä nyt kuitenki tarkotettu että rengasta käännetään vaikka puoli kierrosta vanteella eikä kokonaan toisinpäin?
      -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
      -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
      -Volvo S60 2.4i -04
      -LMC Munsterland LUX 495 -98

      https://www.instagram.com/jermus_h/

      Pohjanmaa - Connection

      Kaustinen connection

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by JermuS View Post
        Oisko tässä nyt kuitenki tarkotettu että rengasta käännetään vaikka puoli kierrosta vanteella eikä kokonaan toisinpäin?
        Voi toki olla, mutta mielestäni pyöräyttämistä, eikä sillä ei monestikkaan helpotusta tule.

        Renkaan kääntäminen vanteella joskus auttaa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • JermuS
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 4211
          • Kaustinen

          Originally posted by zener View Post
          Voi toki olla, mutta mielestäni pyöräyttämistä, eikä sillä ei monestikkaan helpotusta tule.

          Renkaan kääntäminen vanteella joskus auttaa.
          Itse kyllä huomannu että jos pyöräyttää rengasta vanteella eri asentoon on vaikutusta painotuksen suhteen. Niin kevyissä kuin raskaissakin renkaissa.
          -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
          -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
          -Volvo S60 2.4i -04
          -LMC Munsterland LUX 495 -98

          https://www.instagram.com/jermus_h/

          Pohjanmaa - Connection

          Kaustinen connection

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Kyllä, nimenomaan painon määrää saa monesti järkevämmäksi, mutta renkaan pintaheittoa/asemointia se ei monestikkaan korjaa. Jonkun verran on saatu pomppivia renkaita pyörimään hyvin kun on kääntänyt vanteella, mutta se ei kaikilla renkailla ole mahdollista.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • öpel
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 253
              • ??????

              Mutta eikö rengasliikkeessä olisi pitänyt havaita pystyheitto, kun kerta kävin jo valittamassa asiasta? Vai miten tuollainen havaitaan?
              BMW 523i E39 MY1999

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by öpel View Post
                Mutta eikö rengasliikkeessä olisi pitänyt havaita pystyheitto, kun kerta kävin jo valittamassa asiasta? Vai miten tuollainen havaitaan?
                Ainaki viksuinta olisi mainita asiasta asiakkaalle. Ja senhän näkee kivasti tasapainotuskoneessa.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by zener View Post
                  Voi toki olla, mutta mielestäni pyöräyttämistä, eikä sillä ei monestikkaan helpotusta tule.

                  Renkaan kääntäminen vanteella joskus auttaa.

                  Mitä teet, kun sinua pyydetään kääntämään rattia?

                  Haet hylsysarjan, irroitat ratin ja yrität asentaa sen väärinpäin?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by zener View Post
                    Ainaki viksuinta olisi mainita asiasta asiakkaalle. Ja senhän näkee kivasti tasapainotuskoneessa.

                    Lähes aina jää pientä pystyheittoa, niin ei noissa voi alkaa pilkkua nussimaan. Vilkaisevat yleensä vaan ettei ole aivan hirveää heittoa.

                    Vanteissa on monesti pientä heittoa, niin kyllä se renkaat PYÖRÄYTYS monesti auttaa, kun renkaissakin on pystyheittoja.

                    Yksi vaikuttava asia on kylmät kelit. Monesti halparenkaisiin ja seisoessa flatspot, mikä voi tuntua jokusen kilometrin ja kylmällä kelillä se tasaantuu hitaammin.
                    Last edited by bemu2000; 14-04-2014, 23:20.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      Täällä on monetkin vannonut noiden halpisrenkaiden nimeen, niin nyt on sitten itsekin todettu että ei kannata. Laitettiin uudet 19" Sailunit alle leikkimään kesärenkaita. Karmea pystyheitto joka renkaassa, ja pompottaa jo viidestäkympistä alkaen. Kuivapito ok, ei kuitenkaan lähelläkään mitään contisport contacteja. Märkäpito on niinkuin ajelisi kitkarenkailla sateella, eli älyttömän huono. Yksi asia joka vielä kaupanpäälle ärsyttää on yli satasen vauhdeissa kuuluva vollotus. Autona E93.

                      Täytyypä nämä tuosta suditella pois ja ostaa kunnon renkaat.
                      Hemi on useaan otteeseen sanonut että pystyheitot saa pois, kertoisitko miten? Pyöritelty on, mutta ei apua.

                      Vai sheivataanko jenkkityyliin pystärit pois..?
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Täällä on monetkin vannonut noiden halpisrenkaiden nimeen, niin nyt on sitten itsekin todettu että ei kannata. Laitettiin uudet 19" Sailunit alle leikkimään kesärenkaita. Karmea pystyheitto joka renkaassa, ja pompottaa jo viidestäkympistä alkaen. Kuivapito ok, ei kuitenkaan lähelläkään mitään contisport contacteja. Märkäpito on niinkuin ajelisi kitkarenkailla sateella, eli älyttömän huono. Yksi asia joka vielä kaupanpäälle ärsyttää on yli satasen vauhdeissa kuuluva vollotus. Autona E93.

                        Täytyypä nämä tuosta suditella pois ja ostaa kunnon renkaat.
                        Hemi on useaan otteeseen sanonut että pystyheitot saa pois, kertoisitko miten? Pyöritelty on, mutta ei apua.

                        Vai sheivataanko jenkkityyliin pystärit pois..?
                        https://www.youtube.com/watch?v=lDZP-f_CpRk


                        Kannattaa suosia noita vähän "tunnetumpia" ja korealaisia. Toi sailun lukeutuu aivan halvimpaan ja paskimpaan kiinan luokkaan, niin ei yllätä...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Täällä on monetkin vannonut noiden halpisrenkaiden nimeen, niin nyt on sitten itsekin todettu että ei kannata. Laitettiin uudet 19" Sailunit alle leikkimään kesärenkaita. Karmea pystyheitto joka renkaassa, ja pompottaa jo viidestäkympistä alkaen. Kuivapito ok, ei kuitenkaan lähelläkään mitään contisport contacteja. Märkäpito on niinkuin ajelisi kitkarenkailla sateella, eli älyttömän huono. Yksi asia joka vielä kaupanpäälle ärsyttää on yli satasen vauhdeissa kuuluva vollotus. Autona E93.

                          Täytyypä nämä tuosta suditella pois ja ostaa kunnon renkaat.
                          Hemi on useaan otteeseen sanonut että pystyheitot saa pois, kertoisitko miten? Pyöritelty on, mutta ei apua.

                          Vai sheivataanko jenkkityyliin pystärit pois..?
                          https://www.youtube.com/watch?v=lDZP-f_CpRk
                          Ei kai niistä kinkki Sailuneista saakkaan pystyheittoa pois muuta kuin sorvissa (kuka täällä muuten on vannonut halvimpien kiinankumien nimeen)?

                          Comment

                          • öpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 253
                            • ??????

                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Vai sheivataanko jenkkityyliin pystärit pois..?
                            https://www.youtube.com/watch?v=lDZP-f_CpRk
                            Ohhoh. Ei tuossakaan ole niin mitään järkeä. Kuitenkin haluaisin ajella suht turvallisesti tuolla kaatosateessa huonoilla teillä joissa urissa on varmaan 10 cm vettä. Ei se urasyvyys uusissakaan renkaissa kovin kummoinen ole, niin tuollaisen sorvauksen jälkeen kumia jää noin saman verran kuin niissä renkaissa oli jotka vaihdatin pois.

                            En taida enää kokeilla päästä halvimmalla, vaan jatkossa taas merkkirenkaita. Linglong piti olla se "parempi" kiinalainen, mutta vaikka ominaisuudet olisivat kohtuulliset niin näköjään viimeistely aika persuuksista.
                            BMW 523i E39 MY1999

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by öpel View Post
                              Ohhoh. Ei tuossakaan ole niin mitään järkeä. Kuitenkin haluaisin ajella suht turvallisesti tuolla kaatosateessa huonoilla teillä joissa urissa on varmaan 10 cm vettä. Ei se urasyvyys uusissakaan renkaissa kovin kummoinen ole, niin tuollaisen sorvauksen jälkeen kumia jää noin saman verran kuin niissä renkaissa oli jotka vaihdatin pois.

                              En taida enää kokeilla päästä halvimmalla, vaan jatkossa taas merkkirenkaita. Linglong piti olla se "parempi" kiinalainen, mutta vaikka ominaisuudet olisivat kohtuulliset niin näköjään viimeistely aika persuuksista.
                              Ei tuossa ollutkaan kyse katurenkaiden sheivailuista vaan pidon maksimoinnista radalla, joten ei nyt voi verrata.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by öpel View Post
                                Ohhoh. Ei tuossakaan ole niin mitään järkeä. Kuitenkin haluaisin ajella suht turvallisesti tuolla kaatosateessa huonoilla teillä joissa urissa on varmaan 10 cm vettä. Ei se urasyvyys uusissakaan renkaissa kovin kummoinen ole, niin tuollaisen sorvauksen jälkeen kumia jää noin saman verran kuin niissä renkaissa oli jotka vaihdatin pois.
                                Siis tuossahan sorvataan väärillä cambereilla ajettua Yokohaman Prada rengasta, eikä siis mitään tekemistä tämän aiheen kanssa.
                                Jostain syystä me olemme aina saaneet "rullailtua" ja käänneltyä jopa näiden halvimpienkin renkaiden selkäheitot hyväksyttäväksi, mutta joillekkin se tuntuu olevan mahdoton tehtävä.
                                Kuitenkin tehtaaltahan nämä EU:n alueelle tieliikennekäyttöön hyväksytyt renkaat tulevat tiettyjen standardien ja toleranssien sisällä ja paljon on kiinni asentajasta/laitteista saadaanko ne heitottomiksi vai ei.
                                Toki monet halvat kinkkikumit vaatii joskus oikeasti kokemusta/ammattitaitoa asennuksen suhteen jotta asettuvat vanteelle heitottomiksi.
                                Kovin usein vain ne ulkomailta ostetut ja täällä pelkkä rengastyö teettäen ne jäävät "väkisinkin" selkäheittoisiksi....kun sama rengas ostettuna asennusliikkeestä onkin heitoton.
                                Eli tuossa määritellyt "parametrit" mitkä jokainen Sailun kinkkikin täyttää tullessaan EU:n ja Jenkkilän sisämarkkinoille:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎