Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Ramzez View Post
    Pitäisi E39:ään tilata uudet kumit, mutta mitä olette mieltä; Nexen N8000:t vai Nankang NS2:t?
    Jos hinta on kutakuinkin sama niin Nexen.
    Jos alustakulmat on oikeasti kohdallaan suhteessa alla olevaan vannekokoon, ei tuon NS2:n ääntämisestä vanhempanakaan ole huolta.
    Jos kuitenkin jostain syystä haluaa ehdottomasti ajaa väärillä pyöränkulmilla, niin aika moni muukin rengasmerkki/malli alkaa kulumaan hampaalle ja vanhemmiten ääntämään, mutta Nexen N8000 kestää tässä suhteessa todella hyvin(ei ns,läpihakattua sisäkuviota).
    Tosin itse en ymmärrä miksi ihan välttämättä haluaa polttaa ylimääräistä polttoainetta, heikentää ajo-ominaisuuksia ja nopeuttaa renkaansa kulumista liian suurilla auraus+camberarvoilla, jonka indikaatio juurikin tuo hampaalle kuluminen on (näin ei siis tapahdu mikäli kulmat ovat oikeasti kohdallaan)?

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      Originally posted by Hemi View Post
      Jos hinta on kutakuinkin sama niin Nexen.
      Jos alustakulmat on oikeasti kohdallaan suhteessa alla olevaan vannekokoon, ei tuon NS2:n ääntämisestä vanhempanakaan ole huolta.
      Jos kuitenkin jostain syystä haluaa ehdottomasti ajaa väärillä pyöränkulmilla, niin aika moni muukin rengasmerkki/malli alkaa kulumaan hampaalle ja vanhemmiten ääntämään, mutta Nexen N8000 kestää tässä suhteessa todella hyvin(ei ns,läpihakattua sisäkuviota).
      Tosin itse en ymmärrä miksi ihan välttämättä haluaa polttaa ylimääräistä polttoainetta, heikentää ajo-ominaisuuksia ja nopeuttaa renkaansa kulumista liian suurilla auraus+camberarvoilla, jonka indikaatio juurikin tuo hampaalle kuluminen on?
      Tuohon hampaalle kulumiseen vaikuttaa itse camberin lisäksi yhtäpaljon sekin että jos ajelee paljon uraisia teitä niin missä kohdassa sitä kaistaa ajaa. Itsellä tapana ajaa lähellä keskiviivaa jolloin apparin puolen renkaat kulkee tavallaan camberia lisäävästi viistorinteessä jolloin Nankang on takaa suht nopeasti hampaalla. Muuten on kyllä alustasäädöt kohdallaan. Pitäisi välillä ajaa myös kaistan toistaa reunaa..

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Nexen N8000. Mulla just oli sekapari e39:ssa, 2 Nankangia ja 2 Nexenia. Nexenit selvästi hiljaisemmat ja mukavammat. Nexenit saa ajaa ihan loppuu eikä melu juuri muutu, Nankang alkaa meluamaan kuluneena.

        Mites Nexen Nfera su1, hieman uudempi malli ja jossain testissäkin ihan ok.
        Nferat näyttäisivät hiukan kalliimmilta, muttei lainkaan poissuljettu vaihtoehto, jos kerran hyvät. Kokoluokka tulisi olemaan 235/40/18 ympäri auton, kun kaikki vanteet ovat samanlaisia ja 265/35/18 takana näyttäisi tämän vuoksi pullakumilta.

        Originally posted by Tome View Post
        Nexenit. Allekirjoitan tuon nankikankien melun kuluneena, tosin kyllä niilläkin sen kesän/kaks ajaa ennenkuin melu alkaa. Eli vanhetessaan/kovetessaan on herkkä kulumaan hampaalle.
        Vanhat renkaat ovat tosiaan Nankangit ja kieltämättä melu on kasvanut vanhemmiten, vaikka alusta on kyllä ollut kunnossa. Onhan nuo tosin jo kolme vuotta vanhat ja pintaa takarenkaissa enää vähän päälle 2mm.

        Originally posted by Hemi View Post
        Jos hinta on kutakuinkin sama niin Nexen.
        Jos alustakulmat on oikeasti kohdallaan suhteessa alla olevaan vannekokoon, ei tuon NS2:n ääntämisestä vanhempanakaan ole huolta.
        Jos kuitenkin jostain syystä haluaa ehdottomasti ajaa väärillä pyöränkulmilla, niin aika moni muukin rengasmerkki/malli alkaa kulumaan hampaalle ja vanhemmiten ääntämään, mutta Nexen N8000 kestää tässä suhteessa todella hyvin(ei ns,läpihakattua sisäkuviota).
        Tosin itse en ymmärrä miksi ihan välttämättä haluaa polttaa ylimääräistä polttoainetta, heikentää ajo-ominaisuuksia ja nopeuttaa renkaansa kulumista liian suurilla auraus+camberarvoilla, jonka indikaatio juurikin tuo hampaalle kuluminen on (näin ei siis tapahdu mikäli kulmat ovat oikeasti kohdallaan)?
        Alusta on kunnossa ja säädetty kesärenkaiden mukaan (en nyt ulkoa muista arvoja). Viimeksi kävin suuntauksessa viime keväänä, kun vaihdoin viimeiset vanhat tukivarret uusiin. Lemförderiä tottakai. Eivät ole vanhat Nankangitkaan tosin palalle kuluneet.


        Ostopaikkana vissiin tuo aiemmin kehuttu 1001renkaat.com on vissiin ok paikka? Varmaan myös halvin Nexenin suhteen?
        Last edited by Ramzez; 02-08-2014, 14:40.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          1001 renkailta olen tilannut useasti Nexeneitä ja hyvin palvelu toimii. Nyt tilasin eturenkaat sieltä ja takaset Camskilliltä, katsotaan kumpi nopeampi.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10001
            • KVLA

            Originally posted by Ramzez View Post
            Alusta on kunnossa ja säädetty kesärenkaiden mukaan (en nyt ulkoa muista arvoja). Viimeksi kävin suuntauksessa viime keväänä, kun vaihdoin viimeiset vanhat tukivarret uusiin. ?
            Villi veikkaus,että ne camperit on tarkastettu/säädetty niiden kuuluisien "tehdasarvojen sisään".Tällöin camperit voi olla tosi lintassa noinkin matalille/leveille/kovarunkoisille renkaille.Eli tästä lienee turhaa vääntää suuntaan tai toiseen,jos/kun sinulla ei ole mitään arvoja esittää.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Villi veikkaus,että ne camperit on tarkastettu/säädetty niiden kuuluisien "tehdasarvojen sisään".Tällöin camperit voi olla tosi lintassa noinkin matalille/leveille/kovarunkoisille renkaille.Eli tästä lienee turhaa vääntää suuntaan tai toiseen,jos/kun sinulla ei ole mitään arvoja esittää.
              Ei ole täysin tehdasarvot. Taka-akselin camberit säädettiin hieman pystympään (vähemmän negatiivista camberia), kuin mitä tehdasarvot suosittavat.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Tome View Post
                Tuohon hampaalle kulumiseen vaikuttaa itse camberin lisäksi yhtäpaljon sekin että jos ajelee paljon uraisia teitä niin missä kohdassa sitä kaistaa ajaa. Itsellä tapana ajaa lähellä keskiviivaa jolloin apparin puolen renkaat kulkee tavallaan camberia lisäävästi viistorinteessä jolloin Nankang on takaa suht nopeasti hampaalla. Muuten on kyllä alustasäädöt kohdallaan. Pitäisi välillä ajaa myös kaistan toistaa reunaa..
                Höpö höpö.
                Tällä ei todellakaan mitään vaikutusta ko.ilmiöön, ajoit urissa tai et.
                Eli myös Saksassa/Etelä euroopassa täysin urattomilla teillä renkaat kuluu hampaalle ihan yhtä nopeasti tai yhtä hitaasti kuin täälläkin.
                Se miksi renkaan sisäreunan kuvioinnin yksittäiset palat hampaalle kuluvat johtuu ihan puhtaasti siitä että renlaan kulutuspinta ei pyöri tasan ajosuuntaan, vaan joutuu pyöriessään auratessaan ikäänkuin luistamaan eteenpäin.
                Palakuviointi sisäreunassa tällöin ikäänkuin kiertyy ja näin aikaansaa sen kulumisen ikäänkuin hammasrattaan hampaalle.
                Mitä matalampi renkaan runko, sitä vähemmän se mahdollistaa renkaan koko kulutuspinnan kiertymisen ajosuuntaan ja sitä enemmän rengas joutuu ikäänkuin likumaan/"puskemaan"/"auraamaan" eteenpäin.
                Ajamalla 18" renkailla 15"-renkaan aurausarvoilla, saadaan jokainen rengas jossa vain on ns."läpi lyöty" sisäreunan palakuviointi, kulumaan hampaalle.
                Mitkään ulkoiset ajo-olosuhteet eivät tähän vaikuta ja itse asiassa ajettaessa jopa hiekalla liiallisilla auraus+camberarvoilla, rengas kuluu hampaalle.
                Tätä se ei taasen 100% varmuudella tee minkään merkkisillä/mallisilla renkailla jos alustakulmat ovat oikeasti asetettu kulloisellekkin vannekoolle.
                KAIKKI muu johtuu vain ja ainoastaan liiallisesta aurauksesta ja sitä nopeammin ja pahemmin mitä enemmän alla on myös negatiivista camberia(akselimassat pelkän asfaltilla eteenpäin luistavan sisäreunan varassa).

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Höpö höpö.
                  Tällä ei todellakaan mitään vaikutusta ko.ilmiöön, ajoit urissa tai et.
                  Eli myös Saksassa/Etelä euroopassa täysin urattomilla teillä renkaat kuluu hampaalle ihan yhtä nopeasti tai yhtä hitaasti kuin täälläkin.
                  Se miksi renkaan sisäreunan kuvioinnin yksittäiset palat hampaalle kuluvat johtuu ihan puhtaasti siitä että renlaan kulutuspinta ei pyöri tasan ajosuuntaan, vaan joutuu pyöriessään auratessaan ikäänkuin luistamaan eteenpäin.
                  Palakuviointi sisäreunassa tällöin ikäänkuin kiertyy ja näin aikaansaa sen kulumisen ikäänkuin hammasrattaan hampaalle.
                  Mitä matalampi renkaan runko, sitä vähemmän se mahdollistaa renkaan koko kulutuspinnan kiertymisen ajosuuntaan ja sitä enemmän rengas joutuu ikäänkuin likumaan/"puskemaan"/"auraamaan" eteenpäin.
                  Ajamalla 18" renkailla 15"-renkaan aurausarvoilla, saadaan jokainen rengas jossa vain on ns."läpi lyöty" sisäreunan palakuviointi, kulumaan hampaalle.
                  Mitkään ulkoiset ajo-olosuhteet eivät tähän vaikuta ja itse asiassa ajettaessa jopa hiekalla liiallisilla auraus+camberarvoilla, rengas kuluu hampaalle.
                  Tätä se ei taasen 100% varmuudella tee minkään merkkisillä/mallisilla renkailla jos alustakulmat ovat oikeasti asetettu kulloisellekkin vannekoolle.
                  KAIKKI muu johtuu vain ja ainoastaan liiallisesta aurauksesta ja sitä nopeammin ja pahemmin mitä enemmän alla on myös negatiivista camberia(akselimassat pelkän asfaltilla eteenpäin luistavan sisäreunan varassa).
                  Vaikka Hemi oletkin joka alan jumalaakin suurempi asiantuntija niin selvännäkijä et kuitenkaan ole? Ei täällä nimittäin ajeta 235-45-17 -rengastuksella millään 15" arvoilla. Takana camberit 1,30' ja auraukset 0,03' ja jokaikinen tuennan osa täydessä iskussa olevaa lemförderiä. Silti kulahti takaa apparin puoli järkyttävälle hampaalle? Miksi?! Mitkä arvot pitäisi olla? Ei taida reaalimaailmassa nankangit kulua optimaalisesti muilla kuin Hemillä.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Tome View Post
                    Vaikka Hemi oletkin joka alan jumalaakin suurempi asiantuntija niin selvännäkijä et kuitenkaan ole? Ei täällä nimittäin ajeta 235-45-17 -rengastuksella millään 15" arvoilla. Takana camberit 1,30' ja auraukset 0,03' ja jokaikinen tuennan osa täydessä iskussa olevaa lemförderiä. Silti kulahti takaa apparin puoli järkyttävälle hampaalle? Miksi?! Mitkä arvot pitäisi olla? Ei taida reaalimaailmassa nankangit kulua optimaalisesti muilla kuin Hemillä.
                    Ei, se ei siltikään johdu mistään tien urista, eikä sen tietämiseen tarvita mitään jumalaa suurempaa asiantuntijaa.
                    Se pala vain vaatii hampaalle kuluakseen tietynlaisen dynamiikan ja siihen vain ei ole olemassakaan mitään muuta selitystä kuin tuo "sortaminen"/kiertyminen.
                    Mikään menninkäinen ei niitä käy hampaalle viilailemassa, kuten ei myöskään mitkään tiessä olevat urat(se ura ei mitenkään voi syödä siis reunaa hampaalle, teoriassa toki 15tkm samaa uraa ajaen yleisesti ottaen pintaa epätasaisesti).
                    Toki voit esittää omalle väitteellesi jonkin fysiikan lakeja kumoamattoman metodon miten muuten tuo sisämala saadaan hampaalle kulutettua.
                    Se miksi esim.toinen takapyörä kuluu hampaalle johtuu siitä että ajon aikana kaikki vain ei ole samoin kuin mitattaessa ja mm.kulkukulma on pielessä.
                    Lineaarisesti rullatessaan rengas EI voi kulua hampaalle, eli sa vaatii aina tuon "sortamisen" jossa palakuvio kiertyy ja samalla rengas liiallisen aurauksen vuoksi auraa/puskee eteenpäin.
                    Eli tämä hampaalle kulumisen metodi on todellakin selvitetty ja ollut tiedossa jo kymmeniä vuosia, eikä näin ollen tarvitse "jumalaista asiantuntijaa".

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Ei, se ei siltikään johdu mistään tien urista, eikä sen tietämiseen tarvita mitään jumalaa suurempaa asiantuntijaa.
                      Se pala vain vaatii hampaalle kuluakseen tietynlaisen dynamiikan ja siihen vain ei ole olemassakaan mitään muuta selitystä kuin tuo "sortaminen"/kiertyminen.
                      Mikään menninkäinen ei niitä käy hampaalle viilailemassa, kuten ei myöskään mitkään tiessä olevat urat(se ura ei mitenkään voi syödä siis reunaa hampaalle, teoriassa toki 15tkm samaa uraa ajaen yleisesti ottaen pintaa epätasaisesti).
                      Toki voit esittää omalle väitteellesi jonkin fysiikan lakeja kumoamattoman metodon miten muuten tuo sisämala saadaan hampaalle kulutettua.
                      Se miksi esim.toinen takapyörä kuluu hampaalle johtuu siitä että ajon aikana kaikki vain ei ole samoin kuin mitattaessa ja mm.kulkukulma on pielessä.
                      Lineaarisesti rullatessaan rengas EI voi kulua hampaalle, eli sa vaatii aina tuon "sortamisen" jossa palakuvio kiertyy ja samalla rengas liiallisen aurauksen vuoksi auraa/puskee eteenpäin.
                      Eli tämä hampaalle kulumisen metodi on todellakin selvitetty ja ollut tiedossa jo kymmeniä vuosia, eikä näin ollen tarvitse "jumalaista asiantuntijaa".

                      Täällä on paljon liikenneympyröitä, niin toisen puolen rengas kuluu erilailla. Useammalla samaa ongelmaa. En nyt vaan muista kumman puolen rengas se oli
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Täällä on paljon liikenneympyröitä, niin toisen puolen rengas kuluu erilailla. Useammalla samaa ongelmaa. En nyt vaan muista kumman puolen rengas se oli
                        Varmasti kuluu ja nimenomaan oikea taka joka näkyy selvimmin mm.Väyrysmersuissa.
                        Nyt olikin puhe hampaalle kulumisesta joka voi kulkukumasta riippuen olla myös ainakin jonkin verran toispuoleista.
                        Ilmiön ymmärtää kun kääntää autoan pyöriä paikallaan ja pääsee katsomaan kulutuspinnan tasolta mitä kuvionnille tapahtuu (palat kiertyy/"vääntyy" alla).

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ei, se ei siltikään johdu mistään tien urista, eikä sen tietämiseen tarvita mitään jumalaa suurempaa asiantuntijaa.
                          Se pala vain vaatii hampaalle kuluakseen tietynlaisen dynamiikan ja siihen vain ei ole olemassakaan mitään muuta selitystä kuin tuo "sortaminen"/kiertyminen.
                          Mikään menninkäinen ei niitä käy hampaalle viilailemassa, kuten ei myöskään mitkään tiessä olevat urat(se ura ei mitenkään voi syödä siis reunaa hampaalle, teoriassa toki 15tkm samaa uraa ajaen yleisesti ottaen pintaa epätasaisesti).
                          Toki voit esittää omalle väitteellesi jonkin fysiikan lakeja kumoamattoman metodon miten muuten tuo sisämala saadaan hampaalle kulutettua.
                          Se miksi esim.toinen takapyörä kuluu hampaalle johtuu siitä että ajon aikana kaikki vain ei ole samoin kuin mitattaessa ja mm.kulkukulma on pielessä.
                          Lineaarisesti rullatessaan rengas EI voi kulua hampaalle, eli sa vaatii aina tuon "sortamisen" jossa palakuvio kiertyy ja samalla rengas liiallisen aurauksen vuoksi auraa/puskee eteenpäin.
                          Eli tämä hampaalle kulumisen metodi on todellakin selvitetty ja ollut tiedossa jo kymmeniä vuosia, eikä näin ollen tarvitse "jumalaista asiantuntijaa".
                          Eikun mun renkaita käy hammaskeijut viilailemassa. Mutta sepä se on kun ne kulmat on ajotilanteessa eritavoin kuin mitatessa ja joihin myös ne urat ja tien kallistukset vaikuttaa. Eli jotta nankangit saisi kulumaan optimaalisesti tarvitsisi hakea sellainen säätö että ajotilanteessa kulmat olisi optimit riippumatta tien kunnosta ja kuun asennosta. Mutta sanotaan nyt näin että itselläni ei ole kiinnostusta lähteä tällaisia säätöjä hakemaan JOS/KUN joku toisen merkkinen rengas ei ole yhtä helvetin tarkka kulmista kuluakseen normaalisti. Ja kun se säätäminenkään ei ole ilmaista niin tuleehan nankikangeille hintaa. Itse en näe mitään järkisyytä ostaa enää toista kertaa ns2:sia.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by Tome View Post
                            Eikun mun renkaita käy hammaskeijut viilailemassa. Mutta sepä se on kun ne kulmat on ajotilanteessa eritavoin kuin mitatessa ja joihin myös ne urat ja tien kallistukset vaikuttaa. Eli jotta nankangit saisi kulumaan optimaalisesti tarvitsisi hakea sellainen säätö että ajotilanteessa kulmat olisi optimit riippumatta tien kunnosta ja kuun asennosta. Mutta sanotaan nyt näin että itselläni ei ole kiinnostusta lähteä tällaisia säätöjä hakemaan JOS/KUN joku toisen merkkinen rengas ei ole yhtä helvetin tarkka kulmista kuluakseen normaalisti. Ja kun se säätäminenkään ei ole ilmaista niin tuleehan nankikangeille hintaa. Itse en näe mitään järkisyytä ostaa enää toista kertaa ns2:sia.

                            Se sama ongelma on millä vaan renkaalla, missä on reunoissa erillisiä paloja isoilla väleillä. Kannattaa katsoa sellaset renkaat missä on yhtenäisemmät reunat. Esim. NS-20 on jo parempi tuon suhteen...


                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Se sama ongelma on millä vaan renkaalla, missä on reunoissa erillisiä paloja isoilla väleillä. Kannattaa katsoa sellaset renkaat missä on yhtenäisemmät reunat. Esim. NS-20 on jo parempi tuon suhteen...


                              Juup, sikspä alle tuli nexenin n8000..

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Tome View Post
                                ... Mutta sanotaan nyt näin että itselläni ei ole kiinnostusta lähteä tällaisia säätöjä hakemaan JOS/KUN joku toisen merkkinen rengas ei ole yhtä helvetin tarkka kulmista kuluakseen normaalisti. Ja kun se säätäminenkään ei ole ilmaista niin tuleehan nankikangeille hintaa. Itse en näe mitään järkisyytä ostaa enää toista kertaa ns2:sia.
                                Kuten tuossa jo tulikin, niin ko.ongelma ei suinkaan ole mitenkään NS2:n yksinoikeus, vaan koskee itse asiassa koskee kaikkia korkeiden nopeusluokkien matalaprofiilisia renkaita.
                                Toiset kuviointityypit vain kestävät vääriä ajonaikaisia kulmia hieman paremmin kuin toiset, mutta näissä enemmistössä on renkaan sisäreunassa sellainen kuviointi joka hieman herkemmin mahdollistaa tuon hampaalle kulumisen.
                                Nexenin N8000 kuviointityypistään johtuen kuluu tuli vähemmän herkästii hampaalle kuin rengastyypit joiden kuviointi on ns."läpilyöty", mutta ei sekään ko.ilmiälle ole täysin immuuni.
                                Mikäli taustalla olisi suomen teiden uraisuus, niin mm.NS2:t ja monet monet muut saman tyyppiset renkaat kuluisivat aina hampaalle...mutta näinhän ei suinkaan ole.
                                Toisaalta, keskisessä euroopassa jossa uria ei ole lainkaan, ei ko.ilmiötä tunnettaisi lainkaan, mutta näinkään ei ole, vaan kyllä Saksassa rengas väärillä kulmilla kuluu tasan yhtä paljon/vähän kuin Suomessakin.
                                Eli teiden uraisuudella ei todellakaan ole mitään tekemistä ko.ilmiön kanssa.
                                Jos sitten haluaa valita renkaansa sen vuoksi vähemmän herkästi hampaalle kuluvaksi jotta saa ajaa väärillä kulmilla, niin se toki on jokaisen oma asia.
                                Se on kuitenkin FAKTA että tuo sisäreunan kuvioinnin hampaalle kuluminen on suora indikaatio nimenomaan vääristä ajonaikaisista alustakulmista(jotka ovat siis aina enemmän tai vähemmän eri kuin staattisessa mittaustilanteessa).
                                Kuitenkin, niillä oikeilla kulmilla saadaan ulosmitattua monta muutakin hyödyllistä asiaa pienentyneen vierintävastuksen muodossa, että pelkkä oireen lääkitseminen erilaisella rengastyypillä on pikkuisen hölmöläisten hommaa.
                                Nimittäin bensankulutuksessa on äkkiä 0.5l ero riippuen siitä kuinka herkästi auto "rullaa" ja tämä kun lasketaan aina yhden rengassatsin ajalle, niin loppujen lopuksi se alustan kulmamittaus ja kulmien oikeaksi saattaminen maksaa helposti itsensä takaisin.


                                Nexen N8000 (huom.nimenomaan sisäreunan kuviointityyppi, joka siis kestää paremmin väärillä arvoilla ajamista):


                                "läpilyöty" NS2:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎