Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nastat vs. kitkat uudemmassa takavedossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    Tuli äskön itse todettua kyllä, että autolla on todellakin väliä paljon renkaiden käytökseen, auton keveys tuntuu korostuvan entisestään kitkarenkailla. Itsellä alla tuossa VAG kipossa uudenkarheat michelin xi2 kitkat ja perse tuossa autossa on todella levoton luistelemaan. Jarrutuspidon kanssa ei ongelmaa, mutta ei kyseiset renkaat 5 BMW:n alla tollasia yllätyksiä tehneet. Ei sen puoleen, kyllä tuo kevyt perä varmasti nastoillakin luistelisi
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Ota kierros uusia nastarenkaita ja revi kaikki nastat irti. Jäljelle jää kitkalamellit

      Luetteko te ihan oikeesti noita rengastestejä? Kun on sellasessa voivittuvoivittu-paniikkijarrutuksessa, niin on kiva tietää että mulla on matalan melutason pyörät alla, tai ainakin on pieni vierintävastus
      -tä?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Peltsii View Post
        Tuli äskön itse todettua kyllä, että autolla on todellakin väliä paljon renkaiden käytökseen, auton keveys tuntuu korostuvan entisestään kitkarenkailla. Itsellä alla tuossa VAG kipossa uudenkarheat michelin xi2 kitkat ja perse tuossa autossa on todella levoton luistelemaan. Jarrutuspidon kanssa ei ongelmaa, mutta ei kyseiset renkaat 5 BMW:n alla tollasia yllätyksiä tehneet. Ei sen puoleen, kyllä tuo kevyt perä varmasti nastoillakin luistelisi
        Meillä Focuksessa on hkpl7, todella helposti lähtee luistoon ja sutii risteyksissä yms. E39 touringissa kun oli Nankang saksankitkat ei ollut noin liukas ajella. Paino vaikuttaa todella paljon. Toisaalta Focus ei ole vetelä ajaa 14" renkailla kuten e39 16" renkailla.

        Originally posted by petrolhead View Post
        Luetteko te ihan oikeesti noita rengastestejä?
        Tutkin kuin piruraamattua.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Meillä Focuksessa on hkpl7, todella helposti lähtee luistoon ja sutii risteyksissä yms. E39 touringissa kun oli Nankang saksankitkat ei ollut noin liukas ajella. Paino vaikuttaa todella paljon. Toisaalta Focus ei ole vetelä ajaa 14" renkailla kuten e39 16" renkailla.



          Tutkin kuin piruraamattua.
          Et voi kyllä ihan tosissasi noin väittää? Aivan varmasti e39 on saksan kitkoilla liukkaampi ajaa kuin mikään normi perheauto hkpl7:lla (ellei nuo hkpl7 ole loppuunajetut). Itse on tullut kuitenkin ajettua talvella usealla tuttavien etuvetoisilla autoilla, jotka ovat olleet kevyempiä kuin e39. Niissä missä on ollut kohtuu tuoreet kunnon talvirenkaat alla, pitoa on löytynyt ihan hyvin. Niillä on myös pystynyt ihan samaa tahtia ajamaan kuin omalla E39:llä ilman mitään luisteluita. Toki E39 on hyvä ajaa, mutta kyllä siinäkin pitää olla renkaat alla, joissa on pitoa. Omassa e39:ssä oli ostettaessa mukana vanhat nastarenkaat ja oli kyllä aivan paska ajaa liukkaalla kelillä. Risteyksessä suti lähtiessä ja luisussa mentiin vaikka ajoikin ihan rauhallisesti dsc päällä. Risteyksistä liikkeelle lähdettäessä viereistä kaistaa mentiin ohi jne. Viime talveksi hankin uudet nastat alla ja katsos vaan risteyksistä pääsee ripeästi liikkeelle ilman sutimista ja normaalissa ajossa ei enää mennä sivuluisussa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Liukkaus on ratin ja kuljettajanpenkin selkänojan välisellä alueella
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Mikkomies84
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1055
              • Siilinjärvi

              Muistetaanhan sitten tarkistaa ne pyöränkulmat myös, sillä on aika tuntuva merkitys.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Et voi kyllä ihan tosissasi noin väittää?
                Tiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.
                Last edited by Bmw Master; 02-12-2013, 06:58.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.

                  Äijä lukee rengastestejä kuin uskovainen raamattua ja sitten yht'äkkiä väittää että saksankitka pitää paremmin kui hkpl7...

                  Mahtaisko ero tulla noista autoista? Focus nyt vaan on täys paska, siitä ei pääse mihinkään.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Mahtaisko ero tulla noista autoista? Focus nyt vaan on täys paska, siitä ei pääse mihinkään.
                    Eikös tässä juuri siitä ollut kysekin.. ?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Äijä lukee rengastestejä kuin uskovainen raamattua ja sitten yht'äkkiä väittää että saksankitka pitää paremmin kui hkpl7...

                      Mahtaisko ero tulla noista autoista? Focus nyt vaan on täys paska, siitä ei pääse mihinkään.
                      Luitko ollenkaan mistä keskustelu lähti? Juurikin siitä, että autolla on väliä. Painavan pitkäakselivälisen auton alla huonokin rengas tuntuu pitävän paremmin kuin kevyen kipon alla. Mitattuna Focuksessa varmaan on parempi pito, mutta silti fiilis on sellainen kokoajan hieman irti. Etuveto+manuaali, liikkeelle lähdössä sutii todella helposti. Saman huomannut muissakin etuvedoissa esim. liikennevaloissa. E39 automaatin kakkosella lähtee liikkeelle jarrua päästämällä ja hieman kaasua lisäämällä sutimatta. Kuitenkin e39 on täysin kelvoton etenemään verrattuna moneen etuvetoiseen.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.
                        Täytyy olla kyllä jotain vikaa tuossa focuksessa. Ero pidossa saksankitkalla ja HKPL7:lla on niin valtava, että kyllä pitäisi ihan selvästi paremmin päästä jäällä hkpl7:lla. Katsoppa vaikka http://www.youtube.com/watch?v=m414yQPQqeg . Toki testiautona on kevyt golf, mutta koska kaikki renkaat testattiin samanlaisen auton alla näkee siitä helposti renkaiden eron. Viime talvena tuli ajeltua remontoinnin yhdeyssä serkun A6 farkulla:lla sekä vectra sedanilla ja paljon reippaammin sai painella vectralla kun siinä oli uudet nastat ja audissa n. 5mm kulutuspinnalla olevat nastat. Toki audi on parempi ajaa pidon rajoilla, mutta jos nyt mitataan puhtaasti vauhtia niin kyllä opelilla pääsi kovempaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Täytyy olla kyllä jotain vikaa tuossa focuksessa.
                          Ei siinä mitään vikaa ole, hemmetin hyvä peli.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎