Tuli äskön itse todettua kyllä, että autolla on todellakin väliä paljon renkaiden käytökseen, auton keveys tuntuu korostuvan entisestään kitkarenkailla. Itsellä alla tuossa VAG kipossa uudenkarheat michelin xi2 kitkat ja perse tuossa autossa on todella levoton luistelemaan. Jarrutuspidon kanssa ei ongelmaa, mutta ei kyseiset renkaat 5 BMW:n alla tollasia yllätyksiä tehneet. Ei sen puoleen, kyllä tuo kevyt perä varmasti nastoillakin luistelisi
Nastat vs. kitkat uudemmassa takavedossa
Collapse
X
-
Ota kierros uusia nastarenkaita ja revi kaikki nastat irti. Jäljelle jää kitkalamellit
Luetteko te ihan oikeesti noita rengastestejä? Kun on sellasessa voivittuvoivittu-paniikkijarrutuksessa, niin on kiva tietää että mulla on matalan melutason pyörät alla, tai ainakin on pieni vierintävastus
-tä?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Meillä Focuksessa on hkpl7, todella helposti lähtee luistoon ja sutii risteyksissä yms. E39 touringissa kun oli Nankang saksankitkat ei ollut noin liukas ajella. Paino vaikuttaa todella paljon. Toisaalta Focus ei ole vetelä ajaa 14" renkailla kuten e39 16" renkailla.Originally posted by Peltsii View PostTuli äskön itse todettua kyllä, että autolla on todellakin väliä paljon renkaiden käytökseen, auton keveys tuntuu korostuvan entisestään kitkarenkailla. Itsellä alla tuossa VAG kipossa uudenkarheat michelin xi2 kitkat ja perse tuossa autossa on todella levoton luistelemaan. Jarrutuspidon kanssa ei ongelmaa, mutta ei kyseiset renkaat 5 BMW:n alla tollasia yllätyksiä tehneet. Ei sen puoleen, kyllä tuo kevyt perä varmasti nastoillakin luistelisi
Tutkin kuin piruraamattua.Originally posted by petrolhead View PostLuetteko te ihan oikeesti noita rengastestejä?
Comment
-
Et voi kyllä ihan tosissasi noin väittää? Aivan varmasti e39 on saksan kitkoilla liukkaampi ajaa kuin mikään normi perheauto hkpl7:lla (ellei nuo hkpl7 ole loppuunajetut). Itse on tullut kuitenkin ajettua talvella usealla tuttavien etuvetoisilla autoilla, jotka ovat olleet kevyempiä kuin e39. Niissä missä on ollut kohtuu tuoreet kunnon talvirenkaat alla, pitoa on löytynyt ihan hyvin. Niillä on myös pystynyt ihan samaa tahtia ajamaan kuin omalla E39:llä ilman mitään luisteluita. Toki E39 on hyvä ajaa, mutta kyllä siinäkin pitää olla renkaat alla, joissa on pitoa. Omassa e39:ssä oli ostettaessa mukana vanhat nastarenkaat ja oli kyllä aivan paska ajaa liukkaalla kelillä. Risteyksessä suti lähtiessä ja luisussa mentiin vaikka ajoikin ihan rauhallisesti dsc päällä. Risteyksistä liikkeelle lähdettäessä viereistä kaistaa mentiin ohi jne. Viime talveksi hankin uudet nastat alla ja katsos vaan risteyksistä pääsee ripeästi liikkeelle ilman sutimista ja normaalissa ajossa ei enää mennä sivuluisussa.Originally posted by Bmw Master View PostMeillä Focuksessa on hkpl7, todella helposti lähtee luistoon ja sutii risteyksissä yms. E39 touringissa kun oli Nankang saksankitkat ei ollut noin liukas ajella. Paino vaikuttaa todella paljon. Toisaalta Focus ei ole vetelä ajaa 14" renkailla kuten e39 16" renkailla.
Tutkin kuin piruraamattua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.Originally posted by HTK12 View PostEt voi kyllä ihan tosissasi noin väittää?Last edited by Bmw Master; 02-12-2013, 06:58.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostTiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.
Äijä lukee rengastestejä kuin uskovainen raamattua ja sitten yht'äkkiä väittää että saksankitka pitää paremmin kui hkpl7...
Mahtaisko ero tulla noista autoista? Focus nyt vaan on täys paska, siitä ei pääse mihinkään.Aprilia RSV4
Comment
-
Luitko ollenkaan mistä keskustelu lähti? Juurikin siitä, että autolla on väliä. Painavan pitkäakselivälisen auton alla huonokin rengas tuntuu pitävän paremmin kuin kevyen kipon alla. Mitattuna Focuksessa varmaan on parempi pito, mutta silti fiilis on sellainen kokoajan hieman irti. Etuveto+manuaali, liikkeelle lähdössä sutii todella helposti. Saman huomannut muissakin etuvedoissa esim. liikennevaloissa. E39 automaatin kakkosella lähtee liikkeelle jarrua päästämällä ja hieman kaasua lisäämällä sutimatta. Kuitenkin e39 on täysin kelvoton etenemään verrattuna moneen etuvetoiseen.Originally posted by jannmann View PostÄijä lukee rengastestejä kuin uskovainen raamattua ja sitten yht'äkkiä väittää että saksankitka pitää paremmin kui hkpl7...
Mahtaisko ero tulla noista autoista? Focus nyt vaan on täys paska, siitä ei pääse mihinkään.
Comment
-
Täytyy olla kyllä jotain vikaa tuossa focuksessa. Ero pidossa saksankitkalla ja HKPL7:lla on niin valtava, että kyllä pitäisi ihan selvästi paremmin päästä jäällä hkpl7:lla. Katsoppa vaikka http://www.youtube.com/watch?v=m414yQPQqeg . Toki testiautona on kevyt golf, mutta koska kaikki renkaat testattiin samanlaisen auton alla näkee siitä helposti renkaiden eron. Viime talvena tuli ajeltua remontoinnin yhdeyssä serkun A6 farkulla:lla sekä vectra sedanilla ja paljon reippaammin sai painella vectralla kun siinä oli uudet nastat ja audissa n. 5mm kulutuspinnalla olevat nastat. Toki audi on parempi ajaa pidon rajoilla, mutta jos nyt mitataan puhtaasti vauhtia niin kyllä opelilla pääsi kovempaa.Originally posted by Bmw Master View PostTiessä joka meille tulee, on mutka+ylämäki ja kallistaa ulospäin. Monesti peilijäässä talvisin. Renkaista riippumatta e39:llä saa ajaa selvästi ylinopeutta ja ratila hieman vempauttaa, että saa DSC:n ottamaan kiinni. Focus lähtee pieneen liirtoon selvästi helpommin. HKPL7 ostettu uutena pari talvea sitten.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-

Comment