Siis olihan tuossa jo mittaustuloksetkin, aurausta aivan liian vähän joka ajossa vaikuttavien voimien takia vetää renkaat haritukselle. Voihan sitä syyttää cambereita niinkuin haluaa mutta ei ne parin asteen camberit renkaita syö, sen sijaan pielessä oleva auraus kylläkin. Täälläpäin tuninkituroilla on noin kymmenen asteen camberit leveissä renkaissa ja reuna räjähtää muutaman sadan kilsan matkalla jos auraukset ovat pielessä mutta kuluvat ihan normaalisti ts. kulutuspinta camberin mukaan viistoksi kunhan vain auraukset ovat kunnossa. Ja jos rengaskoko poikkeaa vakiosta niin sitä aurausta voi joutua laittamaan reilustikin lisää tehtaan ohjearvoihin ennenkuin renkaat alkavat kulua tasaisesti.
Ja siis ei pitäisi olla mitenkään uusista asioista kysymys, aivan samalla tavalla kuluvat reunoista paskaksi ne 155-12 renkaatkin aikansa positiivisilla cambereilla jos auraus on riittävästi pielessä. Mitä jäykempi renkaan runko sen vähemmän se vaan antaa aurauskulmia myöten ilman että kulutuspinta alkaa luistamaan asfaltilla joten jäykkärunkoisilla renkailla ne auraukset pitää olla tarkemmin kohdillaan.
Ja siis ei pitäisi olla mitenkään uusista asioista kysymys, aivan samalla tavalla kuluvat reunoista paskaksi ne 155-12 renkaatkin aikansa positiivisilla cambereilla jos auraus on riittävästi pielessä. Mitä jäykempi renkaan runko sen vähemmän se vaan antaa aurauskulmia myöten ilman että kulutuspinta alkaa luistamaan asfaltilla joten jäykkärunkoisilla renkailla ne auraukset pitää olla tarkemmin kohdillaan.
Comment