Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    ahaa..

    Originally posted by Enska2 View Post
    Olisko tuo savu enemmänkin vesihöyryä? Sauhua tulee vaikka pa-pumppu on ollut pois päältä toista minuuttia. Lämmönvaihdin puhki?

    Ja on tuossa puhurissakin vikaa (error frequency 162 !). Tuossa vikalistassa herjaa kylläkin katkosta (open circuit). Liittimessä hapettumaa/johto katki?

    Tuo GP vika on varmaan tullut aikaisemmin (74 degrees) eikä liittyne tähän ongelmaan.

    Eikö tuolla INPA:lla saa nollattua noita vikakoodeja?
    Saa inpalla nollattua, ei ollu kumpikaan herja 2päivää vanhempi.
    Jaa tuollaista vesihöyryongelmaa ei ole tullut mieleenkään..

    Tarkoitatko että webasto polttaisi oikein, mutta vuotaisi vettä jotenkin palotilaan? ei se vesikään höyrysty jos ei jostain ensin lämpiäisi.. videolla kone aivan kylmä, eikä varmasti 2min lämpeä höyryämispisteeseen. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      Originally posted by Tontsa80 View Post
      Eli juutuuppi video, pareempaa laatua saa kun hiukan säätää siitä alareunasta..

      Eli näkyy inpalta miten käynnistyy, ja kuinka savuttaa ja miten sammuu+muutama vikakoodi.
      Ainakin diagnostiikan mukaan näyttää toimivan normaalisti. Jo videon alussa palotapahtuma on vakioitunut ja mennyt täysteholle, hehku sammutettu toimien liekkivahtina normaalisti ja jäähdytysnesteen lämpötila nousee.

      Eli todennäköisimmin Webassa jotain mekaanisesti pielessä, esim. palotila karstainen, höyrystin tukossa, imuletku tukossa. Purkaisen sen murkulan ja tutkisin vielä tarkemmin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Enska2
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 113
        • Känkkylä

        Originally posted by Tontsa80 View Post
        Tarkoitatko että webasto polttaisi oikein, mutta vuotaisi vettä jotenkin palotilaan? ei se vesikään höyrysty jos ei jostain ensin lämpiäisi.. videolla kone aivan kylmä, eikä varmasti 2min lämpeä höyryämispisteeseen. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan
        Eikö 1095 Celsius astetta vielä riitä veden höyrystymiseen??? Tuo lämpötila on siis hehkulla kuten videosta voi todeta. Vaikka ilma tuossa desimetrin matkalla muutaman sata astetta jäähtyykin, riittää se vielä ihan hyvin höyrystämään palotilaan tihkuvan veden.
        Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          aivan..

          Originally posted by Enska2 View Post
          Eikö 1095 Celsius astetta vielä riitä veden höyrystymiseen??? Tuo lämpötila on siis hehkulla kuten videosta voi todeta. Vaikka ilma tuossa desimetrin matkalla muutaman sata astetta jäähtyykin, riittää se vielä ihan hyvin höyrystämään palotilaan tihkuvan veden.
          Jep eli hyvä selvennys, tosiaan tulppa siellä kyllä on kohtuu lämmin.. eikai tässä auta kuin nykiä laite pois ja katsoa mitä on syönyt varsinkin jos kerrran oikein strattailee ym ym.. informoin lisää kun saan vekottimen irti.
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Nyt on aika ikävä ongelma tuon BBW46:n kanssa. Ei lähde päälle millään yön jälkeen, ei saa bensaa. Pumppu naputtaa normaalisti. Sitten kun pari kertaa koittaa käynnistää niin suostuu lähtemään päälle. Eli vähän kuin vuotaisi bensat letkuista takaisin tankkiin.. Mistähän sitä vikaa nyt sitten...

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              No on se taas vittu tuon BBW46:n kanssa.. kun saa yhden vian korjattua niin toinen tulee tilalle..

              stoorihan on tälläkertaa sellainen että kovemmilla pakkasilla (niinkuin nyt) webasto lähtee kyllä polttamaan mutta sammuu ylikuumenemisen takia joten vesihän siellä ei kierrä, ja kyseessähän on E34:n orkkis asennus weba jossa on vesipumpun lisäksi 2 venttiiliä onjailemassa vesikiertoa, pikkupakkasilla/ lämpimällillä keleillä ei ole ko. ongelmaa..
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Speed79
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 40
                • Päijät-häme

                Täällä semmoinen ongelma e39 520d webaton kanssa että ajastamalla/ajossa yrittää käynnistyä muta hetken päästä sammuu, yrittää uudestaan koko ajastuksen ajan, polttoainepumppu pumppaa sen hetken ihan ok, nestettä on tarpeeksi ja mielenkiintoisin asia on se että vika ilmeni kun tuli kovemmat pakkaset, oletin että kun tankissa oli vielä välikelin dieseliä (mitä se sitten onkaan) niin polttoaineputkessa olisi juoksematonta dieseliä josta sammuminen johtuu.

                Tämän takia otin auton yöksi sisään jotta hyhmääntynyt dieseli muuttuisi takaisin juoksevaksi, aamulla ajoin auton, ulos pakkasta -20c kytkin webaston päälle ja toimi kuin unelma tätä jatkui seuraavaan aamuun kunnes auto oli yön kylmässä tallissa niin aamusta ei taaskaan toiminut kuin hetken ja webasto yritti aina vaan uudestaa lähteä käyntiin kyykkäämisen jälkeen, toistin tempun kahteen kertaan mutta edelleenkin kun auto on yhden yön kylmässä webasto temppuilee mutta lämpimästä ulos ajettaessa webasto toimii kunnolla, onko kellään ollut vastaavia ongelmia?

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Riittämätön jännite akussa aiheuttaa moista temppuilua :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Riittämätön jännite akussa aiheuttaa moista temppuilua :think
                    Samaa ajatelmaa. INPA:lla ton ongelman kyllä mielestäni saisi kiinni, tai varmistamalla ettei jännite pääse notkahtamaan esim. käyttämällä lisälaturia akulle tuon ajastetun lämmityksen aikana.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      Originally posted by Axum View Post
                      No on se taas vittu tuon BBW46:n kanssa.. kun saa yhden vian korjattua niin toinen tulee tilalle..

                      stoorihan on tälläkertaa sellainen että kovemmilla pakkasilla (niinkuin nyt) webasto lähtee kyllä polttamaan mutta sammuu ylikuumenemisen takia joten vesihän siellä ei kierrä, ja kyseessähän on E34:n orkkis asennus weba jossa on vesipumpun lisäksi 2 venttiiliä onjailemassa vesikiertoa, pikkupakkasilla/ lämpimällillä keleillä ei ole ko. ongelmaa..
                      Asiaa tuli tutkittua hieman tarkemmin.

                      kylmänä: vesipumppu pyörii, lähtee polttamaan mutta lähtöletku tuntuu ihan kylmältä ja poltto loppuu noin minuutin kuluttua, samalla sammuu vesipumppukin ja menee vikatilaan.

                      Heti ajon jälkeen toimii normaalisti ja kierrättää myöskin vettä, mutta esim. tunnin seisomisen jälkeen ei toimikaan, mystistä... :think
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Torsti
                        Newbiemmer
                        • Mar 2006
                        • 28

                        Terve
                        Nyt alkoi omankin ropposen T100 HTM oikuttelemaan lähtee kyllä ähräämään ja naputus kuuluu,mutta sammuu viimeistään kun auton puhallin kytkeytyy toimintaan-yleensä jo aikaisemmin.Weba toimii myös mulla paremmin kun auton on ajanut lämpimäksi,ei kuitenkaan ajastettua toiminta-aikaa.
                        Autoon vaihdettiin uudet ylä-ja alavesiletkut pari viikkoa sitten ja aika pian sen jälkeen tää temppuilu alkoi.Saattaahan se olla niinkin että sinne on jäänyt ilmaa mutta auton lämpömittari pököttää siinä norm. puolessa välissä ja ei koskaan ole ylempänä käynytkään,lämmintäkin tulee kabiiniin ajan kanssa.100ah akku latautuu 25000 c-tekillä joten se on pois suljettu.Olisiko jollain ideoita vai pompottelenko suorinta tietä testeriin.Mä en ymmärrä noista yhtään mitään mutta laitteen 5 vuotta sitten asentaneelle voisin vihjata jos täältä vinkkejä tulisi.5v.toiminut moitteetta.

                        e36 323 touring -98
                        Last edited by Torsti; 08-12-2010, 18:35.

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          Ei sinne kummoistakaan ilmakuplaa tarvitse jäädä kun oireilee.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Mun vika korjaantui melkein itsestään, kun vaihdoin koneen uuteen Löysin saksan ebaystä Mersun osanumerolla olevan uuden thermotop C:n. Posteineen kone maksoi 300e. Vaihdoin vanhasta koneesta aivot tuohon ja johan alkoi tomimaan. Taitaa olla vaan hehku paskana tosta toisesta. Jos sen sais ehjättyä, niin sen vois laittaa kakkosautoon.... Hehkuja oli ebayssä myytävänä, mutta mulla ei oo ihan selvillä, mikä se malli tarkalleen on. Osaiskos joku antaa Thermotop e:n hehkun osanumeroa? Volsun tiskiltä noita on kuulemma joskus saanut, mutta viimeisimmän tornarin mukaan hinta oli 70e ja saatavuus 0kpl...

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Vika juontaakin näköjään liekkivahtiin.. ei tipahda "kirkkaana" jännite yhteen volttiin 20 sekunnissa vaikka pitäisi vaan jää 9-10 voltin pintaan.. eli vaikuttaisi ainakin nokiselta ellei jopa rikki :think

                              Milläs olette noita puhdistelleet?, tietenkin ebaysta saisi 54 eurolla uuden anturin.
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Ota irti jos ehjänä lähtee, sitten teräsharjalla puhdistus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎