Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsti
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 28

    Kyllä toi mullakin sen ajastetun toiminta-ajan näyttää toimivan kunhan auto on jo ajettu lämpimäksi.Mihinkä toi viittaisi.Kertokaa viisaammat.
    Kuka näitä HML kautta Kanta-Häme sektorilla korjailee,tai Vantaalla kun siellä olen työaikoina.Karuja kelejä tiedossa tälläkin viikolla ja kyllä toi tarttis saada kuntoon.

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Pari kysymystä helpottamaan apua sun ongelmaan:

      1. Onko sulla ollenkaan kellokytkintä webassa, mistä saat sen samantien käyntiin. Käsitin että vika olis kaukosäätimessä T100
      2. Koita etsiä että mikä webasto sulla on, katsele pellin alle ja käy manuaalit läpi.
      3. Kuvaile mahd. tarkasti tuota häiriötä. Mitä tarkoitat että se sammuu itsestään? Meneekö kerrasta poikki? Muttuuko webaston käyntiääni hetki ennen sammumista 1min-30sec? Kuuluuko outoja ääniä?

      Jos näillä eväillä =)

      Comment

      • Torsti
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 28

        Ei ole kellokytkintä.Lämmittimen saa kyllä kakestakin heti päälle tai vaihtoehtoisesti ajastamalla lähtöajankohdan jolloin auton pitäisi olla lämpimänä.
        Malli on Thermo Top C 5.2kw.
        Hyvä pointti toi että vika voisikin olla kaukosäätimessä sillä siihen tulee kuittaus OK vaikka laite pysyisi mykkänä.Epäilen kuitenkin vian olevan muualla.Silloin kun se oirehtii niin se joko on täysin mykkä tai touhuaa muutaman minuutin ja sammuu ilman mitään ennalta arvattavaa,kuin kanan lento,viime viikolla samantein kun auton puhallin vilautti käyntiin lähdön merkiksi valojaan.Eilen illalla se lähti aivan normaalisti annoin sen lämmittää pari tuntia jos se oli nokeentunut noista yrityksistä.Tänään tulin duunista ja ei ollut lämmittänyt lähtöajankohdaksi mutta rupesi heti kakesta käskettynä puhisemaan ja lämmitti auton ilman ongelmia.Mitään ihmeellistä sen äänimaailmasta en ole huomannut sen ryppyillessä.Menee vain mykäksi.Se miten vikatilasta selviää sulakkeiden kanssa,en tiedä.Mulla on ainoastaa ohjeet kaken koodaukseen sitä mustaa 1A sulaketta irtikäyttämällä.Se tässä sapettaa kun ei koskaan tiedä milloin se suvaitsee toimia.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Kaikki sulakkeet irti 10sec niin ainakin nollautuu. Voisithan tuota kokeilla. Kuulostaa kyllä kieltämättä huonolta akulta, mutta eikö se ollut suljettu pois... Lainaa jostain kunnon muuntajalaturi ja pistät sen kiinni akkuun ja sitten webastoa päälle. Jos ongelma toistuu niin onpahan ainakin 100 varmasti suljettu pois sekin homma. Entä jos laitat sisäilmanpuhaltimen ihan pienelle? Onko automaatti-ilmastointi? Jos manuaali niin laita propelli kokonaan pois päältä. Tai sitten puhaltimen sulake irti.
          Last edited by Perlenbacher; 16-12-2010, 16:03.

          Comment

          • Torsti
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 28

            Saatat hyvinkin olla oikeassa.Vien akun kuormitustestiin kaverille huomenna.Webasto on toiminut moitteetta nyt kun mun ajohugeja duuniin on ollut 100km suuntaansa.
            Taitaa se tuollaisessa Touringissa akku sijaita auton kylmimmässä paikassa,eikä siinä mitkään c-tekit EHKÄ auta jos auto seisoo viikonlopun yli 20 pakkasessa.Ainahan se laturiin on ollut kytkettynä kun olen tykännyt lähteä tosi lämpimällä autolla ja käyttänyt pitkiäkin lämmitysaikoja, mutta ehkä se 25000 c-tek ei vaan auta jos akku ei ole vastaanottavainen.No huomenna se selviää.Kiitos neuvoista.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Onko merkitystä minnekkäpäin liekkivahdissa oleva reikä osoittaa?
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • QnQQ
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 106
                • Kokkola

                webasto

                mulla ku lyö webaston päälle nii se 10min jauhaa oikee. sit hiljenee ja kohta taas yrittää alkaa kovemmin ja taas hiljenee.. sitä jatkuu seuraavat 20 min. misä vika? vesipumppu vai kortti?mistä saa uudet osat? autona 530d e39 -00
                ex
                E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Olisko ilmaa letkuissa tai vesipumppu kaput. Kuulosta siltä että kone menee part load tilaan ja nesteen jäähdyttyä riittävästi alkaa taas polttaa täydellä teholla.

                  Comment

                  • Torsti
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 28

                    Mulla akku läpäisi kuormitustestin heittämällä joten vika on tai oli jossain syvemmällä.
                    Webasto on toiminut nyt viikon ihan ongelmitta mutta vien sen vikadiagnoosin purkuun joulun jälkeisenä keskiviikkona varmuuden vuoksi.Ilmoittelen sitten tänne tietenkin.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Mulla tuli taas uusi vaiva. Ei webastoon, mutta siitä johtuva kuitenkin. Webasto kun lämmittelee moottorin vedet lähes käyntilämpötilaan, luulee moottorinohjauskin, että kone on lämmin oikeasti. No tästä seuraa semmonen kiva ilmiö, että cel valo alkaa palamaan, kun katit ovat kylmät, eivätkä luonnollisesti ala heti toimimaan toivotulla tavalla. Asiaan vaikuttaa varmasti myös schmiedmannin putkisto, jossa katit ovat vaihteiston paikkeilla ja lämpenevät alkuperäisiä huomattavasti hitaammin muutenkin.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Torsti View Post
                        Saatat hyvinkin olla oikeassa.Vien akun kuormitustestiin kaverille huomenna.Webasto on toiminut moitteetta nyt kun mun ajohugeja duuniin on ollut 100km suuntaansa.
                        Taitaa se tuollaisessa Touringissa akku sijaita auton kylmimmässä paikassa,eikä siinä mitkään c-tekit EHKÄ auta jos auto seisoo viikonlopun yli 20 pakkasessa.Ainahan se laturiin on ollut kytkettynä kun olen tykännyt lähteä tosi lämpimällä autolla ja käyttänyt pitkiäkin lämmitysaikoja, mutta ehkä se 25000 c-tek ei vaan auta jos akku ei ole vastaanottavainen.No huomenna se selviää.Kiitos neuvoista.
                        Totta, eipä akku tahdo ottaa latausta vastaan kylmänä. Itelläkin alkanut parivuotias Exide temppuilla, eikä uskalla webastoa laittaa lämmittämään ilman et oli lataukseen kytketty samalla. Muutenki pitänyt c-tekkiä kiinni aina välillä yön yli kiinni mutta ei tunnu olevan apua. Kävin akkufirmassa kysymässä mitä tolle tehdään ja mitattiin paljonko puskee jerkkua pihalle, n. 300A jakso tuupata ja napajännite oli n. 12v eli aika tyhjän oloinen vaikka viikolla ollu joka yö latauksessa ja pidempi reissukin tehty juuri. Jätin ton akun sitten tonne akkufirmaan muutamaksi päiväksi lämpimään ja lataukseen kunnon laturilla. Hakiessa jännite oli n. 14v ja jakso tuupata n. 700A.

                        Tommonen kunnon parin päivän elvytyslataus lämpimässä silloin tällöin tekee kyllä hyvää akulle kuin akulle, ja tuota pitäis tehä uudesta lähtien muutaman kerran vuodessa.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Totta, eipä akku tahdo ottaa latausta vastaan kylmänä. Itelläkin alkanut parivuotias Exide temppuilla, eikä uskalla webastoa laittaa lämmittämään ilman et oli lataukseen kytketty samalla. Muutenki pitänyt c-tekkiä kiinni aina välillä yön yli kiinni mutta ei tunnu olevan apua. Kävin akkufirmassa kysymässä mitä tolle tehdään ja mitattiin paljonko puskee jerkkua pihalle, n. 300A jakso tuupata ja napajännite oli n. 12v eli aika tyhjän oloinen vaikka viikolla ollu joka yö latauksessa ja pidempi reissukin tehty juuri. Jätin ton akun sitten tonne akkufirmaan muutamaksi päiväksi lämpimään ja lataukseen kunnon laturilla. Hakiessa jännite oli n. 14v ja jakso tuupata n. 700A.

                          Tommonen kunnon parin päivän elvytyslataus lämpimässä silloin tällöin tekee kyllä hyvää akulle kuin akulle, ja tuota pitäis tehä uudesta lähtien muutaman kerran vuodessa.
                          Täällä kanssa 2 vuotias Exide samassa tilassa. Ookko katsonut mittarilla kuinka tuo c-tekki toimii? Mulla on vastaava bilteman 7A, ihan ok muuten. Jos se ollut ylläpidossa ja käynnistää webaston se ei annakkaan tuota 7A vaan jotain 5A luokkaa, en tiedä kuinka oikein pihtimittari sen lukee. Jos taas otan laturin töpselin irti ja laitan takaisin, antaa sitten 7A. Tuo "äly" aloittaa isoimmalla virralla, mutta ei osaa antaa sitä jos virran tarve kasvaa eli ei tue webastoa ihan kuin voisi.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Tuo C-tek ei muuten ole sitten kaikille akkutyypeille todellakaan mikään hyvä laturi. Mä tiedän asiasta aika vähän, mutta tietyntyyppiset akut pitäisi ladata roimalla virtamäärällä ja C-tek tappaa sellaisen akun käyttöiän puoleen tai allekin. Hemmetti kun on taas lähde kadonnut muistin syövereihin... Oliskohan ne ollut lyijyhyytelöakkuja, joille tuo c-tek ei sopinut ollenkaan.... Tämmönenkin juttu saattaa selittää lyhyttä käyttöikää. Noita auton akkuja kun on nykyään aika monella eri tekniikalla tehtyjä. Kannattaa varmistua siitä, että on oikeanlainen laturi/akkuyhdistelmä käytössä.

                            Comment

                            • anttiboy
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 258
                              • Alajärvi

                              Mikähän tuossa webastossa voi olla vikana, auton lykkäsin käyntiin ja hyrrös varmaan pari min ja sammui.. Eilen teki samoin mutta toissapäivänä suhis iloisesti varmaan 25min.. Ei oo koodattu vaan toimii nimenomaan lisälämittimenä tällä hetkellä. Sori hakua ei pysty hyvin käyttämään kun kännykällä kirjoittelen... PA-pumppu naputtaa tai ainakin naputusta olen kuulevani auton ulkopuolelle


                              Edit: webasto lähtee kerran aamulla eli ensimmäisellä käynnistyksellä hyrräämään, mutta ei sitten toista kertaa jos auto ei jäähdy esim jotain 4.

                              Muutaman päivän lueskellut juttuja tästä ja pikkuhiljaa omia johtopäätöksiä..
                              ->
                              Voisiko vika viitata ohjainkorttiin?
                              Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                              Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                              Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                              Ex: E71 X6 40d Titangrau
                              EX: F07 530d Carbonschwarz
                              Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                              Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                              Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                              Ex: E38 730d Biarritzblau
                              Ex: E65 730d White
                              Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                              Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                              Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                              Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                              Comment

                              • rle
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 112
                                • tampere

                                Originally posted by Torsti View Post
                                Ei ole kellokytkintä.Lämmittimen saa kyllä kakestakin heti päälle tai vaihtoehtoisesti ajastamalla lähtöajankohdan jolloin auton pitäisi olla lämpimänä.
                                Malli on Thermo Top C 5.2kw.
                                Hyvä pointti toi että vika voisikin olla kaukosäätimessä sillä siihen tulee kuittaus OK vaikka laite pysyisi mykkänä.Epäilen kuitenkin vian olevan muualla.Silloin kun se oirehtii niin se joko on täysin mykkä tai touhuaa muutaman minuutin ja sammuu ilman mitään ennalta arvattavaa,kuin kanan lento,viime viikolla samantein kun auton puhallin vilautti käyntiin lähdön merkiksi valojaan.Eilen illalla se lähti aivan normaalisti annoin sen lämmittää pari tuntia jos se oli nokeentunut noista yrityksistä.Tänään tulin duunista ja ei ollut lämmittänyt lähtöajankohdaksi mutta rupesi heti kakesta käskettynä puhisemaan ja lämmitti auton ilman ongelmia.Mitään ihmeellistä sen äänimaailmasta en ole huomannut sen ryppyillessä.Menee vain mykäksi.Se miten vikatilasta selviää sulakkeiden kanssa,en tiedä.Mulla on ainoastaa ohjeet kaken koodaukseen sitä mustaa 1A sulaketta irtikäyttämällä.Se tässä sapettaa kun ei koskaan tiedä milloin se suvaitsee toimia.

                                Oletko Torsti saanut ratkaisua ongelmaasi? Minulla on samanlainen ongelma ettei webasto pysy käynnissä esilämmittimenä. Navissa vilahtaa käynnistettäessä valo ja webasto sammuu samantien. Joskus satunnaisesti pysyy päällä. Käynnistän gsm käynnistimellä.
                                Ctekki näyttää että akku olisi täynnä. On ollut latauksessa joka yö. Vai onko tosiaan niin ettei akkussa kuitenkaan riitä virtaa?

                                Apulämmittimenä weba toimii moitteetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎