Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Onnea koitokseen =) kannattaa myös ehdottomasti kytkeä läppämoottoreille rele kuten aiemmin ehdotin, ei haise bensa tai pakokaasut sisällä ja lämpeää nopeammin auto.
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostPeriaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.
tuon sulakkeen F28 perässä.
Eli ainut turha noista on tuo ilmastointikompuran rele K19.
Tuo sulake F28 on 5 ampeerinen eli sitä enempää virtaa ei varmasti mene.
Nyt kun vain vielä löytää tuon oikean värisen piuhan tuolta jostain
sulakkeiden takaa. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostJos kytken näin, niin tässä tapauksessa siili saa virtaa ja puhallin pyörii?
Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?
Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.
Hetkinen!
Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.
Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think
http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...0000007452.svg
Periaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostJatketaas vielä..
Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.
Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think
Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?
Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.
Originally posted by Clavurion View PostTuo väliviiva kertoo, että ovat samassa potentiaalissa. Laita WDS:n hakukentään F28. Sieltä näet tarkemmin, että ovat tuosta viivan kohdalta yhdessä liitosrimalla X201.
Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.
Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think
Last edited by siksta; 28-11-2011, 12:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostEn tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.
Leave a comment:
-
-
Riittää kyllä jos kytket mainitsemallasi tavalla. En tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View Posthttp://wds.spaghetticoder.org/en/svg...7386.svg?m=e46
2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.
E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.
Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.
Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think
E: Mitä tuo ohut punaisella ympyröity viiva kuvaa tuossa kaaviossa?
Last edited by siksta; 28-11-2011, 09:18.
Leave a comment:
-
-
2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.
E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.Last edited by Perlenbacher; 28-11-2011, 08:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostRiittää että laittaa puhaltimen siilin sisäänmenolle voltteja, silloin siili herää henkiin ja ohjaa puhallinta IHKA:n käskemänä. Voihan tuohon tietty olla vaihtoehtoisia tapoja.
Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostNoin mäkin tän jotenkin ajattelin.
Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think
Juu mäkin katkaisin paneelille menevän vihreä/keltaisen-johdon, ja siihen väliin
nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.
Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.
Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think
Originally posted by Juppe View PostMulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.
nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.
Voisko olla niin, että ois jotenkin auton ohjelmoinnista tää homma kiinni?
Osaisko tähän joku specialisti sanoa jotain? WSE1 ? Dunky? :think
E: Tota ohjelmointi-hommaa mietin, koska jos on siitä kiinni, ni ei sitte viitti alkaa suotta auton johtosarjoja puukottamaan.
Leave a comment:
-
-
Mulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.
Leave a comment:
-
-
Vaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.
Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.
Leave a comment:
-
-
Laitetaan tää mun tilanne tännekin, jos vaikka tulis nopeemmin vastauksia..
Eli ongelma, ratkaisu ja uusi ongelma tuossa alla..
Originally posted by siksta View PostEi kellään sattuis olemaan mitään ohjetta, miten
Webaston piuhat tulee kytkeä automaatti-ilmastoinnin paneelin taakse, että
lämmitin saisi myös sisätilat lämpimäksi?
Auto siis 318i vm. 98, automaatti-ilmastoinnilla.
Jälkiasenteinen Webasto ja lämmittää tällä hetkellä vain moottorin eli
on joskus muinnoin ilmeisesti jätetty tuo puhaltimen ohjaus kytkemättä.. :thinkOriginally posted by siksta View PostEi nyt ihan vielä putkeen menny tuo Webaston sisäpuhalluksen ohjaus.
Sain kyllä Webaston herättämään ilmastointipaneelin henkiin, mutta silti
puhallus ei lähde päälle. :think
Tuohan toimii siis yleensä niin, että puhallinmoottorille tulee jatkuva +12V ja
paneeli vaan kertoo sille pitääkö sen pyöriä ja kuinka kovaa.
Mutta jostain syystä juuri tässä mun autossa ei tule tuota jatkuvaa jännitettä,
vaan pitää ensin olla avaimesta käännettynä virrat päälle.
Eli nyt joutuu ilmeisesti jonkun relevirityksen kehittämään, että saa puhaltimen toimimaan? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVikahan oli se että ajastettuna autolle mennessä weba ei ollut päällä, vähän bensa tuoksahti, eli oli ilmeisesti yrittänyt käynnistyä. Kellossa paloi taustavalo ja liekin kuva, aivan kuten jos olisi toiminut normaalisti. Muutaman kerran toistunut. Olisko ettei syty, tai alijännite?
Leave a comment:
-
Leave a comment: