memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perlenbacher
    replied
    Onnea koitokseen =) kannattaa myös ehdottomasti kytkeä läppämoottoreille rele kuten aiemmin ehdotin, ei haise bensa tai pakokaasut sisällä ja lämpeää nopeammin auto.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Periaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.
    Tuossa laittamassani linkissä on käsittääkseni kaikki laitteet, jotka ovat
    tuon sulakkeen F28 perässä.
    Eli ainut turha noista on tuo ilmastointikompuran rele K19.
    Tuo sulake F28 on 5 ampeerinen eli sitä enempää virtaa ei varmasti mene.

    Nyt kun vain vielä löytää tuon oikean värisen piuhan tuolta jostain
    sulakkeiden takaa. :think

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Jos kytken näin, niin tässä tapauksessa siili saa virtaa ja puhallin pyörii?
    Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
    Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?

    Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.



    Hetkinen!

    Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
    tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.

    Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
    paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think

    http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...0000007452.svg
    Ensimmäiseen: Kun siilille tulee virtaa, se pyörittää propellia IHKA:n (ilmastointipaneeli) määräämällä nopeudella, eli kunhan saa IHKA:n eloon ja siilille virtaa niin ilmastointihommelit toimii kuten auton ollessa normaalisti virrat päällä. Siilille kun laitat virtaa niin IHKA ei vielä sano mitään, tarviit myös IHKA:n virtapiuhalle +12V.

    Periaatteessa toimii kuten jälkimmäisessä kappaleessa ehdotit, mutta kannattanee varmistaa kytkentäkaavioista ettei mikään turha virtaa syövä palikka lähde päälle (kuten mittaristo) kun F28 piuhaan laittaa virtaa.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Jatketaas vielä..
    Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.

    Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
    tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
    Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think
    Jos kytken näin, niin tässä tapauksessa siili saa virtaa ja puhallin pyörii?
    Mutta syttyykö paneeliin virrat tällöin ollenkaan? :think
    Jos ei, niin millä nopeudella puhallin pyörii?

    Näihin jos Perlenbacher vielä jaksaisi vastata, niin olisin kiitollinen.

    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo väliviiva kertoo, että ovat samassa potentiaalissa. Laita WDS:n hakukentään F28. Sieltä näet tarkemmin, että ovat tuosta viivan kohdalta yhdessä liitosrimalla X201.
    Hetkinen!

    Nyt mulla on Webaston piuhat kytketty kelta/vihreään johtoon ihan
    tuohon liittimen X608 juureen. Eli ovat vasta tuon liitinriman jälkeen.

    Jos kytkenkin ohjauksen heti sulakkeen F28 jälkeen ennen tuota liitinrimaa X201, niin saavatko silloin kaikki laitteet A11, K4 ja K19 virtaa, jolloin olisi
    paneelissa valot ja puhallin hereillä? :think

    Last edited by siksta; 28-11-2011, 12:04.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    En tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.
    Tuo väliviiva kertoo, että ovat samassa potentiaalissa. Laita WDS:n hakukentään F28. Sieltä näet tarkemmin, että ovat tuosta viivan kohdalta yhdessä liitosrimalla X201.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Riittää kyllä jos kytket mainitsemallasi tavalla. En tiedä viivan funktiota, luulisin kuitenkin että se on ihan normaali johto joka yhdistää nuo kaksi.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...7386.svg?m=e46

    2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.

    E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.
    Jatketaas vielä..
    Mulla on siis tällä hetkellä tuo 0,5mm^2 kelta/vihreä, kytketty Webaston ohjauspiuhoihin, eli nuo piuhat "kiertävät" Webaston releen kautta.

    Voisko olla mahdollista, että jos kytken tuon 2,5mm^2:n piuhan kiertämään
    tuon Webaston releen kautta, niin se riittäisi?
    Sitten ei tarvis lisäreleitä ollenkaan.. :think

    E: Mitä tuo ohut punaisella ympyröity viiva kuvaa tuossa kaaviossa?

    Attached Files
    Last edited by siksta; 28-11-2011, 09:18.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied


    2,5mm^2 Keltavihreään pistät elektroneja niin rupee skulaan.

    E:ainiin ja kunnon liitos johtoon, propellin virta kulkee tuota kautta. Ja tuo on sitten eri kaapeli kuin IHKA:n virtajohto.
    Last edited by Perlenbacher; 28-11-2011, 08:14.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Riittää että laittaa puhaltimen siilin sisäänmenolle voltteja, silloin siili herää henkiin ja ohjaa puhallinta IHKA:n käskemänä. Voihan tuohon tietty olla vaihtoehtoisia tapoja.
    Osaisitkohan vielä sanoa mikä siilin piuhoista on tuo herätepiuha? :think

    Kiitoksia hyvistä vinkeistä.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Noin mäkin tän jotenkin ajattelin.
    Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think



    Juu mäkin katkaisin paneelille menevän vihreä/keltaisen-johdon, ja siihen väliin
    nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
    Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.
    Riittää että laittaa puhaltimen siilin sisäänmenolle voltteja, silloin siili herää henkiin ja ohjaa puhallinta IHKA:n käskemänä. Voihan tuohon tietty olla vaihtoehtoisia tapoja.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Vaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.

    Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.
    Noin mäkin tän jotenkin ajattelin.
    Mutta riittääkö, jos ohjaa pelkkää siiliä vai tarvisko suoraan puhaltimen moottorillekin antaa virtaa? :think

    Originally posted by Juppe View Post
    Mulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.
    Juu mäkin katkaisin paneelille menevän vihreä/keltaisen-johdon, ja siihen väliin
    nuo Webaston ohjausjohdot, mutta se herätti mulla pelkän paneelin..
    Jopa valtuutettu Webaston asennus/huolto-firma ihmetteli miksei puhallus toimi, koska bemarien pitäis toimia kuulemma pelkästään sillä.

    Voisko olla niin, että ois jotenkin auton ohjelmoinnista tää homma kiinni?
    Osaisko tähän joku specialisti sanoa jotain? WSE1 ? Dunky? :think


    E: Tota ohjelmointi-hommaa mietin, koska jos on siitä kiinni, ni ei sitte viitti alkaa suotta auton johtosarjoja puukottamaan.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Mulla tohon riitti yksi johto panelin johtosarjaan. En enää muista pinnin numeroa, mutta ei siihen sen kummempia tarvittu. Heräs vain ilmastointi ja se oli ohjattavissa panelin nappuloista. Auto oli 330i -02 aut ilmastoinnilla.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Vaihtoreleellä paneelille plussa, ja samoin puhaltimen siilin positiiviseen napaan. Näitä vaihtoreleitä sitten ohjataan webaston puhaltimen piuhalla. Eli kun releet on kylmänä niin virta kulkee miten valmistaja haluaa ja kun webasto laittaa puhalluksen päälle niin molemmat releet vetää erillisestä plus-piuhasta virtaa näytölle ja puhaltimen siilille. Voit käyttää puhaltimen ja näytön erillisenä virtajohtona sitä webaston puhaltimen ohjausta ja samalla piuhalla hoituu releiden ohjaus. Eli älä ota auton valmiista kaapelista virtaa paneelille ilman että katkaiset sen kulun sulakeboksille, muuten syttyy muutkin vehkeet tulille jotka ovat saman sulakkeen takana.

    Lisäksi jos haluat kunnolla hoitaa kytkennät niin laita rele vetämään ilmaläppämoottorien ohjaus kylmäksi kun autossa ei ole virtoja päällä, silloin kun valitset sisäilmankierron ennen kuin sammutat auton, niin se jää päälle.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Laitetaan tää mun tilanne tännekin, jos vaikka tulis nopeemmin vastauksia..
    Eli ongelma, ratkaisu ja uusi ongelma tuossa alla..

    Originally posted by siksta View Post
    Ei kellään sattuis olemaan mitään ohjetta, miten
    Webaston piuhat tulee kytkeä automaatti-ilmastoinnin paneelin taakse, että
    lämmitin saisi myös sisätilat lämpimäksi?

    Auto siis 318i vm. 98, automaatti-ilmastoinnilla.
    Jälkiasenteinen Webasto ja lämmittää tällä hetkellä vain moottorin eli
    on joskus muinnoin ilmeisesti jätetty tuo puhaltimen ohjaus kytkemättä.. :think
    Originally posted by siksta View Post
    Ei nyt ihan vielä putkeen menny tuo Webaston sisäpuhalluksen ohjaus.
    Sain kyllä Webaston herättämään ilmastointipaneelin henkiin, mutta silti
    puhallus ei lähde päälle. :think

    Tuohan toimii siis yleensä niin, että puhallinmoottorille tulee jatkuva +12V ja
    paneeli vaan kertoo sille pitääkö sen pyöriä ja kuinka kovaa.
    Mutta jostain syystä juuri tässä mun autossa ei tule tuota jatkuvaa jännitettä,
    vaan pitää ensin olla avaimesta käännettynä virrat päälle.

    Eli nyt joutuu ilmeisesti jonkun relevirityksen kehittämään, että saa puhaltimen toimimaan? :think

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Vikahan oli se että ajastettuna autolle mennessä weba ei ollut päällä, vähän bensa tuoksahti, eli oli ilmeisesti yrittänyt käynnistyä. Kellossa paloi taustavalo ja liekin kuva, aivan kuten jos olisi toiminut normaalisti. Muutaman kerran toistunut. Olisko ettei syty, tai alijännite?
    Anyone? Alkaa masentaa...

    Leave a comment:

Working...
X