Kauan kesti ilo viileydestä. Eli eilen perjantaina hajosi sitten juuri huollettu ilmastointi.
Onneksi sentään mennee osin takuukorjauksena. Eli on ilmeisesti pettänyt putken kiinnitys etukennolle. Kaksi vaihtoehtoa on. 1.) Liitosten kiristys ja järjestelmän täyttö. = Ilmainen mulle. 2.) Uudet putket ja (taas) uusi etukenno + työt + täyttö. Tuosta mulle jää osa työstä ja putket. Palttiarallaa menee taas vaihtoehdossa 2 sellaiset vähintään 300e. Likeemmäs tonnin viileys siis...
Jos olisin alottaessa tiennyt, olisin jättänyt tekemättä ja myynyt kompuran... Nyt tuota ei enää kannata jättää tekemättä...
EDIT: Riitti liitosten kiristys ja täyttö. 0e. Seurataan tilannetta. Kylmää tulee!
[QUOTE=Tenox;912057]Ellei tule kunnolla kylmää lienee aineet taas vähissä ja jos on tosiaan viime kesänä täytetty, niin mahtaako olla vuoto jossain?
Jep, kävi auto koeponnistuksessa ja vuotojahan löytyi..kompuran akselista ja lauhduttimesta vuotaa..eli nuo pitäisi uusia ja kuivain myös.
Ei kuulemma kannata vaihtaa pelkkää tiivistettä kompuran akseliin.
Hintaa tulisi kuulemma kompuralle 505e, lauhduttimelle 140e ja kuivaimelle 70e.
Miltäs nuo hinnat kuulostaa, onko pahasti ilmaa?
Muista osista en tiedä, mutta itse maksoin etukennosta 200e. Saksasta kuulemma saa 100e:lla. Eli jos tuo lauhdutin = etukenno, niin ei mikään mahdoton hinta.
Muista osista en tiedä, mutta itse maksoin etukennosta 200e. Saksasta kuulemma saa 100e:lla. Eli jos tuo lauhdutin = etukenno, niin ei mikään mahdoton hinta.
Joo, ei tuo kompuran hinta hirveän pahalta vaikuta kun muualta kyselin, niin Laakkosella tosiaan sen 690 ja KL:ssä yli tonnin..
Mitenkäs teillä muilla, jotka olette varautuneet hellekesään?
Joo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g. Tyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle. Ja sitten pitikin vaihtaa uusi kuivain ja paineanturi jotta systeemin sai toimimaan, kuivain siis kuulemma kosteuden takia tukossa. No nyt taas toimii, mutta epäilen, että surullisen kuuluisa (merkki)huolto jotenkin mokasi ensimmäisen täytön ja asiakas sitten maksoi viulut.
Lainataas vähän tätä topikkia:
Eli kuka mahtais tehdä Turun seudulla ilmastoinnin täyttöä/huoltoa kun järjestelmässä on ilmeisesti vielä tällä hetkellä R12-myrkyt sisällä? Eli jotain näitä korvaavia aineita pitäs saaha (Isceon-49 tai RS-24)
Ja onko mitään hinta-arviota, eräs kaveri sanoi että ainakin muutama vuosi sitten tuo operaatio maksoi jotain kolmatta sataa euroa
Joo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g.
Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Tyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle.
Voisikohan tälläinen johtua siitä, jos kylmäainetta laitetaan liikaa? Minä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.
Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
laita ilmastointi päälle,ja hetken päästä koitat konehuoneesta ilmastoinnin putkia,toinen pitäis olla kuuma ja toinen kylmä jos ilmastointi toimii.
Originally posted by Rockford
jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini
Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
laita maksimijäähdytys päälle ja samoin nopein puhallin taso...suuntaa puhallus pelkästään keskisuuttimille ja laita lämpömittari siihen....alle 5 asteen jos menee niin toimii vielä aika hyvin
Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Ahdistanut on minuakin viime perjantaista asti kun tuo soppa syntyi, tänään se korjattiin ja nyt sitten epäilyttää miten huolellista työtä tehtiin. Siis jos -99 vuodesta lähtien oli hävinnyt vain 180g, niin jatkuuko sama vai onko systeemi ensi keväänä tyhjä ja kompurakin rikki, kaikki tietysti vain sen takia kun se tuli huollettua. Huollon on tietysti helppo pestä kätensä ja syyttää kosteutta systeemissä joka asiasta. Ja tottakai, vika ei ole heidän laitteissa, niissä ei ole kosteutta. Eikä asentajakaan sotke vuosimalleja ja laita ainetta 750g sijaan jonkin muun määrän. E39:eissä kun on käytössä neljää eri määrää moottorista ja vuosimallista riippuen.
Keskipuhaltimista pitäisi tulla +6 asteista ilmaa kun säädöt ovat kylmimmillään (ja ilmeisesti puhallus pienellä). Näin siis huollon mukaan, en ole vielä TIS:iä tutkinut.
Comment