Originally posted by MTV
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huoltelua
Collapse
X
-
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Originally posted by Axum View Posttäh???... siis öljyhän on kylmäaineen seassa
Ei ole kovin tuttua tuo kompuran sielunelämä..Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Axum View Posttäh???... siis öljyhän on kylmäaineen seassa-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View Postno ei tosiaan ole.. Siis tottakai sitä on kylmäainekierrossa mukana väkiselläkin mutta ihan kompressorin voitelua varten se öljy siellä on..- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Kauan kesti ilo viileydestä. Eli eilen perjantaina hajosi sitten juuri huollettu ilmastointi.
Onneksi sentään mennee osin takuukorjauksena. Eli on ilmeisesti pettänyt putken kiinnitys etukennolle. Kaksi vaihtoehtoa on. 1.) Liitosten kiristys ja järjestelmän täyttö. = Ilmainen mulle. 2.) Uudet putket ja (taas) uusi etukenno + työt + täyttö. Tuosta mulle jää osa työstä ja putket. Palttiarallaa menee taas vaihtoehdossa 2 sellaiset vähintään 300e. Likeemmäs tonnin viileys siis...
Jos olisin alottaessa tiennyt, olisin jättänyt tekemättä ja myynyt kompuran... Nyt tuota ei enää kannata jättää tekemättä...
EDIT: Riitti liitosten kiristys ja täyttö. 0e. Seurataan tilannetta. Kylmää tulee!Last edited by Tenox; 03-05-2007, 00:00.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
[QUOTE=Tenox;912057]Ellei tule kunnolla kylmää lienee aineet taas vähissä ja jos on tosiaan viime kesänä täytetty, niin mahtaako olla vuoto jossain?
Jep, kävi auto koeponnistuksessa ja vuotojahan löytyi..kompuran akselista ja lauhduttimesta vuotaa..eli nuo pitäisi uusia ja kuivain myös.
Ei kuulemma kannata vaihtaa pelkkää tiivistettä kompuran akseliin.
Hintaa tulisi kuulemma kompuralle 505e, lauhduttimelle 140e ja kuivaimelle 70e.
Miltäs nuo hinnat kuulostaa, onko pahasti ilmaa?Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostMuista osista en tiedä, mutta itse maksoin etukennosta 200e. Saksasta kuulemma saa 100e:lla. Eli jos tuo lauhdutin = etukenno, niin ei mikään mahdoton hinta.
Joo, ei tuo kompuran hinta hirveän pahalta vaikuta kun muualta kyselin, niin Laakkosella tosiaan sen 690 ja KL:ssä yli tonnin..Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostMitenkäs teillä muilla, jotka olette varautuneet hellekesään?
Comment
-
-
Lainataas vähän tätä topikkia:
Eli kuka mahtais tehdä Turun seudulla ilmastoinnin täyttöä/huoltoa kun järjestelmässä on ilmeisesti vielä tällä hetkellä R12-myrkyt sisällä? Eli jotain näitä korvaavia aineita pitäs saaha (Isceon-49 tai RS-24)
Ja onko mitään hinta-arviota, eräs kaveri sanoi että ainakin muutama vuosi sitten tuo operaatio maksoi jotain kolmatta sataa euroa-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJoo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?Originally posted by Rockfordjo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
laita maksimijäähdytys päälle ja samoin nopein puhallin taso...suuntaa puhallus pelkästään keskisuuttimille ja laita lämpömittari siihen....alle 5 asteen jos menee niin toimii vielä aika hyvin
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Keskipuhaltimista pitäisi tulla +6 asteista ilmaa kun säädöt ovat kylmimmillään (ja ilmeisesti puhallus pienellä). Näin siis huollon mukaan, en ole vielä TIS:iä tutkinut.Last edited by TJJ; 04-06-2007, 13:09.
Comment
-
Comment