Originally posted by wtr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huoltelua
Collapse
X
-
Originally posted by wtr View PostOmassa e34:ssa on alkanut kuulumaan välillä hiljaa ajettaessa ja tyhjäkäynnillä erittäin voimakas kitinä, joka lakkaa, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä. Kiilahihna on vaihdettu hiljattain, joten ei pitäisi lähteä siitä. Voisiko tuollaista meteliä aiheuttaa joku halvempi kuin kompura?Entäs jos se on toi kompura, joka ääntelee, niin voiskohan asia korjaantua vielä tuolla ilmastoinnin kylmäaineiden ja öljyjen tarkistuksella ja täytöllä vai kannattaako suosiolla alkaa metsästämään uutta tilalle? Ainiin, kylmää tulee kyllä ihan kiitettävästi:think
Leave a comment:
-
-
Kompura loppu?
Omassa e34:ssa on alkanut kuulumaan välillä hiljaa ajettaessa ja tyhjäkäynnillä erittäin voimakas kitinä, joka lakkaa, kun ilmastoinnin ottaa pois päältä. Kiilahihna on vaihdettu hiljattain, joten ei pitäisi lähteä siitä. Voisiko tuollaista meteliä aiheuttaa joku halvempi kuin kompura?Entäs jos se on toi kompura, joka ääntelee, niin voiskohan asia korjaantua vielä tuolla ilmastoinnin kylmäaineiden ja öljyjen tarkistuksella ja täytöllä vai kannattaako suosiolla alkaa metsästämään uutta tilalle? Ainiin, kylmää tulee kyllä ihan kiitettävästi:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikron View PostMillä noita anturin lämpöjä ja todellisia lämpöjä voi tarkistaa? Sillä vehkeellä, millä ne ilmastointihuollossa imaisi vanhat kylmäaineet pois ja lisäsi uudet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostToimiihan sinulla ulkolämpömittari? Ja sisätilan puhaltimen säätö kuitenkin toimii jos säädät sitä itse napeilla?
Originally posted by TJJ View PostPitäisi katsoa diagnostiikkaohjelmalla mitä tuo anturi ilmoittaa sisätilan lämmöiksi. Luulisi, että jos se on täynnä pölyä, niin se luulee ilmaa kuumemmaksi joten jäähdytys toimisi liiankin hyvin. Pitäisi myös katsoa mitä höyrystimen lämpötila-anturi näyttää, ja jos se näyttää jotain ihmeellistä, niin pitäisi selvittää mikä on höyrystimen todellinen lämpötila. Ilmastoinnin paineetkin pitäisi mitata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikron View PostOn siinä pölyä ollut, mutta olen autoa imuroidessa imuroinut senkin. Siinä on ilmeisesti joku sisäilman lämpötila-anturi. Mutta voiko vika olla siinäkään, kun talvella osaa säätää puhallustehoa, mutta kun pitäisi sisäilmaa jäähdyttää, niin ei osaa?
Toimiihan sinulla ulkolämpömittari? Ja sisätilan puhaltimen säätö kuitenkin toimii jos säädät sitä itse napeilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi, tuossa oli puhe siitä moottorin edessä olevasta lauhduttimen puhaltimesta.
Onko ilmastoinnin säätöpaneelissa vasemmanpuoleinen ritilä auki/puhdas ja sen takana (paneelin sisällä) oleva pieni puhallin toimii eikä ole täynnä pölyä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikron View PostSiis kun mulla ei toimi ilmastoinnin puhallus automaattisesti, vaikuttaako siihen tuo paineanturi?
Onko ilmastoinnin säätöpaneelissa vasemmanpuoleinen ritilä auki/puhdas ja sen takana (paneelin sisällä) oleva pieni puhallin toimii eikä ole täynnä pölyä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnko se keskipaneelin rulla sinisellä? Eihän ne keskellä olevat suulakkeet ole suunnattu alaspäin? Ne pitää olla kattoon päin, muuten ilmastoinnin paneelissa oleva tunnistin ei toimi oikein.
Originally posted by TJJ View PostKompurassa on venttiili joka säätyy/aukeaa tuon imupaineen mukaan ja muuttaa mäntien liikerataa. Juuri tuon venttiilin jäykkyyttä säätää se kompurasssa oleva ruuvi. Se siis on ihan mekaaninen juttu. Uudemmissa autoissa, esim. E60, tuo kompuran venttiilin toiminta on sähköisesti ohjattu paineanturin antaman tiedon perusteella (joissain on myös expansioventtiili sähköisesti ohjattu). E39:issä paineanturi ohjaa vain puhaltimen toimintaa ja kytkee kompuran pois ali-/ylipaineen takia.....Last edited by mikron; 05-06-2008, 23:09.
Leave a comment:
-
-
Mikä olis Tampereella hyvä ja halpa liike käydä täyttää kylmäaineita. Missä vika kun kytkee hiutale asentoon niin alkaa puhallusilma haista. Kuivain rikki?
Leave a comment:
-
-
Mulla olis tämmönen tapaus.
Auto on 09/04 E87 116
Ilmastointi ei puhaltanut kylmää laisinkaan joten vein huoltoon. Täytettiin kylmäaineet mutta ei vieläkään. Ongelmanahan oli sitten flekti, joka ei pyörinyt ollenkaan joten tilasin uuden ja asensin sen paikalle. Johan alko toimii!
Nyt sitten kun alko oikein helteet ja auto on seissy lämpimässä jonkin aikaa ei taaskaan tuu kylmää muutakun kaikista pienimmällä puhallinteholla ja useamman minuutin jälkeen.
Flekti pyörii mutta kierrokset huojuu ja puhallusteho vaihtelee vaikkei nappuloitu painele.
Auttakaa te viisaammat. Ei näin tuoreessa autossa saisi olla tämmösiä vikoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikron View PostKysymys TJJ:lle (tai kuka vaan tietää): Mistä voisi johtua, että automaatti-ilmastoinnin puhallus ei toimi automaattisesti silloin, kun pitäisi jäähdyttää ja kymempääkin saisi tulla?
Talvella pelittää, kun pitää lämmittää sisäilmaa, mutta nyt keväällä ja kesällä ei puhaltimen voimakkuus säädy itsestään, kun sisäilmaa pitäisi jäähdyttää. Työntää kyllä kylmää (voisi tulla kylmempääkin) ja vuosi sitten keväällä huollettu (tyhjennetty ja täyttö, ei vuotoja). Ja oli samanlainen jo ennen tota huoltoa.
Leave a comment:
-
-
Lainaan tätä ketjua, kun otsikon aiheeseen ongelma sopii.
Kysymys TJJ:lle (tai kuka vaan tietää): Mistä voisi johtua, että automaatti-ilmastoinnin puhallus ei toimi automaattisesti silloin, kun pitäisi jäähdyttää ja kymempääkin saisi tulla?
Talvella pelittää, kun pitää lämmittää sisäilmaa, mutta nyt keväällä ja kesällä ei puhaltimen voimakkuus säädy itsestään, kun sisäilmaa pitäisi jäähdyttää. Työntää kyllä kylmää (voisi tulla kylmempääkin) ja vuosi sitten keväällä huollettu (tyhjennetty ja täyttö, ei vuotoja). Ja oli samanlainen jo ennen tota huoltoa.Last edited by mikron; 05-06-2008, 12:42.
Leave a comment:
-
Leave a comment: