Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin huoltelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sand
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vielä lisäys: minä sain täyttökoneen tulosteen/kuitin molemmilta kerroilta ja kyllä niissä lukee 750g. Saitko sinä tuollaisen tulosteen?
    Sain tulosteen, että laitettu 680g, joka pitäisi olla auton speksien mukainen. Täytön jälkeen flektin käytös ainakin muuttui. Jos oikein jaksaisi asiaa tutkia, niin käyttäisi jossain toisessa huollossa määrän varmistamiseksi.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Hii-o -hoi.
    Jospahan omaa topiccia sen verta lainais, ku tuosta flektistä puhuuvat...
    Oman flektin kunto huolettaa, ei oo nimittäin vielä tälle kesälle pyörähtänyt (tai en oo ainakana huomannut). Taas toisaalta eipä noitoo vielä ollu oikeen helteitäkään, eli alle kahden kympin on jääty.

    Viime kesänä kun puutarhaletkulla ja hammasharjalla kävin läpi ilmastoinin kennon, tuli tosiaan matskua todellakin reippaasti ulos, siis lähes kilokaupalla (kaikkea oravaa pienempää kellui pihalla puhdistuksen jälkeen vedessä).

    Rupesin vaan arvelemaan, että oisko tämä syynä siihen, että flekti oo vielä herännyt, kun kenno on palannut normaaliin jäähdytyskykyynsä?
    Tosiaan sen tiedän, että tämän ikäsessä flekti toimii vain paineen mukaan.
    Täyttynee ruveta kahlaamaan searchin kaa aiheita, niin vois todeta flektin kunnon.

    Ai niin, tänään on hernaripäivä

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Itse en lähtisi huoltamaan jos riittävän kylmää tulee cabiiniin ja laitteet toimii. Kyllä sen sitten ehtii, kun lakkaa kylmäämästä. Tämä siis vain mielipiteenä.
    Minäkin olen nykyään samaa mieltä, myöskään mainoksien 10% kylmäaineen hävikki vuodessa ei näytä pitävän paikkaansa. Ennen tosin perustelin huollon tarvetta sillä, että vajaalla järjestelmällä kompura käy usein/jatkuvasti joten se kuluu, auto kulkee (aavistuksen) huonommin ja bensaakin menee enemmän.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Itse en lähtisi huoltamaan jos riittävän kylmää tulee cabiiniin ja laitteet toimii. Kyllä sen sitten ehtii, kun lakkaa kylmäämästä. Tämä siis vain mielipiteenä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by sand View Post
    Minä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.
    Vielä lisäys: minä sain täyttökoneen tulosteen/kuitin molemmilta kerroilta ja kyllä niissä lukee 750g. Saitko sinä tuollaisen tulosteen?

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    vaikuttaako tuohon kylmän puhaltamiseen ulkolämpötila? Itse koitin tuollaisella halppis lämpömittarilla,mitä käytetään kotana josta saa johdon pihalle ulkolämpötilaa varten. Ulkona lämpöä 14 astetta ja sain puhaltamaan 4,5 astetta parhaimmillaan:think eilen huollettu ilmastointi

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by sand View Post
    Voisikohan tälläinen johtua siitä, jos kylmäainetta laitetaan liikaa? Minä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.
    Voisi johtua, mutta sitähän ei huolto myönnä, vaan syynä oli kuivain. Toisaalta tyhjiöimua ja täyttöä yritettiin kuulemma kahdesti ja silti sama juttu.

    Tänään kun tutkin, niin minulla puhallin ei pyörinyt heti startissa vaan muutaman minuutin kuluttua, sitten se pyöri aika kovaa, pysähtyi ehkä 20 sek. ja pyöri taas kovaa. Tämä siis auto parkissa, moottoritila kuuma.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
    Ahdistanut on minuakin viime perjantaista asti kun tuo soppa syntyi, tänään se korjattiin ja nyt sitten epäilyttää miten huolellista työtä tehtiin. Siis jos -99 vuodesta lähtien oli hävinnyt vain 180g, niin jatkuuko sama vai onko systeemi ensi keväänä tyhjä ja kompurakin rikki, kaikki tietysti vain sen takia kun se tuli huollettua. Huollon on tietysti helppo pestä kätensä ja syyttää kosteutta systeemissä joka asiasta. Ja tottakai, vika ei ole heidän laitteissa, niissä ei ole kosteutta. Eikä asentajakaan sotke vuosimalleja ja laita ainetta 750g sijaan jonkin muun määrän. E39:eissä kun on käytössä neljää eri määrää moottorista ja vuosimallista riippuen.

    Keskipuhaltimista pitäisi tulla +6 asteista ilmaa kun säädöt ovat kylmimmillään (ja ilmeisesti puhallus pienellä). Näin siis huollon mukaan, en ole vielä TIS:iä tutkinut.
    Last edited by TJJ; 04-06-2007, 12:09.

    Leave a comment:


  • Happosetä
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?

    laita maksimijäähdytys päälle ja samoin nopein puhallin taso...suuntaa puhallus pelkästään keskisuuttimille ja laita lämpömittari siihen....alle 5 asteen jos menee niin toimii vielä aika hyvin

    Leave a comment:


  • xAnZax
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
    laita ilmastointi päälle,ja hetken päästä koitat konehuoneesta ilmastoinnin putkia,toinen pitäis olla kuuma ja toinen kylmä jos ilmastointi toimii.

    Leave a comment:


  • sand
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle.
    Voisikohan tälläinen johtua siitä, jos kylmäainetta laitetaan liikaa? Minä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Joo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g.
    Ai-jai... No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Lainataas vähän tätä topikkia:
    Eli kuka mahtais tehdä Turun seudulla ilmastoinnin täyttöä/huoltoa kun järjestelmässä on ilmeisesti vielä tällä hetkellä R12-myrkyt sisällä? Eli jotain näitä korvaavia aineita pitäs saaha (Isceon-49 tai RS-24)
    Ja onko mitään hinta-arviota, eräs kaveri sanoi että ainakin muutama vuosi sitten tuo operaatio maksoi jotain kolmatta sataa euroa

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Mitenkäs teillä muilla, jotka olette varautuneet hellekesään?
    Joo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g. Tyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle. Ja sitten pitikin vaihtaa uusi kuivain ja paineanturi jotta systeemin sai toimimaan, kuivain siis kuulemma kosteuden takia tukossa. No nyt taas toimii, mutta epäilen, että surullisen kuuluisa (merkki)huolto jotenkin mokasi ensimmäisen täytön ja asiakas sitten maksoi viulut.

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Muista osista en tiedä, mutta itse maksoin etukennosta 200e. Saksasta kuulemma saa 100e:lla. Eli jos tuo lauhdutin = etukenno, niin ei mikään mahdoton hinta.

    Joo, ei tuo kompuran hinta hirveän pahalta vaikuta kun muualta kyselin, niin Laakkosella tosiaan sen 690 ja KL:ssä yli tonnin..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎