Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huoltelua
Collapse
X
-
-
-
Hii-o -hoi.
Jospahan omaa topiccia sen verta lainais, ku tuosta flektistä puhuuvat...
Oman flektin kunto huolettaa, ei oo nimittäin vielä tälle kesälle pyörähtänyt (tai en oo ainakana huomannut). Taas toisaalta eipä noitoo vielä ollu oikeen helteitäkään, eli alle kahden kympin on jääty.
Viime kesänä kun puutarhaletkulla ja hammasharjalla kävin läpi ilmastoinin kennon, tuli tosiaan matskua todellakin reippaasti ulos, siis lähes kilokaupalla (kaikkea oravaa pienempää kellui pihalla puhdistuksen jälkeen vedessä).
Rupesin vaan arvelemaan, että oisko tämä syynä siihen, että flekti oo vielä herännyt, kun kenno on palannut normaaliin jäähdytyskykyynsä?
Tosiaan sen tiedän, että tämän ikäsessä flekti toimii vain paineen mukaan.
Täyttynee ruveta kahlaamaan searchin kaa aiheita, niin vois todeta flektin kunnon.
Ai niin, tänään on hernaripäivä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostItse en lähtisi huoltamaan jos riittävän kylmää tulee cabiiniin ja laitteet toimii. Kyllä sen sitten ehtii, kun lakkaa kylmäämästä. Tämä siis vain mielipiteenä.
Leave a comment:
-
-
Itse en lähtisi huoltamaan jos riittävän kylmää tulee cabiiniin ja laitteet toimii. Kyllä sen sitten ehtii, kun lakkaa kylmäämästä. Tämä siis vain mielipiteenä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sand View PostMinä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.
Leave a comment:
-
-
vaikuttaako tuohon kylmän puhaltamiseen ulkolämpötila? Itse koitin tuollaisella halppis lämpömittarilla,mitä käytetään kotana josta saa johdon pihalle ulkolämpötilaa varten. Ulkona lämpöä 14 astetta ja sain puhaltamaan 4,5 astetta parhaimmillaan:think eilen huollettu ilmastointi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sand View PostVoisikohan tälläinen johtua siitä, jos kylmäainetta laitetaan liikaa? Minä käytin samaisessa paikassa huollatuttamassa ilmastointini, ja nyt aux fan pyörii melkein koko ajan täysillä. Ja pyörimisnopeushan riippuu järjestelmän paineesta.
Tänään kun tutkin, niin minulla puhallin ei pyörinyt heti startissa vaan muutaman minuutin kuluttua, sitten se pyöri aika kovaa, pysähtyi ehkä 20 sek. ja pyöri taas kovaa. Tämä siis auto parkissa, moottoritila kuuma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai...No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Keskipuhaltimista pitäisi tulla +6 asteista ilmaa kun säädöt ovat kylmimmillään (ja ilmeisesti puhallus pienellä). Näin siis huollon mukaan, en ole vielä TIS:iä tutkinut.Last edited by TJJ; 04-06-2007, 12:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai...No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
laita maksimijäähdytys päälle ja samoin nopein puhallin taso...suuntaa puhallus pelkästään keskisuuttimille ja laita lämpömittari siihen....alle 5 asteen jos menee niin toimii vielä aika hyvin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAi-jai...No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTyhjiöimun ja täytön jälkeen aiheet kuulemma tuli ylipaineen takia ylipaineventtiilistä pihalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostJoo, minäkin erehdyin huollattamaan toimivan ilmastoinnin ja siitä tuli sitten 327 euron lasku... Ainetta oli jäljellä 570g.No nyt taas ahistaa kun just tänäänkin olen tässä miettinyt että viedäkö omaa toimivaa ilmastointia huoltoon vai ei. Mistähän vois tietää onko kylmäaine eli myös jäähdytysteho oikeasti tallessa? Kylmää tietysti pitäisi tulla kunnolla, mutta ilman vertailukohtaa sitä on vaikea arvioida. Aux fan kyllä pyörii eli paineet nousee kai joskus riittävän ylös?
Leave a comment:
-
-
Lainataas vähän tätä topikkia:
Eli kuka mahtais tehdä Turun seudulla ilmastoinnin täyttöä/huoltoa kun järjestelmässä on ilmeisesti vielä tällä hetkellä R12-myrkyt sisällä? Eli jotain näitä korvaavia aineita pitäs saaha (Isceon-49 tai RS-24)
Ja onko mitään hinta-arviota, eräs kaveri sanoi että ainakin muutama vuosi sitten tuo operaatio maksoi jotain kolmatta sataa euroa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WarHead View PostMitenkäs teillä muilla, jotka olette varautuneet hellekesään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostMuista osista en tiedä, mutta itse maksoin etukennosta 200e. Saksasta kuulemma saa 100e:lla. Eli jos tuo lauhdutin = etukenno, niin ei mikään mahdoton hinta.
Joo, ei tuo kompuran hinta hirveän pahalta vaikuta kun muualta kyselin, niin Laakkosella tosiaan sen 690 ja KL:ssä yli tonnin..
Leave a comment:
-
Leave a comment: