Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin huoltelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    Originally posted by Ravermeister View Post
    Toi alipaineistus-kohta meinaa sitä paljonko paine laski tuon 35 minuutin "testin" aikana... Muistaakseni jos on alle 100mB laite toteaa järjestelmän pitäväksi ja jatkaa automaattiohjelmaa.
    Eipä pidä paikkaansa.
    Järjestelmä pidetään alipaineisena tuon määritetyn ajan jotta kosteus ja kylmä-aine saataisiin mahdollisimman tarkasti pois.
    Alipainetestin aika jakso on esim. 2min jonka aikana paine ei saa laskea asetetun arvon alle.

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Originally posted by ;958426

      Tänään ja eilen kun on ollut lämmintä yli +20°C ulkona niin mun paineohjattu flekti on ainakin pyörinyt suunnilleen aina kun olen auton sammuttanut (kuulee äänestä). Samoin tänään kun mittailin noita lämpöjä tyhjäkäynnillä niin taisi pyöriä kokoajan. Onkohan mun lauhdutin ihan tukossa tai jotain?
      En usko että sulla on mitään vikaa. Kuumalla kelillä flektin kuuluu pyöriä.
      Ennemminkin olisin huolissaan jos se ei pyörisi.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        Originally posted by Vehkis View Post

        Koska itsellä ei selvästikkään ole ehjä järjestelmä,koska on nesteet kadonneet

        Ja autohan on e39 535
        Jos sulla on siinä täyttöliittimessä se vika niin laite ei pysty tunnistamaan "vuotoa" koska se ei vuoda mihinkään letkujen ollessa paikallaan.

        En osaa tehdä tollasta rimpsua lainauksista joten tää on tällästä monologia....

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Originally posted by Rubu View Post
          Kylmällä kelillä paineet tippuvat, joten flektiä on tarpeeton huudattaa täysillä kun ajoviima jäähdyttää tarpeeksi.
          Mutta periaatteessa siitä, että flekti pyörisi aina kun kompurakin, ei ole muuta haittaa kuin ehkä flektin kuluminen? (Toisaalta vaarana on tuo jumi, ellei flekti juuri käy.)
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            Originally posted by Tenox View Post
            Mutta periaatteessa siitä, että flekti pyörisi aina kun kompurakin, ei ole muuta haittaa kuin ehkä flektin kuluminen? (Toisaalta vaarana on tuo jumi, ellei flekti juuri käy.)
            Sitä flektin kulumista ja sähkön säästöä siinä todennäköisesti on haettu.
            Osassa japsi autoissa flekti pyörii vakionopeudella.
            Painat ilmastoinnin päälle niin flekti lähtee samalla pyörimään olipa keli sitten mikä tahansa.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Nyt on kuitenkin näppituntuma sellainen että kylmää tulee kunnolla ja ilmastoinnin huolloksi riittää desinfiointi.
              Clavurion teki mulle tänään tuon desinfioinnin ammattimaisin ottein ja nyt ei haise märkä koira eikä myöskään mikään hajuste! Raportoin tänne miten tilanne kehittyy jatkossa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by Rubu View Post
                Sitä flektin kulumista ja sähkön säästöä siinä todennäköisesti on haettu. Painat ilmastoinnin päälle niin flekti lähtee samalla pyörimään olipa keli sitten mikä tahansa.
                Mulla on tarvikeflekti, joka käynnistyy aina kun kompurakin käynnistyy. Siksi oikeastaan asia kiinnostaa.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • 540iA Tapsa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 97
                  • Kangasala

                  Sikshän sitä lauhduttimen puhallinnopeutta pyritään säätämään että korkeapaine pysyisi sopivalla tasolla. R-134a aineella +35 - +45 nesteenlämpötilan täytyis olla jotta tulistuminen oikea.. näin karkeasti. tarkoittaa siis että korkea paine 10-13 baria niin hyötysuhde jonkinlainen.. sen yli tai ali kun mennään niin hyötysuhde laskee.
                  -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                  Auto: e46 330d manual touring -00
                  -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                  -ex: e34 525tds touring -94
                  -ex: e34 540iA
                  -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                  Moottoripyörät:
                  Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                  KTM EXC-F 250 -08
                  ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                  ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                  ex: Gas Gas EC300
                  ex: Husqvarna CR125

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Tjaah, joskus tuntuu että on parempi vaan olla tyytyväinen siihen, että jokin toimii, eikä miettiä, että miten se toimii... Pääasia että riittävän kylmää pukkaa.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Extra
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 272
                      • Kurjuuden alkulähde

                      Onkohan kans aineet vähis ku laittaa auton käyntiin niin tyhjäkäynnillä pukkaa aika heikosti kylmää..? Vasta kun lähtee ajamaan niin alkaa tulla reippaammin. Mitenköhän tuon flektin toiminnan tarkastais ku auto on 320d -02 automaatti ilmastoinnilla ja sitä ropellia ei kuule eikä näe mistään. Tai sitte en osaa vaan katsoa.

                      Comment

                      • Black
                        Newbiemmer
                        • Nov 2006
                        • 24

                        Originally posted by Extra View Post
                        Onkohan kans aineet vähis ku laittaa auton käyntiin niin tyhjäkäynnillä pukkaa aika heikosti kylmää..? Vasta kun lähtee ajamaan niin alkaa tulla reippaammin. Mitenköhän tuon flektin toiminnan tarkastais ku auto on 320d -02 automaatti ilmastoinnilla ja sitä ropellia ei kuule eikä näe mistään. Tai sitte en osaa vaan katsoa.
                        Sulle haiskahtais ennemminkin samalta vialta ku mulla eli se flekti ei toimi. Lauhdutin ei saa ilmaa tarpeeks ja vasta ajoviima viilentää sen niin sitten tulee kylmää ilmaa.

                        Comment

                        • Black
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 24

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Tjaah, joskus tuntuu että on parempi vaan olla tyytyväinen siihen, että jokin toimii, eikä miettiä, että miten se toimii... Pääasia että riittävän kylmää pukkaa.
                          Sul on näköjään e34:nen tuo auto niin sen flektin kuuluu toimia juuri noin. Kompuran käynnissä ollessa heti lähtee käymään ja sitten jos tulee lisää painetta rupee pyöriin täysiä.

                          e39 facelift mallissa tulivasta tuo että se flekti säätyy sen mukaan kuinka paljon painetta on järjestelmässä.

                          Tämä ainakin oma käsitysasiasta viisaammat voivat korjata

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            Originally posted by Black View Post
                            e39 facelift mallissa tulivasta tuo että se flekti säätyy sen mukaan kuinka paljon painetta on järjestelmässä.
                            Tuli siis jo 9/98 alkaen E39:iin, kuten monet muutkin tekniikkamuutokset.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Originally posted by Black View Post
                              Sul on näköjään e34:nen tuo auto niin sen flektin kuuluu toimia juuri noin. Kompuran käynnissä ollessa heti lähtee käymään ja sitten jos tulee lisää painetta rupee pyöriin täysiä.
                              Taitaa olla tuossa omassa vain yksi asento. Täysillä.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • ahtaja
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 437
                                • Raisio

                                Missä sijaitsee vanhemmassa kalustossa (e30):ssä ilmastoinnin flektin etuvastus?Nyt ei toimi kuin nopea pyörintä flektillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎