Nyt olen kahlannut koko helkkarin xenon-topikin läpi vastausten toivossa, turhaan...
Eli kysytään sitten:
Auto on -05 E90 330xd jossa on alkuperäiset kaksoixenonit, joissa siis kaukovalona on ne surullisen surkeat H7-polttimot.
Tarkoituksena olisi korvata ne xenon-sarjalla juurikin paremman polttimoiden käyttöiän toivossa ja pitkien valotehon parantamiseksi. Samalla pääsis eroon valokuvion keltaisesta läiskästä minkä nuo H7:t heittää sekaan.
Ongelma 1.
Miten tuosta saa umpioiden takakannet irti kaukovalopolttimoiden kohdalta?
Käyttöohjekirja neuvoo ottamaan yhteyttä huoltoon. (just joo...)
Väkisin ei viitsisi repiä, voi tulla kalliiksikin.
Näin siis tuplaxenon-mallien kohdalla, halogeeniumpioihin ohjeet löytyy.
Ongelma 2.
Miten itse polttimo irroitetaan????
Sen verran olen kolmen tunnin nettisurffailun aikana saanut selville että se on jotenkin poikkeuksellisen vaikeaa ja löytänyt lukuisia onnea yritykselle- toivotuksia muidenkin auton omistajien kysellessä saman ongelman perään.
Ongelma 3.
Millaisen muunnossarjan ja mistä tuohon tilaan?
Minkälaisia soviteosia tarvin?
(En olisi ikinä uskonut että joskus tulee vastaan päivä jolloin en omaan autooni osaa edes poltinta vaihtaa...)
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
itelle tuli merkintä viime katsastukses eli 4/09 ja olen yhdet ylinopeus-sakotkin ottanut eikä silloinkaan poliisia kiinnostanut vähääkään mitkä valot oli kiinni (xenonit oli) vaikka varmasti näki huomautksen sekä lyhyistä että pitkistä..Originally posted by metake View PostKoskas kävit viimeksi katsastuksessa?
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.
Leave a comment:
-
Kuukausi sitten tuli merkintä. Jälkitarkastuksessa ei katsota kuin jälkitarkastuksen aiheuttaneet asiat joten siinä ne ei enää noihin puutu. Ei noita varmasti kaikki konttorit katso, jotkut muutenkin syynää tarkemmin kuin toiset. Lähinnä asiassa on nyt se puoli, että viranomaiset tiedostavat asian ja on mahdollista että noihin puututaan herkemmin niin katsastuksessa kuin tien päälläkin. Eli katsastukseen ehkä kannattaa ottaa xenonit pois...Originally posted by ^alexi^ View PostOnko millon alettu tarkistamaan leimat? Ite käytin vajaa 2kk sitten katsastuksessa ja vajaa kuukausi sitten jälkitarkastuksessa.
Leave a comment:
-
Onko millon alettu tarkistamaan leimat? Ite käytin vajaa 2kk sitten katsastuksessa ja vajaa kuukausi sitten jälkitarkastuksessa.Originally posted by metake View PostKoskas kävit viimeksi katsastuksessa?
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.
Leave a comment:
-
Ei ala.Originally posted by maukk1s View Posthttp://www.kilpailija.com/index.php?...roducts_id=903
Alkaako se E36 ajotietokone itkemään "low beam failuree", jos nämä lyö vaan tosta noin kiinni?
Leave a comment:
-
Koskas kävit viimeksi katsastuksessa?Originally posted by ^alexi^ View PostEivät katsastuksessakaan sanoneet mitään, oikeastaan vaan kehui että hyvin toimivat vaikka eivät ole mitkään xenonumpiot, ihan alkuperäiset halogen.
Nyt on nimittäin konttoreilla ohje tarkastaa nuo jälkiasennus xenonit leimalla. Jos on halogeeni umpiossa xenonit niin (pitäisi tulla) huomautus otteeseen, joka onkin hivenen paskempi juttu, koska sen jälkeen se näkyy myös poliiseille siitä otteesta...
Kaveri tuosta juuri otti merkinnän katsastuksessa vajaa kuukausi sitten.
Leave a comment:
-
Alkaako se E36 ajotietokone itkemään "low beam failuree", jos nämä lyö vaan tosta noin kiinni?
Leave a comment:
-
Voisin epäillä tuota sun väittämää. Itellä on jälkiasennetut xenonit ja ei varmasti hajoita valoa mitenkään erillailla verrattuna halogeeniin. Eivät katsastuksessakaan sanoneet mitään, oikeastaan vaan kehui että hyvin toimivat vaikka eivät ole mitkään xenonumpiot, ihan alkuperäiset halogen. Kyllähän ne alkuperäisetkin xenonit saa heijastumaan vastaan tulijan naamalle jos ajat yhtä paskasella autolla kesää talvea ja vähät välittää pestä niitä umpion laseja.Originally posted by |foder| View PostJos ei autossa ole alkuperäisenä xenoneita niin älkää laittako niitä ennen kuin ostatte myöskin xenoneille tarkoitetun umpion/umpiot. Jollein autoon löydy markkinoilta xenonumpioita, niitä ei siihen ole tarkoitettu ja osta jatkossakin halogeenipolttimot.
Ilman xenoneille tarkoitettuja umpioita hajavalon määrä kasvaa aivan häiritseväksi tekijäksi. Ajakaa pimeällä ja huomaatte varmasti jo kaukaa missä autossa jälkiasennus xenonit umpioissa jotka eivät ole tarkoitettu niille tai tuleeko vastaan auto jossa on jo tehtaalta xenonumpiot plus luonnollisesti xenonit.
Viimeyönä ajoin n.500km ja voin vannoa jatkossa olevan pesäpallomailan mukana. Alkaa jälkiasennus xenonit sammuman ainakin tältä kylältä.
Jälkiasennusxenonit eivät muutenkaan tuo mitään arvokkuutta siihen vanhaan ruosteiseen pommiin, jättää vain amismaisen tuninki vaikutelman.
Pitäkää tunkki ja en aio olla edes pahoillani näistä sanoista.
Leave a comment:
-
niistä 50W xenoneista lähtee valoa karkeasti 6 kertaa enemmän kuin 55w halogeenista.. jokainen voi ihan itse miettiä onko sillä mitään vaikutusta :thinkOriginally posted by Fasti View PostOnko hyödykästä laittaa pitkiin ajovaloihin 50w xenoneita jos ei ole ballasti umpiota?
Lyhyissä on orkkis xenon mutta pitkät ovat halogen.
En kuitenkaan halua turhaan pitkittää pitkien syttymistä, ELLEI noilla oikeasti ole edes jonkin moista hyötyä?
Kyseessä Hellan valmistama xenon umpio (sis alkuperöisen lyhyiden ajovalojen xenonin) E36 koriin.
Leave a comment:
-
^ On hyötyä. 55w sarja täytyy taas kohta laittaa takas kiinni pitkiin, että näkee pimeellä. Nuo myrskylyhty pitkät, kun on sen verta turhat.
Leave a comment:
-
Onko hyödykästä laittaa pitkiin ajovaloihin 50w xenoneita jos ei ole ballasti umpiota?
Lyhyissä on orkkis xenon mutta pitkät ovat halogen.
En kuitenkaan halua turhaan pitkittää pitkien syttymistä, ELLEI noilla oikeasti ole edes jonkin moista hyötyä?
Kyseessä Hellan valmistama xenon umpio (sis alkuperöisen lyhyiden ajovalojen xenonin) E36 koriin.
Leave a comment:
-
Jos polttimon kanta umpiossa on esim. H7 (H=halogen) niin on aivan selvä että muutakuin halogenpolttimoa sinne ei laillisesti saa. Umpioissa on niitä merkintöjä on kyllä, joskus tarkoittaa sitä lasia ja joskus koko kapistuksen runkoa jota käytetään sekä että.Originally posted by expertti View PostMihin tuo väite pohjautuu, annat ymmärtää että kaikki E46:set olisivat sellaisia joihin ei jälkiasennusxenoneita voisi laillisesti asentaa? Itsellä 330d:ssä DCR- merkinnät umpioissa, joten ainakin tuon perusteella siihen on sallittu laillisesti asentaa myös kaukovaloihin xenonit. Lähivaloissa orkkis xenonit jo onkin.
Eli jos polttimon kanta muu kuin xenon polttimoon tarkoitettu (D=xenon), ei laillinen, näin sen ymmärrän. Mutta pääasia on tietenkin että se toimii oikein kuten noissa tarvikelinssiumpioissa näytäis toimivan.
Leave a comment:
-
Saako laillisesti e36:n pitkissä olla xenonit?
Umpioista ei todellakaan löydy minkäänmoisia hyväksyntöjä, mutta xenonsarjassa hyväksyntä on.
Leave a comment:
-
Originally posted by Esal View PostÄläkä laita niihin E46 heijastinumpiollisiin xenoneita, on rumat kun valot näyttää pesuvadin kokoisilta.
Mihin tuo väite pohjautuu, annat ymmärtää että kaikki E46:set olisivat sellaisia joihin ei jälkiasennusxenoneita voisi laillisesti asentaa? Itsellä 330d:ssä DCR- merkinnät umpioissa, joten ainakin tuon perusteella siihen on sallittu laillisesti asentaa myös kaukovaloihin xenonit. Lähivaloissa orkkis xenonit jo onkin.
Leave a comment:
Leave a comment: