Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Joissakin kiinalaisissa xenon sarjoissa mainitaan, että polttimon lasissa on UV-suodatus. Onko tämä kaikissa xenon polttimoissa vaikka kaikissa sitä ei mainita?

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Lisäpitkät on kytketty taas siihen iskarikupissa olevaan maadotus pisteeseen :think
    Eli siis lisävalot on vedetty releen kautta suoraan konehoneessa olevasta akun navasta ja maadotus myös konehuoneen maahotus pisteeseen.

    Eli voisiko olla että auton jännitteen säädin olisi menossa vai missä hitossa se vika voisi olla. Ei huivttasi rueta purkaan nuita valoja taas pois.

    Vitn jälkiasennus keenonit!

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Siltikin epäilen että on virran saanista jotenkin kiini. Yritäpä maadotaa muuntajat suoraan runkoon
    Lisäpitkät on kytketty taas siihen iskarikupissa olevaan maadotus pisteeseen :think

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Lisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :think
    Siltikin epäilen että on virran saanista jotenkin kiini. Yritäpä maadotaa muuntajat suoraan runkoon

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    ....mitä tuo "pullistelu ja röyhentely" ketään auttaa?!?!?
    Ei kyllä ollut mitää pullistelua tuo.

    Tuommoista Soinisen kaltaista ongelmaa oli kerran yhdessä omegassa, joka johtui juurikin virran vähyydestä.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Jaa-a, jänniä on ongelmat... Itselläni ei oo koskaan ollu yhdessäkään autossa vielä ongelmia, ja aina on auton omia johtoja tullu käytettyä.

    Nytkin sigun autossa on ajovaloissa 35w ja pitkissä 55w sarjat auton omilla johdoilla ja toimii.
    ....mitä tuo "pullistelu ja röyhentely" ketään auttaa?!?!?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Lisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :think
    Jaa-a, jänniä on ongelmat... Itselläni ei oo koskaan ollu yhdessäkään autossa vielä ongelmia, ja aina on auton omia johtoja tullu käytettyä.

    Nytkin sigun autossa on ajovaloissa 35w ja pitkissä 55w sarjat auton omilla johdoilla ja toimii.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Itselleni laitoin MB W210 Faceliftiin ns. canbus pro -sarjan lähivaloihin.

    Jos käytän valoautomatiikkaa, eli joka toimii tässä mallissa niin, että kun starttaat menee 2-3s kunnes kaikki auton valot mittarivalot mukaanlukien syttyvät. Tästä aiheutuu tällä canbus -sarjallakin alkuun värinää ja valot tavallaan yrittävät syttyä kaksi kertaa, kun ensimmäisellä kerralla ei "virta riitä" (?)

    Jos taas starttaan auton, käännän itse katkaisimesta parkit päälle ja odotan noin 4-5s, vaihdan vasta sitten manuaalisesti ajovalot päälle niin valot syttyvät mielestäni normaalisti.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    ^ Vaatinee lienee, että otat virran sarjoille suoraan akulta. Värinä/vilkkuminen johtuu yleensä juurikin virran puutteesta.
    Lisäpitkien virta on siitä konehoneessa olevasta virta navasta, joten ai kait sen pitäisi virran puutteesta johtua? :think

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Vaikuttaako tuo relesarja oikeasti muuhun kuin palaneen lampun vikailmoituksiin.

    Nyt kun tosiaan ajattelin asiaa tarkemmin niin kumpikin palanut ballastihan on ollut kuskin puolella. Voisikohan alkuperäisissä johdoissa olla vikaa kun kuskinpuolelta polttaa noita ballasteja vai onkohan vain sattumaa.
    Kyllä muuten nopeutui tuo valojen syttyminen huomattavasti tuon relesarjan laiton jälkeen ja ballastikin on toistaiseksi kestänyt ja pieni syttymisvaiheen värinä hävisi. Pitäisi vaan vielä saada aikaiseksi laittaa jollain oikealla liittimellä herätejohdot kiinni kun ovat nyt liitetty sokeripalalla

    Sain onneksi takuuna xenonkungenilta uuden ballastin sen palaneen tilalle. Sattui tulemaan vielä uudempi versio tuosta micro ballastista

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    ^ Vaatinee lienee, että otat virran sarjoille suoraan akulta. Värinä/vilkkuminen johtuu yleensä juurikin virran puutteesta.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    En tuossa kiireeltäni kerennyt lueskella kovinpaljoa tuota topiccia vaan ajttelin kysyä suoraa.

    Eli minulla on e32 korin seiska johon laitoin xenon sarjat lyhyiin, pitkiin ja lisäpitkiin kun työmatka pidenty sen verran että valoja on hyvä olla.

    Ilmeni ongelma että kaikki valot värisee ja vilkkuu. Ei mahda kovin hyvää tehdä valoille se. Missä on vika ja miten sen vois korjata?

    En usko että voi olla niin huono tuuri että kaikki 3 sarjaa on sökönä, koska pari kaveriakin osti samasta kasasta ja niillä toimii moitteitta.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Ei tuon e36 valojen takana ole muistaakseni kuin semmoinen "kierteillä" oleva liitin: osa nro7 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...74&hg=63&fg=05

    Jos nyt tuo on se oikea johtosarja.
    Sitten joudut vaihtamaan liitin sopivaksi sun autoon. Ei pitäisi olla paha nakki...eli käytät se yksi xenon poltimosta tuleva liitin mikä mahtuu sitten suoraan relejohtosarjan liitimeen.
    Last edited by EPDM; 05-11-2010, 22:13.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Ei...se ottaa se herätevirtaa halogeeni johtosarjasta, eli se liitin mitä autosta menee lähivaloihin ( tai pitkiin jos meinaat ne sinne laittaa). Se on useimmiten bemereissa ihan sama liitin (uros).
    Ei tuon e36 valojen takana ole muistaakseni kuin semmoinen "kierteillä" oleva liitin: osa nro7 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...74&hg=63&fg=05

    Jos nyt tuo on se oikea johtosarja.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Missäköhän €€€ liikutaan jos tulisin joku kaunis syyspäivä EPDM:lle ostamaan pitkiin 50W? xenonit (E46)?
    ..jäi muuten EPDM tossa keväällä yksi ledivalo asentamatta hanskalokeroon, kaikki muut valot vaihdettiin mutta yksi valo jäi vaihtamatta
    En tiedä muistatko, sigun autolla kävin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎