Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Onko sinulla siis molemmissa(lähi/kauko)valoissa jälkiasennusxenonit? Millaiset, onko ne CAN- väylään....?

    Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(kapasitorikytentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...

    Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....
    Juuri niin, eli toimi kunnes lisäsin toiset. Ei ne mullakaan välky syttymisen jälkeen. En oikein yleensäkään ymmärrä tuota can-väylä xenonvaloista puhetta. Jos valot olisi väylässä silloin valaisimelle tulisi vaan käyttöjännite ja väyläpiuha ja valaisimen sisällä oleva ohjain hoitelisi mikä palaa ja koska. Onko uusissakaan bemareissa vielä missään valossa näin.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Mulla toimi ok 35w lähivaloissa, nyt lisäksi 50w pitkissä jolloin lähivalot virrankytkennän (virtalukosta) jälkeen syttyy ja sammuu 4 kertaa ja 5.nnellä jää palamaan. Tätä ei tapahdu valokytkimeltä sytyttäessä. Että tämmöinen ongelma. Ei myöskään vikailmoituksia paitsi jos valot käännetty pois valokytkimeltä.
    Onko sinulla siis molemmissa(lähi/kauko)valoissa jälkiasennusxenonit? Millaiset, onko ne CAN- väylään....?

    Tuolle ohjelmoinnille olisi vaihtoehtona sähköinen modaus(elko -kytkentä), mutta toki jos se ohjelmallisesti onnistuu tekemään niin aina parempi. Merkkiliikkeet niitä ainakin ulkomailla tekee, mutta veloitus on se mikä pistää etsimään vaihtoehtoja...

    Olin jostain lukevinani että jos on orkkisxenonit esim lähivaloissa(kuten itsellä), ei tuo ohjelmointi olisi tarpeen. Liekö sitten totta, en tiedä. Itsellä ei tosiaan mitään ongelmia ole ollut, ainakaan toistaiseksi. Ainut tuo välkyntä, mutta kun ei tiedä millaista se olisi, niin....
    Last edited by expertti; 22-09-2010, 15:23.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    hmmm, miksi tuo ohjelmointi täytyy ylipäätään tehdä? Siksikö että jälkiasennusxenonit sammuu hetkeksi itsekseen vaiko välkkymisen vuoksi? Itsellä ei tee kumpaakaan....

    Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....

    Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?

    JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.
    Mulla toimi ok 35w lähivaloissa, nyt lisäksi 50w pitkissä jolloin lähivalot virrankytkennän (virtalukosta) jälkeen syttyy ja sammuu 4 kertaa ja 5.nnellä jää palamaan. Tätä ei tapahdu valokytkimeltä sytyttäessä. Että tämmöinen ongelma. Ei myöskään vikailmoituksia paitsi jos valot käännetty pois valokytkimeltä.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Katselin tuota fsw-psw valoboksilta (e46 2001) mutta ei löytynyt äkkiseltään mitään tähän viittaavaa. Tarviiko lisätä ensin xenonvalot varusteeksi (kuinka?) ennen kuin asetus löytyy? Kun nyt pitkissäkin on xenonit pitääkö se saada bi-xenoniksi?
    hmmm, miksi tuo ohjelmointi täytyy ylipäätään tehdä? Siksikö että jälkiasennusxenonit sammuu hetkeksi itsekseen vaiko välkkymisen vuoksi? Itsellä ei tee kumpaakaan....

    Millaista tuo välkkyminen on, huomaako sen ratin takaa, kun en ole itseäni vastaan vielä ajanut. Eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valojaan....

    Ja miksei kauppiaat valoja myydessään tuosta ohjelmoinnin tarpeesta mainitse?!?!?!?!!?!?

    JA mulla ei ole releitä eikä konkkia kytkennöissä, eikä ole tullut valoista vikailmoituksia.
    Last edited by expertti; 22-09-2010, 12:00. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

    PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
    wert_01=bixenons&halogen together

    mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

    Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?


    ja siellä mm näin.....

    "To have both the bixenons and the halogen highs, change

    PWM_WERT2_FL_BIXENON
    wert_02

    to

    PWM_WERT2_FL_BIXENON
    wert_01"

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Se oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.

    Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.
    Entä tämä,liittyy xenoneihin...? XENONLICHT_ZUEND_OPTION

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

    PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
    wert_01=bixenons&halogen together

    mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

    Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?

    Se oli muistaakseni joku PWM_anst.._AL asetus, kun taas tuo ed. asetus on lyhyen umpion bixenonille ja wert_02 on asetus ilman bixenonia elikkä normi-halogeenit.

    Jos niitä ei löydy, niin saattaa olla että LSZ on liian vanha ja niitä asetuksia ei löydy NCS:llä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Niin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.
    Tuo on varmaan se oikea kohta bixenonille?

    PWM_WERT2_FL_BIXENON : wert_02=default
    wert_01=bixenons&halogen together

    mutta ei löydy 2001 e46 LSZ luettaessa, kuten ei muitakaan PWM alkuisia.

    Onko tuo 02 asetus xenon/xenon?

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.
    Niin, NCS:llä sieltä löytyy PWM_ansteuerung-alkuisia asetuksia ja yhtä niistä muutetaan. Jos ei löydy, niin silloin voi olla LSZ liian vanha tuolle säädöllä .. muistaakseni oon kyllä säätänyt e46:n alkupäänkin purkkeja BMWscannerilla ja sillä säädöt löytyi, BMWscannerilla on kylläkin taipumuksia löytää asetuksia, jotka on NCS:ltäkin piilossa.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Quote:
    Originally Posted by jartsa02
    INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.




    Löytyykö tähän apua? En viitsisi sotkea valomoduulia turhilla kokeiluilla kun jossain on saatu jumiinkin.
    Hmmm, minäkin olisin kiinnostunut tietämään tuosta lisää ja kuka vois ko toimenpiteen suorittaa.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by jt78 View Post
    Kiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
    Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
    Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.

    Oisko näillä hyvä mennä?
    Eiköhän noilla ihan hyvin vauhtiin pääse. Kannattaa selailla foorumia ja tsekkailla jo mihin niitä ballasteja pistää. Itelläni on (e36) sielä umpioitten alla sen puskurin runkopalkin sisällä.

    Äsken kattelin yhtä slim sarjaa ebaysta ja taitaa lähtee sekin tilaukseen Kun vaihtu umpiot tässä ja ei ollukkaan h1+h1

    Leave a comment:


  • jt78
    replied
    Kiitti kommenteista. Niiden perusteella aattelin seuraavanlaista ratkaisua:
    Pitkiin 50w ja lyhyisiin 35w ilman lisävastuksia ja tekee sen modulin ohituksen, ettei obc enää vahdi niitä lyhyitä.
    Sarjat jos hommais xenonkauppa.fi:stä. Vaikutti laadukkailta ja ballastitkin aika pieniä.

    Oisko näillä hyvä mennä?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Muut saa vastailla loppuihin kysymyksiin mutta tartun ite muutamaan.

    Omassa e36 jostain syystä ei edes toi lisävastus poistanut "low beam failure" ilmoitusta. Tai poisti, viikon ajaksi. Sen jälkeen ilmaantui joka kerralla kun valot laittoi päälle. Otin sen jälkeen noi vastukset irti tuolta kun olivat ikään kuin turhat ja ne kun sattuu kuumenemaan aivan helvetisti. Asialliset kytkennät oli ja virrat + maat mittailtu mutta en tiedä mikä tossa oli. Nyttemmin on ajotietokoneen johdoista kytketty niin, että se ei edes monitoroi noita etuvaloja Eikä oo ainakaan vielä mitään kärähtäny, onko jollain noita obc hajonnu sitten ton takia vai? Piirilevystä en oo siis mitään yhdistelly vaan johdoista.

    Itellä ei oo kokemusta muista kun 35w sarjoista mutta varmaan sinne pitkiin kannattais se 50w sarja laittaa. Kuitenkin tuossa e36 kun ne lähivalot palaa koko ajan niin en nää sitä ihan niin merkityksellisenä että syttyy vähän hitaammin.
    hep täällä kävi niin että cc kärähti. Toimi siis muuten täysin, mutta herjasi kokoajan palaneista polttimoista vaikka laittoi halogeenit takaisin. Tähän auttoi se "operaatio kuskinjalkatilassa" näitä cc kärähtämisiä ei ilmeisesti btcf porukassa suuremin ole sattunut kun niistä ei suurempaa juttua täällä ole ulkomaalaisilla foorumeilla tulee välillä vastaan

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Originally posted by jt78 View Post
    Morjensta. Auttaakaas vähän selventämään...
    Omaankin -97 E36:een tekis mieli xenonit laittaa ja siispä luin tän topikin läpi ni huomasin, että se onkin vissii aika arpapeliä, miten tää E36 niihin suhtautuu. Eli oon vieläkii hieman pihalla siitä, mitä sinne nyt laittas.

    Oon miettiny et 35w lyhyille ja pitkille. Vai kannattako laittaa 50w pitkille? Ne kai syttyy hitaammin? Ilmeisesti lyhyet tarvii ne lisävastusjohdot obd:ta hämäämään mut pitäskö silti tehä se lyhyiden modulinohituskytkentä siellä ratin alla ku luin että saattaa se moduli tai obd kärähtää? Tarviiko relejohtoja vai ei? Voiko kaiken edellisen korvata niillä canbus-johtosarjoilla?

    Vai sit vaan heittää perussetti paikalleen ja kattoo toimiiko, jos ei ni sit tilailla lisähilppeitä?
    Eikä ollu tarkotus hommata halvinta mahollista settiä eli laatuun vois jopa panostaa jos vaan tietäs mitä hommais...

    Nii, ja tommoset on siellä keulalla nyt:


    Onko tossa nyt lyhyet linssillä ja pitkät heijastimella? Tarviiko huomioida polttimoissa jotenkii? H1 kannalla ne on. Pesurit ja kork.säätö löytyy.

    Tulipa siinä kysymyksiä kerrakseen... mut jos jaksatte vastailla ni jees.
    Muut saa vastailla loppuihin kysymyksiin mutta tartun ite muutamaan.

    Omassa e36 jostain syystä ei edes toi lisävastus poistanut "low beam failure" ilmoitusta. Tai poisti, viikon ajaksi. Sen jälkeen ilmaantui joka kerralla kun valot laittoi päälle. Otin sen jälkeen noi vastukset irti tuolta kun olivat ikään kuin turhat ja ne kun sattuu kuumenemaan aivan helvetisti. Asialliset kytkennät oli ja virrat + maat mittailtu mutta en tiedä mikä tossa oli. Nyttemmin on ajotietokoneen johdoista kytketty niin, että se ei edes monitoroi noita etuvaloja Eikä oo ainakaan vielä mitään kärähtäny, onko jollain noita obc hajonnu sitten ton takia vai? Piirilevystä en oo siis mitään yhdistelly vaan johdoista.

    Itellä ei oo kokemusta muista kun 35w sarjoista mutta varmaan sinne pitkiin kannattais se 50w sarja laittaa. Kuitenkin tuossa e36 kun ne lähivalot palaa koko ajan niin en nää sitä ihan niin merkityksellisenä että syttyy vähän hitaammin.

    Leave a comment:


  • jt78
    replied
    Morjensta. Auttaakaas vähän selventämään...
    Omaankin -97 E36:een tekis mieli xenonit laittaa ja siispä luin tän topikin läpi ni huomasin, että se onkin vissii aika arpapeliä, miten tää E36 niihin suhtautuu. Eli oon vieläkii hieman pihalla siitä, mitä sinne nyt laittas.

    Oon miettiny et 35w lyhyille ja pitkille. Vai kannattako laittaa 50w pitkille? Ne kai syttyy hitaammin? Ilmeisesti lyhyet tarvii ne lisävastusjohdot obc:ta hämäämään mut pitäskö silti tehä se lyhyiden modulinohituskytkentä siellä ratin alla ku luin että saattaa se moduli tai obc kärähtää? Tarviiko relejohtoja vai ei? Voiko kaiken edellisen korvata niillä canbus-johtosarjoilla?

    Vai sit vaan heittää perussetti paikalleen ja kattoo toimiiko, jos ei ni sit tilailla lisähilppeitä?
    Eikä ollu tarkotus hommata halvinta mahollista settiä eli laatuun vois jopa panostaa jos vaan tietäs mitä hommais...

    Nii, ja tommoset on siellä keulalla nyt:


    Onko tossa nyt lyhyet linssillä ja pitkät heijastimella? Tarviiko huomioida polttimoissa jotenkii? H1 kannalla ne on. Pesurit ja kork.säätö löytyy.

    Tulipa siinä kysymyksiä kerrakseen... mut jos jaksatte vastailla ni jees.
    Last edited by jt78; 21-09-2010, 09:17.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎