Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Quote:
    Originally Posted by jartsa02
    INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.


    Originally posted by Esal View Post
    Katselin tuota fsw-psw valoboksilta (e46 2001) mutta ei löytynyt äkkiseltään mitään tähän viittaavaa. Tarviiko lisätä ensin xenonvalot 522 varusteeksi ennen kuin asetus löytyy? Kun nyt pitkissäkin on xenonit pitääkö se saada bi-xenoniksi?
    Löytyykö tähän apua? En viitsisi sotkea valomoduulia turhilla kokeiluilla kun jossain on saatu jumiinkin.

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    NCS:llä se vikailmo lähtee hetkessä.
    Kiitos!

    Nyt sitten tekemään salapoliisityötä lähimmän tuon ohjelman omistajan olinpaikasta.
    Kalajokilaaksossa kellään????

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Casull View Post
    Joku sanoi tuolla aiemmin ettei E90:stä saa koodattua polttimovikailmoitusta pois INPA:lla vaan vaatii toisen ohjelman, eli siis MINKÄ?
    NCS:llä se vikailmo lähtee hetkessä.

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Niin että millainen, voisitteko kertoa tarkemmin? Itsellä myös E46:ssa jälkiasennusxenonit pitkissä, enkä ole huomannnut niiden tuottamassa valokuviossa muuta kuin kirkkautta monin verroin verrattuna orkkis kynttilöihin...
    Näyttää pirun kirkkaan läntin noin kolmenkymmenen metrin päähän auton keulasta, eli lopputulos on paljon huonompi kuin kokonaan ilman ko kaukovaloja.

    Ajatuksena kun nimenomaan olis lisätä kirkkautta mahdollisimman kauas, hajavalo kyllä valaisee auton edustan riittävästi.

    Auto on siis E90 kaksoisksenoneilla missä pitkien umpiossa on normaalit
    H7-polttimot ja valokuvio tehty pelkästään heijastimen muotoilulla.
    Tuossa toteutustavassa polttimon hehkulangan sijainti on äärimmäisen tärkeää olla just eikä melkein oikealla kohdalla.

    Noh, eipä tuo valokuvio suurin ongelma ole, en nimittäin ole saanut muutenkaan tuota autoa vielä hyväksymään jälkiasennusxenoneita.

    Joku sanoi tuolla aiemmin ettei E90:stä saa koodattua polttimovikailmoitusta pois INPA:lla vaan vaatii toisen ohjelman, eli siis MINKÄ?

    Tai onko kukaan koskaan saanut E90:ä toimimaan jälkiasennusxenonien kanssa ja jos on niin kuinka tuo tarkalleen tapahtui?

    Kohtapuoliin aivan kaikkea mahdollista olen kokeillut. Edes vastusrelesarjan kanssa ei onnistunut koska en löytänyt konehuoneesta paikkaa johon tulisi jatkuva virta suoraan akulta myös auton käydessä.
    Itsellä alkaa kostit, into, rahat ja aika loppua noiden valojen kanssa pelaamiseen.

    Ja ei, keltaiset halogeenit eivät ole ratkaisu.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    On ollut vajaan vuoden 35w "vanhanmallinen" xenonsarja e46 kiinni. Umpiot on Depon projektorilla ja kaikki ollut ok, valokuvio, syttyminen, ei palaneen lampun ilmoitusta yms. Nyt laitoin pitkiin 55w (50w) sarjat suoraan valoliittimiin, syttyy ekalla hieman aaltoillen värisävyn vaihdellessa, uusinta sytytys ok ja valoa riittää .

    Mutta nyt nämä aiemmin asennetut alkoi syttymään räpsähdellen 4-5 kertaa säännöllisellä jaksolla, ilmeisesti palaneen polttimon tunnistus? Jos valot laittaa käsin virtojen jälkeen ei tätä tapahdu. Pitäisikö nyt koodata valot xenoneille?

    Pitkät kytkiessä ekaa kertaa ajossa korkeudensäätö niiasi, taitaisi olla syytä laittaa relesarja.
    Asensin omaani juuri samanlaisen setin ja kyllä kannatti! Valoa todellakin riittää ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ainoa huono puoli on angelien "keltaisuus", eivät nimittäin ole ledit. Mulla räpsyy ajovalot virtojen päällä ollessa ennen käynnistystä, mutta käynnistyksen jälkeen ei huomattavasti. Pitkät päälle laittaessa on muutaman sekunnin viive ennen kuin valot kirkastuu, mutta senkin kanssa pärjää.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Apua kaivataan E39 prefacelift valojen kanssa, eli millainen adapteri tuohon pitäisi olla? Kun lyhyisiin tilasin EPDM:ltä ja ne meni ihan ok, mutta noissa pitkissä on ihan erilainen se liitin :think

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Kysytäänpä täältäkin, vaikka asiasta onkin jo tuolla E90 viestiketjussa:

    Nimimerkki Casull huomasi surkean valokuvion syytä selvittäessään, että H7 halogenissa hehkulanka ei olekaan keskellä poltinta, vaan ehkulangan polttopiste on n. 2,5mm alempana kuin jälkiasennussarjan xenonpolttimossa. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että valokuvio on xenonpolttimolla päin perberiä


    Mahtaako sama ongelma olla myös H1 ja H3 polttimoissa? Pikaisen kuvahaun mukaan ne näyttää kuitenkin aika symmetrisiltä
    Originally posted by hattiwatti View Post
    Tuota epäilin itsekkin syyksi E46ssa kun valokuvio oli mitä sattuu vaihdon jälkeen
    Niin että millainen, voisitteko kertoa tarkemmin? Itsellä myös E46:ssa jälkiasennusxenonit pitkissä, enkä ole huomannnut niiden tuottamassa valokuviossa muuta kuin kirkkautta monin verroin verrattuna orkkis kynttilöihin...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    INPAlla noita juttuja ei saa koodattua vaan se vaatii muita softia. Toi e46 värinä-probleema ei sitten edes johdu valojen testauksista ja niitten poistamiselle ei pääse eroon kuin valoherjoista mittaristossa. Varsinainen värinä-probleema johtuu siitä, että e46:n (ja siitä eteenpäin kaikissa uudemmissa) valojen syöttösähköt on PWM:ää eikä puhasta 12V tasasähköä ja halogeeneilla tuolla PWM:llä on erilainen asetus. Sen PWM-asetuksen kun sitten muuttaa xenon-asentoon, niin värinä-probleemat loppuu siihen. Ja koko hommalla ei sitten myöskään ole mitään tekemistä minkään Can-bussin kanssa, kun esim. e46:ssa ei ole Can-bussia valojen ohjauksessa.
    Katselin tuota fsw-psw valoboksilta (e46 2001) mutta ei löytynyt äkkiseltään mitään tähän viittaavaa. Tarviiko lisätä ensin xenonvalot varusteeksi (kuinka?) ennen kuin asetus löytyy? Kun nyt pitkissäkin on xenonit pitääkö se saada bi-xenoniksi?

    Leave a comment:


  • metake
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Tämä tietysti aiheuttaa sen, että valokuvio on xenonpolttimolla päin perberiä

    Minkähän takia tarvikesarjojen valmistajat ei ole ottaneet tuota huomioon?
    Olisikohan hyvin pitkälti sen vuoksi, että näitä sarjoja ei mitenkään ole tarkoitettu laadukkaiksi, vaan halvoiksi korvikkeiksi aidoille xenon-umpioille/polttimoille sellaisille henkilöille jotka hakevat sitä halvinta ratkaisua.

    Jos ajatellaan että tuollaisen Made in China -sarjan saa täällä hintaan 50 eur ja siitä vähennetään rahdit ja tullit sekä jokunen välikäsien kate, niin ei paljon Kiinanpojalle jää pääomaa millä tehdä tuotekehitystä

    Leave a comment:


  • Casull
    replied
    H7:ssa hehkulanka on myös hiukan sivussa polttimon rungon keskilinjalta.
    Tuon voi korjata asentamalla "erilaisin virityksin" xenon-polttimon hiukan vinoon, E90:n tapauksessa alaviistoon.

    H1-poltin on symmetrinen jolloin valokuvio on myös xenoneilla aika kohdallaan.

    H3-muunnossarjoista ei ole kokemuksia, mutta vakio H3 on symmetrinen.
    Siinä lanka on polttimon runkoon nähden poikittain, noissa muissa se on pitkittäin.
    Tällä tuskin on mitään merkitystä, kunhan vain xenonin polttokammion keskipiste sattuu samaan kohtaan kuin halogeenin langan keskipiste.

    Leave a comment:


  • hattiwatti
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Kysytäänpä täältäkin, vaikka asiasta onkin jo tuolla E90 viestiketjussa:

    Nimimerkki Casull huomasi surkean valokuvion syytä selvittäessään, että H7 halogenissa hehkulanka ei olekaan keskellä poltinta, vaan ehkulangan polttopiste on n. 2,5mm alempana kuin jälkiasennussarjan xenonpolttimossa. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että valokuvio on xenonpolttimolla päin perberiä
    Tuota epäilin itsekkin syyksi E46ssa kun valokuvio oli mitä sattuu vaihdon jälkeen

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Kysytäänpä täältäkin, vaikka asiasta onkin jo tuolla E90 viestiketjussa:

    Nimimerkki Casull huomasi surkean valokuvion syytä selvittäessään, että H7 halogenissa hehkulanka ei olekaan keskellä poltinta, vaan ehkulangan polttopiste on n. 2,5mm alempana kuin jälkiasennussarjan xenonpolttimossa. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että valokuvio on xenonpolttimolla päin perberiä





    Minkähän takia tarvikesarjojen valmistajat ei ole ottaneet tuota huomioon?

    Sama ongelmahan on H4 polttimossakin, mutta siinä sen vuoksi että H4 polttimossa on 2 hehkulankaa, lyhyille ja pitkille omansa. Yleisimmässä xenonversiossa liikutetaan solenoidilla poltinta varjostimen taakse (lyhyet) ja pois sieltä (pitkät)
    H4 sarjoja on kahdellakin polttokammiolla, mutta näistä ei ole henkilökohtaista kokemusta (vaatii siten 2 ballastia/poltin)

    Mahtaako sama ongelma olla myös H1 ja H3 polttimoissa? Pikaisen kuvahaun mukaan ne näyttää kuitenkin aika symmetrisiltä

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    On ollut vajaan vuoden 35w "vanhanmallinen" xenonsarja e46 kiinni. Umpiot on Depon projektorilla ja kaikki ollut ok, valokuvio, syttyminen, ei palaneen lampun ilmoitusta yms. Nyt laitoin pitkiin 55w (50w) sarjat suoraan valoliittimiin, syttyy ekalla hieman aaltoillen värisävyn vaihdellessa, uusinta sytytys ok ja valoa riittää .

    Mutta nyt nämä aiemmin asennetut alkoi syttymään räpsähdellen 4-5 kertaa säännöllisellä jaksolla, ilmeisesti palaneen polttimon tunnistus? Jos valot laittaa käsin virtojen jälkeen ei tätä tapahdu. Pitäisikö nyt koodata valot xenoneille?

    Pitkät kytkiessä ekaa kertaa ajossa korkeudensäätö niiasi, taitaisi olla syytä laittaa relesarja.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Tämä ei ole myynti palsta. Priva autosin tiedot ja mitä tarkaileen haet.

    Leave a comment:


  • anntti
    replied
    Eli minkälaista sarjaa sitten suosittelet, joka kestäisi ja toimisi kunnolla ?

    Leave a comment:

Working...
X