Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Itse itselleni vastaten: "ylimääräinen" liitinhän kytketään tietenkin toisen puolen xenon polttimon liittimeen. Mutta noita sarjan paria johtoa saa kyllä varmaan suosiolla kolvata pitemmiksi että yltävät perille asti.
    Ei...se ottaa se herätevirtaa halogeeni johtosarjasta, eli se liitin mitä autosta menee lähivaloihin ( tai pitkiin jos meinaat ne sinne laittaa). Se on useimmiten bemereissa ihan sama liitin (uros).

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Nyt olisi tuo relesarja "kuivaharjoitteluna" levitetty tuohon lattialle.

    Onko nuo liittimet mulla tuossa nyt sittenkään ihan oikeen kun "vähän" lyhkäseltä näyttäisi nuo johtosarjan johdot tuommoiseen kytkentään ja tuo releeltä lähtevä musta johto jää ylimääräiseksi. Johdossa on samanlainen liitin kuin ballastin virran sisään menossa.

    Vai onko tuo "ylimääräinen" liitin kenties tarkoitus yhdistää tuohon lyhyemmällä johdolla olevaan ballastin sisäänmeno liittimeen?

    http://s303.photobucket.com/albums/n...Johtosarja.jpg
    Ei, eli se "ylimääräinen" liitin on se heräte virta liitin mika ottaa jomman kumman halogeenijohtosarjasta heräte virtaa. Se puoli missä akku tai akun plus napa on. Ne mitkä jää ylimääräiseksi ovat ne polttimoista tulevia johtoja ( 12v).

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Nyt olisi tuo relesarja "kuivaharjoitteluna" levitetty tuohon lattialle.

    Onko nuo liittimet mulla tuossa nyt sittenkään ihan oikeen kun "vähän" lyhkäseltä näyttäisi nuo johtosarjan johdot tuommoiseen kytkentään ja tuo releeltä lähtevä musta johto jää ylimääräiseksi. Johdossa on samanlainen liitin kuin ballastin virran sisään menossa.

    Vai onko tuo "ylimääräinen" liitin kenties tarkoitus yhdistää tuohon lyhyemmällä johdolla olevaan ballastin sisäänmeno liittimeen?

    http://s303.photobucket.com/albums/n...Johtosarja.jpg
    Itse itselleni vastaten: "ylimääräinen" liitinhän kytketään tietenkin toisen puolen xenon polttimon liittimeen. Mutta noita sarjan paria johtoa saa kyllä varmaan suosiolla kolvata pitemmiksi että yltävät perille asti.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Nyt olisi tuo relesarja "kuivaharjoitteluna" levitetty tuohon lattialle.

    Onko nuo liittimet mulla tuossa nyt sittenkään ihan oikeen kun "vähän" lyhkäseltä näyttäisi nuo johtosarjan johdot tuommoiseen kytkentään ja tuo releeltä lähtevä musta johto jää ylimääräiseksi. Johdossa on samanlainen liitin kuin ballastin virran sisään menossa.

    Vai onko tuo "ylimääräinen" liitin kenties tarkoitus yhdistää tuohon lyhyemmällä johdolla olevaan ballastin sisäänmeno liittimeen?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

    Leave a comment:


  • -Tepe-
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Sattui silmään toi "toinen mokkula" että vaikuttaisi FM radioon ja sen häiriöön niin onko tietoa saako noita mokkuloita jostakin erikseen ja laitetaanko se ihan plug'n & play systeemillä? laitettiin tuttavan traktoriin ajo- ja työvalot xenonia niin radioon tuli häiriö niin vois kokeilla että poistuisko tolla "mokkulalla"?
    Laadukkaammat muuntajat todennäköisesti ratkaisu ongelmaan.
    Ainakin 7610 Foordin työvaloissa piti vaihtaa muuntajat toisesta traktorista (ei radiota) päikseen että sai radiohäiriöt pois. Vaihdetut muuntajat olivat jo useamman vuoden vanhat joten ei ilmeisesti ihan niin "tusinatuotteita" ja paremmilla osilla tehdyt. 7610:ssä muuntaja piti laittaa ihan radion viereen ja vaihdetuillakin muuntajilla syttymishetkellä tulee muutaman sekunnin häiriö.

    Oman valoprojektin(E36) yhteydessä törmäsin netissä häiriönpoistojohtoon, mutta en nyt tähän hätään muista että missä oli myynnissä.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Sattui silmään toi "toinen mokkula" että vaikuttaisi FM radioon ja sen häiriöön niin onko tietoa saako noita mokkuloita jostakin erikseen ja laitetaanko se ihan plug'n & play systeemillä? laitettiin tuttavan traktoriin ajo- ja työvalot xenonia niin radioon tuli häiriö niin vois kokeilla että poistuisko tolla "mokkulalla"?
    Ei saa erikseen.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Sytytin. Jos on toinen "mokkula" se on sitten EMC suodatin, ettei fm radio signaalia häiriyntyvät.
    Sattui silmään toi "toinen mokkula" että vaikuttaisi FM radioon ja sen häiriöön niin onko tietoa saako noita mokkuloita jostakin erikseen ja laitetaanko se ihan plug'n & play systeemillä? laitettiin tuttavan traktoriin ajo- ja työvalot xenonia niin radioon tuli häiriö niin vois kokeilla että poistuisko tolla "mokkulalla"?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Pistin tilaukseen sen relejohtosarjan tuolta "yhdestä" verkkokaupasta. En kyllä oikeen tajunnut sitä paintilla piirrettyä kytkentä kaaviota, mutta eiköhän tuo selviä kun saa piuhat käteen

    Ei "onneksi" ole ajotietokonetta niin ei tarvi noista virheilmoituksista välittää.
    Ei se vaikea ole. Ajatus on että relejohtosarja ottaa vaan herätevirta yhdestä valosta ja johdattaa se varsinainen virta sitten suoraan akunnavoista tai plus ja miinus navoista jos akku on takakontissa. Ne johdot mitä normaalisesti kytketään auton halogeenijohtosarjasta muuntajaan jää sitten nyt pois käytöstä.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Mikä muuten tuo musta mokkula on mikä noissa minun kalliimmissa ballasteissa on?

    http://s303.photobucket.com/albums/n...t=IMG_7213.jpg
    Sytytin. Se on niissä Slim-line muuntajissa aina ulkopuolella. Jos on toinen "mokkula" se on sitten EMC suodatin, ettei fm radio signaalia häiriyntyvät.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Relesarjan hyöty on siinä että ballastit saa tasaisempaa ja riittävästi jännitellä.. ei mikään ihme että hajoaa ballasteja vaille 20 vuotta vanhoilla narujohdoilla, CC tosin alkaa valittamaan palaneista polttimoista mutta senkin voi ratkaista sopivan kokoisilla vastuksilla..

    EDIT: jossain taidettiin myydä relesarjoja vastuksilla jos haluaa päästä helpolla.
    Pistin tilaukseen sen relejohtosarjan tuolta "yhdestä" verkkokaupasta. En kyllä oikeen tajunnut sitä paintilla piirrettyä kytkentä kaaviota, mutta eiköhän tuo selviä kun saa piuhat käteen

    Ei "onneksi" ole ajotietokonetta niin ei tarvi noista virheilmoituksista välittää.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Mikä muuten tuo musta mokkula on mikä noissa minun kalliimmissa ballasteissa on?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Vaikuttaako tuo relesarja oikeasti muuhun kuin palaneen lampun vikailmoituksiin.

    Nyt kun tosiaan ajattelin asiaa tarkemmin niin kumpikin palanut ballastihan on ollut kuskin puolella. Voisikohan alkuperäisissä johdoissa olla vikaa kun kuskinpuolelta polttaa noita ballasteja vai onkohan vain sattumaa.
    Relesarjan hyöty on siinä että ballastit saa tasaisempaa ja riittävästi jännitellä.. ei mikään ihme että hajoaa ballasteja vaille 20 vuotta vanhoilla narujohdoilla, CC tosin alkaa valittamaan palaneista polttimoista mutta senkin voi ratkaista sopivan kokoisilla vastuksilla..

    EDIT: jossain taidettiin myydä relesarjoja vastuksilla jos haluaa päästä helpolla.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Juurikin näin.. itsellä hajosi E34:ssä oikealta puolelta puolelta 2 ballastia puolen vuoden sisään, asensin relesarjan ja ongelma hävisi

    EDIT: relesarja on helppo rakentaa myös itse
    Vaikuttaako tuo relesarja oikeasti muuhun kuin palaneen lampun vikailmoituksiin.

    Nyt kun tosiaan ajattelin asiaa tarkemmin niin kumpikin palanut ballastihan on ollut kuskin puolella. Voisikohan alkuperäisissä johdoissa olla vikaa kun kuskinpuolelta polttaa noita ballasteja vai onkohan vain sattumaa.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Juurikin näin.. itsellä hajosi E34:ssä oikealta puolelta puolelta 2 ballastia puolen vuoden sisään, asensin relesarjan ja ongelma hävisi

    EDIT: relesarja on helppo rakentaa myös itse

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Heikko/matala jännite lyhentää muuntajan ikä. On siinä aika iso ero saadaanko 23,000v hetkelisesti aikaiseksi 11v tai 13voltista. Myös auton oma halogeenijohtosarjan kunto on oleelinen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎