Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPDM
    replied
    Originally posted by edemcustom View Post
    mites noiden jossa alkuperäisenä xenon valot autossa, niin käykö jotkut halppis/normi xenon polttimot vai pitääkö marmori tiskiltä hakea alkuperäiset?:think
    Ei ole pakko hankkia marmoritiskilitä...

    Leave a comment:


  • edemcustom
    replied
    mites noiden jossa alkuperäisenä xenon valot autossa, niin käykö jotkut halppis/normi xenon polttimot vai pitääkö marmori tiskiltä hakea alkuperäiset?:think

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    Onko muilla ollu ongelmia saada paikoilleen nuilla valmiilla adaptereilla H7 xenonit E39 faceliftiin?? Ei mee tarpeeksi syvälle polttimo umpioon,että mahtuis kääntyyn paikalleen, eikä tästä ota selvää mistä se kantaa...??

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Väärin! Projektoriumpion tuottama hajavalo on paljon pienempi ja valokuvio on tarkempi. Nimenomaan tuommonen projektorilinssiumpio on tehokas ja tarkka. Mielellään en xenoneita näkisi muissa kuin tämän tyypin umpioissa.
    OIKEIN! Puhuin ainoastaan valomäärästä, ei hajavalosta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Laitoin tuohon e46:seen pitkiin 55w xenonit, mutta eihän nuo palaneen valon herjaukset lähtenyt edes noilla warning canceller mötiköillä pois. Mitäs sit koitetaan?
    Kondensaattoreita, itselläkään ei aikoinaan auttaneet mitkään muut palikat

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Talviautoon, eli tohon makkara-Audiin rakentelin hieman paremmat valot. Purin itse valoumpiot palasiksi ja kaivoin lähivalojen H1 projektorit pois. Tilasin TRS:ltä Hellan 3" D2S bi-xenon projektorit ja Morimoton 55W sarjan. Vähän joutui umpion sisällä olevaa telinettä työstämään jotta sai 2,5" tilalle 3" projektorin sopimaan. Homman viimeistelin kunnollisella relesarjalla. Nyt sitten näkee ihan helvetin hyvin. Ja varsinkin tuo bi-xenon ominaisuus on ihan pirun hyvä. Orkkis halogenipitkä umpiossa toimii lähinnä väläytyskäyttöön.

    Ilokseni huomasin että tuossa tuoreessa kesäautossa on myös jotkin projektorivalot jo tehtaalta, joten sinne tulee myös samanlainen päivitys talven aikana.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Xenonit heijastinumpioissa

    Itselläni on jälkiasennus xenonit sekä lähivaloissa että pitkissä. Ihan perus heijastinumpiot ja hyvin näkyy, varsinkin talvella kun maantiellä on lumipinta korkeintaan saattaavat "vähän" vastaantulevia häikästä taisivat olla 35W tehoiset.

    Leave a comment:


  • Ape
    replied
    Laitoin tuohon e46:seen pitkiin 55w xenonit, mutta eihän nuo palaneen valon herjaukset lähtenyt edes noilla warning canceller mötiköillä pois. Mitäs sit koitetaan?

    Leave a comment:


  • MouTine
    replied
    Originally posted by EPDM View Post


    Toinen asia on sitten miten tehokaasti se pääsee tienpääle. On melko turha laittaa 50w projektorivaloihin kun pieni heijastinpinta on se pullonkaula, eli käytänössä ei ole kovin paljon kirkaampi vrt 35w. Isomassa heijastinpinoissa vaikka kaukkovaloissa niin ero näkee jo.
    Väärin! Projektoriumpion tuottama hajavalo on paljon pienempi ja valokuvio on tarkempi. Nimenomaan tuommonen projektorilinssiumpio on tehokas ja tarkka. Mielellään en xenoneita näkisi muissa kuin tämän tyypin umpioissa.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Kuin paljon antaa lisää valoa lyhyissä tuo 35-->50w?
    tuossa kuvissa kiinni vasemmalla d2s + h7 50w sarjat ja oikealla sama setti mutta 35w. kuvat on surkeat mutta kyllä tuo vasen puoli on selvästi valoisampi auto e46, pitkissä halogeeniumpio ja lyhyissä projektorit, ja on orkkikset. valojen korkeudensäätöä on muutettu näiden kuvien jälkeen, osoitti ihan liian alas kuvissa.

    lyhyet:


    ja pitkillä:
    Last edited by väiski525; 17-01-2012, 18:26.

    Leave a comment:


  • Ovlov
    replied
    Originally posted by 3MW View Post
    Nyt iltojen pimentyessä ja sateiden lisääntyessä tarvis asentaa xenon-valot pitkillekkin, mutta kun kyseessä e39 koppa niin ei tietoa mitkä siihen uskaltaa laittaa. Että jos joku osaisi antaa opastusta niin olisin kiitollinen. Ihan vaan sitä pelkään, että tuleeko häiriöitä tai vikailmoituksia ajotietokoneeseen, kun aikoinaan lyhyille asensin xenonit, niin mukavasti syttyivät xenonien lisäksi myös hätävilkutkin, vaikka olivat ns. bmw turvalliset kaikkine suojauksineen

    Ja autohan on 96 vuosimallia ja aidoilla hellan facelift umpioilla, jos tärkeää.
    Mulla on E39 -02 elikkä samoilla umpioilla ja seuraavanlaisella setillä olen laittanut pitkiin xenon. KLIK, KLIK ja KLIK

    Noilla adapatereilla xenonien laittaminen on ihan bolt-on juttu ja aikaa menee 5 minuttia + kauanko sitoo niitä ballasteja sinne autoon kiinni. Turhia vikailmoituksia ei tule noiden välijohtojen ansiosta, mutta jos lamppu palaa, niin siitä auto huomauttaa, kun käyttää pitkiä valoja. Tuossa polttimossa tuo linssiumpio-speksi meinaa, että siinä ei ole turhia varjostimia, jolloin siitä lähtee hajavaloa, mutta siitä ei ole mitään haittaa, koska yleensä ei oo tapana ajella pitkät päällä ketään vastaan.

    Leave a comment:


  • 3MW
    replied
    Nyt iltojen pimentyessä ja sateiden lisääntyessä tarvis asentaa xenon-valot pitkillekkin, mutta kun kyseessä e39 koppa niin ei tietoa mitkä siihen uskaltaa laittaa. Että jos joku osaisi antaa opastusta niin olisin kiitollinen. Ihan vaan sitä pelkään, että tuleeko häiriöitä tai vikailmoituksia ajotietokoneeseen, kun aikoinaan lyhyille asensin xenonit, niin mukavasti syttyivät xenonien lisäksi myös hätävilkutkin, vaikka olivat ns. bmw turvalliset kaikkine suojauksineen

    Ja autohan on 96 vuosimallia ja aidoilla hellan facelift umpioilla, jos tärkeää.

    Leave a comment:


  • MentalNight
    replied
    Originally posted by Terou View Post
    Polttimon lämmöntuotto menee wattimäärän mukaisesti.
    Noiden 75W ja 100W sarjojen ongelma tahtoo olla, että niitä tekee vain halppisvalmistajat, joten laatu on sen mukaista. Tuollaista 75W sarjaa tuossa juuri testasin äskettäin. Valoa on kyllä. Mutta radiohäiriö on sitä tasoa, että ei ihme vaikka syysmuuttoa tekevien lintujen suuntavaistokin menee sekaisin tuolla parin sadan metrin korkeudessa. Yhden lampun palaessa edes Nova ei kuulunut testiradiosta. Ja syttyminen oli välillä jotenkin vaikeaa jopa suoralla akkuvirralla. Joten minulla olisi yksi ylimääräinen 75W H7 sarja perävalotakuulla
    Kai se täytyy tyytyä siihen 55w versioon sitten
    Perhana kun mulla ei oo mitään mihin menis H7. Vai oiskos sulla tarjota mulle toi sarja oikein opiskelijaystävälliseen budjettiin tallin hyllylle odottamaan parempaa käyttökohdetta ?

    Originally posted by Cell View Post
    Noi ja kuluneet E34 umpiot niin on hajavaloa niin paljon, että saa jo liikenteen vaarantamisesta rankkua
    Joo ei ne ihan E34 olleetkaan tulossa
    Tarkoitus ois laittaa lähiviikkoina E36.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Kyllähän ne isoja prosentteja lupailee. Käytännössä tuli kyllä mukava lisä valotehoon.
    Ok, hyvä juttu. Ja eikun kaupasta hakemaan...

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    55w halogeeni 900-1000 lumen

    35w xenon (4300k) 3200l

    50w xenon ( 4300k) 4000l


    Toinen asia on sitten miten tehokaasti se pääsee tienpääle. On melko turha laittaa 50w projektorivaloihin kun pieni heijastinpinta on se pullonkaula, eli käytänössä ei ole kovin paljon kirkaampi vrt 35w. Isomassa heijastinpinoissa vaikka kaukkovaloissa niin ero näkee jo.
    ihan samassa suhteessa se tien pintaan osuvien fotonien määrä kasvaa kuin polttimon lumenit oli umpio tyypiltään mikä vain.. Olettaen tietysti että vertailtavien polttimoiden polttopiste on samalla kohdall. Projektoriumpion hyötysuhde on toki huonompi kuin heijastinumpion muttei polttimon teho hyötysuhdetta muuta mihinkään suuntaan..

    Leave a comment:

Working...
X