Originally posted by GeeTee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huolto
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View Post:think Tarvisin tuohon E31 täytön mallia R12. Löytyykö tähän apua Turun tai pk-seudulta?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostItse itseäni lainaten: Löysin muutossarjan R12->R134A 102,92€ Genuine Partsilta, joten taitaa päästä helpommalla, kun laittaa sen tilaukseen tulevia vuosia ajatellen...:think?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostSamanlaiset musta ja valkonen liitin umpion takana on painekytkimen liittimet.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostSe töpskuukkeli on kolminapainen ainakin 325:ssa ja tuo realikin kertoo että: DOUBLE TEMPERATURE SWITCH.....91/99CEL
Siinä siis on kahdelle lämpötilalle kykimet joista (mutu) 91 ast. kytkee puhaltimen päälle ja 99 ast. sammuttaa ilmastoinnin (ja mahd. kytkee puhaltimen täyden nopeuden jolloin se alempi lämpötila kytkee pienemmän nopeuden)
Nesteissä on kyllä vajausta varmaan aikalailla, kun tehot ovat aika alhaalla, viileää kuitenkin tulee vielä ja kompura pyörii nätisti. Voisiko tästä syystä johtua miksei flekti lähde pyörimään?
Kuulin itsekin tuosta muutossarjasta, kestääkö laitteisto nyt ihan oikeasti tuon 134a:n ? Kun töissä sitä pystyisin laittamaan------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostKuulin itsekin tuosta muutossarjasta, kestääkö laitteisto nyt ihan oikeasti tuon 134a:n ? Kun töissä sitä pystyisin laittamaanNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View Post:think Tarvisin tuohon E31 täytön mallia R12. Löytyykö tähän apua Turun tai pk-seudulta?
Tai tilaa jenkkilästä semmoisen tee se itse täyttösarjan... miten lie tulli suhtautuu.Last edited by WSE1; 20-06-2010, 01:14.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTai tilaa jenkkilästä semmoisen tee se itse täyttösarjan... miten lie tulli suhtautuu.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostSaattaa rahti olla senverran kallis ettei oikein kannata. Nämä nesteytetyt palamattomat kaasut ovat ns. vaarallisia aineita joiden rahdissa pätevät omat määräyksensä ja tietenkin hintansa.
Ja nuo kulkee ainoastaan maarahtina, lentorahtina ei tule.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMarmori Keravalla ei ainakaan muuta kykene tarjoamaan. Missäspäin sulta onnistuisi tällainen huoltotoimenpide?
Mutta onkos täällä jossain netissä myytävänä tuota muutossarjaa? mieluiten suomalaisilta sivustolta. Voisin ostaa pois ja itse laitella.Last edited by Torppa; 20-06-2010, 18:23.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Pellen Paja Helsingissä muistaakseni täytti tolla Isceon 49 aineella ilmastointeja ainakin muutama vuosi sitten vielä. En tiedä, onko pulju vielä pystyssä, mutta siellä onnistui noiden vanhojenkin ilmastointien täytöt. Kannattaa googlata kyseinen paikka. Palvelu oli musta aina hyvää, vaikkakin vähän sellasta vanhankansan omaista...
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostNummelassa, Vihdisssä 134A, kun töistä löytyy Boschin 134-a huoltolaite. Lohjalta löytyis vissiin tuota r-12, jostain kylmälaiteliikkeestä, kun viime kesänä soittelin.
Mutta onkos täällä jossain netissä myytävänä tuota muutossarjaa? mieluiten suomalaisilta sivustolta. Voisin ostaa pois ja itse laitella.
Originally posted by Raputurkki View PostPellen Paja Helsingissä muistaakseni täytti tolla Isceon 49 aineella ilmastointeja ainakin muutama vuosi sitten vielä. En tiedä, onko pulju vielä pystyssä, mutta siellä onnistui noiden vanhojenkin ilmastointien täytöt. Kannattaa googlata kyseinen paikka. Palvelu oli musta aina hyvää, vaikkakin vähän sellasta vanhankansan omaista...
Myös Bemu Oy ohjasi Pellen Pajalle viime viikolla kysellessäni ongelmasta...
Kumpi nyt kannattaisi, jos autoa aikoo kauan pitää? Tehdä muutos R134a:han vai jatkaa vanhalla korvaavalla aineella :think?Last edited by Laku; 21-06-2010, 11:44.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKumpi nyt kannattaisi, jos autoa aikoo kauan pitää? Tehdä muutos R134a:han vai jatkaa vanhalla korvaavalla aineella :think?
Itse laitatin 2008 Isceon49:iä sisään kun ensin oli vaihdettu uusi kenno, kuivain ja vähän käytetty R12 Bosch kompura
Tuo R12 korvaava on sen verran hintavaa ja kun vanhuksiin tahtoo mennä sitä sen 1.5kg paikkeille, niin konversio edullisempaan maksaa itsensä hatarassa järjestelmässä äkkiä takaisin
Comment
-
Comment