Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin huolto
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossa IHKR:n kuva, kuskin puolelta katsottuna. Vaikealta näyttää reiän poraaminen.
.
Tässäkin ohjeessa lopussa e46:een tehdään hajujen poisto siilin aukosta, mutta onkohan e46:ssa siili kennon etupuolella niinkuin e39:ssä?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKai se siilin aukko on paras ratkaisu. Pitää vaan jotenkin hahmottaa missä/miten se kenno siellä on, ellei se sitten näy kunnolla reiästä katsomalla. Tuossa vielä kuva E46:n IHKR/IHKA:
Tutkin vähän asiaa TIS:stä ja siellähän oli ohje miten homma tehdään IHKR versioissa. Ohjeen mukaan siili otetaan pois ja sen paikalle laitetaan adapteri palikka, jossa on reikä pesurin putkelle. Kenno kyllä näkyy ihan hyvin siilin aukosta katsottaessa ja tuon työkalun tarkotus on varmaan ohjata putkea kotelon sisällä olevien seinämien ohi. Mittasin jo aamulla kotelon syvyyttä ja aika tarkasti sai tankoa työntää sisään että sai menemään muovisten seinämien ohi. Kennoon ei pitäisi kovin helposti tökätä kun pitää järjen hommassa mukana.
Tässä on vielä kuva TIS:n ohjeen adapterista.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Nyt on sumutuslaitteistokin tehty vähän samaan tapaan Biltema osilla kuten TJJ:llä. Itse ostin pesurisarjan, jossa tuli pumpun lisäksi säiliö, letkut ja kytkin. Vähän reilu 10 euroa maksoi. Jospa ensi viikolla ehtisi joku ilta testaamaan.
Onko kukaan tehnyt desifiointia puhalluskanaville? Onko kanavien sisällä laitteita, jotka eivät vedestä tykkää? Olisi voinut samaa ainetta työntää puhallusaukoista sisään kanavaan sellaisella letkulla, joka kääntää sumun seinämille.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Nyt on pari viikkoa kulunut Virkon käsittelystä ja hajut ovat täysin poissa. Edellisillä aineilla ei ole päässyt viikkoa pidempään kun hajut ovat palanneet ja tämän lisäksi niistä on jäänyt ikävä haju itse aineesta. 1,5 litraa ruiskutin Virkon Advancea kennolle ja nyt tuoksuu raikkaalle ulkoilmalle. IHKR mallissa käsittely onnistuu oikein hyvin siilin aukosta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Ikivanha topic, mutta jatketaan keskustelua ilmastoinnin huollosta. Ajattelin itse vaihtaa täysin tyhjentyneeseen järjestelmään lauhduttimen kennon, kompuran ja tietenkin kuivaimen. Kuinka pian osien vaihdon jälkeen tuo pitäisi saada tyhjiöityä ja täytettyä kylmäaineella?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostIkivanha topic, mutta jatketaan keskustelua ilmastoinnin huollosta. Ajattelin itse vaihtaa täysin tyhjentyneeseen järjestelmään lauhduttimen kennon, kompuran ja tietenkin kuivaimen. Kuinka pian osien vaihdon jälkeen tuo pitäisi saada tyhjiöityä ja täytettyä kylmäaineella?
Comment
-
Comment