Mikäs (edullinen) hengityssuojain kannattaisi hankkia pieneen maalaushommaan?
Kovin paljoa ei tule maalailtua, joten ei tarvitse olla vaihdetta patruuna.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Myykö väriliikkeet mattauspastaa tjsp. erikseen? Eli temadur 90 pitäs saada puolikiiltäväksi. En vielä jaksa kävellä tuohon viereiseen maaliliikkeeseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Powr View PostSitte tarvittais syytä tällaseen reaktioon: Vedin vesiohenteista maalimassaa lokasuojiin ja yhtäkkiä keskelle kaarta se räkäsi pienen maaliklöntin. Mistä johtuu tällainen?
Ei ennen tällasta sattunu...
Ongelma ratkaistu. Autto ku hieman nosti paineita suosituksista
Leave a comment:
-
-
Sitte tarvittais syytä tällaseen reaktioon: Vedin vesiohenteista maalimassaa lokasuojiin ja yhtäkkiä keskelle kaarta se räkäsi pienen maaliklöntin. Mistä johtuu tällainen?
Ei ennen tällasta sattunu...
Leave a comment:
-
-
itse ainakin suojasin nuo paikat ja maalasin vanteet kuvan mukaisella telineellä joten napaa vasten tuleva pinta jäi ilman maalia..
takapuolelta en noita maalannut kun olivat hyvässä kunnossa ja maalia kyllä meni omalla paineellaan sinne asti ihan riittävästi, ei kuitenkaan liikaa..
jos maalaisin vanteet myös takapuolelta niin kyllä suojaisin nuo mainitsemasi paikat ettei sitten ahdista vanteita kasatessa
lippi on kuvassa ihan huvin vuoksi..
Leave a comment:
-
-
Utelenpa vielä jotain nippeli tietoutta.
Kohde: BBS RC keskiöt (alla mallikuva)
Tuo ulkokehä (Kiinnityspinta muuhun vanteeseen)ilmeisesti kuuluu jättää maalaamatta kokonaan vai kuinka? Vai onko niihin järkevää laittaa pohjaväri? Ja sama kysymys koskien sisäpuolen vanteen kiinnitys pintaa auton navan suhteen?
Näin olen nähnyt että niitä maalataan. Sekö on oikeaoppinen metodi? Jääkö ulkokehä ja navan kiinnityspinta suojaamatta kokonaan?
Kertaalleen nuo on minun omistuksessa pulverimaalatut ja silloin meni nuo ulkokehätkin maaliin ja se oli ilmeisesti virhe, koska maalihan korkkas mutterien alta kun keskiöt kiinnitti vanteisiin. Nyt ne maalataan märkämaalilla. Tätä ennen soodapuhallus.
Last edited by Haju69; 23-01-2012, 07:27.
Leave a comment:
-
-
.
Originally posted by janne[l View Poston lakatut joo. selvä homma tehdään näin. kiitos !
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rockford View PostPohjalle puhalluksen jälkeen ensimmäisenä joku happopraimeri, sinkki tai epoksi / tai vaihtoehtoisesti kitti, jos kitattavaa on. Lasikuitu - tai hiilikuitukitti pohjalle ja viimeistely normipakkelilla. Myös 2K-epoksin-/ ja hinkkavärin, sekä orginaalin maalipinnan päälle voit kitata karhennuksen jälkeen. Perään hinkkaväri ja pintaväri. Nämä kaikki saat myös paukkupulloissa asiantuntevasta maalikaupasta, jos paukkupulloilla haluat homman suorittaa.
Kiitos jep paukulla mennään nyt, vaikka kovasti tekisi mieli opetella tuo ruiskun käyttö. Ei vaan ole tällä hetkellä tiloja missä tuota voisi harrastaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKysellään vaikka varmasti vastaus löytyisi lukemalla tämä topikki kokonaan läpi.
Tuossa signun coupessa löytyy ruostetta vähän sieltä sun täältä, nämä olisi tarkoitus fiksata pois. Tuon auton kanssa kun budjetti on niin lähellä kun mahdollista nollaa euroa päädyin tekemään kaiken itse.
Hiekkapuhallus laitteet hommattu biltemasta rokkarin suosittelema pussista imevä malli.
Tuon kanssa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä suihkitaan menemään ruosteet pois mahdollisiman vähän terveeseen peltiin osuen, mutta mitäs sitten?
Maalia pitäisi saada päälle ja tämä suoritetaan motonetistä löytyvällä paukkupullolla, mutta mitä tätä ennen pitäisi tehdä? Jotta pinnasta saataisiin kestävä ja mielellään mahdollisiman hyvän näköinen.
Entä miten toimia kuskin ovi kukkii alanurkasta sen verran ole tutkinut ettei ruoste mene viellä kantin/sauman sisälle. Ovihan kannattaa maalata listaan asti. puhaltamalla tuo senttixsentti ruostetälpäpois, mutta miten toimia ehjän maalin kanssa?
Leave a comment:
-
-
Kysellään vaikka varmasti vastaus löytyisi lukemalla tämä topikki kokonaan läpi.
Tuossa signun coupessa löytyy ruostetta vähän sieltä sun täältä, nämä olisi tarkoitus fiksata pois. Tuon auton kanssa kun budjetti on niin lähellä kun mahdollista nollaa euroa päädyin tekemään kaiken itse.
Hiekkapuhallus laitteet hommattu biltemasta rokkarin suosittelema pussista imevä malli.
Tuon kanssa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä suihkitaan menemään ruosteet pois mahdollisiman vähän terveeseen peltiin osuen, mutta mitäs sitten?
Maalia pitäisi saada päälle ja tämä suoritetaan motonetistä löytyvällä paukkupullolla, mutta mitä tätä ennen pitäisi tehdä? Jotta pinnasta saataisiin kestävä ja mielellään mahdollisiman hyvän näköinen.
Entä miten toimia kuskin ovi kukkii alanurkasta sen verran ole tutkinut ettei ruoste mene viellä kantin/sauman sisälle. Ovihan kannattaa maalata listaan asti. puhaltamalla tuo senttixsentti ruostetälpäpois, mutta miten toimia ehjän maalin kanssa?
Leave a comment:
-
-
Ehdottomasti malli mukaan. Tankin luukku on varsin hyvä. Se mihin kannattaa kiinnittää huomiota (oletan nyt, että et ole hirveästi noita ennen vertaillut) on kiteiden koko. Monesti ero tulee kidekoosta. Isokiteisempi saa sävyn näyttämään vaaleammalta ja taas pienempi tummemmalta.
Leave a comment:
-
-
BMW-cosmosschwarz-metallic 303 -koodilla löytyi maalikaupasta kaksi eri sävyä..en uskaltanut näin perjantai 13:sta arvata kumpi passaa paremmin,niin täytyy vissin bensatankin luukku,konepelti tai tastaava raijata mukana sinne, jotta voi vertailla. Saa sitten oikean sävyn.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKuinkahan löydän maalikaupasta juuri sen oikean sävyn
..ei ole mahdollisuutta vertailla lätkien kanssa auton vieressä.
Tekeekö tuolla 303/9-numerokoodilla mitään?
303 / cosmos tiedoilla saat kyllä oikean värin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: