memebuy23buy

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Mites noita naarmuja kannattaa korjata autosta, siis vaikka sellaisia mitkä on koko pinnan puhkonut ja muutenkin naarmujen korjauksia:think:think

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Itseasiassa ei, mutta sutillakin toki mahdollista. Joskus sisälokareita vetänyt pensselillä 2K-teollisuusmaalilla ja pinnan ollessa ruiskumassan jäljiltä, lopputuloksesta tulee varsin siisti. Turvakaarethan voi vetää vaikka Miranolilla.
    En nyt ihan tarkkaan ymmärtänyt mihin vastasit ei...

    Turvakaaret voisi tosiaan vetää vaikka Miranolilla mustaksi. Se kuullostaisi ainakin mukavan simppeliltä.

    Miten tekisit muut sisäosat? Bitumien irroituksien ja kaarien kiinnitysten jäljiltä koriin tulee aika monta paljasta paikkaa. Alkuperäinen sävy (Hellrot) olisi kuitenkin hakusessa, joten eikös se tule teollisuusmaalien kanssa ongelmalliseksi?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Päteekös pensselillä maalatessa samat jutut kuin ruiskulla?

    Tarkoitus olisi ratahuoran turvakaaret + muutama muu auki hiottu paikka sisältä saada helposti ja kestävästi korin väriin. Tyyli ei ole tässä tärkeintä, mutta kyllähän sävy saisi nyt suurinpiirtein korin väriin osua. (ei ole metalliväri)

    Eli tuleeko hyvä, jos vetää esim. 2K epoksipohjamaalin + 2K pintamaalin (akryyli?)

    Ja saakohan normaalista automaalikaupasta riittävän paksua tavaraa, jotta se soveltuu penssellillä maalattavaksi?
    Itseasiassa ei, mutta sutillakin toki mahdollista. Joskus sisälokareita vetänyt pensselillä 2K-teollisuusmaalilla ja pinnan ollessa ruiskumassan jäljiltä, lopputuloksesta tulee varsin siisti. Turvakaarethan voi vetää vaikka Miranolilla.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Päteekös pensselillä maalatessa samat jutut kuin ruiskulla?

    Tarkoitus olisi ratahuoran turvakaaret + muutama muu auki hiottu paikka sisältä saada helposti ja kestävästi korin väriin. Tyyli ei ole tässä tärkeintä, mutta kyllähän sävy saisi nyt suurinpiirtein korin väriin osua. (ei ole metalliväri)

    Eli tuleeko hyvä, jos vetää esim. 2K epoksipohjamaalin + 2K pintamaalin (akryyli?)

    Ja saakohan normaalista automaalikaupasta riittävän paksua tavaraa, jotta se soveltuu penssellillä maalattavaksi?

    Onko koko ajatuksessa mitään järkeä? (tilat soveltuu ruiskumaalaukseen vähän huonosti...)

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Powr View Post

    Ja sitten varmaanki maalannu hitsattavan levyn "pimeän" puolen ja kotelosuojat jostain ihmekautta sisälle?
    Itse vastaten. Avaa oven ja irroittaa jalkalistan niin sielä on reiät.

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Tehtaan korikittiä. Samanlaista kittipistoolilla tilalle, vaikkapa esim. juurikin kertomassasi järjestyksessä.
    Kiitän

    Leave a comment:


  • ^Henkk4
    replied
    Siinä ois muutama mun maalaama kuva.. vähän nyt jääny maalaaminen, mutta nyt tuli taas innostus ja tilasin taas lisää maaleja ja iwatan putsasin valmiiks jos alkais taas vähän suihkiin pitkästä aikaa













    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Powr View Post

    E34 oven reunojen pokkaukset. Mitä se sauma-aine siinä on? Normaalia korimassaa?

    Ja miten sitä käytetään? Happo pohjalle sitten korimassa ja sen päälle hiontamaalit+massa+lakka?
    Tehtaan korikittiä. Samanlaista kittipistoolilla tilalle, vaikkapa esim. juurikin kertomassasi järjestyksessä.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Jukipuki View Post
    Jeps. Vetäsin sit kokonaan bc:lla. Lakka vielä puuttuisi. Saa nähdä mitenkä vituiksi vielä menee :think? Mites tuo lakkaus.. kerralla valmiiksi vai välihionnalla useampi kerros?


    (Kallot suihkittu Ivatan kopiolla Artoolin sapluunoita käyttäen. Ei oikein tarkkuus riitä yksityiskohtiin..)
    jos tuntuu lakkauksen jälkeen "korkealta" nuo kynäillyt kohdat niin sitten kevyt väliraapaisu vaikka p1000:lla ja uudestaan lakkaus

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Melkein löisin vetoo sävyerosta :think


    Mutta mutta oli mulla kysymyski.

    E34 oven reunojen pokkaukset. Mitä se sauma-aine siinä on? Normaalia korimassaa?

    Ja miten sitä käytetään? Happo pohjalle sitten korimassa ja sen päälle hiontamaalit+massa+lakka?

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Edellisen sivun keskusteluun palaten, yritin taltioida kuvaa pokkarilla. Ei taida ilman auringonvaloa saada kuvaa todellisesta tilanteesta.

    En tiedä alanko itsekkin kaatumaan sävyeron piikkiin, tosin jostain kulmasta näyttää taas täysin samalta väriltä/sävyltä.

    Tuossa parhaiten onnistuttu saamaan sävyero kameralle, läheltä otettuna tulee liian tummia ilman salamaa ja samalalla ei tuollaista voi kuvata.

    Eli takapuskurin ylänurkasta erottaa:

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Teinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
    Alustamassaa vain jos sitä on siellä alunperinkin ollu. Ei mitään hyötyä ruiskutella etulokarin sisäpuolta millään massalla, jos siellä on muovinen sisälokari estämässä kivien lentelyä.

    Muuten juurikin noin niinkuin AnttiR kerkesi sanoa.

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Teinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
    Kotelosuojan/massan takia ei karhenneta maalipintaa. Ja itse olen nuo tarvikepellit joissa on yleensä vain ohut varastomaali niin joko karhentanut tai pyyhkinyt tinnerillä sen maalin pois jos se liukenee tinneriin ja sitten maalannut ensin ruosteenesto maalilla ja sitten sen päälle akryyli automaali tai epoksi. Ja sitten sen jälkeen tarvittaessa massaukset/kotelosuojat.

    Leave a comment:


  • Jukipuki
    replied
    Originally posted by Jukipuki View Post
    Nyt pitää kysellä "hölmöjä".

    Toimiiko BC:t ja vesivärit päällekkäin? Tiedossa kurttuja tai vastaavaa? Olisi suunnitelmissa kypärän maaluuta kynäruiskulla ja työpaikalla olisi sekalainen setti liuotin- sekä vesivärejä. Tietty testaamallahan se selviäisi :think (ei tietenkään varsinaiseen kohteeseen)
    Jeps. Vetäsin sit kokonaan bc:lla. Lakka vielä puuttuisi. Saa nähdä mitenkä vituiksi vielä menee :think? Mites tuo lakkaus.. kerralla valmiiksi vai välihionnalla useampi kerros?









    (Kallot suihkittu Ivatan kopiolla Artoolin sapluunoita käyttäen. Ei oikein tarkkuus riitä yksityiskohtiin..)

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Noiden tarvikepeltien ostaminen saattaa olla se suurin virhe koska niiden sopivuus on vähän niin ja näin :think
    Massat sitten vasta kun se on muokattu autoon sopivaksi.
    Niinhän se on, vaan ei kehtaa oikein alkuperästäkään ostaa näin vanhaan autoon. Selvä kiitos.

    Leave a comment:

Working...
X