Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mites noita naarmuja kannattaa korjata autosta, siis vaikka sellaisia mitkä on koko pinnan puhkonut ja muutenkin naarmujen korjauksia:think:think
-
En nyt ihan tarkkaan ymmärtänyt mihin vastasit ei...Originally posted by Rockford View PostItseasiassa ei, mutta sutillakin toki mahdollista. Joskus sisälokareita vetänyt pensselillä 2K-teollisuusmaalilla ja pinnan ollessa ruiskumassan jäljiltä, lopputuloksesta tulee varsin siisti. Turvakaarethan voi vetää vaikka Miranolilla.
Turvakaaret voisi tosiaan vetää vaikka Miranolilla mustaksi. Se kuullostaisi ainakin mukavan simppeliltä.
Miten tekisit muut sisäosat? Bitumien irroituksien ja kaarien kiinnitysten jäljiltä koriin tulee aika monta paljasta paikkaa. Alkuperäinen sävy (Hellrot) olisi kuitenkin hakusessa, joten eikös se tule teollisuusmaalien kanssa ongelmalliseksi?
Leave a comment:
-
Itseasiassa ei, mutta sutillakin toki mahdollista. Joskus sisälokareita vetänyt pensselillä 2K-teollisuusmaalilla ja pinnan ollessa ruiskumassan jäljiltä, lopputuloksesta tulee varsin siisti. Turvakaarethan voi vetää vaikka Miranolilla.Originally posted by JH. View PostPäteekös pensselillä maalatessa samat jutut kuin ruiskulla?
Tarkoitus olisi ratahuoran turvakaaret + muutama muu auki hiottu paikka sisältä saada helposti ja kestävästi korin väriin. Tyyli ei ole tässä tärkeintä, mutta kyllähän sävy saisi nyt suurinpiirtein korin väriin osua. (ei ole metalliväri)
Eli tuleeko hyvä, jos vetää esim. 2K epoksipohjamaalin + 2K pintamaalin (akryyli?)
Ja saakohan normaalista automaalikaupasta riittävän paksua tavaraa, jotta se soveltuu penssellillä maalattavaksi?
Leave a comment:
-
Päteekös pensselillä maalatessa samat jutut kuin ruiskulla?
Tarkoitus olisi ratahuoran turvakaaret + muutama muu auki hiottu paikka sisältä saada helposti ja kestävästi korin väriin. Tyyli ei ole tässä tärkeintä, mutta kyllähän sävy saisi nyt suurinpiirtein korin väriin osua. (ei ole metalliväri)
Eli tuleeko hyvä, jos vetää esim. 2K epoksipohjamaalin + 2K pintamaalin (akryyli?)
Ja saakohan normaalista automaalikaupasta riittävän paksua tavaraa, jotta se soveltuu penssellillä maalattavaksi?
Onko koko ajatuksessa mitään järkeä?
(tilat soveltuu ruiskumaalaukseen vähän huonosti...)
Leave a comment:
-
Siinä ois muutama mun maalaama kuva.. vähän nyt jääny maalaaminen, mutta nyt tuli taas innostus ja tilasin taas lisää maaleja ja iwatan putsasin valmiiks jos alkais taas vähän suihkiin pitkästä aikaa






Leave a comment:
-
Tehtaan korikittiä. Samanlaista kittipistoolilla tilalle, vaikkapa esim. juurikin kertomassasi järjestyksessä.Originally posted by Powr View Post
E34 oven reunojen pokkaukset. Mitä se sauma-aine siinä on? Normaalia korimassaa?
Ja miten sitä käytetään? Happo pohjalle sitten korimassa ja sen päälle hiontamaalit+massa+lakka?
Leave a comment:
-
jos tuntuu lakkauksen jälkeen "korkealta" nuo kynäillyt kohdat niin sitten kevyt väliraapaisu vaikka p1000:lla ja uudestaan lakkausOriginally posted by Jukipuki View PostJeps. Vetäsin sit kokonaan bc:lla. Lakka vielä puuttuisi. Saa nähdä mitenkä vituiksi vielä menee :think? Mites tuo lakkaus.. kerralla valmiiksi vai välihionnalla useampi kerros?
(Kallot suihkittu Ivatan kopiolla Artoolin sapluunoita käyttäen. Ei oikein tarkkuus riitä yksityiskohtiin..)
Leave a comment:
-
Melkein löisin vetoo sävyerosta :think
Mutta mutta oli mulla kysymyski.
E34 oven reunojen pokkaukset. Mitä se sauma-aine siinä on? Normaalia korimassaa?
Ja miten sitä käytetään? Happo pohjalle sitten korimassa ja sen päälle hiontamaalit+massa+lakka?
Leave a comment:
-
Edellisen sivun keskusteluun palaten, yritin taltioida kuvaa pokkarilla. Ei taida ilman auringonvaloa saada kuvaa todellisesta tilanteesta.
En tiedä alanko itsekkin kaatumaan sävyeron piikkiin, tosin jostain kulmasta näyttää taas täysin samalta väriltä/sävyltä.
Tuossa parhaiten onnistuttu saamaan sävyero kameralle, läheltä otettuna tulee liian tummia ilman salamaa ja samalalla ei tuollaista voi kuvata.
Eli takapuskurin ylänurkasta erottaa:
Leave a comment:
-
Alustamassaa vain jos sitä on siellä alunperinkin ollu. Ei mitään hyötyä ruiskutella etulokarin sisäpuolta millään massalla, jos siellä on muovinen sisälokari estämässä kivien lentelyä.Originally posted by JonttuPeke View PostTeinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
Muuten juurikin noin niinkuin AnttiR kerkesi sanoa.
Leave a comment:
-
Kotelosuojan/massan takia ei karhenneta maalipintaa. Ja itse olen nuo tarvikepellit joissa on yleensä vain ohut varastomaali niin joko karhentanut tai pyyhkinyt tinnerillä sen maalin pois jos se liukenee tinneriin ja sitten maalannut ensin ruosteenesto maalilla ja sitten sen päälle akryyli automaali tai epoksi. Ja sitten sen jälkeen tarvittaessa massaukset/kotelosuojat.Originally posted by JonttuPeke View PostTeinkö oikein kun ostin tarvike etulokarin ja karhentelin siitä sisäpinnan ja laitoin motonetin kotelosuojaa ja seuraavaksi meinasin pistää tectylin alustamassaa sinne?
Leave a comment:
-
Jeps. Vetäsin sit kokonaan bc:lla. Lakka vielä puuttuisi. Saa nähdä mitenkä vituiksi vielä menee :think? Mites tuo lakkaus.. kerralla valmiiksi vai välihionnalla useampi kerros?Originally posted by Jukipuki View PostNyt pitää kysellä "hölmöjä".
Toimiiko BC:t ja vesivärit päällekkäin? Tiedossa kurttuja tai vastaavaa? Olisi suunnitelmissa kypärän maaluuta kynäruiskulla ja työpaikalla olisi sekalainen setti liuotin- sekä vesivärejä. Tietty testaamallahan se selviäisi :think (ei tietenkään varsinaiseen kohteeseen)




(Kallot suihkittu Ivatan kopiolla Artoolin sapluunoita käyttäen. Ei oikein tarkkuus riitä yksityiskohtiin..)
Leave a comment:
-
Niinhän se on, vaan ei kehtaa oikein alkuperästäkään ostaa näin vanhaan autoon. Selvä kiitos.Originally posted by Jürgen_ View PostNoiden tarvikepeltien ostaminen saattaa olla se suurin virhe koska niiden sopivuus on vähän niin ja näin :think
Massat sitten vasta kun se on muokattu autoon sopivaksi.
Leave a comment:
Leave a comment: