memebuy23buy

Maalaustopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irl-Racing
    replied
    Originally posted by Orvix View Post
    Nyt on päässyt käymään niin, että e46 autossa on konepelti ja kaksi ovea kittisaumojen kohdilta ruosteessa. Järkevintä olisi laittaa auto kiertoon, mutta haluaisin pitää pirssin vielä.

    Voiko noita kittisaumojen ruosteita korjata ja miten kannattaisi edetä? Lopullisesti noita ei ilmeisestikään voi korjata kuin luukut vaihtamalla, mutta olisiko jotain konstia jolla ruosteen saisi pysymään pois pari vuotta?
    Jos tarkoitat takaata olevia liimasaumoja niin vedät lastalla ne pois hiot koneella ruosteet pois sinkki maali alle kitti ja maali . Näin niitä korjattiin fordeista kun olin automaalla peltiseppänä töissä. sillä se kestää jos ei ihan loppu ole .

    Leave a comment:


  • Orvix
    replied
    Luukkujen kittisaumat

    Nyt on päässyt käymään niin, että e46 autossa on konepelti ja kaksi ovea kittisaumojen kohdilta ruosteessa. Järkevintä olisi laittaa auto kiertoon, mutta haluaisin pitää pirssin vielä.

    Voiko noita kittisaumojen ruosteita korjata ja miten kannattaisi edetä? Lopullisesti noita ei ilmeisestikään voi korjata kuin luukut vaihtamalla, mutta olisiko jotain konstia jolla ruosteen saisi pysymään pois pari vuotta?

    Leave a comment:


  • Hynde
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Paljon kiitoksia kaikille vastanneille! Hyvä että nuo vähän laadukkaammatkaan suojaimet ei loppupeleissä paljon maksa.

    Saakohan noita Scott/3M jostain kivijalkaliikkeestä PK-seudulta? Äkkiseltään ei näyttänyt olevan esim. Motonetissa tai Biltemassa.
    Omaan käyttöön olen noutanut nuo 3M suojaimet ihan Honkkarista. Ainakin Keravan toimipisteessä on tarjolla.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Schnell View Post
    Mitä suosittelette parhaimmaksi pohjustusväriksi kun projektina olisi 30v vanha auto jossa 3 eri väriä ainakin alla. oma visio olisi että pellille hioisi koko roskan? mutta sitten herää kysymys mitä laitan ensimmäisenä alle kun on epokseja sinkkimaaleja happomaaleja liikaa vaihtoehtoja ja mikä niistä sitten olisi "paras"? eikä korkkaisi mitenkään muitten kanssa? autosta tulisi metalliväri ruskea.
    Originally posted by dumppi View Post
    empä lähtisi pellille hiomaan varsinkaan jos sulla ei itsellä ole tiedossa kaikkia jo kitattuja/korjattuja paikkoja kun hankaloittaahan se vähän sitä hommaa etsiä ja korjata kaikki kohdat uudelleen.. olettaen siis että niitä on ja tuon ikäsessähän niitä aika varmaan on

    jos haluaa varmistua että vanhat maalikerrokset ei "kiehu" missään vaiheessa autoa työstäessä niin esim. ppg:llä on olemassa semmoinen epoksi kun DP40 mikä pitäisi pystyä laskemaan melkeen mihin vaan kiehumatta.
    ainakin jenkkiharrastajat ovat sanoneet, että mikään muu ei toimi yksiin vanhojen jenkkiautojen maalien kanssa.

    sitten on toinenkin aine mikä voisi olla tommoseen hommaan sopiva eli DP3000
    joka on tähän asti omien kokemusten perusteella ollut kyllä paras hiontapohjamaali mitä oon ikinä käyttänyt
    tasoo helvetin tasaiseksi kuivuessaan ja on parin tunnin kuivumisen jälkeen hiottavissa eikä tarvii vesissä jynssätä. uunituksella pystyy puolessa tunnissa hiomaan..
    Debeerin hinkkaväriä suosittelen täältä. Ei kiehu yleensä minkään päällä ja tämän päälle voi vetää taas millä tahansa. Kuivana äärimmäisen helppoa hioa myöskin, jossa kohtaa erottaakin hyvät hinkkavärit sekundasta.
    Tuota käytän vain ja ainoastaan nykyään ja tullut vedettyä niin jenkkien, kuin mitä ihmeellisimpien vanhojen maalien päälle reagoimatta.

    Henk.koht. höyläisin kopan ja laskisin Debeerit pintaan. Tämän jälkeen pintaväriä. Turha sitä pellille jyystää on, jos 30-vuotta sitten vedetty maali on vieläkin pinnassa. Riippuen tietenkin projektin tasosta.
    Last edited by Rockford; 19-02-2012, 12:19.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Paljon kiitoksia kaikille vastanneille! Hyvä että nuo vähän laadukkaammatkaan suojaimet ei loppupeleissä paljon maksa.

    Saakohan noita Scott/3M jostain kivijalkaliikkeestä PK-seudulta? Äkkiseltään ei näyttänyt olevan esim. Motonetissa tai Biltemassa.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Schnell View Post
    Mitä suosittelette parhaimmaksi pohjustusväriksi kun projektina olisi 30v vanha auto jossa 3 eri väriä ainakin alla. oma visio olisi että pellille hioisi koko roskan? mutta sitten herää kysymys mitä laitan ensimmäisenä alle kun on epokseja sinkkimaaleja happomaaleja liikaa vaihtoehtoja ja mikä niistä sitten olisi "paras"? eikä korkkaisi mitenkään muitten kanssa? autosta tulisi metalliväri ruskea.
    empä lähtisi pellille hiomaan varsinkaan jos sulla ei itsellä ole tiedossa kaikkia jo kitattuja/korjattuja paikkoja kun hankaloittaahan se vähän sitä hommaa etsiä ja korjata kaikki kohdat uudelleen.. olettaen siis että niitä on ja tuon ikäsessähän niitä aika varmaan on

    jos haluaa varmistua että vanhat maalikerrokset ei "kiehu" missään vaiheessa autoa työstäessä niin esim. ppg:llä on olemassa semmoinen epoksi kun DP40 mikä pitäisi pystyä laskemaan melkeen mihin vaan kiehumatta.
    ainakin jenkkiharrastajat ovat sanoneet, että mikään muu ei toimi yksiin vanhojen jenkkiautojen maalien kanssa.

    sitten on toinenkin aine mikä voisi olla tommoseen hommaan sopiva eli DP3000
    joka on tähän asti omien kokemusten perusteella ollut kyllä paras hiontapohjamaali mitä oon ikinä käyttänyt
    tasoo helvetin tasaiseksi kuivuessaan ja on parin tunnin kuivumisen jälkeen hiottavissa eikä tarvii vesissä jynssätä. uunituksella pystyy puolessa tunnissa hiomaan..

    tuossa siitä enemmän


    edit: kouvolassa näkyy jälleenmyyjä olevan mikaduo oy

    Leave a comment:


  • Schnell
    replied
    Mitä suosittelette parhaimmaksi pohjustusväriksi kun projektina olisi 30v vanha auto jossa 3 eri väriä ainakin alla. oma visio olisi että pellille hioisi koko roskan? mutta sitten herää kysymys mitä laitan ensimmäisenä alle kun on epokseja sinkkimaaleja happomaaleja liikaa vaihtoehtoja ja mikä niistä sitten olisi "paras"? eikä korkkaisi mitenkään muitten kanssa? autosta tulisi metalliväri ruskea.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Mulla myös toi scotin puolimaski ja ei kanssa mitään huonoa sanottavaa. Joskus maalasin sellasella halpismaskilla ja rupes huippaileen hetken suihkimisen jälkeen. Tällä ei vielä ole huippaillu
    Juu, tuo on myös ainakin omaan lärvään miellyttävä päällä - parrankin kanssa. Toiset naamarit kiristää, ahdistaa ja vuotaa, sekös harmittaa.

    Pähkinä kaikille: Kannattaa panostaa kunnon naamariin, pieni hinta omasta terveydestä. Muistan kun ensimmäiset autot + kilkkeitä maalasin ilman naamaria ja hionnasta puhumattakaan

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Tuolla 3M:läisellä maalailee aika pitkään, jos epäsäännöllistä touhua. Tullut itsekin joskus noita käytettyä. Joskus oli jotain juttua samassa topicissa, että päästää läpi jotain höyryjä, mutta mene ja tiedä.
    Tällä hetkellä käytössä tällainen puolimaski vaihdettavilla patruunoilla:


    Ja siihen viruksista lähtien suodattavat "all in" putsarit, niin soveltuu hommaan kun hommaan.
    Mulla myös toi scotin puolimaski ja ei kanssa mitään huonoa sanottavaa. Joskus maalasin sellasella halpismaskilla ja rupes huippaileen hetken suihkimisen jälkeen. Tällä ei vielä ole huippaillu

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    ...no ihmekös en huomannut mitään. Tuolloin, kun 3M:n maskia käytin, niin hampaat oli aivan muusina ja maistui suussa aina pahalle Onneksi tuli sijoitettua suuhun ja sittemmin tuli pakasta vedetyt leekot
    hah!

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    näinhän se on

    mutta kyllä tuo uutena käryt pitää aika pitkälti pois mut itse tosiaan huomasin, että muutaman käyttökerran jälkeen jo alko maistumaan suussa pahalle maalauksen jälkeen ja sitten kun asiaa tutkittiin nuo maskit ei sovellu isosyanaatteja sisältävien maalien/massojen ruiskutukseen

    en kyllä usko että henkeäsi heität jos tuon ostat kun ei kerran käyttöäkään kovin paljoa ole.. pidemmän päälle vaan ei kovin terveellistä
    ...no ihmekös en huomannut mitään. Tuolloin, kun 3M:n maskia käytin, niin hampaat oli aivan muusina ja maistui suussa aina pahalle Onneksi tuli sijoitettua suuhun ja sittemmin tuli pakasta vedetyt leekot

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    jos ei mee yli "budjetin" niin tätä käytetään amiksissa ja ammattimaalaamoissa (omassa duunissa) istuu todella hyvin nassuun ja todella kevyt hengittää, mikä ainaki ittelle on tärkee asia.
    http://www.finn-teho.fi/3m4255-p-259.html
    Originally posted by Rockford View Post
    Tuolla 3M:läisellä maalailee aika pitkään, jos epäsäännöllistä touhua. Tullut itsekin joskus noita käytettyä. Joskus oli jotain juttua samassa topicissa, että päästää läpi jotain höyryjä, mutta mene ja tiedä.
    Tällä hetkellä käytössä tällainen puolimaski vaihdettavilla patruunoilla:


    Ja siihen viruksista lähtien suodattavat "all in" putsarit, niin soveltuu hommaan kun hommaan.
    Originally posted by dumppi View Post
    tuo 3M perus naamari ei muuten suodata isosyanaatteja joita sisältää esim. automaalit, lakat, liimat, tiivistemassat, alustamassat, ym. ym. lista on pitkä!

    sen takia meille tuli töihin uudet, juurikin vaihdettavilla suodatin patruunoilla olevat 3M maskit.. kiva ku monta vuotta maalailtu noilla ja sitten isketään tuommonen tieto tiskiin

    näinhän se on

    mutta kyllä tuo uutena käryt pitää aika pitkälti pois mut itse tosiaan huomasin, että muutaman käyttökerran jälkeen jo alko maistumaan suussa pahalle maalauksen jälkeen ja sitten kun asiaa tutkittiin nuo maskit ei sovellu isosyanaatteja sisältävien maalien/massojen ruiskutukseen

    en kyllä usko että henkeäsi heität jos tuon ostat kun ei kerran käyttöäkään kovin paljoa ole.. pidemmän päälle vaan ei kovin terveellistä

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Mikäs (edullinen) hengityssuojain kannattaisi hankkia pieneen maalaushommaan?

    Kovin paljoa ei tule maalailtua, joten ei tarvitse olla vaihdetta patruuna.
    Originally posted by janne[l View Post
    jos ei mee yli "budjetin" niin tätä käytetään amiksissa ja ammattimaalaamoissa (omassa duunissa) istuu todella hyvin nassuun ja todella kevyt hengittää, mikä ainaki ittelle on tärkee asia.
    http://www.finn-teho.fi/3m4255-p-259.html
    Tuolla 3M:läisellä maalailee aika pitkään, jos epäsäännöllistä touhua. Tullut itsekin joskus noita käytettyä. Joskus oli jotain juttua samassa topicissa, että päästää läpi jotain höyryjä, mutta mene ja tiedä.
    Tällä hetkellä käytössä tällainen puolimaski vaihdettavilla patruunoilla:


    Ja siihen viruksista lähtien suodattavat "all in" putsarit, niin soveltuu hommaan kun hommaan.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    .

    Originally posted by JH. View Post
    Mikäs (edullinen) hengityssuojain kannattaisi hankkia pieneen maalaushommaan?

    Kovin paljoa ei tule maalailtua, joten ei tarvitse olla vaihdetta patruuna.
    jos ei mee yli "budjetin" niin tätä käytetään amiksissa ja ammattimaalaamoissa (omassa duunissa) istuu todella hyvin nassuun ja todella kevyt hengittää, mikä ainaki ittelle on tärkee asia.

    Leave a comment:


  • Tuiske
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Mikäs (edullinen) hengityssuojain kannattaisi hankkia pieneen maalaushommaan?

    Kovin paljoa ei tule maalailtua, joten ei tarvitse olla vaihdetta patruuna.


    En tiedä miten tuo oikeesti suodattaa mutta ainakin hajut suodattaa lähes kokonaan. Tuon kans on tullu maalailtua pienempiä juttuja ja yks autokin.

    Leave a comment:

Working...
X