Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivinen vakionopeudensäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rimmon
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 110
    • Rauma

    #46
    Originally posted by k0rppi View Post
    mulla tuli idriveen teksti missä käskettiin puhistamaan se tutka, kun tarpeeks lenti rapaa siihen tutkaan.
    Tutka on puhdistettu ja liittimet myös tarkistettu, ei vaikutusta toimimattomuuteen.

    Autoa on myös seisotettu useita tunteja lämpimässä hallissa ja ei toiminut senkään jälkeen

    Webaston asennuksen yhteydessä oli akku päässyt täysin tyhjäksi joten voisko tällä olla jotain tekemistä tuon ACC:n toimimattomuuden kanssa?
    E61 530xda -06

    Comment

    • Torguemanagement
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 6
      • 530 miles south from the Arctic Circle

      #47
      Originally posted by Jaz View Post
      Täällä taas sellainen ongelma, että toimii kerrallaan muutaman viikon ja pitää hiljaiseloa noin pari viikkoa. Kesällä toimi täysin moitteetta. Akunvaihdolla ei ollut vaikutusta, ei myöskään tutkan puhdistamisella. Tutkan lämmitysvastukset myös toimii. Liittimet käyty läpi -> ei hapettumia. Vikakoodina antoi herjan tutkan anturista, mutta vian ollessa poissa, ei ainakaan Espoon Laakkosen mukaan ollut jättänyt auton muistiin mitään jälkiä. Tuntuu olevan melkoisen herkkä laite ja mielestäni pakkasella voisi olla jotakin tekemistä laitteen toimivuuden kanssa?
      Ainakaan mulla pakkasella ei ole ollut mitään tekemstä toimivuuteen tai toimimattomuuteen.

      Ymmärtääkö ne Espoon Laakkosella mitään tosta aparaatista? Softia kokeiltu päivittää?
      E61 530DAT M-Sport

      Comment

      • junkkri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 669
        • Järvenpää

        #48
        Minulla

        on hälytys Acc failure. Keep your distance.Koodit luettu ja suuntausta pyytää tekemään!

        Comment

        • Jaz
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 48
          • Järvenpää

          #49
          Originally posted by Torguemanagement View Post
          Ainakaan mulla pakkasella ei ole ollut mitään tekemstä toimivuuteen tai toimimattomuuteen.

          Ymmärtääkö ne Espoon Laakkosella mitään tosta aparaatista? Softia kokeiltu päivittää?
          Kallistahan se on huollossa lähteä ongelmaa tutkimaan jos ei tiedä suoraan, että mistä se johtuu. Ei ollut softien päivittämiselläkään vaikutusta ongelmaan. Alkoi taas yllättäen toimimaan ja nyt on taas toiminut reilun kuukauden hienosti (kop kop kop).
          Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

          Ennen: E91/330dAT -06

          Comment

          • Torguemanagement
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 6
            • 530 miles south from the Arctic Circle

            #50
            Originally posted by junkkri View Post
            on hälytys Acc failure. Keep your distance.Koodit luettu ja suuntausta pyytää tekemään!
            Käytitkö suuntauksessa?
            E61 530DAT M-Sport

            Comment

            • junkkri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 669
              • Järvenpää

              #51
              en käyttänyt

              suuntauksessa vielä. Katotaan, toimiiko kun kelit lämpee/kuivaa.Suuntaus lienee kallis operaatio koska ainoastaan Laakkosella on tarvittavat laitteet.

              Comment

              • Rimmon
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 110
                • Rauma

                #52
                Tänään tutkin autoa INPA:n avulla ja nollasin vikakoodit jonka jälkeen vakionopeudensäädin toimi muutaman kerran ja sen jälkeen ei enään ollenkaan.

                Pukkaa seuraavaa vikakoodia jatkuvasti:

                1 error stored D17C 20

                En tiedä mihin tuo viittaa mutta ACC:n kohtaan tuo tulee.

                Vittumainen vika kun tulee ajettua pitkää matkaa ja tuo vakkari ei toimi ollenkaan.
                E61 530xda -06

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Lue sieltä modulilta ne koodit niin selviää enemmän.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Rimmon
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 110
                    • Rauma

                    #54
                    Originally posted by Cell View Post
                    Lue sieltä modulilta ne koodit niin selviää enemmän.
                    Ei anna lukea sieltä, inpa heittää vaan jotain erroria kokoajan
                    E61 530xda -06

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #55
                      Nojoo, löytyihän se selitys ihan tästä topicista clavun postaamana:



                      Eli vika ei ole ACC:ssä vaan jossain laitteessa joka antaa sille tietoa. Jos kiinnostaa niin voitais ihmetellä vikaa tässä ukissa, raumalta ei ois ihmeellinen matka?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Rimmon
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 110
                        • Rauma

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        Nojoo, löytyihän se selitys ihan tästä topicista clavun postaamana:



                        Eli vika ei ole ACC:ssä vaan jossain laitteessa joka antaa sille tietoa. Jos kiinnostaa niin voitais ihmetellä vikaa tässä ukissa, raumalta ei ois ihmeellinen matka?

                        Kyllähän sitä voitais ihmetellä..

                        Vika tosiaan tuli webaston asennuksen yhteydessä/sen jälkeen, Akku oli ainakin päässyt totaalisen tyhjäksi asennuksen aikana.
                        E61 530xda -06

                        Comment

                        • lofjussi
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 183
                          • Rovaniemi

                          #57
                          Tänä kesänä taas, elokuussa tuli active cruise control failure. Tuolloinhan vakkari ei pelaa ollenkaan. Sama vika oli viime kesänä. Kuten viime kesänäkin niin myös nyt alkoi toimiin taas itsekseen kun sai muuan viikon kiukutella. Mitään vikakoodeja en vaivautunut lukemaan, yritin aina vaan laittaa cruisen päälle kun ajelin, tuloksetta kunnes pari viikkoa sitten alkoikin toimiin. Mietin syy yhteyttä miksi viime kesänäkin teki saman homman, ajattelin kosteus, täällä lapissahan talvet on kuivia ja silloin ei kosteus ongelmia pitäis olla. Uskoinkin, että pakkasten tullessa myös vakkari alkaa pelaan. Mutta mitäs tapahtuikaan kesken vetisen syksyn...
                          Edellispäivänä vein raskasta kärryä ja rengaspaine ilmoitin moitti tyhjästä renkaasta. Katsoin silmämääräisesti, että ilmaa on enkä tieten vaivautunut mittaan paineita, kuittasin vaan hälyn i-drivestä. Parin päivän päästä tuli uudestaan sama häly, sitten kävin huoltsikalla ja tarkastin paineet. Takana vain 2.2bar ja edessä 2.5. (renkaat 19") Laitoin eteen ja taakse sen 2.6
                          Seuraavana päivänä kun ajelin töihin niin vakkaripahan taas toimi.

                          Aloin miettiin, että aina kun vika minulla tulee on kesärengas aika ja renkainahan mulla on kesäaikaan noita höpöhöpö 19" renkaita joita ostan kahta kerralla eli koko eroja saattaa olla... Voisiko olla nyt niin, että ko. järjestelmä on niin "yliherkkä" että vakkarin toimimattomuudella ja noilla matalilla renkailla/hieman erikokoisilla- on syy yhteys. Talvellahan ajan 17" jotka on uudet ja merkkirenkaat, tällöin ongelmaa ei koskaan ole ollut...
                          Vai kuvittelenko vaan :think
                          t. Jussi
                          Last edited by lofjussi; 29-10-2011, 12:50.
                          645 ci cabriolet m-performance 2004

                          Comment

                          • Homebrew
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 349
                            • Paimio

                            #58
                            On nää hienoja laitteita... Tänään tuli ajeltua kolmisen tuntia lumipöllyssä ja matkan loppuvaiheessa E91 heitti tuon ACC failuren IDriveen ja pyysi viemään BMW serviceen. Tutkan edessä oli mukava jääpeitto, joten putsailin sen päältä ja meinasin että tokenisi sillä, mutta ei.. Edelleen herjaa. INPAlla lueskelin vikakoodit ja siellä oli sensor dejustiert tms... No eihän tuo sensori mihinkään liikkunut ole kun kesken matkan heitti tuon herjan ja siihen asti toimi loistavasti, eikä ole mihinkään osunut, eli todennäköisesti jää teki tepposet. Siitä taas sitten päästään siihen ongelmaan, että INPAlla ei tuota vikakoodia saanut poistettua ja tämän takia vakkari ei mene päälle millään. Mites tuon sais muuten pois kuin menemällä rahatukun kanssa merkkihuoltoon? Seuraavana steppinä olis kokeilla ottaa puoleksi tunniksi akku irti, mahtaisko sillä lähteä?

                            Edit: Akun irrotuskaan ei auttanu, samaa vikakoodia pukkaa.
                            Dejustagegrad des sensors - stark, eli vissiin se sit on omasta mielestään aika vinossa.. Taitaa olla niin, että vie sulamaan jossain kohin... josko se vaan olis jäissä..
                            Fehlerobjekt 0x2AE1 hex.
                            Last edited by Homebrew; 12-02-2012, 20:05.
                            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                            Ex. E91 330d -07

                            Comment

                            • Homebrew
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 349
                              • Paimio

                              #59
                              Originally posted by Homebrew View Post
                              Dejustagegrad des sensors - stark, eli vissiin se sit on omasta mielestään aika vinossa.. Taitaa olla niin, että vie sulamaan jossain kohin... josko se vaan olis jäissä..
                              Fehlerobjekt 0x2AE1 hex.
                              No nyt on tutkaa sulateltu föönillä, jonkun verran tuli vettä, paha mennä sanomaan onko siellä joku jäätynyt ja sen takia pukannut tuon vikakoodin. Noh, edelleenkään ei toimi, sama vikakoodi tulee heti uudestaan vaikka sen nollaa.
                              Tutkailin INPAlla ohjausvalikoita ja sieltä löytyi myös kohta mistä vikahistorian saisi nollattua (mutta vaatii tietenkin salasanan, mistä sellaisen mahtaisi löytää??), mahtaisko tuo olla niinkin veemäinen, että jos historiassa on vikoja, niin aina uusii saman vikakoodin?

                              Vai pitääkö tässä nöyrtyä marmorille? Juttujen perusteella ne kuitenkin päättävät, että tutka viallinen, uusi osa 2k€+työt vaikka välttämättä oikeaa vikaa tutkassa ei olisikaan, tosin ainahan sitä voi kieltäytyä.. Jos suuntaukseen joutuu niin löytyyköhän noita vehkeitä muualta kuin pk-seudun liikkeistä?

                              Oliskohan Turun/Salon suunnalla jollain kokemusta ACC:n diagnosoinnista? Mahtaisko Piispanristin pajalla olla tällaista osaamista? Pitänee huomenna ottaa soittelukierros..
                              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                              Ex. E91 330d -07

                              Comment

                              • junkkri
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 669
                                • Järvenpää

                                #60
                                mulla

                                Originally posted by Homebrew View Post
                                No nyt on tutkaa sulateltu föönillä, jonkun verran tuli vettä, paha mennä sanomaan onko siellä joku jäätynyt ja sen takia pukannut tuon vikakoodin. Noh, edelleenkään ei toimi, sama vikakoodi tulee heti uudestaan vaikka sen nollaa.
                                Tutkailin INPAlla ohjausvalikoita ja sieltä löytyi myös kohta mistä vikahistorian saisi nollattua (mutta vaatii tietenkin salasanan, mistä sellaisen mahtaisi löytää??), mahtaisko tuo olla niinkin veemäinen, että jos historiassa on vikoja, niin aina uusii saman vikakoodin?

                                Vai pitääkö tässä nöyrtyä marmorille? Juttujen perusteella ne kuitenkin päättävät, että tutka viallinen, uusi osa 2k€+työt vaikka välttämättä oikeaa vikaa tutkassa ei olisikaan, tosin ainahan sitä voi kieltäytyä.. Jos suuntaukseen joutuu niin löytyyköhän noita vehkeitä muualta kuin pk-seudun liikkeistä?

                                Oliskohan Turun/Salon suunnalla jollain kokemusta ACC:n diagnosoinnista? Mahtaisko Piispanristin pajalla olla tällaista osaamista? Pitänee huomenna ottaa soittelukierros..
                                suunnattiin autosalpan kautta jossakin BMW:n koulutuskeskuksessa Vantaalla???? Kuntoon tuli!! Maksusta en tiedä, kun meni kaskon piikkiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎