Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Yleinen korityö/hitsausketju

    Oliskohan tällaiselle topikille paikkansa tekniikkapuolella? Ajattelin kun näitä juttuja vatvotaan topikissa jos toisessakin ja ohjeet on aina samoja. OK maalaustopic on jo olemassa mutta ei ihan mene välttämättä saman otsikon alle..

    EDIT: Laitetaan nyt joku pohjustus tähän.. Esim se mikä iskee silmään aina että moni neuvoo mätähommien päätteeksi sipaisemaan reippaasti massaa päälle ja vähän väriä, avot, hyvä tuli. Itsellä on taktiikkana tässä kohtaa saumat mataliksi-> vähän karhentaa peltiä että maali tarttuu->putsaus rätillä ja cleanerillä->pohjamaali->pintamaali->mahdollinen korikitti. Maalihan siinä autossa on tehtaalta lähtiessä ollut joka pellissä , molemmissa pinnoissa. Tämä nyt oli vaan yksi esimerkki.

    En ole itte näissä hommissa mikään guru mutta ehkä virheistä on tullut jotain opittua ja varmasti muut osaa jakaa parempiakin neuvoja.
    Last edited by petrolhead; 27-12-2011, 16:32.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Isot pojat on sanoneet että pakkeli aina puhtaalle sekä karhennetulle pellille/alimmaiseksi, päälle sitten happoa/epoksia/hinkkaväriä+pintaväri.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10486
      • Saaressa

      #3
      Jos tästä topicista on ajatus tehdä FAQ topic niin esimerkkiä voisi ottaa
      esim tästä topicista



      Tälläisenään tämä ei kyllä mitään FAQ kamaa ole

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by duuk View Post
        Jos tästä topicista on ajatus tehdä FAQ topic niin esimerkkiä voisi ottaa
        esim tästä topicista



        Tälläisenään tämä ei kyllä mitään FAQ kamaa ole
        Tempaisin topikin nimen hatusta. Ajatus ei ollut että naputan kattavan manuaalin (koska edellytyksiä siihen ei todellakaan ole) vaan kysymyksiä ja vastauksia-tyylinen ketju ennemmin.
        EDIT: Muotoilin otsikon uusiksi, onko parempi? Vai onko tämä ihan tyhmä idea?

        Originally posted by Axum View Post
        Isot pojat on sanoneet että pakkeli aina puhtaalle sekä karhennetulle pellille/alimmaiseksi, päälle sitten happoa/epoksia/hinkkaväriä+pintaväri.
        Se on ihan totta, ja ihan oikea järjestys. Jos tämä oli tarkoitettu kommentiksi mun kirjoitukseen, niin tuota naputellessani en ajatellut pintapeltien korjaamista missä pitää saada viimesenpäälle pinta vaan jotain korin piiloon jäävien osien korjaamista (lattiat, sisälokarit , kontinpohjat jne jne). Vaikka olishan se vimosen päälle kun kittaisi suoraksi ja kattoisi peilaukset kuntoon vaikka jalkatilasta
        Last edited by petrolhead; 27-12-2011, 16:37.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • _racing_
          BTCF Member
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          #5
          Tuli ostettua projekti 320i

          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


          Kuinka tuo kannattaisi korjata? Ajattelit porailla tuon etukehikon jämän irti ja vaihtaa kokonaisen tilalle. Pitäisikö tuo runkopalkki vaihtaa kokonaan vai hitsata vain tuo pää kiinni?

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by _racing_ View Post
            http://imageshack.us/photo/my-images/72/keula1.jpg/

            Kuinka tuo kannattaisi korjata? Ajattelit porailla tuon etukehikon jämän irti ja vaihtaa kokonaisen tilalle. Pitäisikö tuo runkopalkki vaihtaa kokonaan vai hitsata vain tuo pää kiinni?
            vai että tuli sulle.... nooh, tarkastanut edes sinä kuinka laho se muuten on...

            Ja Petroolille, helevetin loistava idea!!!!

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by _racing_ View Post
              http://imageshack.us/photo/my-images/72/keula1.jpg/

              Kuinka tuo kannattaisi korjata? Ajattelit porailla tuon etukehikon jämän irti ja vaihtaa kokonaisen tilalle. Pitäisikö tuo runkopalkki vaihtaa kokonaan vai hitsata vain tuo pää kiinni?
              Ennen noita laikkaamisia homma olis pitäny aloittaa about niin että kaikki vedetään jokseenkin tolkkuihinsa. Sen jälkeen päätetään mitä osia vaihdetaan ja mitkä taputellaan suoraan. Ohjetta voi hiukka soveltaa mutta kyllä, kokonaisina kannattaa vaihtaa osat. Huomaa myös mitä Terno kirjoitti.
              Originally posted by Terno View Post
              vai että tuli sulle.... nooh, tarkastanut edes sinä kuinka laho se muuten on...
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • _racing_
                BTCF Member
                • Jun 2007
                • 296
                • Inkoo

                #8
                Originally posted by Terno View Post
                vai että tuli sulle.... nooh, tarkastanut edes sinä kuinka laho se muuten on...

                Ja Petroolille, helevetin loistava idea!!!!

                Juu katsoin lattiamaton alle eikä näyttänyt olevan kauhean mätä. Pitää katsoa tarkemmin vielä kun saan auton omaan talliin. Onkos sulla jotain tietoa tuosta autosta?
                Last edited by _racing_; 29-01-2012, 21:27.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16228
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by _racing_ View Post
                  Juu katsoin lattiamaton alle eikä näyttänyt olevan kauhean mätä. Pitää katsoa tarkemmin vielä kun saan auton omaan talliin. Onkos sulla jotain tietoa tuosta autosta?
                  Sehän on tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238968

                  Comment

                  • _racing_
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 296
                    • Inkoo

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Ennen noita laikkaamisia homma olis pitäny aloittaa about niin että kaikki vedetään jokseenkin tolkkuihinsa. Sen jälkeen päätetään mitä osia vaihdetaan ja mitkä taputellaan suoraan. Ohjetta voi hiukka soveltaa mutta kyllä, kokonaisina kannattaa vaihtaa osat. Huomaa myös mitä Terno kirjoitti.

                    Onkos muuten pre-faceliftissä sama tuo keulan kehikko kuin faceliftissä? Muuta eroa kuin hinauskoukut? Runkopalkissa mitään eroa?

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by _racing_ View Post
                      Onkos muuten pre-faceliftissä sama tuo keulan kehikko kuin faceliftissä? Muuta eroa kuin hinauskoukut? Runkopalkissa mitään eroa?
                      Etukehikko on ainakin eri. runkopalkit/aisat on netin varaosafilmin mukaan samat kaikissa katollisissa E30:issä 1982-1993, jos en väärin tulkinnut. Todellisuudessa kaikkein vanhimmissa on pieniä eroja vrt uudempiin mutta ei estä vaihtamista ristiin, lähinnä entisöijiä voi kiinnostaa..

                      EDIT: Mutta onko sillä väliä että onko sama vai eri etukehikko? Mä en alkaisi välttämättä jostain purkuromusta ottamaan ja vaihtamaan, ennemmin hommaisin uuden vaikka tarvikkeena, silloinhan saa oikean ikäiseen tarkoitetun. Purkuauton keula on kumminkin muutamaan kertaan kopautettu ja oiottu 20 vuoden aikana, kuinka tolkuissaan se kehikko on enää..
                      Last edited by petrolhead; 01-02-2012, 20:50.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • _racing_
                        BTCF Member
                        • Jun 2007
                        • 296
                        • Inkoo

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Etukehikko on ainakin eri. runkopalkit/aisat on netin varaosafilmin mukaan samat kaikissa katollisissa E30:issä 1982-1993, jos en väärin tulkinnut. Todellisuudessa kaikkein vanhimmissa on pieniä eroja vrt uudempiin mutta ei estä vaihtamista ristiin, lähinnä entisöijiä voi kiinnostaa..

                        EDIT: Mutta onko sillä väliä että onko sama vai eri etukehikko? Mä en alkaisi välttämättä jostain purkuromusta ottamaan ja vaihtamaan, ennemmin hommaisin uuden vaikka tarvikkeena, silloinhan saa oikean ikäiseen tarkoitetun. Purkuauton keula on kumminkin muutamaan kertaan kopautettu ja oiottu 20 vuoden aikana, kuinka tolkuissaan se kehikko on enää..

                        Mistäs noita tarvikkeita kannattais kysellä? Löytyykö iha merteililtä tai kl-varaosilta? Tiedätkö missä hinnoissa nuo pyörii?

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by _racing_ View Post
                          Mistäs noita tarvikkeita kannattais kysellä? Löytyykö iha merteililtä tai kl-varaosilta? Tiedätkö missä hinnoissa nuo pyörii?
                          No Autoasi ja Fixus myy ainakin. Kai muutkin. Runkoaisoja oheis-osineen ei taida saada kuin alkuperäisenä.

                          Olikohan lähtöhinta tarvike-etukehikolle jotain vähän toista sataa.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16228
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by _racing_ View Post
                            Mistäs noita tarvikkeita kannattais kysellä? Löytyykö iha merteililtä tai kl-varaosilta? Tiedätkö missä hinnoissa nuo pyörii?
                            Täältä löytyy runkoaisa, -85 koppa vielä tallissa, ei enää kauaa kun menee takapihalle ja sieltä paaliin.

                            Comment

                            • TimE39
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 174
                              • Espoo

                              #15
                              Mulla olis sellanen kysymys kun ei ole oikee kokemusta noitten ruosteiden kanssa ja tarvis neuvoo niitten kans kun on vähän tullut ruostetta E39 sedanin takaluukun nurkkiin että miten tuollaiset kannattaisi lähteä korjailemaan?
                              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎