Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16464
    • Asikkala

    Originally posted by Haggis View Post
    No niin uutta kysymystä pukkaa.

    Virtaus säätimen metallikierre liitos/liitokset vuotaa,voiko kierteisiin laittaa jotain tiivisteliimaa ilman räjähdys vaaraa?
    Laita sinne oikeanlainen tiiviste äläkä sählää minkään liiman kanssa.

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Missä hinnoissa liikkuu puskurien ruostekorjaukset noin yleensä (Keski-Suomen alueella)?

      Kulkineen takapuskurin alle on pesiytynyt paha ruostevaurio, joka pitäisi korjauttaa, mutta pelkään että korjaus ammattilaisella maksaa toista tonnia. Koko puskuri pitäisi repiä hiiteen ja korjausta on tiedossa sen alta varmaan koko puskurin leveydeltä ja osittain myös takalokasuojiin saakka. Ovissa ja toisessa etulokarissa on myös kukkia, mutta ne joutavat odottaa, kunhan tuon peräpään nyt saisi edes ehjäksi.
      Attached Files

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16464
        • Asikkala

        Originally posted by Kv1984 View Post
        Missä hinnoissa liikkuu puskurien ruostekorjaukset noin yleensä (Keski-Suomen alueella)?

        Kulkineen takapuskurin alle on pesiytynyt paha ruostevaurio, joka pitäisi korjauttaa, mutta pelkään että korjaus ammattilaisella maksaa toista tonnia. Koko puskuri pitäisi repiä hiiteen ja korjausta on tiedossa sen alta varmaan koko puskurin leveydeltä ja osittain myös takalokasuojiin saakka. Ovissa ja toisessa etulokarissa on myös kukkia, mutta ne joutavat odottaa, kunhan tuon peräpään nyt saisi edes ehjäksi.
        Paaliin.

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          Originally posted by jr66 View Post
          Paaliin.
          No eipäs.

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Sanotaan nyt niin, että jos puskurin alla on sen verran ruostetta kuin sopii odottaa ja kukkia muuallakin, niin todennäköisesti ruostetta löytyy aika paljon näkymättömistäkin paikoista. Jos korjaukset joutuu teettämään ostopalveluna, ei hommassa ehkä ole mieltä. Omana harjoittelukohteena mikä ettei.

            Mun projektitopicista voi kurkkia, mitä kaikkea löytyy, kun alkaa purkaa koria, jossa ruoste vähän kurkkii puskurin reunan alta.
            Last edited by Skarpa; 13-06-2016, 10:54.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17528
              • Turku

              Originally posted by jr66 View Post
              Paaliin.
              Ääni tälle. Varaosa-autoksi. Näyttää pahalta ...
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • ilezki
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 43
                • Vantaa

                Takalokareiden korjauspalat tuli hankittua. Nyt pitäisi lätkiä korjauspalat kiinni, niin että saisi vielä siistin lopputuloksen. Kaipaisin kuitenkin kokeneempien neuvoja ennen kuin ryhdyn toimiin.

                Kannattaako leikata sopiva pala vanhaa peltiä pois ja uudesta palasta sopiva samankokoinen pala tilalle, vai kannattaako leikata hieman isompi pala korjauspellistä, jonka asettelee reunastaan osittain päällekkäin vanhan pellin kanssa? Mikäli näin niin kumpi pelti päällimmäiseksi? Tässä vaiheessa sanottakoon, että kovin paljoa ei ole tullut vielä hitsailtua. Koneena valovirta kemppi täytelangalla.

                Pisteillä hissukseen hitsailee ajan kanssa ja jäähdyttelee välissä ettei vetele.. pisteiden tasoittelun jälkeen tasottelut koritinalla vai suoraan kittiä?

                Kaikenlaiset vinkit tervetulleita!
                e90 320i 2007

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Mikäs se on hyvä tapa käsitellä ne koriliimalla liimattavat pinnat?

                  Oletetaan nyt vaikka seuraavat vaihtoehdot:

                  Maalattu peltosa.

                  Varastomaalissa oleva tarvikeosa.

                  Varastomaalissa oleva BMW osa.

                  Sähkösinkitty pelti.

                  Eli mikä pinta tarttuu suoraan ja mikä on tarpeen käsitellä?

                  Kiiltävälle vai matalle pinnalla liima?
                  Olli.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Mikäs se on hyvä tapa käsitellä ne koriliimalla liimattavat pinnat?

                    Oletetaan nyt vaikka seuraavat vaihtoehdot:

                    Maalattu peltosa.

                    Varastomaalissa oleva tarvikeosa.

                    Varastomaalissa oleva BMW osa.

                    Sähkösinkitty pelti.

                    Eli mikä pinta tarttuu suoraan ja mikä on tarpeen käsitellä?

                    Kiiltävälle vai matalle pinnalla liima?
                    Liimauskohdat paljaalle pellille ja karheiksi.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3105

                      Pitäisi korjata e28:sta NMT-aikakauden antennin reikä keskeltä kattoa. Miten kannattasi tehdä? Hitsata en uskalla, vetelee varmasti.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by poke View Post
                        Pitäisi korjata e28:sta NMT-aikakauden antennin reikä keskeltä kattoa. Miten kannattasi tehdä? Hitsata en uskalla, vetelee varmasti.
                        Ei missään nimessä hitsata.

                        Hankit palan sopivaa (~0,5-0,7mm) peltiä, leikkaat sen sopivaan muotoon ja liimaat sen esim. tällä http://www.finnsco.fi/pages/suomi/tu...iima-musta.php

                        Pinnat pitää olla puhtaat, eli ei mitään maalia yms. tököttiä välissä, vaan paljas metalli metallia vasten. Muutaman minuutin kun painaa niin pysyy ja hitsaantuu paikoilleen.

                        Tuo puristinpistooli on erittäin suositeltava hankita, sekä nuot sekoitus-suuttimet

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Liimauskohdat paljaalle pellille ja karheiksi.
                          Sähkösinkittyyn pelkkä karhennus?
                          Olli.

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3105

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            Ei missään nimessä hitsata.

                            Hankit palan sopivaa (~0,5-0,7mm) peltiä, leikkaat sen sopivaan muotoon ja liimaat sen esim. tällä http://www.finnsco.fi/pages/suomi/tu...iima-musta.php

                            Pinnat pitää olla puhtaat, eli ei mitään maalia yms. tököttiä välissä, vaan paljas metalli metallia vasten. Muutaman minuutin kun painaa niin pysyy ja hitsaantuu paikoilleen.

                            Tuo puristinpistooli on erittäin suositeltava hankita, sekä nuot sekoitus-suuttimet
                            OK. Kiitokset
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Ei missään nimessä hitsata.
                              Ja tämä koska?

                              Ei se pelti vetele (katossakaan), jos hiljalleen tekee. Pisteitä kerrallaan ja paineilmalla jäähdyttelyä, mikseipä jopa kosteita viileitä rättejä ympäristöön.

                              Jonkun pienen antennireijän nyt on hitsannut sillä aikaa umpeen, kun lähtee hakemaan sitä kittituubia kaupasta. Jos tuossa hommassa saa katon muhkuraiseksi, niin en kyllä ymmärrä.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by Rockford View Post
                                Ja tämä koska?

                                Ei se pelti vetele (katossakaan), jos hiljalleen tekee. Pisteitä kerrallaan ja paineilmalla jäähdyttelyä, mikseipä jopa kosteita viileitä rättejä ympäristöön.

                                Jonkun pienen antennireijän nyt on hitsannut sillä aikaa umpeen, kun lähtee hakemaan sitä kittituubia kaupasta. Jos tuossa hommassa saa katon muhkuraiseksi, niin en kyllä ymmärrä.
                                Miksi mun pitää jollekin toiselle alkaa selittelemään tätä asiaa? Jos kysytään turvallisempaa vaihtoehtoista tapaa tehdä tällainen korjaus, missä lopputulos todennäköisesti on vieläpä kaikinpuolin kestävämpi.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎