Soitin automaattihuoltoonkin ja kun nämä on niin kestäviä vaihteistoja niin voi olla vain vanhan öljyn kulumisesta aiheutunut turbiinin kitkapintojen lasittuminen jolloin luistaa eikä tarvis kallista remonttia tehdä.
On varmasti paljon likaa laatikossa koska ilmeisesti Laakkosella noin 6 vuotta sitten tehdyssäkään öljynvaihdossa ei huuhteluvaihtoa tehty, ja viimeiset yli 200tkm ajettu samoilla öljyillä autoa yhtään säälimättä.
Youtubesta katselin yhtä ohjetta jolloin vaihdettiin ensin suodatin ja öljypohjan öljyt sekä toistettiin autoa välissä käyttämällä sekä vaihteita vaihtamalla tuo öljynvaihto öljypohjaan niin kauan kunnes on suht puhtaanväristä öljyä ulostullessa.
Eikö tämä tapa olisi aika helppo ja aika vähän vanhaa jää kiertoon?
Se mikä ongelma tulee mieleen tuossa niin uusi suodatin kerää itseensä kaiken kierrossa olevan paskan minkä uusi öljy irroittaa vrt. huuhteluun jolloin se toinen lauhduttimen letku irroitetaan ja vanha öljy palaa likaöljyastiaan menemättä uuden suotimen lävitse. ja sitten tietysti sinne jää vanhaa öljyä vähän uuden sekaan vaikka mitä tekis.
Jos teen kunnolla huuhtelemalla niin haitanneeko jos vaihteiston pumppu imee ilmat, eli sitten täyttää aina uudella öljyllä sen pohjan ja käyttää kunnes öljypohja on taas tyhjä.
Onko monetkin vaihdellu bensasteppiin öljyjä lähiaikoina (m54b25 ja zf 5hp19) ja irroitellut haperon näköisiä lauhduttimen letkuja. Hieman huolettaa noidenkin tiiveys kun takaisin laittaa.
Leave a comment: