En löytänyt foorumilta selkeitä ohjeita kuinka tehdä itse oikeaoppinen öljynvaihto automaattilaatikkoon eikä oikein googlekaan löytänyt hyviä selkeitä ohjeita niin avataan aiheesta uusi topic. Kaikki aikaisemmat öljyjä koskevat topicit ovat menneet väittelyksi pitääkö öljyt vaihtaa vai ei niin yritetään edes tämä pitää siistinä ilman väittelyä tarpeellisuudesta.
Olen alkanut miettimään jos vaihtaisi itse öljyt omaan ZF6HP19 laatikkoon kun paikallisille korjaamoille on pitkät jonot ja säästäisihän tuossa jonkun satasen. Kaipailisin kuitenkin muutamia vinkkejä niiltä jotka ovat näitä ennen tehneet.
Ajattelin tehdä homman seuraavasti:
- Lämpimien öljyjen valutus tyhjennyspropusta
- Öljypohja pois
- Öljynlauhduttimelta tuleva putki laatikon kyljestä irti ja pää valutusastiaan
- Uusi öljypohja paikalleen
- Öljyn täyttö
- Auto käyntiin ja öljyn lisäystä kunnes tulee puhdasta öljyä lauhduttimen putkesta
- Auton sammutus ja lauhduttimen putken kiinnitys laatikkoon
- Oikean öljymäärän lisäys oikean lämpöiseen laatikkoon auto käynnissä ja vaihteita läpikäyden.
Mielellään otan kommenttia onko listassa jotain väärin tai mitä kannattaisi tehdä toisin? Lisäksi kiinnostaisi tietää miten kovalla paineella öljyä tulee lauhduttimen putkesta ja ehtiikö täyttöä tekemään käsi ruutalla vai vaatiiko paremman täyttölaitteen? Entä tarvitseeko lauhduttimen putken reikä tukkia laatikon puolelta kun putki on irti? Näihin kysymyksiin kun saisi vastauksen niin uskaltaisi kokeilla miten homma onnistuu.
Olen alkanut miettimään jos vaihtaisi itse öljyt omaan ZF6HP19 laatikkoon kun paikallisille korjaamoille on pitkät jonot ja säästäisihän tuossa jonkun satasen. Kaipailisin kuitenkin muutamia vinkkejä niiltä jotka ovat näitä ennen tehneet.
Ajattelin tehdä homman seuraavasti:
- Lämpimien öljyjen valutus tyhjennyspropusta
- Öljypohja pois
- Öljynlauhduttimelta tuleva putki laatikon kyljestä irti ja pää valutusastiaan
- Uusi öljypohja paikalleen
- Öljyn täyttö
- Auto käyntiin ja öljyn lisäystä kunnes tulee puhdasta öljyä lauhduttimen putkesta
- Auton sammutus ja lauhduttimen putken kiinnitys laatikkoon
- Oikean öljymäärän lisäys oikean lämpöiseen laatikkoon auto käynnissä ja vaihteita läpikäyden.
Mielellään otan kommenttia onko listassa jotain väärin tai mitä kannattaisi tehdä toisin? Lisäksi kiinnostaisi tietää miten kovalla paineella öljyä tulee lauhduttimen putkesta ja ehtiikö täyttöä tekemään käsi ruutalla vai vaatiiko paremman täyttölaitteen? Entä tarvitseeko lauhduttimen putken reikä tukkia laatikon puolelta kun putki on irti? Näihin kysymyksiin kun saisi vastauksen niin uskaltaisi kokeilla miten homma onnistuu.
Comment