Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparkyy
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 38
    • Espoo

    Ei kyl tähän aiheeseen niin täydellisesti sovi..

    huomenta, vähän kerkesin jo lukea noita sivuja ja aattelin itsekysyä..

    Miten on jos laittaisin e36 325i runkoon m3 tekniikan 2.8 niin elikkä...
    ainakin laatikko,kone+apulaitteet?

    Entä jarrut? Joudunko vaihtamaan niitä?

    Aloitetaan vaikka näistä..
    z3 roadster '97

    Comment

    • MTV
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 337
      • JKL

      Onko tiedossa että vieläkö joku firma tuo maahan näitä vanhan koulukunnan
      Mosselmanin valmiita turbosettejä bemuihin?
      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
      E34 540iA -93

      Comment

      • anttti
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 655
        • Hellzzzinki by nite

        Originally posted by sparkyy View Post
        Ei kyl tähän aiheeseen niin täydellisesti sovi..

        huomenta, vähän kerkesin jo lukea noita sivuja ja aattelin itsekysyä..

        Miten on jos laittaisin e36 325i runkoon m3 tekniikan 2.8 niin elikkä...
        ainakin laatikko,kone+apulaitteet?

        Entä jarrut? Joudunko vaihtamaan niitä?

        Aloitetaan vaikka näistä..
        Tarkoitat varmaan kuitenkin 3 litraista moottoria..Jarrujen tulee sitten vastata mallisarjan tehokkainta.
        vehkeet levällään...

        Comment

        • Jamppa1983
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 739
          • Pirkanmaa

          Muistakaas M3 ja 325 on eri mallisarjaa. Eli jos tarkoitat 328 tekniikkaa (2,8) niin kannattaa selvittaa onko suuria eroja alustassa ja jarruissa. Tuskin on... Eli koneen saa muistaakseni vaihtaa 10% iskultaan suurempaan ja 20% tehokkaampaan, mikä tässä tapauksessa tulisi olemaan vertailu kohteena 328. Eli jos alusta ja jarrut vastaavat näissä yksiin niin koneen saa mutoskatsatettua helposti.(kannattaa tarkistaa konttorilta)
          Sit sellainen vinkki että jos kyseiseen hommaan rupea niin laita siitä 2,5 imusarja siihen 2,8. Itsellä ei kokemusta,mutta huhut kertovat että lastulla(penkissä säädetyllä) ja 2,5 imusrjalla tehon lisäys on todella huomattava!
          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

          M3 e90 & "M3" e30 turbo

          Comment

          • Jamppa1983
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 739
            • Pirkanmaa

            Originally posted by MTV View Post
            Onko tiedossa että vieläkö joku firma tuo maahan näitä vanhan koulukunnan
            Mosselmanin valmiita turbosettejä bemuihin?
            E-bay:stä löyty ainakin joku turbosetti (m20 myllyyn). Laatu vaan ei taida olla kovin hyvä dnsf.net foorumilla oli "testi" nissaniin s13:en. Reijät ei passannu ja muutekin ahtimen laatu todella surkea, liimaliitoksia ja jotain aivan uskomattomia valmistusvirheitä.
            Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

            M3 e90 & "M3" e30 turbo

            Comment

            • MTV
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 337
              • JKL

              Originally posted by Jamppa1983 View Post
              E-bay:stä löyty ainakin joku turbosetti (m20 myllyyn). Laatu vaan ei taida olla kovin hyvä dnsf.net foorumilla oli "testi" nissaniin s13:en. Reijät ei passannu ja muutekin ahtimen laatu todella surkea, liimaliitoksia ja jotain aivan uskomattomia valmistusvirheitä.
              Joo, itsekin nuo ebayn setit huomasin, olivat tosiaan ainoastaan M20:seen
              ja jos plaatu tuota luokkaa niin..mutta jos jollain pyörii nurkissa M30:sen Mosselmansetti niin voisin olla kiinnostunut.
              Eikös nuo mosselmanit olleet TUV hyväksyttyjä eli voi laittaa vähäpäästöiseksi merkittyynkin ilman että joutuu VTT:n testiin?
              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
              E34 540iA -93

              Comment

              • Fasti
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 671
                • FIN

                Laitetaanpas vähän mielipiteitä myös s-sarjan (M) moottoreiden ahtamisesta.

                Onko olemassa mitään kohtuu "järkevää" tapaa ruveta ottamaan m3:sen 3litraisesta tehoja irti?

                Valmiita ahdin settejä löytyy niin remmi kuin -pakokaasuahtimilla ainakin tuolta saksan maalta. Tunnetuimpia paketteja löytyy varmaankin www.da-motorsport.com -sivulta. Paketin osat ovat laadukkaita ja hinnat myös odotetun korkealla. Kumpaa ahdinta itse suosisitte ja miksi?

                Kokemuksia turbotetuista ämmäläisitä ei varmaankaan paljoa ole, koska siihen ei taida olla kellään tarvetta . Keskustelua pystyyn niin ehkäpä joku siihen vielä OIKEASTI ryhtyy
                Current
                sigpic

                Comment

                • leppala
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 190
                  • järvenpää

                  Kokemuksia haetaan täälläkin s50b32 koneesta.
                  Remmitys vakavasti harkinnassa...Eihän tosta panssarivaunusta ole mihinkään vakiotehoisena.
                  Eli mitähän männät ja kanget tykkää paineistamisesta noilla puristuksilla?
                  Hirveitä paineita ei kestä, mutta kertokaas mitä tehoja ollaan vakio alakerralla saatu aikaiseksi. Vaikka sitten privana jos ei kiinnosta huudella julkisesti.
                  Noista jenkkifoorumeista ei paljon apua ole kun ajelevat naurettavilla puristussuhteilla
                  Kaikki linkit ym tieto kiinnostaa.

                  Comment

                  • kari@p
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 76

                    tyhmänä kysyy hän

                    entä jos tehot ei nouse? (e30/320) onko kellää kokemusta mitä on vastaus?
                    ex Bemut:

                    Bmw 315 81,
                    Bmw 316 83,
                    Bmw 320 88
                    Bmw 325td 92

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      Originally posted by kari@p View Post
                      entä jos tehot ei nouse? (e30/320) onko kellää kokemusta mitä on vastaus?
                      Ei ne inssit mitään aaseja ole. Tiedossa on yksi mp mikä turbotettiin ja yritettiin leimata alkuperäistä pienemmillä tehoilla--> ei läpi. Eli turboa ei hyväksytä tehoa rajoittavana tekijänä.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • juustok
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 93
                        • Kotka

                        Käykös tommoset s14 koneen suuttimet m40 pataan ja toimiiko ne ihan vakio ruiskun ohjauksela?
                        e32 740ia

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
                          en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • -Teevee-
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 54
                            • Rauma

                            325 e30 turbotus..

                            Minkä bensapumpun vaatii, mikä olisi hyvä ja mistä?

                            Entä männät, onko jossain turbotukseen sopivia paketteja valmiina?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by peto2 View Post
                              m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
                              en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..
                              Kokemusta ei ole M30 koneesta mutta kyllä 99% varmuudella voin sanoa että kestää helposti tuon 0,5bar noilla puristuksilla, kestäis varmaan 0,8bar. Eikös noissa M102/M106-turbokoneissa oo KKK K26/K27.

                              Suuttimista sen verran että vakiot ei taida kauheen pitkälle riittää edes bensanpaineiden nostolla. Oma ehdotus ois jotku 400-500cc suuttimet ja megasquirt.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • BBBimmer
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 476
                                • Nivala

                                herätellääs topiccia ylös.
                                Eli onko tosiaan niin että e34 vm.91 535ia tarvii vaihtaa vain 540 mallin satulat(palat tietenkin) ja levyt että tehorajan saa kasvatettua sinne 343hp :think
                                kun yritin katsella vakaajia yms niin näyttivät kaikki samanlaisilta niin kuin iskarit ja jousetkin...
                                Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                                Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                                Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                                ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎