Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grov3
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 55
    • Övitsböle

    turbotuksesta

    Eli semmoinen et mikä on e30 korisarjan tehokkain?
    Olen saanut sellaisen käsityksen et 320is 192hp(muistelen korjatkaa jos olen väärässä) olis tehokkain.
    Mutta kun kävin kysymässä katsastuskonttorilla mallisarjan tehokkainta johon lisätään se +20% (jos ajattelin turbottaa) niin katsastus setä sanoi 325i olevan tehokkain(oliko se 175hp) Tähän sanoin et eikös 321is ole tehokkaampi niin sanoi et he ovat laskeneet tuosta 325i aina ne prosentit!
    Eli onko Akella sellaista lappua missä sanotaan et 3201i ois tehokkain?
    Vai mistä nää konttorin sedät ne katsoo? Yritin lukea tätä palstaa mut ei ainakaan silmään osunut tälläistä juttua et jos joku kehtaisi kertoa faktaa olisin kiitollinen Onhan nuissa kuitenkin tehoeroa aika paljon!
    Ex-jatkeet

    E3 2500 -74
    e30 318 -87
    e30 320 cabriolet -87
    nykyinen projekti e30 325e

    +lukematon määrä muita romuja

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      hakee vaikka 320is vertailu..jne.

      Kyllä se on virallisesti mallisarjan tehokkain..soittakoot sieltä sitten akelle. Tosin joudut päivittään alustan vastaan sitä eli takavakaaja ainaskin mallia m3.
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Grov3
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 55
        • Övitsböle

        Ahaa

        onkos muutakuin tuo takavakaaja? Varmaan löytys haulla mut jos joku joka asiasta tietää voisi kertoa niin olisin kiitollinen
        Ex-jatkeet

        E3 2500 -74
        e30 318 -87
        e30 320 cabriolet -87
        nykyinen projekti e30 325e

        +lukematon määrä muita romuja

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3059
          • Suomi

          Ei..paitsi loota,perä yms. shittiä. alustan palikat iskarit jouset yms.

          Mutta jos väittää että ne on 320is mikäli kysyy niin taitaa muuten olla vähän omantunnon mukaan.

          Eli riippunee katsastusmiehestä miten tarkkaan katsoo..mutta periaatteessa vakaajat etu+taka on eri. Muistaakseni siis etunenkin kovakattoisessa.

          Omassa meni sen takia etuvakaaja kun cabriossa on paksuin+oli alustasarjaa jne. eli pitkälti pärjäsin tuolla takavakaajalla.
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • [Riku]
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 499
            • Pirkkala

            Originally posted by peto2 View Post
            m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
            en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..
            Kannattaa tosiaan vilasta toi Mystisen sammakko projekti. Selvittää aika hyvin. Hx35 sielä on, omasta mielestäni herää ihan hyvin ja noi ahdot nyt saa hukkaportin kanssa määriteltyä. Motronic vakiosuuttimilla ja bensanpaineilla alkoi nakuttamaan lähes heti kun nousi ahtojen puolelle. Suuttimet taitavat muistikuvani mukaan olla nyt 444, ja moottorinohjauksena hestec. Tuo samainen hestec valmiiksi säädettynä tuollaiselle koneelle on muuten Mystisellä myynnissä.

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              Onko kellään kokemuksia tai tietoutta Pauter -merkkisistä kiertokangista. http://www.pauter.com/4340_rods.htm
              Lupailivat 150-200hp kestävyyttä /kanki, 1000e kieppeillä 6:n sarja.
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • toofasttoshow
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 9
                • rymättylä

                4340 Eagle kanget/Wiseco männät

                535i:
                tilasin omaan M30 moottoriin Eaglen kanget virtalalta,juuri tuo sama seos 4340 teräksiset,ja wiseco 92mm aihio mukit,niihin sorvasin mieleseni syvän kuopan keskelle korkeus niihin jäi n.31 mm,virtala puhui 250hv:n kesto/sylinteri. (eli 1500hv yht )

                puristukset nyt 7,8:1 ja ahtoja tulee isolla holsetilla käyttöön ainakin pari baria...

                M5 mittaiset (144mm) kanget arpin pultteineen ja täydelliset wiseco männät(92mm) 1500e,laakerit piti tietysti olla M5 tyyliset,tuli tilattua vasta kun huomasin/tajusin eron,150e metroauto,cometic monilevy tiiviste virtalalta 260e,schrick nokka 284/280 540e,4 lapanen kuparikytkinlevy,saa nähdä mihin tuo kytkin riittää :think
                Last edited by toofasttoshow; 04-02-2009, 15:28.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  tuboa en ole varmaan lähiaikoina laittamassa mutta päätäni on vaivannut seuraava kysymys..
                  mitenkä on toteutettu tai toiminut alipaine toiminen jarrutehostin turbovehkeissä? ei vissiin parane pumpata jarrua kun polttaa kumia?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • slowrider
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 254
                    • Salo

                    e21 turbotuksesta

                    nyt ois vähän kysymystä turbotuksesta

                    eli kyseessä e21 315. tarkoituksena m10 koneella turbon kanssa 323i+20% tehoihin... jarrut ja kallistuksenvakaajat ois 323 mallista, mut miten noi etutolpat? ei kai järkeä neloskoneeseen laittaa 6-koneen tolppia ja jousia? kaiken järjen mukaan keula jää liika korkealle/on liian jäykkä?
                    BMW S1000RR
                    Nordic Superbike #2

                    Comment

                    • toofasttoshow
                      Newbiemmer
                      • Oct 2008
                      • 9
                      • rymättylä

                      turbo...

                      1:onhan siellä jarrun alipaineletkun välissä sulkija joka ei päästä ylipainetta tehostimeen, muutamaan pitkään jarrutukseen ne alipaineet riittää jota siellä tehostinsäiliössä on ja toimiihan ne jarrut ilmankin tehostusta,hiukan heikommin tosin.......ja on muuten aika kuski/auto jos pystyy ajelee turbo autolla pidempään niin ettei ahtopaine pääsisi putoamaan ollenkaan alipaineen puolelle , hetihän se tehosti taas "latautuu" kun kierrokset putoo.

                      2:myös nuo etutolpat pitäisi virallisesti olla samat kuin mallisarjan tehokkaimmassa,jousiahan saa autossa muutenkin sitten vaihtaa madallusjousiin yms.
                      Last edited by toofasttoshow; 04-02-2009, 15:44.

                      Comment

                      • M.Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 226
                        • Lehtimäki/Seinäjoki

                        itellä olis tuommonen e30, m20b20 koneella oleva turbo aihio..
                        nyt tarvis vähä tietoa..
                        suuttimista, pitäiskö tilalle laittaa b25 suuttimet? (onko pakollinen)
                        ja imm, täytyykö/riittääkö/tarviiko vaihtaa kans jonkun 325:n?
                        ja tuo pensapaineen säädin nyt onki tulossa uus, ja parempi..
                        entäs muuta? tarviikos sytytyksen tai ruiskun yms imusarjan kans tehdä mitää? kansi menee mahdollisesti työstöön, jos rahapussi viel sallii..

                        ja sitte, mihin heppaa asti ei koneelle tarvis tehä viel mitää ja missä tehoissa kannattaa/ pitää vaihtaa jo ^nuo osat?
                        vähä jotain jo lueskellu että jonku diisseli kanget riittäis plus takomännät?
                        tavoitteena 250-300hv
                        alusta vaihtuu ja todennäköisesti 325 jarrut hakusessa, vai riittäiskö että säätäis ahdot pienellä ja kävis penkissä tekee 150 hepan paperit niin riittäis vakio jarrut?
                        mut vastauksia ja neuvoja odotellaan ja kiitoksia jo etukäteen!
                        e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                        e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                        e21 315i

                        ex:
                        e36 318is -94
                        / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                        Comment

                        • kalle7876
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 493

                          Originally posted by toofasttoshow View Post
                          535i:
                          tilasin omaan M30 moottoriin Eaglen kanget virtalalta,juuri tuo sama seos 4340 teräksiset,ja wiseco 92mm aihio mukit,niihin sorvasin mieleseni syvän kuopan keskelle korkeus niihin jäi n.31 mm,virtala puhui 250hv:n kesto/sylinteri. (eli 1500hv yht )
                          1500hv eaglen veiveillä
                          www.kkdmotorsport.com
                          www.pirkanmaanturbo.fi

                          Comment

                          • hednam
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 959

                            Originally posted by kalle7876 View Post
                            1500hv eaglen veiveillä
                            Ja 4000hp s38 männillä dieselillä

                            2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                            Comment

                            • S4Driver
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 572
                              • Kaukana

                              -

                              Jostain luin, että Eaglet noin 140hv/sylinteri. Joku jenkki sivusto tais olla.

                              Comment

                              • MunBemu
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 27
                                • Varkaus

                                onkos kukaan foorumilaisista laittanut remmiä 320/325 bemuihin? lukemani perusteella alakierrosvääntö on hiukan nahkeaa, ja turbo voisi olla hiukan liikaa.. nälkä kun kasvaa syödessä.. ( ja ahtopaineet kans )
                                BMW - Ajamisen iloa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎