Originally posted by O-Peksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostSiinä on kyllä ollut jotain pielessä, ei varmasti lopu tossa kohtaa sytkä.Ja polttoaineena RE85, jos sillä on jtn merkitystä.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOlisko hajua, mistä lähteä ettimään vikaa? Kokeiltu eri tulppia, eri kärkivälejä ja puolien latausajoillakaan ei merkitystä, kun liikutaan 3-3.5ms alueella. Ja tuosta ylemmäs tuota latausaikaa on ihan turha nostaa. Pienemmällä paineella toimii hyvin rajoittimeen asti, mut tuolla 0.8bar alkaa rötäämään heti 6000rpm kohdilla.Ja polttoaineena RE85, jos sillä on jtn merkitystä.
Millasella seossuhteella? Ei kai oo säädetty paksulle, E85sen stoikiometriselle lukemalle, bensan stoikiometristä näyttävällä mittarilla. Eli ns. tulkittu mittaria väärin?
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostMillasella seossuhteella? Ei kai oo säädetty paksulle, E85sen stoikiometriselle lukemalle, bensan stoikiometristä näyttävällä mittarilla. Eli ns. tulkittu mittaria väärin?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostMikäs tuossa olis tehon kannalta paras AFR bensamittarin näyttämänä?
Yleensä tosiaan syynä sytkäongelmiin on sikarikkaat seokset.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKannattaa kokeilla, mutta veikkaan että jossain 13 paikkeilla tai ylikin vois olla jo bueno etanolilla, vaan eipä ole mitään varmaa antaa. Mitäs siellä nyt sitten on?
Yleensä tosiaan syynä sytkäongelmiin on sikarikkaat seokset.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJoo kannattaaKokeilla kuitenkin kannattaa, tarpeettoman rikkaalla sitä on turha ajaa.
Muutenhan M50 koneet on niin halpoja ettei tavallaan kannata tehdä mitään muuta peruskoneelle kuin tasoittaa dekit ja laittaa hyvä kansipahvi(Esim Cooperring) jos kone on lähtöjään ehjä. Kestää hyvin jos kaikki on säädössään eikä nakuttele.. jos taas naulaa on kk laakerit ja männänrengasvälit taputeltu joka tapauksessa heti.. Lienee aika sama onko ne juuri vaihdettu vai ei.
Puutuvan sytkän huomaa hyvin myös tuosta että hitusenkin paksu seos vie voiman välittömästi. Nyt menee kyllä paremmilla puolilla yhtä hyvin 10 seoksella kuin 13:llakin. Paksu seos antaa tietty hiukan extra turvaa ja jäähdytystä samalla.. Sen puoleen oon ite koittanut säätää seoksen jonnekin 11-12 väliin.. Nyt alkaa kyllä 788cc suuttimet lopahtaa pahasti e85 litkulla jolloin seos alkaa karata vähän lähemmäs 13 tasoon vaikka suuttimet alkaa olla 100% levällään..BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos riittää 350-400, eli ~ 0,8bar ahdot niin kyllä se vakiomotti kestää. Sitten kun paineet alkaa ykkösellä, aletaan olla vähän siinä ja tässä mutta näkeehän sen sitten kun leviää. Uusilla kangenlaakereilla vaan nippuun eikä testilenkkejä ennenkuin ecu on järkevissä säädöissä.
Olis mielenkiintoista kyllä päästä pian penkkiin että mitä tuosta irtoaa.. Turbo on tosiaan tuo kiinaturbo t3/t4... Suuttimet kyllä täytyisi vaihtaa isompiin, mutta tuon ahtimen kanssa ne tuntuisi riittävän ihan sopivasti, paineita toki voisi vähän laskea..
Comment
-
-
Mitä tuollainen m20b25 kansi virtaa ei muokattuna? Tekeekö vakio nokalla mitään jos tehotavote on jossain 300hv hujakoilla? Minkälaisia tehoja kestää tuollaiset eta:n kanget? Mäntinä ilmeisesti kannattas käyttää m50:siä,mutta löytyy nuo etan mukitkin niin onko niistä kenelläkään kestävyys kokemuksia? Ihan amatööri näissä vielä,mutta pakkohan se on jostain alottaa.
Comment
-
-
Originally posted by Lötkö View PostMäntinä ilmeisesti kannattas käyttää m50:siä,mutta löytyy nuo etan mukitkin niin onko niistä kenelläkään kestävyys kokemuksia? Ihan amatööri näissä vielä,mutta pakkohan se on jostain alottaa.
Originally posted by Yazer View PostMitenkäs, kun omassa e36 ensimmäinen käyttöönottopvä on rekisteriotteen mukaan 10.12.1990, eikä kateista/vähäpäästöisyydestä ole mitään mainintaa. Katti on kyllä paikallaan ja auto saksantuonti. Mitenkäs sitten tuon vähäpäästöisyyden kanssa kuitenkin, ollako vai eikö olla?
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEn oo ihan varma, mutta kyllähän siellä mahtaa ~11-12 olla. Pitää sanoa kaverille, että laihistelee seoksia, josko alkais syttymään! Eli kiitosta vaan vinkistä!
Viinalla leikkautuu kierrokset ahdoilla tuonne 6000 paikkeille ja isommilla vaihteilla vähän aiemminkin. Jotain pitää keksiä tuohon vikaan... ei viitsi bensalla ajaa kuin pakosta enään...
Comment
-
Comment