Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sammys
    replied
    Originally posted by Jusaba
    Hmm.. Mulla tuli tuossa mieleen että vois kokeilla laittaa sen kartiofiltterin siihen munuaisten taakse, siinä se sais viileetä ilmaa.. Taidampa käydä ostamassa sopivaa putkea ja kokeilla..
    Kerroppa toki millaisia vaikutuksia virityksellä oli..

Leave a comment:

• Sammys
    replied
    Originally posted by Tomba87
    Ei ole kovin helppoa olla kierrättämättä rajottimelle, sillä minulla ainakin ykkösellä nappaa todella helposti sinne, ja kun tuo ykkönen on vielä niin prkleen lyhyt, niin aika useasti paukkuu rajotin.. Voiskohan mulla sitten olla tuossa joku lastu jos kerran muilla ottaa rajotin vastaan 6500rpm:ssä ja mulla kyllä mielestäni vasta 6800:ssa? Ja mikä siellä sitten hajoaa jos rajotinta vasten polkee?

Ripeästi kiihdyttäessä minun täytyy vaihtaa HETI kun kierrosluku mittari ylittää 6000rpm jos haluaa ettei paukahda rajoittajaan! Kierrokset nousee viellä senkin jälkeen kun höllää kaasua, polkasee kytkimen lattiaan ja vaihtaa 2 pesään..! Kun kierroslukumittaria/ moottoria oppii lukemaan kerkeää ottamaan vaihtoon sopivan ennakon.. sama ei kyllä toistu enää isommilla vaihteilla.
    MIKON vaihteen lyhyyteen yhdyn siinä mielessä että ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kierrokset putoavat liian alas ja kone menettää hetkellisesti sen "parhaan" väännön.. tämä siis nopeassa kiihdytyksessä..! Parempi onkin mielestäni passata tuo ykkönen kokonaan ja lähteä kiihdyttämään pienestä vauhdista kakkosen kanssa joka jaksaa kyllä vääntää sinne noin 90km/h rajamaille asti..

Leave a comment:

• Jusaba
    replied
    Hmm.. Mulla tuli tuossa mieleen että vois kokeilla laittaa sen kartiofiltterin siihen munuaisten taakse, siinä se sais viileetä ilmaa.. Taidampa käydä ostamassa sopivaa putkea ja kokeilla..

Leave a comment:

• iSport
    replied
    iS:n kone vaan on semmone et sitä ei ajeta millään alaväännöllä. Se vaatii kierroksia vetääkseen ja just kun tuntuu et on veto parhaimmillaan, tappaa rajotin koko touhun.

Quote:
    itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...

Quote:
    Originally Posted by z3
    Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...

No rajotinhan on tehty estämään moottorivauriot, kun kone ei kierrä ylikierroksille. Sitä paitsi eihän sitä nyt vissiin monikaan ees is:llä aja kilometritolkulla rajoitin paukkuen, mitä sitte jos se välillä siellä käy?

Sitä paitsi puhehan oli et jos lastulla sais rajoittajan ylemmäs ja lisää tehoa pannuun.

Et onkos lasturintamalla mitään uutta?

Leave a comment:

• Axu83
    replied
    Originally posted by LASSI-S
    jos kartiofiltteristä aikoo saada jotain hyötyä niin suositeltavaahan olisi tehdä sille sellanen suoja ettei se ime suoraa konehuoneesta lämmintä ilmaa, ja vetää jostain erittäin ison putken esim 100mm tai isomman siihen suodattimen eteen ja putken toinen pää johonkin kohtaa keulaa josta se saa haukattua jatkuvasti kylmää ilmaa ja ajonopeuden mukaan sitten suuremmalla virtauksella.

jos koteloi tuon suodattimen ja siihen koteloon vetää tuollaisen paksun putken ja putken toinen pää keulaan niin ajonopeuden kasvaessa ilmaa ns väkisin ahdetaan sinne suodatin koteloon.
    Tunnetaan nimellä CAI. Toimii myös paneelisuodattimella.

Leave a comment:

• LASSI-S
    replied
    Itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...
    auto tykkää kun sillä ajetaan

Leave a comment:

• LASSI-S
    replied
    jos kartiofiltteristä aikoo saada jotain hyötyä niin suositeltavaahan olisi tehdä sille sellanen suoja ettei se ime suoraa konehuoneesta lämmintä ilmaa, ja vetää jostain erittäin ison putken esim 100mm tai isomman siihen suodattimen eteen ja putken toinen pää johonkin kohtaa keulaa josta se saa haukattua jatkuvasti kylmää ilmaa ja ajonopeuden mukaan sitten suuremmalla virtauksella.

jos koteloi tuon suodattimen ja siihen koteloon vetää tuollaisen paksun putken ja putken toinen pää keulaan niin ajonopeuden kasvaessa ilmaa ns väkisin ahdetaan sinne suodatin koteloon.

nää nyt on vaan pohdintoja mutta en näe syytä miksi ei toimisi.

kartio filsulla saa myös alennettua tehoa jos se ottaa ilman sellaisesta paikka missä ilma on kuumaa eli välittömästä koneen läheisyydestä joten tuollainen kotelointi on ihan fisku tekele

Leave a comment:

• mikko
    replied
    Itse en kyllä harjasta tuota rajoittajalle asti kyyhdyttelyä.. Kerran on vahingossa rajoitin moikannut.. Mitä sitä tahallaan hyvää autoo hajottamaan...
    ei nyt tahallaan mutta joskus tilanne vaatii! 2 vaihde liian lyhyt ja 3 liian pitkä

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Ei ole kovin helppoa olla kierrättämättä rajottimelle, sillä minulla ainakin ykkösellä nappaa todella helposti sinne, ja kun tuo ykkönen on vielä niin prkleen lyhyt, niin aika useasti paukkuu rajotin.. Voiskohan mulla sitten olla tuossa joku lastu jos kerran muilla ottaa rajotin vastaan 6500rpm:ssä ja mulla kyllä mielestäni vasta 6800:ssa? Ja mikä siellä sitten hajoaa jos rajotinta vasten polkee?

Leave a comment:

• Jusaba
    replied

Leave a comment:

• mikko
    replied
    Originally posted by z3
    Luulis että ne teidän koneet laukee enne pitkää, jos aina rajottajaa vasten ajelette ja kokeilette uusia enkkoja...
    kyllähä tuo rajoitin räpättää aika ajoin... pitänee ostaa lyhkäsempi perä

sääli on sairautta! jos paska hajoo niin sitte se hajoo!!

on nuita filtteri testejä tullu tehtyä mutta ei nappaa, imuäänet värisyttää koko autoa, oikein ratissa tuntuu se kornahtelu

ehkä keskialueen vääntö hieman lisääntyny

mutta taas 6000-7000 välillä hieman jo laskenut.
    Last edited by mikko; 22-04-2005, 09:11.

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Originally posted by z3
    Ihan totta. Ottakaa ihan rauhallisesti älkääkä turhaan työllistäkö rajoittajaa jatkuvasti. Tai vaihtakaa vaikka hetkeä ennen

Alkoi myös täällä kiinnostamaan vapaammin virtaava suodatin. Omassa ilmaboksissa lukee päällä KN mutta siellä on paperi suodatin (siltä ainakin vaikutti) sisällä. Taitaa olla KN kaukana..?

On kyllä saakelin hienot karjumiset kun koitin kierrättää kerran ilman putsaria tuossa pihassa. Meinas pizzit tulla housuhun.

Hajoittaako nuo kartiosuodattimet tosissaan ilmamäärä mittarin ja pudottavat tehoa 325:sessa? Meneekö mehut sekaisin jos kerran teho putoaa?

Leave a comment:

• z3
    replied

Leave a comment:

• iSport
    replied
    Edullinen ja TOIMIVA lastu vois kiinnostaa minuakin 318 is:ään.

Minulla ainakin toppaa kierrokset omassa M42b18 koneessa tasan 6500 kohdalla. Motti kuitenkin on luonteeltaan semmonen, että tuntuu kuin veto vain paranisi vielä tossa 6500 kohdallakin. Kiihdyttäessä menee ainakin tosi herkästi rajoittajaan, varsinkin jos on vähän äkkinäisempi kuski eikä tiie auton tapoja. Tosin maksimiteho irtoaa valmistajan mukaan 6000 kierroksella.

Hyvä sivusto kaikille is:n omistajille

Leave a comment:

• Ravermeister
    replied
    http://www.saunalahti.fi/vnur/

Tossa aika edukkaita lastuja, toimivuudesta/tehon noususta ei mulla tietoa... Mutta tuo lastuja myyvä hemmo kirjottelee tänne foorumille nimimerkillä VNT, kysykää siltä suoraan...

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎