Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • unjam_
    replied
    bmw e30 318is

    Mites itellä on e30 318is -90vm joka EI ole vähäpäästöinen,että onkohan näitä monella muullakin ku olen kuullut että järkiään kaikki is:ät ois vähäpäästösiä?? Nii siitä tuli mielee että mitenhän tuossa mun biimerissä menis ne päästöt läpi jos rupeis vaihtaa noita nokkia jne.? Mielessä on myös käynyt että löis puhallinta kylykee toho ja isompaa suutinta jne. mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi? Konttorilta kävin jo kysäseen että jotta sais luvat ok turbolle sitten,tarvitsisi penkki paprut ja abs jarrut tohon ilmeisestikkin..? Thx jo etukäteen neuvoista/mielipiteistä!


    Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
    Last edited by unjam_; 16-11-2009, 09:20.

    Leave a comment:


  • marko.m
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli
    Mulla oli M50b25 koneessa vähän aikaa Benzinon lastu. Helppo se on asentaa. (e36 FAQista löytyy ohjeet lastun asentamiseen Motronic 3.1 boxiin.) Mutta vaihdoin jonkin ajan kuluttua vakion tilalle koska en huomannut mitään eroa vakioon. Ja sekin että kone kiersi surutta sen 7200rpm niin vähän pelotti.

    Leave a comment:


  • Tarmo_Kettunen
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli

    kokemusta on eli rajotin nousee.. ja mulla oli lopputuloksena nokkaketjun kiristäjän hajoaminen... mutta siinä ex.autossa riitti muutenkin niitä murheita..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli
    Onko se ebay-lastu paljonkin parempi ? Is-motronicboksin lastunvaihdossa ei tarvi kolvata mitään, se on bolt-on. Tai siis snap-on.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by mKA View Post
    Kun omassa E32:ssa oli samaa ongelmaa (lukotonperä piirsi kahta raitaa) niin perästä kuului kolahtelua kun parkkipaikalla teki pitkiä kaarroksia. Ja yhtenä kauniina päivänä ripeän kakkoselle vaihdon jälkeen se antautui. Pikkurattaat tuli murusina pihalle kun avasi perämurikan.
    Tuttu laulu Ite rikoin 4 avointa perää tolla e36 320 m50b25 vehkeellä. Tais olla kone pikkuperälle hieman reilulla teholla.

    Leave a comment:


  • mKA
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    Juu näin olen kuullut aikaisemminkin. Edeltääkös sitä hajoamista yleensä muita merkkejä? Mersuissa ainakin melkoisia rolinota, ulinoita ja kolinoita kuului ennen perän hajoamista. Nooh sittenpähän hajoaa kun sen aika on
    Kun omassa E32:ssa oli samaa ongelmaa (lukotonperä piirsi kahta raitaa) niin perästä kuului kolahtelua kun parkkipaikalla teki pitkiä kaarroksia. Ja yhtenä kauniina päivänä ripeän kakkoselle vaihdon jälkeen se antautui. Pikkurattaat tuli murusina pihalle kun avasi perämurikan.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Originally posted by illu^^ View Post
    Paskaksi menossa oleva lukotonkin piirtää kahdella, lopunajan alkuja.
    Juu näin olen kuullut aikaisemminkin. Edeltääkös sitä hajoamista yleensä muita merkkejä? Mersuissa ainakin melkoisia rolinota, ulinoita ja kolinoita kuului ennen perän hajoamista. Nooh sittenpähän hajoaa kun sen aika on

    Leave a comment:


  • illu^^
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    Joo siis sori kirjoitin ehkä liian sekavasti. E30 kyseessä. Ja sutiessa vetävät molemmat renkaat, eli molemmat sutivat, piirtää molemmilla renkailla rantua. Käsittääkseni aika harva lukoton perä käyttäytyy näin?

    E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?
    Paskaksi menossa oleva lukotonkin piirtää kahdella, lopunajan alkuja.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?
    Castrol magnatec 5w-40.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tottakai molemmat renkaat vetää asfaltilla tai missä vaan niin kauan kun kumpikaan ei sudi vai mitä tarkoitat ? Ilm. e30 kun on 4.1 perä ?
    Joo siis sori kirjoitin ehkä liian sekavasti. E30 kyseessä. Ja sutiessa vetävät molemmat renkaat, eli molemmat sutivat, piirtää molemmilla renkailla rantua. Käsittääkseni aika harva lukoton perä käyttäytyy näin?

    E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JaRb1 View Post
    No menee ehkä hiukan OT puolelle, mutta en viitsi herätellä vanhoja peräkeskusteluita henkiin. Olen kuullut ristiriitaisia väitteitä siitä onko normaalia, että avoin perä vetää helposti lukkona? Siis jos on suunnilleen tasainen pito molemmilla renkailla niin molemmat renkaat vetävät(vaikka asfaltilla). Perässä uudet öljyt. Vanhojakin öljyjä siellä jonkin verran oli. Kuitenkin jos auton nostaa ilmaan. Ja pyörittää toista pyörää vaihde vapaalla, pyörii toinen rengas vastakkaiseen suuntaan jne. Perä toimii täysin moitteetta, mutta heräs vaan pieni epäilys että tuo saattaisi olla vetelemässä viimeisiään? ja vakio iS:än typ168 4.1
    Tottakai molemmat renkaat vetää asfaltilla tai missä vaan niin kauan kun kumpikaan ei sudi vai mitä tarkoitat ? Ilm. e30 kun on 4.1 perä ?

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    No menee ehkä hiukan OT puolelle, mutta en viitsi herätellä vanhoja peräkeskusteluita henkiin. Olen kuullut ristiriitaisia väitteitä siitä onko normaalia, että avoin perä vetää helposti lukkona? Siis jos on suunnilleen tasainen pito molemmilla renkailla niin molemmat renkaat vetävät(vaikka asfaltilla). Perässä uudet öljyt. Vanhojakin öljyjä siellä jonkin verran oli. Kuitenkin jos auton nostaa ilmaan. Ja pyörittää toista pyörää vaihde vapaalla, pyörii toinen rengas vastakkaiseen suuntaan jne. Perä toimii täysin moitteetta, mutta heräs vaan pieni epäilys että tuo saattaisi olla vetelemässä viimeisiään? ja vakio iS:än typ168 4.1

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Juza88 View Post
    Mitä anturi nro 8 ohjaa? Koska tuo ei ole ainakaan mittariston lämpötilan anturi.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=11&fg=15
    Koneen lämpötieto boksille, #6 on lämpömittarille.

    Leave a comment:


  • Juza88
    replied
    Mitä anturi nro 8 ohjaa? Koska tuo ei ole ainakaan mittariston lämpötilan anturi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎