Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Onko kukaan löytänyt niitä lastuja tuohon 318is..? Itse olen yrittänyt etsiä, mutta järkevän hintaisia ei ole löytynyt..
-
-
Lastusta vielä..
Nostetaampa topicci vielä ylös kun aiheesta kiinnostuneita oli enemmänkin!!! Lastuista tietäviltä otetaan nöyrästi vinkkejä vastaan.. niin saatavuudesta kuin muustakin!
Hyvää kevättä kaikille!!!
Leave a comment:
-
-
Jos lastuja on joku tosiaankin lähdössä edullisesti tilailemaan 318IS:n tai saa lastua replikoitua niin kiinnostaa myös tääläpäin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by antti79Hyvä valinta, jos laitat K&N tai vastaavan vakiokoteloon tulevan filtterin. Säästyt monelta harmilta kuten älyttömiltä imuääniltä, tehonhäviöltä, rikkoontuneelta ilmamassamittarilta jne. Toki tämä on vaan mun mielipide eikä sitä kannata yleistää tai vetää hernettä nokkaan. Tuota lastua suosittelisin sulle, sillä saa hieman lisää alavääntöä (n. +20Nm) ja samalla kulutus laskee. Tehokin taitaa lastulla nousta n. +5-10 hp mutta ei ton enempää. Lastuja on ainakin ollut myynnissä täällä foorumilla n. 60€-70€ hintaan. Lastun asennus ei ole vaikeaa, onnistuu ihan Matti Meikäläiseltäkin jos vähän on edes sorminäppäryyttä. Niin ja nouseehan tuo kierrostenrajoitinkin tuolla lastulla tonne 7000rpm paikeille. Sitten vielä vaikka joku Supersprintin takapönttö niin Avot!
Kiitokset neuvoista Antti!Tuo piristys riittää minulle, lähdenpä tästä lähipäivinä noutamaan tuon suotimen ja metsästämään foorumilta sitä lastua.. vink vink.. jos jollain sellaisia ylimääräisenä niin tarjota saa!
Tuosta lastusta vielä.. mistä tiedän millaisen lastun hommaan? Niitä varmaan 1000 erinlaista, joista osa feikkejä/paskoja? ..onko jotain merkkiä tai vastaavaa josta "aidon" ja hyvän tunnistaa?
Leave a comment:
-
-
Jaaaahas... Nyt rupesi minuakin kiinnostamaan tämä juttu..Itsekkin olen miettinyt nuita lastuja.. Ja sellaisen voisi todella hommata.. Jos olette tilaamassa Saksasta tai jostakin niin laittakaahan privaatti viestiä tulemaan.. Minä en oo huippuja kokeillu enkä oo kyllä rajoittimeenkaan kokeillu..
Leave a comment:
-
-
Hyvä valinta, jos laitat K&N tai vastaavan vakiokoteloon tulevan filtterin. Säästyt monelta harmilta kuten älyttömiltä imuääniltä, tehonhäviöltä, rikkoontuneelta ilmamassamittarilta jne. Toki tämä on vaan mun mielipide eikä sitä kannata yleistää tai vetää hernettä nokkaan. Tuota lastua suosittelisin sulle, sillä saa hieman lisää alavääntöä (n. +20Nm) ja samalla kulutus laskee. Tehokin taitaa lastulla nousta n. +5-10 hp mutta ei ton enempää. Lastuja on ainakin ollut myynnissä täällä foorumilla n. 60€-70€ hintaan. Lastun asennus ei ole vaikeaa, onnistuu ihan Matti Meikäläiseltäkin jos vähän on edes sorminäppäryyttä. Niin ja nouseehan tuo kierrostenrajoitinkin tuolla lastulla tonne 7000rpm paikeille. Sitten vielä vaikka joku Supersprintin takapönttö niin Avot!
Originally posted by Sammys..niinpä.. samoja lukuja (...kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm...) piirtää tuo minunkin bimmeri! Tuo kartio filtteri ajatus on kiinnostava vain hintansa puolesta.. Anttihan niistä toki minua jo varoittelikin!
Asensitko itse tuon lastun? / oliko kummoinen homma?
Nostiko lastu kierrosten rajoitinta ylemmäksi.. itselläni vakiona lyö stopin 6500rpm:n jälkeen..! Huomasitkos kulutuksessa muutoksia..?
..taidan kallistua tuo lastun ja K&N tai vastaavan orkkis putsariin tulevan filsun hankintaan..
Sattuisko löytymään sitä Pro auton suoraan linkkiä..?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87Minulla kyllä pitäisi olla ihan vakio ja kiekkarajotin astuu peliin(on muuten mukavan kuulonen kun pätkii niin nopeasti) mielestäni 6800rpm kohdalla. Ja huippunopeutta olen parhaillaan saanut 212km/h/6600rpm, mittariin siis, tasaisella ja suoralla tiellä olisi varmaan saanut rajoittimellekkin.
mihin saakka joku lastu sitten nostaa tuon rajoittimen? jos kerran 7200rpm joku paikka laukeaa ja nyt kiertää 6800rpm niin eihän siinä hirveästi varaa ole.
En tiedä nostaako tuo lastu sitä rajoitinta, se olisi kiva tietää.. mutta ei siinä todellakaan paljoa varaa nostaa ole, jos tuo värinänvaimennin todellakin laukeaa 7200rpm! ..pystyyköhän sen vaimentimen modaamaan jollain tapaa, vai leviääkö koneessa joku muu sitten jos kierroksia viellä nostetaan!? Osaako joku tekniikan ihmelapsi osaa tuon kertoa!?
Leave a comment:
-
-
Minulla kyllä pitäisi olla ihan vakio ja kiekkarajotin astuu peliin(on muuten mukavan kuulonen kun pätkii niin nopeasti) mielestäni 6800rpm kohdalla. Ja huippunopeutta olen parhaillaan saanut 212km/h/6600rpm, mittariin siis, tasaisella ja suoralla tiellä olisi varmaan saanut rajoittimellekkin.
mihin saakka joku lastu sitten nostaa tuon rajoittimen? jos kerran 7200rpm joku paikka laukeaa ja nyt kiertää 6800rpm niin eihän siinä hirveästi varaa ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkohalapa lastu 50€ motorsport lastun kopio, lastua saa diileriltä +200€ hintaan
nokkie/lastun hinta o pelkät osatasennuksenhan voi tehä vaikka kerrostalon parkkiksella. pro auto saksassa myy, lastu tuli muutamassa päivässä
minä ainaki ajelen 95e, no nyt laitoin 98 mutta tuskin on eroja.
putkena vakio peltisatsi ja M40B18 vakioputki, vakio filtteri....
en tiiä ahistaako kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm... sillo oli vakio lastu ja perä
mun mielestä kartio filtterit ja simons putket on GAY mieste hommia (no sehä o muotia nykyää)
mun rytö piirtää yhtätoista nätisti ja poistuu paikalta pirteän peltisatsi äänen sävelin... maistuu
..niinpä.. samoja lukuja (...kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm...) piirtää tuo minunkin bimmeri! Tuo kartio filtteri ajatus on kiinnostava vain hintansa puolesta.. Anttihan niistä toki minua jo varoittelikin!
Asensitko itse tuon lastun? / oliko kummoinen homma?
Nostiko lastu kierrosten rajoitinta ylemmäksi.. itselläni vakiona lyö stopin 6500rpm:n jälkeen..! Huomasitkos kulutuksessa muutoksia..?
..taidan kallistua tuo lastun ja K&N tai vastaavan orkkis putsariin tulevan filsun hankintaan..
Sattuisko löytymään sitä Pro auton suoraan linkkiä..?Last edited by Sammys; 04-04-2005, 22:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sammys..ei huono!..paljonkos jouduit pulittamaan tuosta lastusta, joudutko käyttämään korkeampi oktaanista 98:sia? ..ja mistäs sen hommasit? Onkos tuolle tehty mitään muita muutoksia esim. filtteri, putkisto.. yms?
Tuo nokka/ lastu paketti kuulostaa aika räväkältä, mutta pitäisi tehdä aika paljon muitakin muutoksia.. kuka noita jälleenmyy? Tiedätkö onko tuo 750€:n hinta asennettuna? Kiitokset infosta!
nokkie/lastun hinta o pelkät osatasennuksenhan voi tehä vaikka kerrostalon parkkiksella. pro auto saksassa myy, lastu tuli muutamassa päivässä
minä ainaki ajelen 95e, no nyt laitoin 98 mutta tuskin on eroja.
putkena vakio peltisatsi ja M40B18 vakioputki, vakio filtteri....
en tiiä ahistaako kelas mittarii ainaki 218km/h/6200rpm... sillo oli vakio lastu ja perä
mun mielestä kartio filtterit ja simons putket on GAY mieste hommia (no sehä o muotia nykyää)
mun rytö piirtää yhtätoista nätisti ja poistuu paikalta pirteän peltisatsi äänen sävelin... maistuuLast edited by mikko; 04-04-2005, 22:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkoitellä on lastu, tehoista en tiiä mutta kiertää pirusti! kävi mielessä myös nokka/ lastu paketti 750€/ 163hv kuulemma vain rata käyttöön
ongelma on vaan se että pannu kiertäis yli 8000 ja orkkis värinänvaimennin kilahtaa melko justiinsa 7200rpm ja omalla kohdalla se että on jo nyt normaalia pidemmät välitykset niin vaihteet olis aika pitkiä, miltä kuulostaa 2nd 125km/h, 3rd 192km/h
jos olis lyhkäsemmät välitykset niin ehkä nokka/lastu pakettia vois harkita
..ei huono!..paljonkos jouduit pulittamaan tuosta lastusta, joudutko käyttämään korkeampi oktaanista 98:sia? ..ja mistäs sen hommasit? Onkos tuolle tehty mitään muita muutoksia esim. filtteri, putkisto.. yms?
Tuo nokka/ lastu paketti kuulostaa aika räväkältä, mutta pitäisi tehdä aika paljon muitakin muutoksia.. kuka noita jälleenmyy? Tiedätkö onko tuo 750€:n hinta asennettuna? Kiitokset infosta!
Leave a comment:
-
-
itellä on lastu, tehoista en tiiä mutta kiertää pirusti! kävi mielessä myös nokka/ lastu paketti 750€/ 163hv kuulemma vain rata käyttöön
ongelma on vaan se että pannu kiertäis yli 8000 ja orkkis värinänvaimennin kilahtaa melko justiinsa 7200rpm ja omalla kohdalla se että on jo nyt normaalia pidemmät välitykset niin vaihteet olis aika pitkiä, miltä kuulostaa 2nd 125km/h, 3rd 192km/h
jos olis lyhkäsemmät välitykset niin ehkä nokka/lastu pakettia vois harkita
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JusabaEi ollut vaikeaa.. Ensin rekisteröityminen ja sitten vaan tilaaminen.. He lähettävät sähköpostiisi tilinumerot sun muut.. Toimitus kesti alle viikon ja pääsiäinen oli välissä.. Postikulut eivät ole pahat.. Mulle tuli 30€ ja tavaraa tuli ihan mukavasti.. takavalot, 2xsivupeilit, 2xetuvilkut ja 2xfiltterit.. Ja on hyvä palvelu..
Leave a comment:
-
-
Ei ollut vaikeaa.. Ensin rekisteröityminen ja sitten vaan tilaaminen.. He lähettävät sähköpostiisi tilinumerot sun muut.. Toimitus kesti alle viikon ja pääsiäinen oli välissä.. Postikulut eivät ole pahat.. Mulle tuli 30€ ja tavaraa tuli ihan mukavasti.. takavalot, 2xsivupeilit, 2xetuvilkut ja 2xfiltterit.. Ja on hyvä palvelu..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JusabaHmm.. Huomattavaa eroa en kyllä huomannut, mutta kyllä se tuntuisi kiertävän vähä paremmin.. Se oli niin halpa että en rupea myymään sitä.. Jättää ennemin talteen jos tulee kokeiltua joskus jossain toisessa autossa.. Saksasta löytyy halvalla lastuja.. Itse en ole oikein kerennyt etsiäkkään vielä, kun ei tuo auto ole kovin kauaa ollut..
Oliko vaikea prosessi tuo tilaaminen.. tuolla hintaa voisin tilata itsekin! Kauanko oli toimitus aika? sisältykö toimituskulut hintaan? ..mitään ongelmia yms,? Antti79 kyllä varoitteli noista kartio filttereistä.. mutta..
Leave a comment:
-
Leave a comment: