Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • micke_
    replied

    Stroukkisarja..

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    Tossa vielä noi dynot. Tiedän että on piirretty exelillä melko karkeesti, eikä mitattu samassa penkissä, mutta kierrosalueen yläpäässä alkuperäiset kilowatit on muuttunu about hevosvoimiks.
    131hp vs 176hp.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • xtech
    replied
    Originally posted by micke_ View Post
    http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
    798€
    tuolla näköjään myydään myös m20 koneeseen lastua.

    onkohan mitä käytännön hyötyä?

    itsellä m20b25 jossa b27 kampura,peltisarja,joku mieto virinokka

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Minkälainen mylly käytännössä ajaa, mikä perä ja vauhtis ?
    Mulla on himakoneella karkeesti samalle pohjalle piirrettynä vakion ja oman käppyrät.

    Eipä hirveesti eroa normiajossa m20b25 koneeseen verrattuna (paitsi huonommat äänet). Meniskö pienillä vaihteilla iloisemmin? Autoa ei punnittu, mutta toivottavasti huomattavasti kevyempi kun perus e30 325.

    Bensat kelpaa kaikki, ts. en oo mitannut paljonko vie sadalla.

    Vauhtipyörä on kova ja henkilövaaka sanoo ~6kg. Perä oli pikkukoneisen vakio 4.1.

    Nyt meinasin turbon laittaa, mutta sopiva koppa puuttuu, kun ei viitsi tosta M40 koneesta punakoppaisessa luopua.
    Pitäiskö työntää varaosa 1502:seen ja ajella teippikilvillä? :think
    Last edited by Tonppa1; 15-01-2009, 16:13. Reason: muokattu helppolukuisemmaksi

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tonppa1 View Post
    Olis kuulemma saanut pidemmällä kollektorilla ~20nm keskikierroksille. Tiedä sitten?
    Mahdollisesti, olisko tehot/kierrokset muuttuneet ? Minkälainen mylly käytännössä ajaa, mikä perä ja vauhtis ?

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    1,8 vapari 176 hv. Ei huono, vääntö aika korkeilla kierroksilla mutta kuinkas muutenkaan tämän kokoisessa ?
    Olis kuulemma saanut pidemmällä kollektorilla ~20nm keskikierroksille. Tiedä sitten?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tonppa1 View Post
    Mainos tai ei, mutta itsellä about samat + imusarja ja kanavat tehty + Mi16 imuventtiilit + 10,8 wisecot. Nokat säädettynä nolliin.
    Vakio ilmamäärämittari ei taida antaa helpolla lisää hepoja..
    1,8 vapari 176 hv. Ei huono, vääntö aika korkeilla kierroksilla mutta kuinkas muutenkaan tämän kokoisessa ?

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Noh nyt ois tuommoinen valmis viripaketti myynnissä. Oli menossa foorumilaiselle mutta auton kanssa oli tullut mutkia matkaan joten paketille ei ole enää tarvetta.

    Eli nokat on 256 / 10,4 mm Shrick kopiot ja lastu on juurikin tuolta Pro Autolta tilattu, saapui alkuviikosta. Lastu 98 okt ja rajoitin 7500. Lastu on tehty 1994 vuoden autoon ja motronic on mallia 1 267 357 927 / 0 261 203 281.

    Hintapyyntö nokille 300€ ja lastulle 85€. Tarvittaessa saa tietenkin uuden lastun jos tuo ei käy omaan autoon.

    Omassa autossa on täsmälleen samat kamat kiinni ja olen niistä jo kesällä kirjoitellut. Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.

    Mainos tai ei, mutta itsellä about samat + imusarja ja -kanavat tehty + Mi16 imuventtiilit + 10,8 wisecot. Nokat säädettynä nolliin.
    Vakio ilmamäärämittari ei taida antaa helpolla lisää hepoja..

    Edit:
    Vakiosuuttimet, tai bulkkilastu aiheutti nakutusta. -> 4 seetiä vaihtoon ja vähän kannen hitsausta..
    Attached Files
    Last edited by Tonppa1; 11-01-2009, 09:33.

    Leave a comment:


  • micke_
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.
    Aika kovat lukemat..

    Leave a comment:


  • Jochen
    replied
    Noh nyt ois tuommoinen valmis viripaketti myynnissä. Oli menossa foorumilaiselle mutta auton kanssa oli tullut mutkia matkaan joten paketille ei ole enää tarvetta.

    Eli nokat on 256 / 10,4 mm Shrick kopiot ja lastu on juurikin tuolta Pro Autolta tilattu, saapui alkuviikosta. Lastu 98 okt ja rajoitin 7500. Lastu on tehty 1994 vuoden autoon ja motronic on mallia 1 267 357 927 / 0 261 203 281.

    Hintapyyntö nokille 300€ ja lastulle 85€. Tarvittaessa saa tietenkin uuden lastun jos tuo ei käy omaan autoon.

    Omassa autossa on täsmälleen samat kamat kiinni ja olen niistä jo kesällä kirjoitellut. Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by micke_ View Post
    http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
    798€
    Ihan mukavasti lupaavat hepoja lisää E30 / 165 PS ja E36 / 170 PS
    Pistää vaan vähän arveluttamaan tuo rajoittimen nosto tuonne 7800rpm, kestääköhän tuo kone vakio osilla yli 7000rpm. taitaa nuo tehon nousut tuolla nokalla ja lastulla kummiskin olla tuolla korkeilla kierroksilla:think

    Leave a comment:


  • micke_
    replied
    http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
    798€

    Leave a comment:


  • Bemu500
    replied
    Originally posted by tohelo View Post
    Repikää ne imusarjan lämmitykset pois vaan mm.e30 is malliin ne lisättiin aktiona,koska kaasuläppä jäätyi talvella!ei kivaa kun jääpi kaasu täysille ja muitakin jäätymisongelmia omiksi tarpeiksi onpahan tekemistä talvella kun kabiini on täynnä käsiä,yksi virtalukolla,toinen ratissa,samaan aikaan vapaata päälle,kytkin ja jarru pohjassa jne...
    Eipä se kaasu sinne pohjaan itsekseen hyppää ja tuskin kukaan alkaa kylmällä koneella kenkimään niin paljo et tosta haittaa ois. Kyllä se kaasuläppä sitte koneen lämmettyä on sulana vaikka ois kuin jäässä.

    Leave a comment:


  • tohelo
    replied
    Repikää ne imusarjan lämmitykset pois vaan mm.e30 is malliin ne lisättiin aktiona,koska kaasuläppä jäätyi talvella!ei kivaa kun jääpi kaasu täysille ja muitakin jäätymisongelmia omiksi tarpeiksi onpahan tekemistä talvella kun kabiini on täynnä käsiä,yksi virtalukolla,toinen ratissa,samaan aikaan vapaata päälle,kytkin ja jarru pohjassa jne...

    Leave a comment:


  • M.Kytölä
    replied
    mullekki lastua kiitos! voisko joku pistää privatella mistä hommata.. ja mitäs suodatinta suosittelette jos tekis tuon uuden "kotelon" tai suojan..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎